Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

7 συγκλονιστικές έγχρωμες φωτογραφίες της Παξινού από τις Βάκχες στην Επίδαυρο το 1962

Η τραγωδία του Ευριπίδη ανέβηκε το 1962, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, και η Παξινού είχε το ρόλο της Αγαύης.
Η Παξινού ως Αγαύη (1962)

Η Κατίνα Παξινού είχε το προνόμιο να πρωταγωνιστήσει στο πρώτο έργο που ανέβηκε στο θέατρο της Επιδαύρου, μετά την αρχαιότητα. Ήταν το 1938, στο ρόλο της Ηλέκτρας του Σοφοκλή, σε μετάφραση Ι. Γρυπάρη. Το έργο παίχτηκε στην αρχαία ορχήστρα του «ωραιότερου θεάτρου του κόσμου» χωρίς σκηνικά και –ελλείψει ηλεκτροδότησης– χωρίς φωτισμούς, με το φυσικό φως του απογεύματος. Τη διοργάνωση της ιστορικής αυτής παράστασης είχε αναλάβει η Περιηγητική Λέσχη, με στόχο την καθιέρωση στη συνέχεια ετήσιας «σαιζόν Επιδαύρου», όμως ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος και ο Εμφύλιος ανέστειλαν τα φιλόδοξα σχέδια. Έτσι, τα Επιδαύρια έμελλε να ξεκινήσουν ουσιαστικά το 1954, με τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη, πάλι σε σκηνοθεσία Δ. Ροντήρη, και η επίσημη έναρξή τους να συμπέσει με την εκκίνηση του Φεστιβάλ Αθηνών το 1955, με τον Αλέξη Μινωτή να σκηνοθετεί την Εκάβη. 

 

Τη διοργάνωση της ιστορικής αυτής παράστασης είχε αναλάβει η Περιηγητική Λέσχη, με στόχο την καθιέρωση στη συνέχεια ετήσιας «σαιζόν Επιδαύρου», όμως ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος και ο Εμφύλιος ανέστειλαν τα φιλόδοξα σχέδια. Έτσι, τα Επιδαύρια έμελλε να ξεκινήσουν ουσιαστικά το 1954.

 

Η μεγάλη τραγωδός εμφανίστηκε έκτοτε πολλές φορές στο αρχαίο θέατρο. 

Σήμερα σάς παρουσιάζουμε σπάνιες έγχρωμες φωτογραφίες από τις Βάκχες του Ευριπίδη, το 1962, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, στις οποίες η Παξινού είχε το ρόλο της Αγαύης.

 

 

 

 

 

Η Κατίνα Παξινού στο ρόλο της Αγαύης επιδεικνύει στο χορό το κομμένο κεφάλι του γιού της πάνω σε ένα κοντάρι
Η Κατίνα Παξινού στο ρόλο της Αγαύης επιδεικνύει στο χορό το κομμένο κεφάλι του γιού της πάνω σε ένα κοντάρι

 

 

 

 

 

Ο Αλέξης Μινωτής και η Άννα Συνοδινού.
Ο Αλέξης Μινωτής και η Άννα Συνοδινού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακούστε την Κατίνα Παξινού να διαβάζει ολόκληρη τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη (266 λεπτά)
Μια σπάνια ανάγνωση για το ραδιόφωνο από την κορυφαία ελληνίδα τραγωδό.
Ο εκδότης Σταύρος Πετσόπουλος μιλά για τον Βασίλη Παπαβασιλείου και την «Ελένη» του
Σε αποκλειστικότητα το σημείωμα που διαβάστηκε στη συνέντευξη τύπου του Θεάτρου Τέχνης, με αφορμή τα είκοσι χρόνια της εμβληματικής παράστασης

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η πικραγαπημένη» και τα υπόλοιπα τραγούδια που ερμήνευσε ο Δημήτρης Χορν
Σήμερα συμπληρώνονται 23 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ηθοποιού.
«Κύριε Χορν, σας αγαπώ»
Τρία απογεύματα της Σεμίνας Διγενή με τον κορυφαίο Έλληνα ηθοποιό που πέθανε σαν σήμερα το 1998.
Ελένη Ανουσάκη: Η ζωή δεν με πήγε καροτσάκι, το παραμύθι της το έγραψα εγώ
Hθοποιός. Γεννήθηκε στο Κολωνάκι, ζει στη Φιλοθέη Αμαρουσίου. Αυτή είναι η συνέντευξη της ζωής της.
Radio Plays - Το μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Radio Plays, το έργο του Νεοκλή Γαλανόπουλου «Το μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας», σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη. Πρεμιέρα στα podcasts του LIFO.gr.
Το θέατρο σκιών, η πολύπλοκη λαϊκή τέχνη του Ευγένιου Σπαθάρη
Σαν σήμερα, το 1924 γεννήθηκε ο καλλιτέχνης και μαριονετίστας που συνέδεσε το όνομά του με τη φιγούρα του Καραγκιόζη
Radio Plays - Ανθρώπινη συμπύκνωση
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Radio Plays, το έργο της Αμάντας Μιχαλοπούλου «Ανθρώπινη συμπύκνωση», σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή. Πρεμιέρα στα podcasts του LIFO.gr.
3 θεατρικές παραστάσεις που θα θυμόμαστε από το 2020
Το θέατρο ήταν σίγουρα από τα μεγαλύτερα θύματα της πανδημίας, όμως αυτές οι τρεις παραστάσεις απέδειξαν περίτρανα τη ζωτική και αδιαμφισβήτητη προσφορά του στην πνευματική και ψυχολογική μας ωρίμανση.
Radio Plays - Καλωσόρισες στην κόλαση, γλυκιά μου
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει, στο πλαίσιο του Radio Plays, το έργο του Βασίλη Δανέλλη «Καλωσόρισες στην κόλαση, γλυκιά μου», σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Πρεμιέρα στα podcasts του LIFO.gr.
Ο Μάνος Ελευθερίου γράφει για την δολοφονία της Ελένης Παπαδάκη στα Δεκεμβριανά
Ένα διαφωτιστικό κείμενο του Μάνου Ελευθερίου για την μεγάλη ηθοποιό Ελένη Παπαδάκη με αφορμή την επέτειο του θανάτου της.
Μουσική, θέατρο, σινεμά, τέχνη: 40 διαδικτυακά events για να μη βαρεθείς τις γιορτές
Θεατρικές παραστάσεις και μουσικές συναυλίες σε live streaming, πρεμιέρες νέων ταινιών και ψηφιακή τέχνη έρχονται τις επόμενες ημέρες στις οθόνες μας.
Ζαν Ζενέ: Οι πρώτες, ιστορικές παραστάσεις έργων του στο ελληνικό θέατρο
110 χρόνια από τη γέννηση ενός σοφού προβοκάτορα των κατεστημένων ηθών.
Radio Plays - Ο ξένος
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει, στο πλαίσιο του νέου πρότζεκτ των Radio Plays, το έργο της Αθηνάς Κακούρη «Ο ξένος», σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη. Πρεμιέρα στα podcasts του LIFO.gr.
Transition: Ένα διεθνές πρόγραμμα χορού εξετάζει την επίκαιρη έννοια της μετάβασης
Καλλιτέχνες χορού από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελλάδα συμμετείχαν στη διεθνή καλλιτεχνική φιλοξενία community dance που διοργάνωσε ο «Κινητήρας», σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε, το Γαλλικό Ινστιτούτο και το Flux Laboratory, ερευνώντας τη δύναμη του χορού μέσα στην πανδημία και τη σημασία της ευρω-αφρικανικής ανταλλαγής.
Radio Plays - Oι κορυδαλλοί της πλατείας Aμερικής
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει, στο πλαίσιο του νέου πρότζεκτ των Radio Plays, το έργο του Φίλιππου Φιλίππου «Oι κορυδαλλοί της πλατείας Aμερικής», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Kαταλειφού. Πρεμιέρα στα podcasts του LIFO.gr.
Χλόη Ομπολένσκι: «Φτιάχνουμε μια ατμόσφαιρα, ένα σύννεφο! Πώς αλλιώς να το πω;»
Η κ. Ομπολένσκι ασχολείται πυρετωδώς με τη διαμόρφωση του χώρου της επερχόμενης έκθεσης «Αρχαιολατρία και Φιλελληνισμός» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και χαρίζει μια μεστή προ-παρουσίασή της στη LiFO.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή