Η Αγνή Χρονοπούλου και τα βυθισμένα αρχαιοελληνικά γλυπτά

Η Αγνή Χρονοπούλου και τα βυθισμένα αρχαιοελληνικά γλυπτά Facebook Twitter
Αγνή Χρονοπούλου
0

Από τον Δημήτρη Κυριαζή

Η Αγνή Χρονοπούλου και τα βυθισμένα αρχαιοελληνικά γλυπτά Facebook Twitter
‘Δίπτυχο no 3’., ψηφιακή εκτύπωση και μελάνι σε χαρτί, 50 x 65 εκ ( 28 x 21 εκ. το καθένα)

 

Προτιμάτε τη ζωγραφική ή τη φωτογραφία;
Θεωρητικά, προτιμώ τη ζωγραφική. Αλλά να μην ξεχνάμε ότι η φωτογραφία είναι απόγονος της ζωγραφικής. Έχουν πολλά κοινά, όσο κι αν αυτό φαίνεται περίεργο. Δεν είμαι φωτογράφος, όμως στη συγκεκριμένη έρευνά μου, εδώ και 4 χρόνια, χωρίς τη φωτογραφία το αποτέλεσμα δεν θα ήταν το ζητούμενο. Στη συγκεκριμένη έκθεσή μου η φωτογραφία συμπληρώνει το σχέδιο και ο ρόλος της είναι πιο σημαντικός από αυτόν της ζωγραφικής.


Τι σας αρέσει στις δύο μορφές τέχνης και ποιες είναι οι μεγάλες τους διαφορές;
Μεταξύ πολλών άλλων, η χρονικότητα. Εννοώ, αυτό το φευγαλέο της φωτογραφίας «στα άκρα του στιγμιαίου» και η βραδύτητα με την οποία ζωγραφίζω ή σχεδιάζω είναι δύο αντιφατικοί τρόποι. Με τη φωτογράφιση, η ιδέα του έργου εκφράζεται σε δύο φάσεις: τη φάση πριν (να αιχμαλωτίσω τη σωστή εικόνα έτσι ώστε να μην τη χάσω) και τη φάση μετά τη φωτογράφιση του έργου. Ενώ με το σχέδιο η εκτέλεση είναι εξαιρετικά αργή, σαν να πρόκειται για μια άλλη δημιουργία.


Σας φοβίζει η κυριαρχία της ηλεκτρονικής εικόνας;
Ακόμη όχι, δεν τη φοβάμαι... Είναι η εικόνα της εποχής μας.


Τι μήνυμα θέλετε να περάσετε με την έκθεση;
Το μήνυμά μου βρίσκεται στον τίτλο της έκθεσης: «Στα άκρα του στιγμιαίου». Είμαι εικαστικός και δουλεύω με επιλεγμένα αρχαιοελληνικά γλυπτά τα οποία τοποθετώ μέσα στο υγρό στοιχείο, σε χείμαρρο ή στην ακροθαλασσιά. Με το πέρασμα του νερού και του φωτός μάς αποκαλύπτουν τα πολλαπλά οπτικά παιχνίδια της παραμόρφωσης και γεννούν νέες όψεις, οι οποίες αποτυπώνονται σε ένα φωτογραφικό στιγμιότυπο. Τα διαδοχικά υδάτινα πέπλα που γλιστρούν πάνω σ' αυτές τις μορφές δημιουργούν ερωτήματα σχετικά με την ύλη, το πραγματικό και το εξωπραγματικό. Ο προβληματισμός μου είναι η έννοια του χρόνου και το φευγαλέο του χρόνου, μέσα από μια σύγχρονη οπτική.

Η Αγνή Χρονοπούλου και τα βυθισμένα αρχαιοελληνικά γλυπτά Facebook Twitter
Δίπτυχο no 4’., ψηφιακή εκτύπωση και μελάνι σε χαρτί, 50 x 65 εκ ( 28 x 21 εκ. το καθένα)
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αριστοκρατικά φτωχοί, Ελευθεροτυπία, 1991

Ημερολόγιο / Αριστοκρατικά φτωχοί. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Ελάχιστοι κατέχουν το μυστικό να χρησιμοποιούν το χρήμα επ’ αγαθώ, να το σκορπίζουν απαλά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αλλά ούτε και περιφρόνηση, να το σκορπίζουν όπου θέλουνε αυτοί κι όχι η μόδα
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ