Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

O Αλέξης Τσίπρας στη LIFO: «Δεν μετανιώνω για το ότι δε συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια»

Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στη LiFO ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μιλά για τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη συγκυβέρνηση με τους ΑΝ.ΕΛ., τον Γιάνη Βαρουφάκη, τον Στέλιο Κυμπουρόπουλο, το Μάτι και τους νέους και εξομολογείται άγνωστες πτυχές της προσωπικής του ζωής.

Οδός Ηρώδου Αττικού. Το Μέγαρο Μαξίμου, που στεγάζει τα γραφεία του εκάστοτε πρωθυπουργού της Ελλάδας, είναι ένα εμβληματικό κτίριο και αποτελεί δείγμα του αθηναϊκού νεοκλασικισμού. Αφού περπατήσεις στο μεγάλο, πλακοστρωμένο με μάρμαρα κεντρικό χολ με το ορθογώνιο γυάλινο άνοιγμα στην οροφή, σε στυλ art nouveau, που το διαπερνά το αττικό φως, συναντάς την ξύλινη πόρτα που οδηγεί στο γραφείο του πρωθυπουργού.


Ο Αλέξης Τσίπρας μας υποδέχεται στον διακριτικά φωτισμένο χώρο ντυμένος casual. Φοράει ένα Τ-shirt polo ελληνικής φίρμας και δεν το αφήνει ασχολίαστο, τονίζοντας πως πολλοί είναι εκείνοι που του λένε ότι επιλέγει φθηνά μπλουζάκια. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο Μαξίμου ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ είναι ευδιάθετος, φιλικός, χαλαρός και με χιουμοριστική διάθεση.


Στο γραφείο του κυριαρχεί το «σώμα» του ελληνικού Τύπου και πίσω του οι πολυάριθμοι ιστορικοί τόμοι της βιβλιοθήκης, όπως και ο πίνακας «Εντολές ΗΗΒ» του Κωνσταντίνου Ξενάκη.


Βρίσκεται στο Μαξίμου από τον Ιανουάριο του 2015, οπότε και έγινε ο νεότερος πρωθυπουργός στην ελληνική ιστορία σε ηλικία 40 ετών. Την ερχόμενη Κυριακή έχει σκοπό να ανατρέψει τις προβλέψεις και να κερδίσει τις εκλογές. «Δεν σκέφτομαι ότι θα χάσω, σκέφτομαι πως θα κερδίσω τις εκλογές. Αν ο στρατιώτης πάει στη μάχη για να χάσει, καλύτερα να μην πάει. Έτσι είναι η ζωή. Στη ζωή πρέπει να πολεμάς» τονίζει.


Η πολιτική σταδιοδρομία του Αλέξη Τσίπρα υπήρξε ιλιγγιώδης τα τελευταία χρόνια. Το 2006, με το σλόγκαν «Μπαίνουμε στο παιχνίδι», κατέβηκε στις εκλογές ως υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων και, μετά από εννέα χρόνια, κατάφερε να γίνει πρωθυπουργός. Ο ίδιος εξακολουθεί να λέει: «Δεν γεννήθηκα πολιτικός. Σε μια γειτονιά της Αθήνας μεγάλωσα. Εκεί έμαθα ότι μεγαλύτερη αξία έχουν οι άνθρωποι, όχι οι αριθμοί».

 

 

Αν με ρωτάτε, σας λέω ότι θα ήμουν πολύ πιο ευτυχής να αντιπαρατίθεμαι με μια ΝΔ που έχει στην πρώτη γραμμή Κυμπουρόπουλους παρά Βορίδηδες. Αλλά βλέπετε ότι, δυστυχώς, ο κ. Κυμπουρόπουλος είναι απλώς η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα μιας μη αναστρέψιμης ακροδεξιάς στροφής της συντηρητικής παράταξης της χώρας.


Όταν του επισημαίνω ότι είμαστε στην τελική ευθεία, απαντά: «Ο λαός δεν ξεχνά, έχει επίγνωση ποιοι ήταν αυτοί που μας οδήγησαν στην κρίση και ποιοι ήταν αυτοί που με εντιμότητα και θάρρος οδήγησαν τη χώρα στο ξέφωτο και σε δρόμους προοπτικής. Είναι οι ίδιοι που θέλουν να ξαναγυρίσουν για να κάνουν ακριβώς τα ίδια. Εκείνα για τα οποία ο λαός τους σταμάτησε τον Γενάρη του '15».


Ο Αλέξης Τσίπρας γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1974 και ανέπτυξε πολιτική δράση από τα μαθητικά και τα φοιτητικά του χρόνια, συμμετέχοντας σε συνδικαλιστικές ενώσεις και αριστερές κομματικές νεολαίες. Με τη σύντροφό του Περιστέρα Μπαζιάνα έχουν υπογράψει Σύμφωνο Συμβίωσης, έχουν δύο παιδιά, τον Φοίβο- Παύλο, εννέα ετών, και τον Ορφέα-Ερνέστο, επτά ετών, και μένουν σε ένα διαμέρισμα μιας επταώροφης πολυκατοικίας στην Κυψέλη.


Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στη LiFO ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μιλά για τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη συγκυβέρνηση με τους ΑΝ.ΕΛ., τον Γιάνη Βαρουφάκη, τον Στέλιο Κυμπουρόπουλο, το Μάτι και τους νέους και εξομολογείται άγνωστες πτυχές της προσωπικής του ζωής.

 

Το δικό μου όραμα δεν είναι μόνο να γυρίσουν οι νέοι που είναι στο εξωτερικό αλλά και όσοι μείνουν να μπορούν να προσφέρουν στην πατρίδα με τη γνώση και τις δυνατότητές τους. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Το δικό μου όραμα δεν είναι μόνο να γυρίσουν οι νέοι που είναι στο εξωτερικό αλλά και όσοι μείνουν να μπορούν να προσφέρουν στην πατρίδα με τη γνώση και τις δυνατότητές τους. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

— Τι διακυβεύεται στις εκλογές της 7ης Ιουλίου;

Το αν η χώρα θα πάει μπροστά και με ασφάλεια στη μεταμνημονιακή εποχή ή αν θα επιστρέψει σε αυτούς που τη χρεοκόπησαν. Το αν θα έχουμε ανάπτυξη προς όφελος όλων και με σεβασμό στο περιβάλλον, ακόμα περισσότερες δουλειές, με καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας, ελάφρυνση της φορολογίας για τα μεσαία στρώματα που σήκωσαν πολλά βάρη τα χρόνια της κρίσης και ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό, όπως αρμόζει σε μια ευρωπαϊκή χώρα του 21ου αιώνα, ή αν θα επιστρέψουμε στην Ελλάδα της απόγνωσης, των λουκέτων, της ακραίας λιτότητας και της οπισθοδρόμησης.


— Είπατε για τη μεγάλη διαφορά των ευρωεκλογών: «Πέσαμε έξω, δεν περιμέναμε τέτοια διαφορά». Κάποιοι υποστήριξαν ότι υποτιμήσατε τον Κυριάκο Μητσοτάκη; Πώς το σχολιάζετε;

Οι δυνατότητες του κ. Μητσοτάκη είναι αυτές που είναι και είναι γνωστές. Ούτε υποτιμήθηκαν από εμένα ούτε υπερτιμήθηκαν από τους πολίτες. Αυτό που ίσως εμείς υποτιμήσαμε είναι η κόπωση ενός λαού που πέρασε αρκετά δύσκολα χρόνια μέχρι να βγούμε από τα μνημόνια. Και προφανώς η κόπωση αυτή, συνήθως στις ευρωεκλογές, εκφράζεται απέναντι σε εκείνον που κυβερνά.

 

— Υπάρχει ΣΥΡΙΖΑ μετά τα μνημόνια; Ποιος θα είναι ο πυρήνας του μετεκλογικού σας αφηγήματος;

Υπάρχει Ελλάδα μετά τα μνημόνια. Και αυτός ακριβώς είναι ο πυρήνας του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ. Είμαστε μια παράταξη που θέλει να υλοποιήσει το όραμα για μια σύγχρονη, δημοκρατική, κοινωνικά δίκαιη Ελλάδας, γι' αυτό και τώρα είναι η στιγμή να κάνουμε το μεγάλο βήμα. Περάσαμε πολλά χρόνια σε μια διαρκή μάχη με τη λιτότητα, τις συνέπειες των μνημονίων και την ύφεση. Φτάνει όμως! Τώρα είναι η ώρα να γίνει η Ελλάδα μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα.


 —Κύριε πρόεδρε, δεν πιστεύετε ότι οι πολίτες έχουν κουραστεί με τα δίπολα «μνημόνιο - αντιμνημόνιο», «πολλοί - λίγοι» καθώς και με όλη αυτήν τη διχαστική ρητορική;

Οι πολίτες έχουν κουραστεί από τα μνημόνια και όχι από τα δίπολα. Για τη διχαστική ρητορική συμφωνώ απόλυτα. Αλλά διχαστικό δεν είναι να ζητάς τη προστασία των αδύναμων. Διχαστικό είναι να χωρίζεις τους Έλληνες σε εθνικόφρονες και προδότες. Σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Σε ανθρώπους που πρέπει να έχουν δικαιώματα και άλλους που δεν πρέπει να έχουν λόγω της καταγωγής, του φύλου ή του σεξουαλικού τους προσανατολισμού. Η ανισότητα και η έλλειψη δικαιοσύνης είναι όχι απλώς κουραστικές αλλά απολύτως εξαντλητικές για κάθε άνθρωπο που θέλει απλώς να ζήσει καλύτερα.


— Επίσης, υπάρχει μια έντονη κριτική ότι διαψεύσατε τις αριστερές προσδοκίες. Τι απαντάτε;

Αριστερά σημαίνει αγώνας και αξίες. Τον αγώνα τον δώσαμε από την πρώτη μέρα για να τελειώνουμε με τα μνημόνια. Έγιναν πολλά στην πορεία αυτή. Χάσαμε μάχες, αλλά, τελικά, τον αγώνα τον κερδίσαμε. Τις αξίες μας τις βάλαμε μπροστά, ακόμα και όταν το πολιτικό κόστος ήταν προφανές. Είτε με τη Συμφωνία των Πρεσπών, που αποτέλεσε την πιο μεγάλη σύγκρουση με τον εθνικισμό, την πατριδοκαπηλία και την ακροδεξιά, είτε με τη στάση μας στο προσφυγικό, όπου σώσαμε την τιμή μιας Ευρώπης που ύψωνε φράχτες στους κυνηγημένους του πολέμου και της τρομοκρατίας, είτε με τις μεγάλες προοδευτικές τομές στο θέμα της ιθαγένειας, του Συμφώνου Συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια και της νομικής κατοχύρωσης της ταυτότητας φύλου.

 

 Σας διαβεβαιώνω ότι η ευθύνη να είσαι καλός πατέρας είναι το ίδιο βαριά και δύσκολη με την ευθύνη να είσαι καλός πρωθυπουργός. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Σας διαβεβαιώνω ότι η ευθύνη να είσαι καλός πατέρας είναι το ίδιο βαριά και δύσκολη με την ευθύνη να είσαι καλός πρωθυπουργός. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που δεν διακρίνεται για τις ευρύτατες συνεργασίες και την πολιτική της συναίνεσης, δεν θεωρείτε ότι η απλή αναλογική θα δημιουργήσει προβλήματα ή και μια πιθανή, καταστροφική ακυβερνησία;

Δημοκρατία σημαίνει αυθεντική εκπροσώπηση της βούλησης του λαού και προγραμματικές συνεργασίες. Αν ξεκινάμε απ' αυτή την αφετηρία, η απλή αναλογική δεν είναι πρόβλημα αλλά προϋπόθεση για να συνεχίσουμε.


— Η κυβερνητική συνεργασία με τους ΑΝ.ΕΛ. ξεκίνησε πανηγυρικά και κατέληξε άδοξα. Όμως, αρκετά στελέχη των ΑΝ.ΕΛ. είναι υποψήφια με τον ΣΥΡΙΖΑ. Με ποια κριτήρια έγιναν δεκτά στα ψηφοδέλτια σας, αφού δεν υπάρχει ιδεολογική συγγένεια;

Αρκετά στελέχη των ΑΝ.ΕΛ., όπως άλλωστε και χιλιάδες απλοί ψηφοφόροι της δεξιάς, σε αυτήν τη διαδρομή άλλαξαν στάση απέναντι σε αυτά που πρεσβεύει η αριστερά. Μπορεί να μη συμφωνούμε σε όλα, αλλά όταν η βάση μιας συνεργασίας είναι η εντιμότητα, τότε μπορούμε να χτίσουμε πάνω σε αυτήν. Με κάποιους αυτό κατέστη δυνατό. Με τους ΑΝ.ΕΛ. εν συνόλω και ιδιαίτερα τον Πάνο Καμμένο φάνηκε το όριο της συμπόρευσής μας στην υπόθεση της Συμφωνίας των Πρεσπών.


— Ο κ. Βαρουφάκης, από σύμμαχος, βρέθηκε απέναντί σας, ενώ ταυτόχρονα δήλωσε ότι «μια ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ είναι μια χαμένη ψήφος». Θα ήθελα ένα σχόλιό σας επ' αυτού.

Εγώ θεωρώ ότι καμία ψήφος δεν είναι χαμένη. Θεωρώ, όμως, ότι είναι πολύ πιο χρήσιμη μια ψήφος υπέρ της διακυβέρνησης της χώρας με ένα προοδευτικό πρόγραμμα τα επόμενα χρόνια παρά μια ψήφος στην αλαζονεία και στον ναρκισσισμό.

 

 

Οι πολίτες έχουν κουραστεί από τα μνημόνια και όχι από τα δίπολα. Για τη διχαστική ρητορική συμφωνώ απόλυτα. Αλλά διχαστικό δεν είναι να ζητάς τη προστασία των αδύναμων. Διχαστικό είναι να χωρίζεις τους Έλληνες σε εθνικόφρονες και προδότες. Σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.


— Υπήρχαν πολλοί, μεταξύ αυτών και αρκετά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, που αντέδρασαν στο ύφος Πολάκη. Αντιθέτως, εσείς του προσφέρατε στήριξη. Το γεγονός ότι ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος εξελέγη στις ευρωεκλογές πρώτος σε σταυρούς, σπάζοντας μάλιστα το ρεκόρ ψήφων του Μανώλη Γλέζου από το 2014, τι σηματοδοτεί;

Αν θεωρείτε ότι ο κ. Κυμπουρόπουλος πήρε τόσες ψήφους λόγω του Πολάκη, τότε νομίζω ότι τον αδικείτε κατάφορα. Είναι θετικό γεγονός, παρ' ότι ανήκει στην αντίπαλη παράταξη, ότι ένας άνθρωπος με τη δική του διαδρομή κατάφερε αυτό το επίτευγμα. Αν με ρωτάτε, σας λέω ότι θα ήμουν πολύ πιο ευτυχής να αντιπαρατίθεμαι με μια ΝΔ που έχει στην πρώτη γραμμή Κυμπουρόπουλους παρά Βορίδηδες. Αλλά βλέπετε ότι, δυστυχώς, ο κ. Κυμπουρόπουλος είναι απλώς η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα μιας μη αναστρέψιμης ακροδεξιάς στροφής της συντηρητικής παράταξης της χώρας.


— Συμπληρώνεται ένας χρόνος από την τραγωδία στο Μάτι. Αν γυρίζατε τον χρόνο πίσω θα κάνατε κάτι διαφορετικό; Πιστεύετε ότι η επικοινωνιακή διαχείριση επηρέασε κατά πολύ την εικόνα της κυβέρνησης;

Αν μπορούσα με έναν μαγικό τρόπο να διορθώσω μέσα σε δύο χρόνια τα εγκληματικά λάθη 40 ετών στη χωροταξία, στη δόμηση εκτός σχεδίου και στην πολιτική προστασία, τότε, ναι, θα έκανα κάτι διαφορετικό. Δεν νομίζω, πάντως, ότι σε τέτοια θέματα αξίζει να μιλάμε για επικοινωνία. Μια τέτοια εθνική τραγωδία δεν μετριάζεται με κανέναν τρόπο. Δεν με ενδιαφέρει αν πληγώθηκε η εικόνα της κυβέρνησης, με ενδιαφέρει ότι χάθηκαν τόσοι άνθρωποι άδικα.


— Τέσσερα χρόνια μετά την ιστορική νύχτα του δημοψηφίσματος και έχουν ειπωθεί και γραφτεί πάρα πολλά πλέον. Τι είναι αυτό που κρατάτε πιο πολύ από εκείνο το βράδυ;

Το ρίγος χαράς και συγκίνησης στο άκουσμα των πρώτων αποτελεσμάτων. Το ξέσπασμα της αξιοπρέπειας ενός λαού απέναντι στους εκβιασμούς των ισχυρών. Και αμέσως μετά το αίσθημα της βαριάς ευθύνης να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση για να μη γίνει το ξέσπασμα της αξιοπρέπειας τιμωρία και καταστροφή και να μπορέσουν η χώρα και η κοινωνία να βγουν από το αδιέξοδο σπιράλ της ύφεσης και της λιτότητας.

 

Εγώ θεωρώ ότι καμία ψήφος δεν είναι χαμένη. Θεωρώ, όμως, ότι είναι πολύ πιο χρήσιμη μια ψήφος υπέρ της διακυβέρνησης της χώρας με ένα προοδευτικό πρόγραμμα τα επόμενα χρόνια παρά μια ψήφος στην αλαζονεία και στον ναρκισσισμό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Εγώ θεωρώ ότι καμία ψήφος δεν είναι χαμένη. Θεωρώ, όμως, ότι είναι πολύ πιο χρήσιμη μια ψήφος υπέρ της διακυβέρνησης της χώρας με ένα προοδευτικό πρόγραμμα τα επόμενα χρόνια παρά μια ψήφος στην αλαζονεία και στον ναρκισσισμό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Πείτε μου κάτι που θα λέγατε στους χιλιάδες νέους που έφυγαν ή σκέφτονται να φύγουν στο εξωτερικό;

Να κρατούν πάντα την πόρτα ανοιχτή πίσω τους. Να μη ρίχνουν μαύρη πέτρα! Εγώ δεν συμφωνώ με την άποψη που λέει ότι δεν πρέπει να φεύγει κανένας στο εξωτερικό. Φυσικά και είναι πολύ σπουδαίο να μπορεί κάποιος νέος να ζήσει και να εργαστεί στο εξωτερικό, να διευρύνει τους ορίζοντές του, να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις και εμπειρίες. Ένας Έλληνας ερευνητής που εργάζεται στο CERN ή μια Ελληνίδα καθηγήτρια που διδάσκει στο Stanford προφανώς και έχουν χαράξει μια σπουδαία διαδρομή. Όμως θέλουμε τα επόμενα χρόνια να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι που διαπρέπουν έξω να έχουν ευκαιρίες και δυνατότητες να μπορούν να εργαστούν και εδώ στο ίδιο αντικείμενο, να διδάξουν σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο, χωρίς να περιμένουν πέντε χρόνια για να προκηρυχθεί η θέση, να αναλάβουν ερευνητικά προγράμματα, να ανοίξουν μια επιχείρηση. Το δικό μου όραμα δεν είναι μόνο να γυρίσουν οι νέοι που είναι στο εξωτερικό αλλά και όσοι μείνουν να μπορούν να προσφέρουν στην πατρίδα με τη γνώση και τις δυνατότητές τους.

 

— Αν είχατε μπροστά σας έναν 18χρονο φοιτητή, πώς θα τον πείθατε ότι οι εκλογές τον αφορούν;

 

Θα του έλεγα ότι όταν αυτός ήταν στο δημοτικό η χώρα του, η οικογένειά του, οι οικογένειες των φίλων του, μπήκαν σε μια μεγάλη περιπέτεια. Αυτή η περιπέτεια τελείωσε πριν από έναν χρόνο. Τώρα αυτός και η γενιά του έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν για το αν θα ζήσουν καλύτερα από τους γονείς τους. Για το αν θα ζήσει από δω και πέρα μια ζωή καλύτερη από αυτήν που έζησε από τη στιγμή που άρχισε να αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει γύρω του.

 

— Σας ενόχλησε όλη αυτή η ιστορία με την εμπλοκή του ονόματος του πατέρα σας και τις αναφορές στη δικτατορία;

Με ενόχλησε αυτή η αθλιότητα, είναι αλήθεια. Ο πατέρας μου ήταν ένας βαθιά δημοκράτης άνθρωπος, με συνεπή αντιδικτατορική δράση. Έζησε όλη του τη ζωή με αρχές, αξίες και με το κεφάλι ψηλά. Έπεσε πάρα πολύ χαμηλά ο κ. Μητσοτάκης, αναπαράγοντας στη Βουλή τα fake news ακροδεξιών εντύπων. Και νομίζω ότι αυτό το ατόπημα είναι από αυτά που έναν πολιτικό αρχηγό τον συνοδεύουν για χρόνια, ακόμη και αν το έχει μετανιώσει.

Ο πατέρας μου ήταν ένας βαθιά δημοκράτης άνθρωπος, με συνεπή αντιδικτατορική δράση. Έζησε όλη του τη ζωή με αρχές, αξίες και με το κεφάλι ψηλά. Έπεσε πάρα πολύ χαμηλά ο κ. Μητσοτάκης, αναπαράγοντας στη Βουλή τα fake news ακροδεξιών εντύπων.


— Είστε πρωθυπουργός τεσσεράμισι χρόνια. Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή της θητείας σας;

Δεν ήταν μία, ήταν πολλές. Χρειάστηκε να πάρω αρκετές κρίσιμες αποφάσεις πολλές φορές υπό το βάρος της ίδιας της Ιστορίας, όπως εκείνη την ημέρα της 12ης Ιουλίου στις Βρυξέλλες. Τεσσεράμισι χρόνια στη διάρκεια των οποίων ο πολιτικός χρόνος συμπυκνώθηκε και ζήσαμε πάρα πολλά. Δεν ησυχάσαμε και ποτέ. Από μάχη σε μάχη πηγαίναμε, για κάθε κεφάλαιο που έκλεινε άνοιγε ένα άλλο. Δεν μετανιώνω όμως για το ότι δεν συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια.


— Τι είναι αυτό που θυμάστε πιο έντονα από τα παιδικά σας χρόνια;

Μεγάλωσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον με πολλή αγάπη. Ήμουν το τρίτο παιδί που ήρθε αργά, ως ένα απρόσμενο δώρο στην οικογένεια. Έχω διαφορά από την αδελφή μου δεκατρία χρόνια και από τον αδελφό μου εννέα. Θυμάμαι, λοιπόν, ότι από μικρό, τα καλοκαίρια, τα αδέλφια μου με έπαιρναν μαζί τους στις παρέες τους, στις συναυλίες και στα καλοκαιρινά κλαμπ. Κι εγώ τότε προσπαθούσα να φέρομαι σαν μεγάλος. Είχα άποψη για τα πράγματα. Επίσης, θυμάμαι πολύ έντονα τις μέρες που επέστρεφε ο πατέρας μου στο σπίτι από τη δουλειά, γιατί δούλευε ως μηχανικός στη περιφέρεια και έλειπε συχνά πολλές μέρες. Όταν ερχόταν, όμως, μου έκανε όλα τα χατίρια. Ήταν οι πιο ωραίες στιγμές.

 

Αριστερά σημαίνει αγώνας και αξίες. Τον αγώνα τον δώσαμε από την πρώτη μέρα για να τελειώνουμε με τα μνημόνια. Έγιναν πολλά στην πορεία αυτή. Χάσαμε μάχες, αλλά, τελικά, τον αγώνα τον κερδίσαμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Αριστερά σημαίνει αγώνας και αξίες. Τον αγώνα τον δώσαμε από την πρώτη μέρα για να τελειώνουμε με τα μνημόνια. Έγιναν πολλά στην πορεία αυτή. Χάσαμε μάχες, αλλά, τελικά, τον αγώνα τον κερδίσαμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Όταν επιστρέφετε το βράδυ στο σπίτι τι σας λένε η σύντροφος αλλά και τα παιδιά σας, τα οποία φαντάζομαι ακούν διαρκώς για εσάς, χωρίς όμως να σας βλέπουν αρκετά.

Δυστυχώς, όταν επιστρέφω το βράδυ δεν βλέπω ούτε τον Φοίβο ούτε τον Ορφέα. Επιστρέφω συνήθως μετά τις 11 και τα παιδιά κοιμούνται. Αλλά κάθε πρωί σηκώνομαι στις 7 και τους ξυπνάω. Παίζουμε, συζητάμε, ντυνόμαστε, τους φτιάχνω το πρωινό, πολλές φορές τους πηγαίνω στο σχολείο και μετά πηγαίνω στο γραφείο μου. Είναι οι πιο όμορφες στιγμές μέσα στη διάρκεια της μέρας μου. Σας διαβεβαιώνω ότι η ευθύνη να είσαι καλός πατέρας είναι το ίδιο βαριά και δύσκολη με την ευθύνη να είσαι καλός πρωθυπουργός.


— Προχθές σας είδαμε στο Ιnstagram με μια νέα σας φίλη. Αποκτήσατε κατοικίδιο;

Ναι, ήταν το δώρο που μας ζητούσαν επίμονα εδώ και καιρό τα παιδιά μας. Αποφασίσαμε να τους κάνουμε έκπληξη και να τους πάρουμε ένα σκυλάκι. Την ονόμασαν Κάρμεν. Είναι πολύ γλυκιά. Και επιτέλους έχουμε και ένα κορίτσι στο σπίτι (γέλια).


― Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε; Έχετε προλάβει να δείτε κάποια τηλεοπτική σειρά;

Κάτσε να θυμηθώ. Το τελευταίο ήταν στις διακοπές του Πάσχα, ένα βιβλίο που διαβάζεται σχεδόν μονορούφι και αφορά στη περίοδο των ναζί στη Γερμανία. Λέγεται Ημερήσια Διάταξη και, όπως διαπίστωσα, είναι ενός αξιόλογου συγγραφέα, του Éric Vuillard. Τηλεοπτικές σειρές, ας είναι καλά το Netflix και το iΡad. Είδα όλο το «Casa de Papel» στο αεροπλάνο και τα βράδια στο κρεβάτι, πριν κοιμηθώ. Έχω δει και μέρος από την ιταλική σειρά «Suburra». Μετά ήρθε η προεκλογική περίοδος (γέλια).


— Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας φόβος;

Δεν νομίζω ότι έχω φοβίες. Και, γενικά, όταν έχω τις ξεπερνάω εύκολα. Παλιότερα δεν αισθανόμουν τόσο άνετα στο αεροπλάνο. Τώρα είναι μια ρουτίνα, ακόμα και όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες παραμένω πολύ χαλαρός. Μικρός φοβόμουν πολύ τα φίδια. Τώρα τα απεχθάνομαι, αλλά δεν με τρομάζουν. Τρομάζω, όμως, στον σεισμό. Αυτό δεν το έχω ξεπεράσει. Ίσως γιατί, ευτυχώς, συμβαίνει σπάνια και δεν έχω εξασκηθεί ούτε και εξοικειωθεί μαζί του.


— Τι θεωρείτε σημαντικό στη ζωή;

Τις αξίες που κουβαλάς μέσα σου. Και την αγάπη στους ανθρώπους. Την αγάπη που παίρνεις και κυρίως την αγάπη που δίνεις στους ανθρώπους. Γιατί σε αυτήν τη ζωή, ό,τι δίνεις, παίρνεις.

 

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

 

 

Δημοσιογράφος. Σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστήμιου ([email protected])
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη LiFO: «Θέλουμε ισχυρή ανάπτυξη ή ανακύκλωση της μιζέριας;»
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της ΝΔ μιλά στη LiFO, λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις εθνικές εκλογές, για το πρόγραμμα που θέλει να εφαρμόσει, τον Αλέξη Τσίπρα, τους νέους, εκμυστηρεύεται τι κρατά από τους γονείς του αλλά και τι θεωρεί σημαντικό στη ζωή.
Ο Βαρουφάκης απάντησε στον Τσίπρα: «Αυτός έκανε λάθος επιλογή με εμένα κι εγώ λάθος που τον εμπιστεύτηκα»
Απάντηση στη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα στη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ ότι έκανε λάθος που εμπιστεύτηκε τον Γιάνη Βαρουφάκη έδωσε ο πρώην υπουργός οικονομικών
Μεγάλη τηλεθέαση είχε η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στον ΣΚΑΪ
Εντυπωσιακά τα νούμερα τηλεθέασης της συνέντευξης Τσίπρα στον ΣΚΑΪ
Τσίπρας: Δεν είπα ψέματα στον ελληνικό λαό - Το 2015 αναγκάστηκα να συμβιβαστώ
Εφ' όλης τη ύλης συνέντευξη στον ΣΚΑΪ έδωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας για το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, το εμπάργκο στο κανάλι, τις ευρωεκλογές και τις εθνικές εκλογές
Παππάς: Η συνέντευξη Τσίπρα έδειξε γιατί ο Μητσοτάκης δεν τολμά ντιμπέιτ μαζί του
Τσίπρας στη LiFO: «Προτιμώ μια Ν.Δ. με Κυμπουρόπουλους παρά με Βορίδηδες»
Μία πιο προσωπική συνέντευξη έδωσε στη LiFO ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας για την πολιτική αλλά και για τις φοβίες του και τη σχέση του με τα παιδιά του
Η συνέντευξη Τσίπρα στον ΣΚΑΪ:  Οι απαντήσεις για την οικονομία, την ήττα στις ευρωεκλογές και τον ποινικό κώδικα
Τα βασικά σημεία της συνέντευξης του πρωθυπουργού στον ΣΚΑΙ
Τσίπρας για διακοπές στη θαλαμηγό Παναγόπουλου: Δεν ήταν μυστικές διακοπές - Έχω δικαίωμα στην ιδιωτικότητα
Κάθε πολιτικός έχει δικαίωμα στην ιδιωτικότητα δήλωσε ο Τσίπρας για τις διακοπές του στη θαλαμηγό
Τσίπρας στον ΣΚΑΪ: Περασμένα αλλά όχι ξεχασμένα - Ξεπεράσατε τα όρια
«Όλα όσα συνέβησαν στο παρελθόν δεν είναι ξεχασμένα αλλά είναι περασμένα», είπε ο Αλέξης Τσίπρας κατά την συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, σχεδόν έναν χρόνο μετά εμπάργκο του ΣΥΡΙΖΑ στο κανάλι
Τσίπρας για νεκρούς στο Μάτι: Το επιτελείο «πάγωσε» από τις κάμερες και δεν μου είπε τίποτα - Δεν ήξερα πως ήταν live
Για τη διαχείριση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι μίλησε ο Αλέξης Τσίπρας κατά τη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ
Η Βουλή που φεύγει...
Σε συνεργασία με το Vouliwatch αποχαιρετάμε την ΙΖ' Κοινοβουλευτική Περίοδο και σας θυμίζουμε όσα σημαντικά διαδραματίστηκαν την πλούσια αυτή τετραετία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συναντήσαμε την πρώτη παναφρικανική ομάδα ποδοσφαίρου στην Ελλάδα
Μία εβδομάδα προτού δώσει τον πρώτο της επίσημο αγώνα, την ακολουθήσαμε σε μια προπόνηση σε ένα μικρό δημόσιο γήπεδο στο άλσος Βεΐκου.
Μια πρόταση έντιμου συμβιβασμού για την ψήφο εκτός επικράτειας
Να αφορά η δυνατότητα ψήφου εκτός επικράτειας μόνο την πρώτη μεταναστευτική γενιά και όχι τις επόμενες
Ράγκμπι γυναικών: Ένα απόγευμα με τη νεοσύστατη Εθνική Ελλάδος
Ένταση, ενθουσιασμός και τραυματισμοί σε ένα άθλημα που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες διπλασίασαν τα έξοδα για τα κατοικίδιά τους την τελευταία δεκαετία, παρά την οικονομική κρίση
Ξοδεύουμε 198 εκατ. ευρώ ετησίως για τις τροφές των κατοικίδιών μας
To φαινόμενο της «οικογενειοκρατίας» στη Βουλή από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα
Μια αποκαλυπτική έρευνα του Vouliwatch για τον αριθμό των βουλευτών που έχουν συγγενικές σχέσεις με βουλευτές ή υπουργούς του παρελθόντος.
Ένα ταξίδι στην Αστυπάλαια, το πρώτο αντικαπνιστικό νησί παγκοσμίως
Η κίνηση για μια «Αστυπάλαια χωρίς τσιγάρο» διανύει ήδη τον πρώτο επιτυχημένο της χρόνο και επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του νησιού, τοποθετώντας στον πυρήνα του την ευεξία και την ανώτερη ποιότητα ζωής
Πεθαίνοντας το 2019 μέσα σε ένα ασθενοφόρο
Με αφορμή τον θάνατο της καθηγήτριας του ΠΑΜΑΚ κατά τη διάρκεια της διακομιδής της από τον Πύργο στα Γιάννενα, μιλούν στη LiFO ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης και η διοικήτρια του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών Γιούλη Μαμμή
Προσφυγικό εξωτερικής, μεταναστευτικό εσωτερικής κατανάλωσης
Αν δεν πρυτανεύσουν η σωφροσύνη και ο περιορισμός της ξενοφοβικής ρητορικής, τότε μπαίνουμε σε δύσκολες θάλασσες.
Πώς ο τουρισμός μεταμόρφωσε την Αθήνα
Με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ «Push» στο φετινό CineDoc εξετάζουμε το φαινόμενο της στεγαστικής κρίσης που πλήττει πολλές περιοχές της Αθήνας, καθώς και το πώς έχουν αλλάξει σημαντικά οι ισορροπίες στην αγορά κατοικίας.
 Πόσο αγαπάς το κατοικίδιό σου;
Ένας μικρός οδηγός με προτάσεις για να ζείτε καλύτερα με τους τετράποδους φίλους σας.
«Δεν βρίσκω να νοικιάσω…»: Airbnb και real estate στην Αθήνα
Η ραγδαία ανάπτυξη του Airbnb και του real estate στην Αθήνα απογείωσε τις τιμές, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στις ενοικιάσεις και αγορές σπιτιών και αναστατώνοντας τη ζωή της πόλης.
14 μέρη που ξέρουν από καλό καφέ
Ξεχωριστά χαρμάνια, έμπειροι baristas και υπέροχα μέρη στην Αθήνα και τον Πειραιά για αληθινό καφέ
Η Teleperformance Greece επενδύει στη διαφορετικότητα εδώ και 30 χρόνια
Φύλο, ηλικία, εθνικότητα, θρησκεία, κουλτούρα: Η διαφορετικότητά μας είναι αυτή που μας κάνει να μαθαίνουμε, να εξελισσόμαστε και να αποκτούμε συναίσθημα και σεβασμό για τους άλλους.
8 τάσεις που θα καθορίσουν τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια
Πιο εξειδικευμένα γούστα, περισσότερο αυθεντικές εμπειρίες, υγεία και περιβάλλον διαμορφώνουν τις καινούργιες «φυλές» στην ψυχαγωγία.
Τσιγγάνικος γάμος στην Σαρανταπόρου
Φωτογραφίες: Γωγώ Γαλανοπούλου
13 σχόλια
Ταξινόμηση:
asmilon asmilon 3.7.2019 | 11:02
"Δεν νομίζω ότι έχω φοβίες. Και, γενικά, όταν έχω τις ξεπερνάω εύκολα."

Ετσι εξηγειται που το 2015 δε διστασε να οδηγησει την χωρα στον γκρεμο και με το ενα ποδι εκτος ΕΕ.
avatar Γράφων 3.7.2019 | 16:04
Όταν ο αμοραλισμός λογίζεται ως έλλειψη φοβίας.
Βαγγέλης Βαγγέλης 3.7.2019 | 11:33
Ωραία συνέντευξη, αλλά η ατάκα ειπώθηκε χθες, στον ΣΚΑΪ. "Ήμασταν καλά προετοιμασμένοι, αλλά οι άλλοι ήταν καλύτερα" είπε για το 2015. Δεν πειράζει, πρωθυπουργέ μας. Στην τελική, δεν έφταιγες εσύ, εμείς φταίγαμε. Πληρώσαμε λοιπόν και μάθαμε. Με μία έννοια, μας βοήθησες.
avatar MentalFloss 3.7.2019 | 13:35
Φαιδρή προσπάθεια προσέγγισης του ψηφοφόρου την τελευταία στιγμή, προβάλλοντας την συμπαθητική πλευρά του Αλέξη σαν προσωπικότητα, αντί για ουσιαστικες απαντήσεις σε ζορικες ερωτήσεις. Ας δούμε π.χ. πως απέφυγε να τοποθετηθεί επί της ουσίας για τον Πολακη. Αλέξη, δεν θέλουμε να κάνουμε παρεούλα. Πρωθυπουργό ψάχνουμε. Το ανοιχτό ύφος των ερωτήσεων εξυπηρετεί μια συνέντευξη στην οποία μαθαίνω ότι ο Αλέξης πήρε σκυλάκι και πάει τα παιδιά του στο σχολείο. Αν αυτό είναι το προαπαιτούμενο για να κυβερνήσεις κατεβαίνουμε όλοι αύριο υποψήφιοι. Οι συγκεκριμένες ερωτήσεις πονάνε και δεν απευθύνονται στο φαντασιακό όραμα του πρωθυπουργού, αλλά στο τί έκανε για να το πετύχει.
avatar ΕΛΠΟ 3.7.2019 | 14:37
O Αλέξης Τσίπρας στη LIFO: «Δεν μετανιώνω για το ότι δε συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια» Πηγή: www.lifo.gr

Προβληματίζεται κανείς να διαπιστώσει την λογική ακολουθία.

Ποιος του ζήτησε ή πρότεινε στον κ. Τσίπρα να συμβιβαστεί με την αδράνεια ;

Και πως είναι αυτό δυνατόν, όταν προεκλογικά το 2015 υποσχόταν την ανατροπή των πάντων, να τόλμησε δλδ κάποιος να του ζητήσει να αδρανήσει ;

Και εν πάσει περιπτώσει, σε τι συνίσταται τελικά η αποφυγή της αδράνειας, αφότου διαπιστώθηκε ότι όσα βιβλικά επαγγελλόταν, αποδείχθηκε ότι ανήκαν στην σφαίρα της αυταπάτης ;

Επειδή ο κ. Τσίπρας δεν το προσδιορίζει - σκόπιμα νομίζω -, εμείς το μόνο που λογικά μπορούμε να συμπεράνουμε, είναι ότι Ο ΜΗ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ, ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΤΑΧΕΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑΣ !

Αν δεν πρόκειται για αυτό, περιμένουμε να ακούσουμε ποιο ήταν το έργο που παράχθηκε στα πλαίσια της αντίδρασης στην αδράνεια και για το οποίο ταυτόχρονα υποτίθεται ότι τον εξέλεξε η πλειοψηφία, όχι κάτι άλλο.

Οπότε - εν κατακλείδι -, αυτό το απροσδιόριστο έργο, το χρησιμοποιεί για να προβάλει εαυτόν ότι έκανε κάτι "ηρωϊκό" κόντρα στο "ρεύμα", για το οποίο "δεν μετανιώνει" !...

Μέχρις απαντήσεως - που μάλλον δεν θάρθει ποτέ -, μπορούμε να μιλάμε για εφαρμογή στην Πολιτική Επιστήμη, της παροιμίας "μ' ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια" !


avatar MisspentYouth 3.7.2019 | 17:59
Εμένα αυτή η συνέντευξη μου κάνει ότι του δόθηκαν οι ερωτήσεις γραπτώς και απάντησε- αυτός ή άλλοι- επίσης γραπτώς. Δεν διαφαίνεται πουθενά ο αυθορμητισμός του δια ζώσης λόγου. Προφανώς κάνω λάθος, καθότι ο ίδιος ο δημοσιογράφος γράφει ότι τον συνάντησε, ΟΚ mea culpa. Πίσω όμως από την όποια προσπάθεια να περάσει αυτό το "χαλαρο-και-χωρίς-γραβάτα-στυλάκι" με ολίγον από συναίσθημα, έτσι για να μας ψαρώσει, στην συνέντευξη, οι απαντήσεις είναι πιο κλισέ πεθαίνεις. Πέρα από τα όσα ωραία μάθαμε για την παιδική ηλικία, τους "αγώνες" του, την εφηβική ηλικία, τους "αγώνες" του, την οικογένειά του, και τα βιβλία που διαβάζει(!) και τους "ΑΓΩΝΕΣ του βεβαίως- βεβαίως", μάθαμε επίσης ότι περηφανεύεται που είναι από γειτονιά της Αθήνας, επειδή αυτό είναι μεγάλο προσόν από μόνο του. Sorry not sorry, αλλά δεν έχει να πει κάτι καινούργιο, ή κάτι ιδιαιτέρως ευφυές, ή έστω, να δείξει ότι έχει καταλάβει τα λάθη του(ς), αλλά εξακολουθεί να ρίχνει τις ευθύνες σε πρώην, νυν και επόμενους. Κοίτα, alex, κάποιοι σε ψήφισαν για να μην κάνεις τα ίδια με τους προηγούμενους, κι εσύ τα έκανες χειρότερα. Δεν έχεις θάρρος αγόρι μου, θράσσος έχεις, μην τα μπερδεύεις αυτά τα δύο.
avatar Psineas 3.7.2019 | 18:03
"Αλλά διχαστικό δεν είναι να ζητάς τη προστασία των αδύναμων. Διχαστικό είναι να χωρίζεις τους Έλληνες σε εθνικόφρονες και προδότες."
Φαντάζομαι οι "Γερμανοτσολιάδες" οι "Κουίσλινγκ" το " ή σας τελειώνουμε ή μας τελειώνετε" είναι αγαπησιάρικα και τρυφερά.
Ashton Heston III Ashton Heston III 3.7.2019 | 18:37
Δηλαδή το τρισχιλιοστό τριακοσιοστό πεντηκοστό έβδομο σχόλιο που θα γράψω στην Lifo εναντίον του (ή εναντίον της πνευματικής διαύγειας των ψηφοφόρων του) ενδέχεται να το διαβάσει ο ιδιος Τσίπρας; Stalin himself? Δεν ξέρω αν αντέχω τέτοιες συγκινήσεις.

"every day in every way we are getting meta and meta"
:-)
avatar Ramon Ramone 3.7.2019 | 19:14
Ο Αλέξης Τσίπρας μας υποδέχεται στον διακριτικά φωτισμένο χώρο ντυμένος casual. Φοράει ένα Τ-shirt polo ελληνικής φίρμας και δεν το αφήνει ασχολίαστο, τονίζοντας πως πολλοί είναι εκείνοι που του λένε ότι επιλέγει φθηνά μπλουζάκια. Πηγή: www.lifo.gr

Το παιδί του λαού που επιμένει ελληνικά. Ανοίγουν οι κάλπες, ό, τι αρπάξουμε...
Ashton Heston III Ashton Heston III 4.7.2019 | 06:51
Αυτή η φάση με τα φτηνά "πόλο" που φορούν οι εραστές του Λαού (οι λαϊκιστές δηλαδή-- όσοι υποτίθεται ότι αγαπούν τον "Λαό" πιό πολύ από ότι εμείς οι ελιτιστές) έχει μακρά και διασκεδαστική ιστορία. Αγαπημένες μου περιπτώσεις:

--Ο Γιωργάκης Παπανδρέου (αυτός που έκλεισε την οικογενειακή επιχείρηση, Πασόκ) με πόλο Λακόστ από καλάθι εκπτώσεων σε πορεία πριν γίνει πρωθυπουργός (κλασικά πρέπει να έδωσε σαφείς οδηγίες στην σεκτρετέρ του "Τερέζα βρες μου το πιο χλεμπονιάρικο Λακόστ να το φορέσω στην πορεία". Μετά θα το πέταξε).

--Άλλη περίπτωση ο αθεόφοβος ο Παπακωνσταντίνου όταν μπούκαρε με τον Φωτόπουλο στο γραφείο του (τεχνοκράτη οπως ο Παπακωνσταντίνου) Προέδρου της ΔΕΗ επί Καραμανλή του Βου, για να επιδώσει τα διαπιστευτήριά του ως λαϊκιστής στην αρχή της πολιτικής του καριέρας. Φοράει και αυτός ένα πληβειακό πόλο. Τότε πρωτοπρόσεξα την σημειολογία του λαϊκού Λακόστ, από καλάθι.

Και οι δυο δήθεν elder statesmen πλέον--ο Παπακωνσταντίνου μου την σπάει περισσότερο που σχολιάζει ως τεχνοκράτης και νιώθει λέει δικαιωμένος για το Μνημόνιο Α'.

Γενικά έχει φάει δούλεμα αυτός ο έρμος ο "Λαός", όλο δικό του.
avatar Ramon Ramone 4.7.2019 | 14:36
Φωτόπουλος. Τι είπες τώρα... Ρίγη συγκίνησης διαπερνούν το κουρασμένο μου κορμί. Μια γλυκιά ανατριχίλα ανεβαίνει στην ραχοκοκαλιά μου κι η καμπούρα μου ξαφνικά τεντώνεται. Μια ανάταση φουσκώνει τα στήθια μου. Εμπρός, σηκωθείτε...
Ashton Heston III Ashton Heston III 4.7.2019 | 18:40
Μην ανησυχείς, δεδομένης της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η ΔΕΗ είμαι σίγουρος ότι ο Φωτόπουλος θα εμφανιστεί ξανά στο προσκήνιο στο εγγύς μέλλον.
ότι να' ναι ότι να' ναι 3.7.2019 | 19:52
Εμπρός στον δρόμο που χάραξε η Πατούλη
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή