Κράτος - Εκκλησία - Κοινωνία

Κράτος - Εκκλησία - Κοινωνία Facebook Twitter
Με την Εκκλησία σχεδόν χωρίσαμε. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό... Εικογράφηση: Ατελιέ LIFO
0

Τα δυτικά κράτη από πολύ νωρίς, χώρισαν εκκλησία και κράτος. Ήταν μια επιβεβλημένη κίνηση αντίστασης στην επικυριαρχία του Πάπα μέσω των πιστών κάθε χώρας.

Κι εδώ στην ουσία, Κράτος και Εκκλησία έχουν χωρίσει πλέον τα τσανάκια τους. Ο χωρισμός εν τοις πράγμασι έχει γίνει στα βασικά. Μένουν μόνο δυο τρία θεματάκια ακόμα προς επίλυση.

Άλλο ζήτημα που απαιτούμε τον χωρισμό και με σφραγίδα.

Οι περισσότερες συνδέσεις Κράτους-Εκκλησίας που ακόμα υπάρχουν είναι εθιμοταξικού χαρακτήρα: Θεοφάνεια, Άγιο Φως, κλπ. Αυτές τις διατηρούν οι πολιτικάντες για μια ευσεβή εικόνα τους στο εκλογικό ποίμνιο.

Για κάθε νέα κυβέρνηση που προκύπτει από τις εκλογές, το Κράτος λογίζεται ως λάφυρο της νίκης της.

Οι δυτικοί όμως έχουν χωρίσει και Κοινωνία με Κράτος.

Εξίσου σοβαρό.


Εκεί είναι αδιανόητο να πας σε μια δημοσία υπηρεσία να εξυπηρετηθείς κατά παρέκκλιση επειδή βρήκες κάποιον συγχωριανό σου.

Εδώ οι πατριαρχικές δομές ισχύουν ακόμα.


Για κάθε νέα κυβέρνηση που προκύπτει από τις εκλογές, το Κράτος λογίζεται ως λάφυρο της νίκης της.

Μέσω του Κράτους θα εξυπηρετήσει με διορισμούς και ρουσφέτια την εκλογική της πελατεία. Και τους κρατικούς πόρους θα απομυζήσουν οι φίλα προσκείμενοι επιχειρηματίες.

Όπως αποδεικνύει αναλυτικά ο αείμνηστος Παναγιώτης Κονδύλης, ένας σοβαρός λόγος της ελληνικής παρακμής είναι αυτός.


Ο μη χωρισμός Κοινωνίας και Κράτους.

Δεν συγκροτήσαμε το ισχυρό Κράτος που οδηγεί αδέκαστο την Κοινωνία, χωρίς να αναμιγνύεται. Και τα μέλη της Κοινωνίας να μην έχουν καμία άλλη πρόσβαση στο Κράτος πέραν της νόμιμης.

Να μην ισχύουν: κομματικές ταυτίσεις, συγγένειες, τοπικισμοί, γνωριμίες, αλληλοεξυπηρετήσεις και βέβαια χρηματισμοί.

Αυτός ο χωρισμός είναι και ο πιο δύσκολος.

Στήλες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ