Οι συντάκτριες της Vogue που μόλις είχαν γυρίσει από την Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο συγκεντρώθηκαν για να μιλήσουν για τις νέες κολεξιόν και τις εντυπώσεις του. Όσα ειπώθηκαν στο τραπέζι αυτό δημοσιεύτηκαν σε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του διάσημου περιοδικού. Οι επώνυμες αρθρογράφοι της Vogue περιγράφουν τα ρούχα της Donatella Versace, του οίκου Gucci και τα τις καινούργιες κολεξιόν των Ιταλών σχεδιαστών. Όμως η κριτική τους δεν σταματά σε όσα είδαν πάνω στις πασαρέλες. Οι συντάκτριες εξαπολύουν σφοδρή επίθεση εναντίον των fashion bloggers και με σκληρή, συχνά προσβλητική γλώσσα, ανοίγουν έναν "πόλεμο" που αυτή τη στιγμή έχει διχάσει τη μόδα.

 

Mερικά από τα επίμαχα αποσπάσματα στη Vogue:

 

"Σημείωση προς bloggers  που αλλάζουν από την κορυφή ως τα νύχια πληρωμένα σύνολα κάθε μια ώρα: παρακαλώ σταματήστε. Βρείτε άλλη δουλειά να κάνετε. Προαναγγέλλετε τον θάνατο του στιλ" έγραψε η Sally Singer, creative digital director του περιοδικού.

 

Μετά από λίγο παρενέβη και Sarah Mower, chief critic στο vogue.com: "Sally, το κομμάτι του επαγγελματία μπλόγκερ, μαζί με την επιθετικότητα των street photographers που τις συνοδεύουν, είναι τρομερό αλλά το πιο αξιοθρήνητο από όλα για αυτά τα κορίτσια είναι όταν βλέπεις πόσες φορές πηγαινοέρχονται απελπισμένες πάνω κάτω έξω από σόου, στην κίνηση, κινδυνεύοντας μέχρι και από ατύχημα, ελπίζοντας να τις φωτογραφίσουν".

 

Η Nicole Phelps, διευθύντρια του app του περιοδικού, περιέγραψε το "χάος του street style" ως θλιβερό. "Δεν είναι μόνο λυπηρό για τις γυναίκες που καμαρώνουν στις κάμερες με δανεικά ρούχα, είναι θλιβερό επίσης να βλέπεις πόσα πολλά brands συμμετέχουν", έγραψε.

 

Η Alessandra Codinha, fashion news editor, άσκησε επίσης κριτική στις bloggers επειδή πληρώνονται για να φορούν ρούχα με αντάλλαγμα να παραχωρούν χώρο στα brands στις ιστοσελίδες τους και τους λογαριασμούς τους στο Instagram. "Η όλη πρακτική των πληρωμένων εμφανίσεων και των δανεικών ρούχων είναι αηδία", σχολίασε, προσθέτοντας πως δεν είναι μια γιορτή του στιλ.

 

"Όλα έχουν να κάνουν με το να εμφανίζεσαι, να δείχνει γελοίος, να ποζάρεις, να γυροφέρνεις στη θέση σου τσεκάροντας συνέχεια τις ενημερώσεις στα social media, τρέχοντας, αλλάζοντας και ξανά από την αρχή... Είναι όλο πολύ ντροπιαστικό" πρόσθεσε και κατέληξε πως το να ψάχνεις για στιλ ανάμεσα σε fashion bloggers είναι τόσο παράδοξο όσο το να ψάχνεις για ρομαντισμό σε στριπ κλαμπ.

 

Το νέο καθεστώς της ψηφιακής εποχής και της κυριαρχίας των social media έχει κάνει πολλές fashion bloggers τόσο επιδραστικές και διάσημες που πολλοί οίκοι δεν θα τολμούσαν να τις δυσαρεστήσουν.

 

Αν και το αναγνωστικό κοινό της Vogue είναι τεράστιο και εξαιρετικά διευρυμένο, οι fashion bloggers έχουν επίσης έναν σκληρό πυρήνα θαυμαστών και μεγάλη δύναμη στα social media. To άρθρο της Vogue πυροδότησε σφοδρές αντιδράσεις και τα "θύματα"αντεπιτέθηκαν. Πολλά μεγάλα ονόματα όπως οι Susie Bubble και Bryanboy κατηγορούν τη Vogue για φθόνο και υποκρισία. Το νέο καθεστώς της ψηφιακής εποχής και της κυριαρχίας των social media έχει κάνει πολλές fashion bloggers τόσο επιδραστικές και διάσημες που πολλοί οίκοι δεν θα τολμούσαν να τις δυσαρεστήσουν.

 

H Chiara Ferragni στο εξώφυλλο της ισπανικής έκδοσης της Vogue
H Chiara Ferragni στο εξώφυλλο της ισπανικής έκδοσης της Vogue

 

Η Chiara Ferragni διατηρεί ένα από τα δημοφιλέστερα blogs μόδας και έχει πάνω από 6,5 εκατ, followers στο instagram ενώ σε κάθε επίδειξη έχει πάντα μια από τις περιζήτητες καρέκλες της πρώτης σειράς. Η Shea Marie που περιγράφει τον εαυτό της ως fashion influencer, designer, stylist, creative consultant..." έχει επίσης εκατομμύρια ακολούθους και ήταν μια από τις πρώτες που αντεπιτέθηκαν στην Vogue. "Το μόνο πράγμα που είναι «αξιολύπητο» εδώ είναι αυτό το γεμάτο ζήλια και υποκρισία άρθρο που μόλις δημοσιεύτηκε. Είστε ακριβώς το είδος των ανθρώπων που έχουν δώσει στον κόσμο της μόδας τη φήμη του αφιλόξενου και αδίστακτου χώρου που είχε στο παρελθόν. Ευτυχώς οι καιροί αλλάζουν ... Πίστευα πως ένα τόσο σημαντικό μέσο όπως η Vogue θα έδειχνε σεβασμό στους νέους επαγγελματίες, αντί να τους υποβαθμίζει." αναφέρει σε μια δήλωσή της. Επιπλέον υπενθυμίζει στην Vogue πως για να πουλήσει περιοδικά, έχει κάνει μέχρι και πρωτοσέλιδο την διάσημη fashion blogger Ferrangi.

 

Η Shea Marie, στιλίστρια και blogger δημοσίευσε μια φωτογραφία της από το ίνσταγκραμ της Vogue και σημειώνει πως αυτή είναι η πιο σχολιασμένη του λογαριασμού, ενώ πολλοί ακόμη δημοσιογράφοι που ασχολούνται με τη μόδα πήραν επίσης θέση απέναντι από τηω Vogue. To hypebeast.com κάνει λόγο για κοντόφθαλμη και εκτός πραγματικότητας οπτική σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα αυτές τις μέρες. "Οι bloggers βγάζουν χρήματα με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και τα περιοδικά - με την επιρροή τους σε αντάλλαγμα χρήματα από τις εταιρείες, Η διαφορά μεταξύ τους είναι πως οι μεν τα φοράνε και φωτογραφίζονται και οι δε τα χρησιμοποιούν σε κάποια φωτογράφηση..." αναφέρει το άρθρο το οποίο κάνει λόγο για ύπουλη στρατηγική της Vogue, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να ανακτήσει ένα κομμάτι της επιρροής.

 

Με πληροφορίες από Vogue/ Guardian/ Hypebeast