Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.
0

Στο πρόσφατο άρθρο για τη στήλη του «Shortcut» στη LiFO ο Δημήτρης Πολιτάκης διερωτάται εύστοχα σε κάποιο σημείο για την «ιδέα της ανθεκτικότητας του DJ ως αυτόνομου σταρ που αμείβεται με αστρονομικά ποσά για μερικές ώρες κονσερβαρισμένης ψυχαγωγίας».

Ο Αμερικανός DJ/παραγωγός Diplo είναι ακριβώς ένας τέτοιος σταρ, αλλά και πολλά παραπάνω. Μπορεί ο δρόμος προς τη μαζική αναγνώριση και τα μυθικά ποσά (σύμφωνα με το Forbes έβγαλε 28,5 εκατ. δολάρια το 2017) να άνοιξε μέσω των περιβόητων DJ sets και του ασταμάτητου touring του, αλλά είναι το status του ως ενός από τους χρυσούς και περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία που προσέδωσε στην εικόνα του ένα pop star quality.

Ο Diplo είναι ένας από εκείνους τους τύπους που θα μπορούσε να έχει χαθεί εύκολα πίσω από την αχανή ονοματολογία των credits και να έχει σβηστεί από τη βαριεστημένη μνήμη του μαζικού κοινού, αλλά όλα αυτά τα χρόνια ήταν αρκετά έξυπνος ώστε να προτάσσει την αξία του ως το αδιαπραγμάτευτο προϊόν της επιτυχίας των τραγουδιών στα οποία συμμετείχε.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό.

Από τότε που ο Thomas Wesley Pentz (το πραγματικό όνομα του Diplo) μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, δηλαδή πριν από 10 χρόνια, φαίνεται πως ζει τρεις παράλληλες επαγγελματικές ζωές.

Μέσω του djing «βγάζει το ψωμί του», μέσω των συνεργασιών με αμέτρητους σταρ (Beyoncé, Usher, Justin Bieber, Shakira και πολλούς άλλους) κερδίζει πόντους φήμης και μέσω των διαφόρων προσωπικών του πρότζεκτ λειτουργεί ως ένας αθόρυβος διαμορφωτής τάσεων του mainstream τοπίου.

«Δεν με ενδιαφέρει να ηγούμαι των τάσεων. Θέλω να τις ξεκινάω ή να τις διαλύω» δήλωσε σε μια πρόσφατη, εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στην «Guardian», αναγνωρίζοντας τη συγκεκριμένη του ικανότητα.

Ο Diplo το πετυχαίνει αυτό εξερευνώντας αναδυόμενες μουσικές κουλτούρες που ξεφυτρώνουν σε ολόκληρη την υφήλιο και δεν έχουν βρει ακόμα τον δρόμο τους σε μεγαλύτερο ακροατήριο. Κατά καιρούς, έχει γοητευτεί από τη funk σε φαβέλες της Βραζιλίας, την «bounce» σκηνή της Νέας Ορλεάνης και άλλα underground ρεύματα που ενσωματώνει με έναν πιο «δυτικό» τρόπο στον ήχο του.

Αυτό, φυσικά, έχει δώσει πάτημα σε πολλούς να τον κατηγορήσουν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων, με τον ίδιο να απαντάει εντελώς ειλικρινά πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Ο Diplo μεγάλωσε στη νότια Φλόριντα, σε μια πολυπολιτισμική γειτονιά, στην οποία τα ρέγκε πάρτι, οι τοπικοί χιπ-χοπ σταθμοί και η Miami-Bass κουλτούρα αποτελούσαν τα βασικά του μουσικά ερεθίσματα.

 

Πώς ο dj Diplo έγινε ένας από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στη μουσική βιομηχανία Facebook Twitter
Όταν τον κατηγόρησαν για ιδιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων απάντησε πως «ως λευκός Αμερικανός έχω μηδενικό πολιτισμικό κεφάλαιο, οπότε θα φτιάξω μουσική που είναι προϊόν του περιβάλλοντός μου».

Στις αρχές των zeros μετακόμισε στη Φιλαδέλφεια για να σπουδάσει και εκεί ξεκίνησε να χτίζει τη φήμη του ως DJ μαζί με τον φίλο DJ Low Budget υπό το όνομα Hollertronix.

Η επιτυχία τους του πρόσφερε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει το δικό του στούντιο, το επονομαζόμενο «Mausoleum», και να κυκλοφορήσει το 2004 το προσωπικό του ντεμπούτο-άλμπουμ με τίτλο «Florida», έναν trip-hop δίσκο με ηχητικά στοιχεία από διάφορες γωνιές του κόσμου, το οποίο σήμερα έχει αποκτήσει ένα cult status.

Η πρώτη μεγάλη επιτυχία έξω από τον χώρο του djing ήρθε το 2007, όταν συνεργάστηκε με την τότε σύντροφό του M.I.A για το αντιπολεμικό single «Paper Planes», το οποίο έφτασε μέχρι το Νο 4 του Billboard. Η κίνηση αυτή ανέβασε απότομα το πρεστίζ του ως παραγωγού και σύντομα πολλοί ποπ σταρ, ράπερ και ηλεκτρονικοί μουσικοί επιδίωκαν να συνεργαστούν μαζί του.

 

Diplo - Paper Planes (w/ MIA CAMEO!) - Live

Αποκτώντας την αυτονομία που επιθυμούσε, κατάφερε να φτιάξει και τα δικά του, πολύ επιτυχημένα προσωπικά πρότζεκτ. Πέρα από τα EΡs που κυκλοφορεί με το δικό του όνομα, δημιούργησε το 2009, μαζί με τον Βρετανό DJ Switch, τους Major Lazer, με το «Lean On» να γίνεται το 2015 το τραγούδι με τα περισσότερα streams στην ιστορία του Spotify μέχρι τότε. Το 2013 σχημάτισε τους Jack Ü με τον διάσημο dubstep παραγωγό Skrillex, μέσω των οποίων έχει κερδίσει Grammy για το κομμάτι «Where Are Ü Now» με τη συμμετοχή του Justin Bieber.

Σήμερα ο Diplo, ενώ ετοιμάζει τη νέα δουλειά των Major Lazer, προωθεί την disco συνεργασία του Silk City με τον Mark Ronson, παίρνει πολύ καλές κριτικές για το φρέσκο του emo hip-hop EP «California» και παραμένει ένας από τους πιο καλοπληρωμένους παραγωγούς singles που προορίζονται κατευθείαν για το Νο 1.

Ο Diplo αξιοποίησε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την ιδιότητά του ως DJ την χρυσή για εκείνους εποχή, κερδίζοντας ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για τον τόπο όπου μερικοί σταρ διαμορφώνουν το μέλλον του εμπορικού ήχου. Και για να φτάσεις εκεί, πέρα από ταλέντο, χρειάζεσαι κι ένα καλό επιχειρηματικό μυαλό. Ο Diplo, αυτήν τη στιγμή, βρίσκεται σχεδόν πίσω από κάθε τέτοια παραγωγή, είναι επιδραστικός και πολύ επιτυχημένος, αλλά την ίδια στιγμή αρκετά έξυπνος για να κρατάει αποστάσεις από το παιχνίδι της δημοσιότητας.

 

Diplo - Get It Right (Feat. Mø)

Μπορεί να δηλώνει στην «Guardian» πως «είναι θέμα χρόνου να σταματήσω να είμαι "σχετικός"», αλλά, αν συνεχίσει να είναι τόσο προσαρμοστικός, μάλλον θα μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμη. Ένα σενάριο πολύ ελπιδοφόρο για έναν από τους λίγους ποιοτικούς παραγωγούς στο στερημένο από ιδέες βασίλειο των charts.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM