Ο λεσβιακός Αύγουστος της Γκρέτα Γκάρμπο

Μεταφράζω τις  πρώτες σελίδες από μια βιογραφία της που όταν κυκλοφόρησε προκάλεσε σκάνδαλο επειδή η σταρ περιέγραφε πώς ανακάλυψε έφηβη τη μαγεία του λεσβιακού σεξ στα σουηδικά φιορδ τα καλοκαίρια. Ντάξει!

Sex Goddess των πάγων
Sex Goddess των πάγων



To 1990 είχε βγεί από τις εκδόσεις Simon & Schuster (κι αργότερα από τους Penguin και Viking -οίκους όχι και του πεταματού) ένα βιβλίο που ξεσήκωσε θύελλα και σήμερα είναι μάλλον ξεχασμένο.Από μερικούς μάλιστα θεωρείται hoax. Πρόκειται για μια βιογραφία της Γκρέτα Γκάρμπο από κάποιον Antoni Gronowicz, Πολωνό στην καταγωγή, ο οποίος ισχυριζόταν μάλιστα ότι η Γκάρμπο τον είχε αποπλανήσει. Την είχε πρώτη φορά επισκεφτεί όταν ήταν αυτός 22 χρονών κι εκείνη 35· του πρότεινε να πάνε μια βόλτα στον κήπο, κι εκεί, υπό το σεληνόφως, τον κουτούπωσε. 

 

Οι συνεντεύξεις τους κράτησαν 38 χρόνια, ήταν (όπως θα δείτε) εξομολογητικές, καίριες και σέξι, και συγκεφαλαιώθηκαν σε βιβλίο το 1976. Τότε, όμως, η Γκάρμπο άλλαξε γνώμη, μπλοκάρισε την έκδοση στο τυπογραφείο, ισχυρίστηκε ότι δεν ξέρει κανέναν κ. Γκρόνοβιτς κι απαίτησε τα χειρόγραφα να κλειδωθούν μέχρι το θάνατό της. Τελικά το βιβλίο κυκλοφόρησε μετά τον θάνατο αμφοτέρων, για να μην έχει παράπονο κανείς.

 

Όντως ο τόνος ξενίζει λίγο, παρόλα αυτά τα βιβλίο είχε στοιχεία που αποδείκνυαν κάποια στενή σχέση. Δηλαδή, ορισμένες λεπτομέρειες που κουμπώνουν με την πραγματικότητα της σταρ, κυρίως όμως ένα πλήθος ανέκδοτων φωτογραφιών της Γκάρμπο σε ιδιωτικές στιγμές. Ακόμη και η ανελέητη κριτικός του London Review of Books αναγκάστηκε να το παραδεχτεί.

 

Σήμερα το άστρο της Γκάρμπο έχει δύσει. Στοιχηματίζω ότι οι 20άρηδες την αγνοούν - εκτός κι αν την αντιγράφει καμμιά ντραγκ κουίν της RuPaul. Όμως, έτσι όπως καθαρίζω τα χαρτιά μου, βρήκα ότι στην μεγάλη άπλα του χρόνου μου, τότε, είχα μεταφράσει τις πρώτες σελίδες του σκανδαλώδους βιβλίου, μάλλον επειδή πάντα με είλκυαν οι πόθοι στους αμμόλοφους. Ας μη πάει χαμένο.

 

Καλοκαίρι στα φιορδ
Καλοκαίρι στα φιορδ

 

Στις όχθες του φιορδ που περνούσα τα Σαββατοκύριακα κάθε καλοκαίρι, κοίταγα μαγεμένη τα παιχνίδια των αγοριών και των κοριτσιών που ήταν γυμνά.

 

Θαύμαζα τ' αγόρια όταν έτρεχαν στην παραλία. Θαύμαζα επίσης και τα κορίτσια ξαπλωμένα στη χλόη, και καμιά φορά φανταζόμουνα ότι επιθυμούσαν την παρέα μου και την τρυφερότητα των φιλιών μου.


Σ' αυτές τις ονειροπολήσεις φανταζόμουν ότι δεχόμουνα τα χάδια και των αγοριών και των κοριτσιών. Αλλά στην πραγματικότητα έχανα το θάρρος μου κι έτρεχα να κρυφτώ. Οι φίλοι μου, αγόρια και κορίτσια, δεν άργησαν να παρατηρήσουν ότι ντρεπόμουνα.


Μια μέρα του καλοκαιριού η αδελφή μου Αλβα μου ζήτησε να τη βοηθήσω να φτιάξει μια σκηνή με κουβέρτες. Μου άρεσε πολύ να παίζω μαζί της κι έτσι δέχτηκα. Απλώσαμε πάνω στους θάμνους δύο μεγάλες γκρίζες κουβέρτες και τις στερεώσαμε στη γη. Οταν φτιάχτηκε η σκηνή και από μέσα την ντύσαμε με χόρτα, η Αλβα με τράβηξε μέσα.
Ημασταν και οι δύο με τα μαγιό και σαν να υπακούαμε σε μυστηριώδεις διαταγές. Αρχίσαμε μαζί, την ίδια στιγμή, να βγάζουμε τα μαύρα μαγιό μας. Δεν λέγαμε τίποτα, γιατί σαν αδελφές ξέραμε όλα όσα πρέπει να ξέρει κανείς, η μία για την άλλη και τα κορμιά μας. Η Αλβα με τράβηξε κοντά της, με αγκάλιασε με το αριστερό της μπράτσο και με το δεξί της χέρι μου χάιδευε τα μπούτια. Ψιθυρίζοντας γλυκά μου ζήτησε να τη μιμηθώ.


Υπάκουσα. Τα παιχνίδια μας κάτω από τη σκηνή ήταν για μένα μια αποκάλυψη.

 

Μία μέρα, ενώ περιμενα την Άλβα στη σκηνή, ένα αγόρι της γειτονιάς έριξε μια ματιά μέσα. Βλέποντάς με γυμνή είπε: «Ξέρω η κάνεις με την αδελφή σου, θα σου δείξω η κάνουνε στ' αλήθεια». Ημουνα πολύ ενοχλημένη και ένα μείγμα από φόβο και θαυμασμό για το αγόρι που γδυνόταν παρέλυε τα μέλη μου. Δεν είπα τίποτα και δεν κουνήθηκα όταν έπεσε επάνω μου και έσπρωξε το πέος του ανάμεσα στα μπούτια μου. Αλλά ήταν αδέξιος και όλο του το υγρό χύθηκε στην κοιλιά μου. Μετά ανακάλυψα ότι ήτανε ικανός να με χαϊδεύει σαν την αδελφή μου. Η εμπειρία ήταν ευχάριστη αλλά της έλειπε κάποια οικειότητα γιατί δεν τον ήξερα, και αγνοούσα τι έπρεπε να ελπίζω.

 

Από αυτή τη στιγμή και ύστερα ονειρευόμουν έναν πραγματικό και έμπειρο άντρα, που θα συνδύαζε τη σφριγηλότητα του νέου αγοριού και τα τερτίπια ενός ενήλικα.

 

Περιέργως, ονειρευόμουνα επίσης και ιδεώδεις ερωμένες στην ηλικία της μητέρας μου. Αυτές οι φαντασιώσεις ήταν παράλληλες. Αλλοτε το αρσενικό στοιχείο κυριαρχούσε και άλλοτε το θηλυκό. Αλλοτε, δεν είχα ιδέα. Εβλεπα συχνά στον ύπνο μου αρσενικά σώματα με γυναικεία όργανα και θηλυκά σώματα με αρσενικά. Αυτές οι εικόνες μπερδεύονταν στο μυαλό μου και προκαλούσαν καμία φορά ηδονή, αλλά συχνότερα με έκαναν να υποφέρω.


Δεν βρίσκω παρά μία λέξη που μπορεί να περιγράφει τη σεξουαλική μου συμπεριφορά: σύγχυση.

 

Δεν νομίζω πως θα μπορούσα να ζήσω για πολύ με οποιονδήποτε - άντρα ή γυναίκα. Και οι άντρες και οι γυναίκες με τραβάνε, αλλά όταν φτάνω στη σεξουαλική πράξη, φοβάμαι.


Χρειάζομαι πάντα υπερβολική ενθάρρυνση πριν αφήσω να με παρασύρει το πάθος και ο πόθος. Αλλά και πριν και μετά η σύγχυση είναι πάντα το κυρίαρχο στοιχείο. 'Οταν είμαι μ' ένα κορίτσι ονειρεύομαι έναν άντρα, και το αντίστροφο.
Στο τέλος της σεξουαλικής πράξης είμαι πάντα στερημένη κι ανικανοποίητη. Εάν έπρεπε να με αναλύσω θα 'λεγα ότι όλη αυτή η σύγχυση οφείλεται στις σχέσεις των γονιών μου.

 

Τολμηρούλα ως Μάτα Χάρι στην ομώνυμη ταινία...
Τολμηρούλα ως Μάτα Χάρι στην ομώνυμη ταινία...


Για να αντισταθμίσω nc σεξουαλικές μου ατέλειες, ή αν θέλετε το διχασμό των πόθων μου, είχα μια τεράστια ανάγκη να παίξω στο θέατρο ή στο σινεμά. Αυτό έφερνε στο υποσυνείδητό μου ένα είδος ισορροπίας, τάξης κι ευτυχίας. Κι επιπλέον, όσο χαζό κι αν φανεί αυτό, το να παίζω στη σκηνή ή μπροστά στις κάμερες ήταν για μένα κάτι το σεξουαλικό.

 

Νομίζω πως αυτός είναι και ο λόγος της φοβερής επιτυχίας μου. Οταν άγγιζα το πρόσωπο, το χέρι ή το πόδι του παρτενέρ μου, αισθανόμουν υπέροχα. Οταν κάποιος μ' αγκάλιαζε και με φιλούσε ένιωθα ένα ηδονικό συναίσθημα στην κοιλιά. Οι σκηνοθέτες, οι τεχνικοί, οι ηθοποιοί, βλέποντάς με να ιδρώνω κάτω από τους προβολείς σκέφτονταν: «Να η ηθοποιία της Γκάρμποί». Αλλά για μένα ήταν αποκλειστικά μια σεξουαλική εμπειρία κι ένα απόλυτο μυστικό. Είναι πιθανό ο συνδυασμός μιας καθαρά συναισθηματικής εμπειρίας και μιας έντονης σεξουαλικής ικανοποίησης να βρίσκονται στη ρίζα της δημιουργικότητάς μου.

 

H  Γκάρμπο στη Ρώμη... Getty/ LIFO
H Γκάρμπο στη Ρώμη... Getty/ LIFO