Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»;

Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»; Facebook Twitter
Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών.
0

Την Παρασκευή που μας πέρασε η Miley Cyrus κυκλοφόρησε τον νέο της δίσκο με τίτλο «Younger Now». Αυτός αποτελεί ακόμα μία προσπάθεια της 25χρονης ποπ σταρ να επανεφεύρει την εικόνα της, αφήνοντας πίσω τη σαχλή πoπ των προηγούμενων άλμπουμ της για μία, υποτίθεται, πιο σοβαρή και ποιοτική στροφή στις μουσικές της ρίζες, δηλαδή την country, τον ήχο που έμαθε να αγαπάει μικρότερη μέσω του επίσης μουσικού και ηθοποιού πατέρα της Bill Ray Cyrus. Η ίδια παραδέχτηκε σε μια πρόσφατη συνέντευξή της πως επέλεξε αυτό τον δρόμο για πολιτικούς κυρίως λόγους. Η Miley Cyrus έχει δηλώσει ανοιχτά στο παρελθόν την απέχθειά της για τον Ντόναλντ Τραμπ –μέχρι που θα εγκατέλειπε και την Αμερική αν εκλεγόταν, αλλά τελικά δεν το έκανε− και στο άλμπουμ της υπάρχουν τραγούδια, όπως η μπαλάντα «Inspiration», που έχουν γραφτεί για τη Χίλαρι Κλίντον. Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών. Αν κρίνουμε βέβαια από τη χλιαρή υποδοχή που έχει επιφυλάξει το κοινό μέχρι τώρα στα singles του άλμπουμ, τα πράγματα δεν μοιάζουν πολύ ελπιδοφόρα.

Βέβαια, η είδηση που κυριαρχεί στα media δεν είναι αυτή, ούτε το γεγονός πως ο δίσκος είναι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, υποφερτός (οk, δεν περιμέναμε και κάτι καλύτερο, εδώ που τα λέμε). Σάλος έχει προκληθεί με ένα συγκεκριμένο τραγούδι. Ο λόγος για τη δυναμική μπαλάντα «She's not him» και την πικάντικη ιστορία πίσω από τους στίχους της. Το τραγούδι δεν λέει σχεδόν τίποτα μουσικά, είναι τρομερά κλισέ και βαρετό, αλλά από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνει κανείς πως εδώ πέρα υπάρχει ζουμί. Οι fans και πολλά celebrity sites έχουν οργιάσει τα τελευταία 24ωρα αναλύοντάς το και υποστηρίζοντας ότι αναφέρεται στη σύντομη σχέση που είχε η Miley Cyrus με τη Stella Maxwell, μοντέλο της Victoria's Secret, και στο πόσο πολύ την αγαπούσε, αλλά δεν μπορούσε να μείνει μαζί της γιατί ήταν ακόμη ερωτευμένη με τον πρώην της, δηλαδή τον γνωστό ηθοποιό Liam Hemsworth. Διαβάστε τους στίχους και βγάλτε μόνοι σας το συμπέρασμα:

You gave me things, you can't buy back with money
You changed my life
You 've been my world
There's no other girl that looks like ya, darling
Those eyes, that tongue, those teeth, that face, that body
Even though we 've gone to outer space
Still no way you can take his place
You 're not him
She's not him
No matter what you say
No matter what you do
I just can't fall in love with you

Παρ' όλα αυτά, τα πρόσωπα που φωτογραφίζει η Cyrus μέσα από τα λόγια της έχουν ελάχιστη σημασία σε σχέση με το πραγματικά ενδιαφέρον συμπέρασμα που βγαίνει από το τραγούδι. Μπορεί αυτοί οι στίχοι ρευστής σεξουαλικής ταυτότητας να είναι συνηθισμένοι όσον αφορά τα πιο εναλλακτικά και underground χωράφια της μουσικής βιομηχανίας, αλλά στον συντηρητικό χώρο του mainstream σπανίζουν και προκαλούν εντύπωση, ειδικά όταν τους τραγουδάει ένα από τα πιο δημοφιλή είδωλα του νεανικού πληθυσμού παγκοσμίως. Η Αμερικανίδα έχει μιλήσει ανοιχτά για το συγκεκριμένο ζήτημα αρκετές φορές στο παρελθόν, δηλώνοντας μάλιστα πως ο όρος bisexual της φαίνεται πολύ περιοριστικός και πως θα ήθελε να γίνεται αντιληπτή ως pansexual. Τόσο μέσα από παλιότερα τραγούδια της όσο και μέσα από ενέργειές της (έχει ιδρύσει το Happy Hippy Foundation, έναν οργανισμό που καταπολεμάει την αδικία εις βάρος των άστεγων νέων, της LGBTQ νεολαίας και άλλων ευάλωτων ομάδων) υποστηρίζει τα άτομα που νιώθουν gender fluid, όπως και η ίδια άλλωστε.


Το «She's not him» αντιμετωπίζεται από τα μέσα ως η κορύφωση των σεξουαλικά ανοιχτόμυαλων πεποιθήσεων της Cyrus. Το Billboard κάνει λόγο για ένα τραγούδι-pansexual σταθμό στη mainstream μουσική ιστορία, ενώ το Bustle το χρησιμοποιεί ως θετικό αντιπαράδειγμα σε άλλα γνωστά ποπ κομμάτια, όπως το «I kissed a girl» της Katy Perry, που εστιάζουν κυρίως το σεξουαλικό κομμάτι με έναν φθηνό τρόπο, σε αντίθεση με τη συναισθηματική τρυφερότητα με την οποία το επιχειρεί η Miley Cyrus. Η ίδια μάλιστα είχε παραδεχτεί πρόσφατα πως κουράστηκε «από τη μουσική που είναι γεμάτη στίχους με σεξουαλικό περιεχόμενο και προσπαθώ να ξεφύγω από τη χιπ-χoπ, η οποία μιλάει όλο για Lamborghini, Rolex και γκόμενες πάνω σε πουλιά».

Ωραία όλα αυτά, αλλά μοιάζουν λίγο γελοία αν σκεφτεί κανείς πόσες φορές η Miley Cyrus έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης και χλευασμού για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Η ιστορία των προκλητικών εμφανίσεών της ξεκινάει ήδη από το 2009 και τα Teen Choice Awards, όταν η ακόμα ανήλικη πρωταγωνίστρια του Hannah Montana show είχε φορέσει τα εντελώς απαραίτητα, επιδεικνύοντας τις ικανότητές της στο pole dancing. Έκτοτε, έχει πρωταγωνιστήσει σε παρόμοια περιστατικά, γι' αυτό όμως που θα τη θυμούνται οι περισσότεροι είναι το twerking στον καβάλο του Robin Thicke στα MTV Video Music Awards, το 2013. Συνεπώς, η ανελέητη επίθεση που δέχεται στο Twitter γι' αυτή την τεράστια κωλοτούμπα που έχει κάνει μοιάζει απόλυτα δικαιολογημένη. Απ' ό,τι φαίνεται, οι μάνατζέρ της δεν εκτίμησαν και πολύ σωστά την κατάσταση.


Υπάρχει όμως μια αλήθεια πίσω από αυτή την ιστορία, η οποία δεν πρέπει να υποτιμηθεί λόγω των συνεχών, εκνευριστικών αντιφάσεων της Miley Cyrus. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μεγάλη έρευνα, το 1/3 των νέων από 16 ως 22 ετών χαρακτηρίζεται bisexual και αυτό το εύρημα είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό, αν σκεφτεί κανείς πόσο έντονος ήταν ο φόβος κάποτε για μια τόσο τολμηρή δημόσια δήλωση, που σήμερα, ευτυχώς, θεωρείται απολύτως φυσιολογική. Επομένως, το «She's not him» μπορεί να είναι προϊόν image making, αλλά δεν παύει να προέρχεται από μία ποπ σταρ η οποία απευθύνεται σε ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του νεανικού πληθυσμού και τραγουδάει ανοιχτά για θέματα σεξουαλικής ρευστότητας, δίνοντας φωνή και προσφέροντας καταφύγιο σε άτομα που εν έτει 2017 αντιμετωπίζονται ακόμη φοβικά από μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Αν ακουγόταν λίγο και η μουσική της, όλα θα ήταν πολύ καλύτερα.

 

Miley Cyrus - Younger Now

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ