Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

7 συγκλονιστικές έγχρωμες φωτογραφίες της Παξινού από τις Βάκχες στην Επίδαυρο το 1962

Η τραγωδία του Ευριπίδη ανέβηκε το 1962, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, και η Παξινού είχε το ρόλο της Αγαύης.
Η Παξινού ως Αγαύη (1962)

Η Κατίνα Παξινού είχε το προνόμιο να πρωταγωνιστήσει στο πρώτο έργο που ανέβηκε στο θέατρο της Επιδαύρου, μετά την αρχαιότητα. Ήταν το 1938, στο ρόλο της Ηλέκτρας του Σοφοκλή, σε μετάφραση Ι. Γρυπάρη. Το έργο παίχτηκε στην αρχαία ορχήστρα του «ωραιότερου θεάτρου του κόσμου» χωρίς σκηνικά και –ελλείψει ηλεκτροδότησης– χωρίς φωτισμούς, με το φυσικό φως του απογεύματος. Τη διοργάνωση της ιστορικής αυτής παράστασης είχε αναλάβει η Περιηγητική Λέσχη, με στόχο την καθιέρωση στη συνέχεια ετήσιας «σαιζόν Επιδαύρου», όμως ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος και ο Εμφύλιος ανέστειλαν τα φιλόδοξα σχέδια. Έτσι, τα Επιδαύρια έμελλε να ξεκινήσουν ουσιαστικά το 1954, με τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη, πάλι σε σκηνοθεσία Δ. Ροντήρη, και η επίσημη έναρξή τους να συμπέσει με την εκκίνηση του Φεστιβάλ Αθηνών το 1955, με τον Αλέξη Μινωτή να σκηνοθετεί την Εκάβη. 

 

Τη διοργάνωση της ιστορικής αυτής παράστασης είχε αναλάβει η Περιηγητική Λέσχη, με στόχο την καθιέρωση στη συνέχεια ετήσιας «σαιζόν Επιδαύρου», όμως ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος και ο Εμφύλιος ανέστειλαν τα φιλόδοξα σχέδια. Έτσι, τα Επιδαύρια έμελλε να ξεκινήσουν ουσιαστικά το 1954.

 

Η μεγάλη τραγωδός εμφανίστηκε έκτοτε πολλές φορές στο αρχαίο θέατρο. 

Σήμερα σάς παρουσιάζουμε σπάνιες έγχρωμες φωτογραφίες από τις Βάκχες του Ευριπίδη, το 1962, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, στις οποίες η Παξινού είχε το ρόλο της Αγαύης.

 

 

 

 

 

Η Κατίνα Παξινού στο ρόλο της Αγαύης επιδεικνύει στο χορό το κομμένο κεφάλι του γιού της πάνω σε ένα κοντάρι
Η Κατίνα Παξινού στο ρόλο της Αγαύης επιδεικνύει στο χορό το κομμένο κεφάλι του γιού της πάνω σε ένα κοντάρι

 

 

 

 

 

Ο Αλέξης Μινωτής και η Άννα Συνοδινού.
Ο Αλέξης Μινωτής και η Άννα Συνοδινού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακούστε την Κατίνα Παξινού να διαβάζει ολόκληρη τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη (266 λεπτά)
Μια σπάνια ανάγνωση για το ραδιόφωνο από την κορυφαία ελληνίδα τραγωδό.
Ο εκδότης Σταύρος Πετσόπουλος μιλά για τον Βασίλη Παπαβασιλείου και την «Ελένη» του
Σε αποκλειστικότητα το σημείωμα που διαβάστηκε στη συνέντευξη τύπου του Θεάτρου Τέχνης, με αφορμή τα είκοσι χρόνια της εμβληματικής παράστασης

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφανος Δημουλάς: «Η αντίθεση μαύρου και άσπρου κύκνου μέσα μου με κρατά σε ισορροπία»
Ο Βολιώτης χορευτής που φωτογραφήθηκε με τον πατέρα του στο υπέροχο εξώφυλλο του περιοδικού Attitude, συμμετέχει σε παραγωγές της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, δουλεύει σε γκέι μπαρ του Σόχο και προετοιμάζεται για την καλύτερη σεζόν της καριέρας του (μέχρι τώρα).
Το Θέατρο Τέχνης στην Επίδαυρο μέσα από τις φωτογραφίες του Κωστή Καπελώνη
«Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Επίδαυρος 1985-1998»: Ένα λεύκωμα με ανέκδοτες φωτογραφίες από τις παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης στην Επίδαυρο, τραβηγμένες από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη του, Κωστή Καπελώνη, πρόκειται να κυκλοφορήσει με την ευκαιρία της Έκθεσης Βιβλίου στο Ζάππειο.
Καραγκιοζοπαίκτες (3). Πάνος Καπετανίδης.
Μοσχάτο, 1990.
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: H ιστορία ενός από τα σπουδαιότερα μνημεία της αρχαιότητας (σπάνιες εικόνες)
Tο τελειότερο θέατρο από πλευράς αισθητικής και ακουστικής βρίσκεται κάθε καλοκαίρι στο επίκεντρο του πολιτισμού και της τέχνης
«The Series Noir / Summerville»: Ο Ορφέας Αυγουστίδης και η Μαίρη Μηνά πάνε διακοπές
Η νέα μικρού μήκους ταινία, σε παραγωγή της LiFO και σκηνοθεσία Εβίτας Σκουρλέτη, και μερικές σκόρπιες backstage κουβέντες των ηθοποιών για το καλοκαίρι.
Ο Αργύρης Ξάφης αφηγείται τη ζωή του στη LIFO
Hθοποιός. Γεννήθηκε στο Περιστέρι, μένει στους Αμπελόκηπους. Έχει μάθει να ζει με τα απολύτως απαραίτητα, ούτε χαϊλίκια, ούτε τίποτα τέτοιο.
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO
Ηθοποιός. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, μένει στον Άλιμο. Η Λαμπέτη του έμαθε πως κάθε φράση που λέει ο ηθοποιός έχει τη σημασία της.
Στην πρεμιέρα της «Τραβιάτας» που αποθεώθηκε στο Ηρώδειο
Η εντυπωσιακή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, τα είχε όλα και η ανταπόκριση θύμισε τις παλιές καλές εποχές για την όπερα
«Τραβιάτα»: 9+1 πληροφορίες για τη συγκλονιστικότερη ερωτική ιστορία της όπερας
Ανατρέχουμε στην ιστορία της θρυλικής όπερας του Βέρντι, με αφορμή τη νέα παραγωγή της Λυρικής που κάνει πρεμιέρα απόψε στο Ηρώδειο, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου
«The Thread»: Μια σύγχρονη χορογραφία για την ελληνική παράδοση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Ο χορογράφος Ράσελ Μάλιφαντ, ο συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου, ο σχεδιαστής θεατρικών φωτισμών Μάικλ Χαλς και η σχεδιάστρια μόδας Μαίρη Κατράντζου συνεργάζονται σε μια συνομιλία των ελληνικών παραδοσιακών χορών με τον σύγχρονο χορό.
«Οιδίπους Τύραννος» με αδιαπραγμάτευτη απλότητα και ταπεινά, αλλά πολύτιμα υλικά
Η τραγωδία του Σοφοκλή ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και συνεχίζει την περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα.
Τι σας άρεσε περισσότερο στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών; 10 πολιτιστικοί συντάκτες απαντούν
10 δημοσιογράφοι του πολιτιστικού ρεπορτάζ ξεχωρίζουν τα δικά τους highlights από το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών που ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες
Καραγκιοζοπαίκτες (2). Βάγγος  (Ευάγγελος Κορφιάτης)
Μία παράσταση τον Ιούλιο του 1990 στα Βοτσαλάκια της Καστέλλας
«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι»: Ο Γιάννης Καλαβριανός ανεβάζει το «ύπουλο παραμύθι» του Ευριπίδη στην Επίδαυρο
Ο σκηνοθέτης μιλά για την ανάγνωση που επιχειρεί σε αυτό το άγριο και ειρωνικό έργο της αρχαιοελληνικής δραματουργίας
«Ικέτιδες» με kinder έκπληξη
Η κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τις «Ικέτιδες» του Ευριπίδη που ανέβηκαν στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, και συνεχίζουν την περιοδεία τους από το Εθνικό Θέατρο και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή