Όπως είναι γνωστό, φαντάζομαι, τα μουσικά charts υπάρχουν για να ιεραρχούν την επιτυχία των τραγουδιών ή/και των δίσκων, που μετριέται σε πωλήσεις (φυσικές και ψηφιακές), ραδιοφωνική μετάδοση και, τώρα πια, streaming σε διάφορες κυρίαρχες πλατφόρμες, όπως το YouTube.

 

Αυτά συμβαίνουν στις χώρες όπου υπάρχει, τουλάχιστον, μια στοιχειώδης μουσική βιομηχανία, όπως οι ΗΠΑ με το Billboard ή το Ηνωμένο Βασίλειο με τα UK charts, και στις οποίες οι παραπάνω διαφορετικές κατηγορίες συγχωνεύονται σε μία ενιαία λίστα που μετράει ακριβώς αυτήν τη συσσωρευτική επιτυχία.

 

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Shazam είναι ένα app που μπορεί να εντοπίσει ποιο τραγούδι ακούγεται από τα ηχεία και να εμφανίσει πληροφορίες για τον καλλιτέχνη. Επομένως, τα περισσότερο shazamed τραγούδια είναι αυτά που έχουν αναγνωριστεί τις περισσότερες φορές από την εφαρμογή για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και βρίσκονται ψηλότερα στη λίστα.

 

Στην Ελλάδα, τώρα, η αποτύπωση αυτή συμβαίνει αποσπασματικά και δεν αντανακλά με ιδιαίτερη ακρίβεια το τι ακούγεται εκεί έξω. Δεν υπάρχει, δηλαδή, κάποιος ασφαλής δείκτης ή κάποια πλήρης λίστα που να δείχνει τι καταναλώνει, κλικάρει, γουστάρει και ακούει ο πληθυσμός.

 

Ωστόσο, οι λίστες που αναρτά το Shazam με τα πιο shazamed τραγούδια της εβδομάδας μπορεί να πει κανείς πως πιάνουν κάπως τον παλμό του τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Χωρίς, φυσικά, να είναι ακριβώς αντιπροσωπευτικά της πραγματικότητας, σε μια περίοδο όπως το καλοκαίρι, που ο κόσμος βγαίνει περισσότερο, τα shazam hits μπορούν να προσφέρουν την πιο κοντινή στην αλήθεια εικόνα για το τι ακούγεται περισσότερο και για το τι θεωρούν ίσως επιτυχία οι πληθυσμιακές ομάδες που μπορούν να τη διαμορφώσουν σήμερα.

 

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Shazam είναι ένα app που μπορεί να εντοπίσει ποιο τραγούδι ακούγεται από τα ηχεία και να εμφανίσει πληροφορίες για τον καλλιτέχνη. Επομένως, τα περισσότερο shazamed τραγούδια είναι αυτά που έχουν αναγνωριστεί τις περισσότερες φορές από την εφαρμογή για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και βρίσκονται ψηλότερα στη λίστα.

 

 

Drake, In my feelings

 

Ποια είναι, λοιπόν, η κατάσταση στα Shazam charts στην καρδιά του καλοκαιριού; Με άλλα λόγια, τι ψάχνει και τι ακούει ο περισσότερος κόσμος το φετινό καλοκαίρι; Αυτό που παρατηρεί κανείς με μια πρώτη ματιά είναι η συγκυριαρχία χιπ-χοπ μουσικών και ποπ-σταρ.

 

Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη δεκάδα συναντάμε την Cardi B με το «I like it», ένα μείγμα λάτιν χιπ-χοπ και ένα από τα χειρότερα τραγούδια του φετινού της δίσκου, το νέο single του Drake «In my feelings» και το «Taste» του Tyga.

 

 

Στην πρώτη δεκάδα συναντάμε την Cardi B με το «I like it», ένα μείγμα λάτιν χιπ-χοπ και ένα από τα χειρότερα τραγούδια του φετινού της δίσκου.

 

Στο πoπ στρατόπεδο ξεχωρίζουν οι David Guetta & Sia με το «Flames», ο Calvin Harris & Dua Lipa με το «One Kiss» και o Clean Bandit σε συνεργασία με την Demi Lovato στο «Solo». Το μοτίβο είναι προφανές: φτασμένοι παραγωγοί συνεργάζονται με σύγχρονες επιτυχημένες ποπ-σταρ για να αναζωπυρώσουν τη μάλλον καθοδική τους πορεία.

 

Άλλο ένα συμπέρασμα είναι πως η λάτιν τάση που κυριαρχούσε το περσινό καλοκαίρι με κύριο εκφραστή το «Despacito» συνεχίζεται και φέτος, σχεδόν αποκλειστικά μέσα από τον J Balvin, τον Κολομβιανό παραγωγό που συναντάμε σε τρία διαφορετικά τραγούδια της πρώτης δεκάδας. Στο προαναφερθέν «I like it » της Cardi B, στο reggaeton κακέκτυπο «X» με τον Nicky Jam και στο ακόμη πιο τραγικό, ήδη από τον τίτλο, «Bum bum tam tam» με τον MC Fioti. Μόδα είναι και θα περάσει, πού θα πάει.

 

 

Το «Taste» του Tyga είναι κι αυτό στην πρώτη δεκάδα των Shazam charts

 

Ωστόσο, φαίνεται πως το νέο χιτάκι που παίζει πολύ τελευταία και έφτασε μέχρι και την κορυφή στις αρχές του Αυγούστου είναι το άκρως φεμινιστικό «Later Bitches» του 26χρονου Μεξικανού παραγωγού The Prince Karma, που έχει '80s video και αισθητική του. Αποτελείται ουσιαστικά από ένα κουραστικό, επαναλαμβανόμενο, ηλεκτρονικό μοτίβο που φυσικά κολλάει στο μυαλό και πετυχαίνει τον στόχο του.

 

Επιπλέον, ψηλά στις προτιμήσεις βρίσκεται και η χορευτική, chill-out μουσική του «Nevermind» από τον Dennis Lloyd, σε ένα από τα πιο καλοκαιρινά στην αίσθηση χιτάκια της περιόδου, όπως επίσης και η δυναμική επιστροφή της Ariana Grande με το «No tears left to cry».

 

 

Το νέο χιτάκι που παίζει πολύ τελευταία και έφτασε μέχρι και την κορυφή στις αρχές του Αυγούστου είναι το άκρως φεμινιστικό «Later Bitches» του 26χρονου Μεξικανού παραγωγού The Prince Karma.

 

Τέλος, τα «Feel it still» των Portugal. The Man, το «No Roots» της Alice Merton και το «Havana» της Camila Cabello παραμένουν σταθερές αξίες μέσα στον χρόνο, ακούγονται συνεχώς στο ραδιόφωνο και είναι τρία από τα πιο shazamed τραγούδια της φετινής χρονιάς, πλησιάζοντας τα 14, 9 και 11 εκατ. shazams αντίστοιχα.

 

Αυτά είναι, λοιπόν, τα τραγούδια που δεν θα μπορέσετε να αποφύγετε με τίποτα στα beachs bars και στα κλαμπ των νησιών που θα επισκεφθείτε. Είτε σας αρέσουν είτε όχι, έχουν κατακτήσει τις προτιμήσεις της πλειονότητας και με τον δικό τους τρόπο θα σημαδέψουν το παράλληλο, δικό σας καλοκαιρινό soundtrack.

 

Για το πρωταγωνιστικό, είστε υπεύθυνοι εσείς!

 

 

Το «Feel it still» των Portugal. The Man παραμένει σταθερή αξία μέσα στον χρόνο και είναι το πιο shazamed τραγούδι της φετινής χρονιάς