Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του

Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του Facebook Twitter
Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του.
0

Για περισσότερο από είκοσι χρόνια ο Βέλγος DJ Buscemi απογειώνει το dancefloor στα μεγαλύτερα κλαμπ του πλανήτη, παίζοντας ένα πολύχρωμο μείγμα χορευτικής μουσικής, επηρεασμένο από ήχους που ανακαλύπτει συνεχώς στα ταξίδια του.

Το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου έρχεται στο Gazarte με full band και guest τον Luigi Catalano για το Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6. Λίγο πριν φτάσει στην Αθήνα, μιλήσαμε μαζί του για την πορεία του στη μουσική, τις επιρροές του αλλά και τα σχέδιά του.

Ο Dirk Swartenbroekx, όπως είναι το αληθινό του όνομα, αγόρασε τον πρώτο του δίσκο σε ηλικία 14 ετών. Ήταν το «C30 C60 C90 Go!» των Bow Wow Wow, ενός new wave συγκροτήματος που είχε δημιουργήσει στις αρχές της δεκαετίας του '80 o Malcolm McLaren.

Ο Buscemi μεγάλωσε ακούγοντας μουσική από τα '60s και τα '70s. Όταν ξεκίνησε ερασιτεχνικά το DJing στα 18 του, απλώς για να βγάλει κάποια χρήματα ως φοιτητής, έπαιζε κυρίως punk και new wave.

O χαρακτηριστικός ήχος του ως Buscemi έγινε γνωστός το 1996, όταν το τραγούδι του «Yves Eaux» μεταδόθηκε από το ραδιόφωνο του BBC και η φήμη του άρχισε αμέσως να εξαπλώνεται.

Ρωτήσαμε τον Buscemi τι έχει αλλάξει στη μουσική, τη δική του αλλά και γενικότερα, από τότε που ξεκίνησε.

Έχω επισκεφτεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύτηκα τα φαγητά και τα ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου.

«Πιο παλιά, η χορευτική μουσική είχε περισσότερη φρεσκάδα και περιπετειώδη διάθεση από τη μουσική σήμερα» λέει. «Βλέπω πολλή επανάληψη πια. Και ανάμεσα στους DJs υπάρχουν ακόμα κάποια πραγματικά σπουδαία ονόματα, αλλά δεν είναι όπως παλιά.

Η δική μου μουσική δεν έχει αλλάξει πολύ. Απλώς, έχω καλύτερο εξοπλισμό τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, με το AKAI s1000 μπορούσες να χρησιμοποιήσεις μόνο sample του ενός ή των δύο δευτερολέπτων. Τώρα οι δυνατότητες είναι ασύγκριτα μεγαλύτερες.

Πάντα δημιουργούσα eclectic μουσική, με πολλαπλές επιρροές, αλλά σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να συνδυάσεις όλα αυτά τα στοιχεία. Παλιά έπαιζα μουσική με βινύλια, τώρα μπορείς να κάνεις τα πάντα ψηφιακά. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η μουσική είναι καλύτερη σήμερα. Παλιότερα οι άνθρωποι ήταν πιο δημιουργικοί με τα απλά μέσα που διέθεταν».


To πιο γνωστό κομμάτι του Buscemi, αλλά και το πιο αγαπημένο του, είναι το «Seaside» με φωνητικά από την Isabelle Antena, που κυκλοφόρησε το 2003.

 

Buscemi - Seaside featuring Isabelle Antena


«Γεννήθηκα στα '60s και είχα τη χαρά να συνεργαστώ με αρκετά ονόματα που άκουγα μεγαλώνοντας και θαύμαζα» λέει ο Buscemi. «Η Isabelle Antena ήταν στο βελγικό label "Les disques du crépuscule", στο οποίο ανήκω κι εγώ σήμερα.

Όταν μετακόμισα στο Λονδίνο ήταν για μένα μια μεγάλη πηγή έμπνευσης. Συνεργάστηκα επίσης με cult μουσικούς, όπως ο Ted Milton των Blurt, που έπαιζε ένα είδος jazz new wave στα '80s, και ηχογραφήσαμε ένα κομμάτι μαζί πριν από δέκα χρόνια, και με άλλα, μεγαλύτερα ονόματα, όπως οι Madredeus και οι Anna Domino».


Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του. «Ταξιδεύω εδώ και είκοσι χρόνια ως DJ, αλλά ταξίδευα και πολύ νωρίτερα, ως δημοσιογράφος.

Έχω επισκεφθεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύθηκα τα φαγητά και ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου. Μου αρέσει να ταξιδεύω και αυτό το πνεύμα της περιπέτειας αντικατοπτρίζεται στη μουσική μου. Αυτό είναι το κλειδί για τα πάντα».


Ένα κομμάτι του Buscemi που ακούγεται πολύ αυτή την εποχή, το «Chop Choy Boogie», είναι επηρεασμένο από τους ήχους της κινεζικής τζαζ. «Είχα παίξει σε ένα πολύ γνωστό κλαμπ της Σαγκάης, στην Κίνα, και μετά έκανα μια βόλτα για ν' αγοράσω δίσκους» λέει ο Buscemi.

«Ανακάλυψα κάποιους τζαζ δίσκους από τις δεκαετίες του '20, του '30 και του '40 που με ενέπνευσαν και προσπάθησα να συνδυάσω στοιχεία από αυτούς, με τον bossa ήχο που χρησιμοποιώ συχνά στη μουσική μου. Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα του "Chop Choy Boogie"».


Στο τραγούδι «Luna Misteriosa», που έδωσε τον τίτλο στο τελευταίο του άλμπουμ, ο Βuscemi συνεργάστηκε με τον Ιταλό τραγουδιστή Luigi Catalano, που θα βρίσκεται μαζί του στο live στην Αθήνα.


«Είναι ένας πολύ χαλαρός τύπος και μένουμε αρκετά κοντά. Τραγουδάει και παίζει κιθάρα. Τον συνάντησα για πρώτη φορά πριν από δέκα χρόνια, αρχίσαμε να παίζουμε μαζί και το 2013 ηχογραφήσαμε το κομμάτι "Il mondo attraverso gli occhiali".

Στο περσινό μου άλμπουμ "Luna Misteriosa" συνεργαστήκαμε σε δύο τραγούδια. Γνωριζόμαστε καιρό κι έχουμε την ίδια αγάπη για την καλή μουσική».


Ο Buscemi παίζει μουσική ως DJ, αλλά στην Αθήνα θα έχει μαζί του και μια πλήρη μπάντα. Πώς συγκρίνει την αίσθηση των δύο τύπων lives;


«Όταν παίζω μόνος, μπορώ να επιλέξω μια μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής» λέει ο Buscemi. «Από downtempo υλικό έως πολύ πειραματικό drum 'n' bass ή techno.

Είμαι fan των Basement Jaxx. Έχουμε παίξει μαζί σε πολλά φεστιβάλ κι έχουν χρησιμοποιήσει κομμάτια μου σε συλλογές τους. Μου αρέσει η house, αλλά παίζω πολλά τραγούδια από παλιότερες δεκαετίες. Είμαι fan της jazz, ιδίως του Art Blakey.

Όταν παίζω με full μπάντα πρέπει να είμαι περισσότερο δημοκρατικός, να σκέφτομαι τι ταιριάζει στους συνεργάτες μου, όπως ο τρομπετίστας Sam Versweyveld και ο περκασιονίστας Roland Bindi, που είναι εξαιρετικοί και παίζουμε μαζί εδώ και δέκα χρόνια. Στο live της Αθήνας θα παίξουμε τραγούδια απ' όλα τα άλμπουμ μου. Θα είναι ένα greatest hits of Buscemi show».


Ραντεβού με τον Βuscemi και τον Luigi Catalano, λοιπόν, το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, στο Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6 στο Gazarte.

 

Buscemi - Chop Choy Boogie

Info

Pepper 96.6 presents

Luna Misteriosa Party w/ Buscemi - Moderator - DJ Snatch

Σάββατο 16/2, 22:00

Gazarte (Βουτάδων 34, Κεραμεικός)

Είσοδος: 12 €

 

https://www.pepper966.gr/

https://www.facebook.com/RadioPepper/

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ