Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Ο Λάγκερφελντ στο διαμέρισμά του στο Παρίσι, Σεπτέμβριος 1974

Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ

4

Για πολλά χρόνια ο Λάγκερφελντ ζούσε σ΄ ένα σπίτι στη rue de l'Universite του Παρισιού, όπου προτιμούσε το φως των κεριών από τον ηλεκτρισμό, έτρωγε σε πιάτα Meissen και περπατούσε σ' ένα χαλί που κάποτε ανήκε στον Λουδοβίκο τον 15ο. Το πρώτο διαμέρισμα όμως που παρουσιάστηκε στην Vogue το 1974 – όταν ήταν σχεδιαστής για την Chloé φιλτράροντας την «Εποχή της Τζαζ» μέσα από το πρίσμα των '70s – ήταν το Art Deco έμπνευσης διαμέρισμα του στο Παρίσι.

Ακολούθησαν τα σπίτια του στο Μόντε Κάρλο και στη Ρώμη, που έγιναν σε συνεργασία με την διάσημη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Andrée Putman, ο οποίος είχε δηλώσει σχετικά: «Καθένα από τα διαμερίσματα του Καρλ αποτελεί ένα τέλειο, ερμητικό αλλά και ειλικρινές όσον αφορά τις προθέσεις του, σύμπαν. Για κάθε μέρος φτάνει στα όρια της εμμονής. Και μετά σιγά-σιγά αρχίζει να πετάει πράγματα».

«Δεν μου αρέσει να προσκολούμαι πολύ στα πράγματα» είχε πει ο ίδιος ο Λάγκερφελντ, «και όταν έρθει η ώρα, απομακρύνομαι».

Ήταν σα να έχει ένα ψυχικό συγχρονισμό με το παρελθόν ενώ συγχρόνως τον πλημμύριζε η επιθυμία να προχωρά διαρκώς μπροστά. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Οτιδήποτε σκονισμένο, βρώμικο, μουχλιασμένο – ξέχνα το, δεν το αντέχω. Προτιμώ τον 19ο αιώνα μου πάντα φρέσκο».

Το πιο «σπιτικό» ίσως από τα σπίτια του ήταν στο Le Mée, ένα θέρετρο κοντά στο Fontainebleau έξω από το Παρίσι, «ένα μίγμα από νεο-μπαρόκ τεχνοτροπίες» που ανάδυε όμως μια ανεμελιά και μια χαλαρότητα.


Το 2000, ο Λάγκερφελντ άνοιξε στο περιοδικό και τις πόρτες του εξοχικού του καταφυγίου στο Μπιαρίτζ – έκτασης 30 περίπου στρεμμάτων και με μια εντυπωσιακή πισίνα που είχε σχεδιάσει ο ίδιος - το οποίο καταγράφηκε τότε ως «μια μελέτη πάνω στην εφεδρική πολυτέλεια», επηρεασμένη από το «πλούσιο» αρχιτεκτονικό ύφος της Geheimrat Architektur.

«Το όνειρό μου είναι να φτιάξω κάποτε το απόλυτο μοντέρνο σπίτι» είχε πει στην Vogue το 1992. 16 χρόνια μετά, το όραμα πραγματώθηκε με το γεμάτο γωνίες και καμπύλες «διαστημικό» διαμέρισμα που έφτιαξε στο Παρίσι.


Όπως και ο Άντι Γουόρχολ, ο Λάγκερφελντ ήταν άτομο εντελώς της εποχής του και συγχρόνως αποκομμένο από αυτή. Ήταν σα να έχει ένα ψυχικό συγχρονισμό με το παρελθόν ενώ συγχρόνως τον πλημμύριζε η επιθυμία να προχωρά διαρκώς μπροστά. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Οτιδήποτε σκονισμένο, βρώμικο, μουχλιασμένο – ξέχνα το, δεν το αντέχω. Προτιμώ τον 19ο αιώνα μου πάντα φρέσκο».

Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: Το υπνοδωμάτιο με το κρεβάτι από ανοξείδωτο ατσάλι με την υπογραφή Prinz (Vogue, Σεπτέμβριος 1974).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: «Το διαμέρισμα του Λάγκερφελντ είναι μια έκθεση αυθεντικών αριστουργημάτων της δεκαετίας του 1920» (Vogue, Σεπτέμβριος 1974)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Le Mée, κοντά στο Παρίσι: «Στο ισόγειο, ο Λάγκερφελντ δημιούργησε έναν χώρο εμπνευσμένο από γαλλικές εικονογραφήσεις μόδας των αρχών του 20ου αιώνα. Στη γωνία διακρίνεται το πρωτότυπο φουτουριστικό μανεκέν που σχεδίασε ο γλύπτης Rudolf Belling το 1919» (Vogue, Ιούνιος 1990
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: Το κρεβάτι 18ου αιώνα στο υπνοδωμάτιο του σχεδιαστή φέρει την υπογραφή Sené. (Vogue, Απρίλιος 1989)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: Καρέκλες Λουδοβίκου του 15ου στην τραπεζαρία ενώ διακρίνεται δεξιά κι ένας πίνακας με σκηνή από τη ζωή του Χριστού που κάποτε βρισκόταν στο ιδιωτικό παρεκκλήσι της Μαρίας των Μεδίκων (Vogue, Απρίλιος 1989).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Μπιαρίτζ, εξωτερικός χώρος: Η θερμαινόμενη πισίνα είναι ολυμπιακών διαστάσεων αλλά ακόμα φαρδύτερη και το νερό βρίσκεται πάντα στη θερμοκρασία των 31 βαθμών Κελσίου (Vogue, Απρίλιος 2002)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Μπιαρίτζ, εσωτερικός χώρος: Το φωτιστικό δημιουργήθηκε από τον Dagobert Peche το 1919 για την διακόσμηση θεάτρου στη Βιέννη (Vogue, Απρίλιος 2002)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Μόντε Κάρλο: «Σαν παλάτι φτιαγμένο για παιδί», το παραθαλάσσιο διαμέρισμα του Λάγκερφελντ περιλαμβάνει δημιουργίες της πειραματικής ομάδας Memphis του Μιλάνου με αποκορύφωμα ένα πυγμαχικό ρινγκ (Vogue, Ιανουάριος 1983).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Μόντε Κάρλο: Το υπνοδωμάτιο του σχεδιαστή θυμίζει κόμικ υψηλού μοντερνισμού (Vogue, Ιανουάριος 1983).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Ρώμη: «Το υπνοδωμάτιο των ξένων φορτωμένο με επανεκδόσεις κλασικών μοτίβων σχεδιαστών των αρχών του 20ου αιώνα» (Vogue, Ιανουάριος 1983)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: «Η αυτοπροσωπογραφία αυτή τραβήχτηκε στο «hôtel particulier” όπου διέμενε ο Λάγκερφελντ στην Αριστερή Όχθη και αντανακλά δύο από τα μεγάλα πάθη του σχεδιαστή πέρα από τη μόδα: τη φωτογραφία και τις αντίκες του 18ου αιώνα» (Vogue, Σεπτέμβριος 1991).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: Διακρίνεται η φιγούρα του σχεδιαστή καθώς αντανακλάται στα γυάλινα πάνελ που καλύπτουν τις βιβλιοθήκες (Vogue, Οκτώβριος 2008).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: Το υπνοδωμάτιο με τον γυάλινο τοίχο και τον μακρύ διάδρομο που οδηγεί στο βεστιάριο (Vogue, Οκτώβριος 2008)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Παρίσι: Το εντυπωσιακό grand salon του σπιτιού με το πανύψηλο ταβάνι που χτίστηκε τον 18ο αιώνα (Vogue, Δεκέμβριος 1992).
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Le Mée, κοντά στο Παρίσι: Το απέριττο salon d'été του σπιτιού (Vogue, Ιούνιος 1990)
Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Ο Λάγκερφελντ στο διαμέρισμά του στο Παρίσι, Σεπτέμβριος 1974

Με στοχεία από την Vogue

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.2.2019

Design
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ