Το μοναδικό τραγούδι που ταιριάζει στην επέτειο των 25 χρόνων από την αυτοκτονία του Kurt Cobain

Το μοναδικό τραγούδι που ταιριάζει στην επέτειο των 25 χρόνων από την αυτοκτονία του Kurt Cobain Facebook Twitter
Ίσως αν φύτευα μια σφαίρα στο μυαλό μου / θα με θυμόντουσαν σαν τον Kurt Cobain...
0

«Ο Κερτ Κομπέιν ενσάρκωσε ιδανικά τον θυμό και την απελπισία της λευκής Δυτικής νεολαίας καθώς αυτή αγωνίζεται να πραγματοποιήσει τη μετάβαση από την εφηβεία στην ενηλικίωση μέσα σε κοινωνίες που δεν διαθέτουν τις κατάλληλες τελετουργίες για τέτοιες υπερβάσεις.

Παραμένει εξόχως ειρωνικό το γεγονός ότι τόσοι πολλοί νέοι προσβλέπουν στους ροκ σταρ –τους οποίους συχνά επενδύουν με θρησκευτικές ιδιότητες– για να τους βοηθήσουν σ' αυτή τη μετάβαση, στους ανθρώπους εκείνους δηλαδή που αδυνατούν συχνά να αποτινάξουν τις εφηβικές συμπεριφορές που τους έκαναν διάσημους...

Η τραγωδία του Κερτ Κομπέιν είναι ότι εκπλήρωσε αυτό το αμερικανικό αρχέτυπο που είχε σκιαγραφήσει στο "Early Success" [Πρώιμη επιτυχία] ο Σκοτ Φιτζέραλντ: "Είναι σύντομος και πολύτιμος αυτός ο χρόνος. Και όταν ανασηκωθεί η αχλή μετά από μερικές εβδομάδες, διαπιστώνει κανείς ότι τα καλύτερα πέρασαν ανεπιστρεπτί"».

Κάπως έτσι κατέληγε το άρθρο του επιφανούς «ροκ συγγραφέα» Jon Savage στον Observer το 1994, λίγο καιρό μετά την αυτοκτονία του Κερτ Κομπέιν.

Είναι σύντομος και πολύτιμος αυτός ο χρόνος. Και όταν ανασηκωθεί η αχλή μετά από μερικές εβδομάδες, διαπιστώνει κανείς ότι τα καλύτερα πέρασαν ανεπιστρεπτί.

Συγχρόνως σχεδόν με το τραγικό γεγονός, σε ένα ανατριχιαστικά στοιχειωμένο timing, κυκλοφορούσε τότε, πριν από 25 χρόνια, και το άλμπουμ των Residents, "Gingerbread Man" το οποίο περιείχε και το κομμάτι με τον χαρακτηριστικά αινιγματικό για το γκρουπ τίτλο, "The Aging Musician: Narcissus knows no one naked" (με επίτιμο προσκεκλημένο στα φωνητικά τον ιδιοφυή παραγωγό και συνθέτη Todd Rundgren) το οποίο όμως περιείχε και τους ακόλουθους διόλου αινιγματικούς αλλά καίρια παραβολικούς στίχους περί της θανάσιμης πλάνης της αιώνιας εφηβείας που βρίσκεται στην καρδιά του rock and roll, με αφορμή το απονενοημένο διάβημα του Κερτ Κομπέιν στα 27 του χρόνια τον Απρίλιο του 1994.

 
Once upon a time I played electric guitar
And they said I was a rock and roll star
Now nobody calls me on the telephone
So I sit and watch my TV all alone
Maybe if I put a bullet in my brain
They'd remember me like Kurt Cobain
And the parasites on MTV
Would wipe their eyes and act like they knew me
But I wouldn't be a hero I'd be dead
Just a note beside a corpse that read
If you like to pretend that you'll never get old
You got what it takes to rock and roll

 

***

[Μια φορά κι έναν καιρό έπαιζα ηλεκτρική κιθάρα
και όλοι έλεγαν ότι θα γίνω ροκ σταρ
Τώρα κανείς δεν με παίρνει πια τηλέφωνο
κι έτσι κάθομαι και χαζεύω μόνος μου τηλεόραση
Ίσως αν φύτευα μια σφαίρα στο μυαλό μου
θα με θυμόντουσαν σαν τον Kurt Cobain
Και τα παράσιτα στο MTV
θα σκούπιζαν τα δάκρυα τους κάνοντας ότι με γνώριζαν
Δεν θα ήμουν ήρωας όμως, θα ήμουν νεκρός
ένα σημείωμα απλά πλάι σ' ένα κουφάρι που θα έλεγε
Αν σ' αρέσει να υποκρίνεσαι ότι δεν θα γεράσεις ποτέ
έχεις ό,τι χρειάζεται για το rock and roll]
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ