«Dreamland»: Η Μάργκο Ρόμπι είναι η Μπόνι που βρίσκει τον Κλάιντ της σ’ ένα γκανγκστερικό flip φύλων

«Dreamland»: Η Μάργκο Ρόμπι είναι η Μπόνι που βρίσκει τον Κλάιντ της σ’ ένα γκανγκστερικό flip φύλων Facebook Twitter
Η δράση του «Dreamland», που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, εκτυλίσσεται στη φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης.
0



ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ των ρόλων και των προθέσεων, το Dreamland του Μάιλς Τζόρις-Περεφίτ παρακολουθεί με διαφορετική ματιά τον μύθο των Μπόνι και Κλάιντ.

Η Άλισον της Μάργκο Ρόμπι υποδύεται τη λησταρχίνα Άλισον, που τραυματίστηκε στο πόδι και κρύφτηκε σε έναν αχυρώνα. Με ειδικότητα στις τράπεζες, το τελευταίο της «ντου» πήγε πολύ στραβά, ένα κοριτσάκι σκοτώθηκε από πυροβολισμό, και εκείνη κατηγορείται για τον φόνο, μαζί με τις ληστείες –  επικηρυγμένη και λαβωμένη, σε σαφώς μειονεκτική θέση, οδηγεί το ανοιχτό αυτοκίνητό της μόνη, καθώς ο «Κλάιντ» της (Γκάρετ Χέντλουντ) έχει επίσης σκοτωθεί.

Την ανακαλύπτει τυχαία ο Γιουτζίν (ο Φιν Κόουλ του Peaky Blinders), ένας νέος άνδρας που ζει δίπλα με την παθητική μητέρα του, την αδελφή του και τον αστυνομικό πατριό του μια ζωή άχαρης αναμονής. Ο βιολογικός του πατέρας εγκατέλειψε το σπιτικό τους όταν ο Γιουτζίν ήταν ακόμη παιδάκι, κι έφυγε στο Μεξικό. Έκτοτε ο μικρός δεν έπαψε να ελπίζει, ταυτίζοντας τη συνάντηση με τον άνθρωπο που ουσιαστικά τον εγκατέλειψε, με το χαρισάμενο μέλλον του, μακριά από την ξηρασία του Τέξας και τις μηδενικές προοπτικές.

Αυτή τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους.


Δεν είναι δύσκολο να ερωτευθεί αμέσως την Άλισον, μόλις ξεπερνά τον φόβο της άσχημης φήμης που προηγείται του όμορφου προσώπου της. Εκείνη τον μαγεύει γιατί τον χρειάζεται – ο νευρικός και ανυπόμονος παρθένος Γιουτζίν τη φαντασιώνεται εν τη παρουσία της, βλέποντας μπροστά του, με σάρκα και οστά, την υπέροχη γυναίκα που συνοδεύει τον ήρωα των pulp αστυνομικών περιοδικών που κλέβει από τα μαγαζάκια της πόλης.

Αν και η δράση του Dreamland, που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2017, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Tribeca τον Απρίλιο του 2019 και αυτό το διάστημα βγαίνει σε επιλεγμένες αίθουσες του εξωτερικού και σε video on demand στην Ελλάδα, εκτυλίσσεται στην φτωχή περιφερειακή Αμερική της ποτοαπαγόρευσης, ο Περεφίτ μοιράζει ανάποδα τα χαρτιά της τράπουλας: αυτήν τη φορά, η Μπόνι αντιστρέφει τον θρύλο, αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων πρωτοβουλία, βρίσκει το αγόρι και από ένα σημείο κι έπειτα γίνεται ο ένας διαβατήριο του άλλου, όχι για να διασκεδάσουν έκνομα, αλλά για να αποδράσουν μακριά από τις αμμοθύελλες και του διώκτες τους, σε μια ουτοπία που ο Περεφίτ παρεμβάλλει με ζωηρά χρωματικές βινιέτες του ωκεανού και των βράχων της γειτονικής χώρας – μια έντονη παρένθεση τετράγωνου σχήματος στο σινεμασκόπ πλαίσιο της γήινης τεξανικής υπαίθρου.

Ο δεσμός τους περνάει από κλισέ στάδια μέχρι το αγχώδες φινάλε του, με κυρίαρχη μια εξαιρετική, πρωτότυπη ερωτική σκηνή σ' ένα μοτέλ, όπου η Άλισον φέρνει τον αμήχανο Γιουτζίν προ των ευθυνών και των καθηκόντων του.

Με λυρισμό και απλότητα στη σύλληψη και την εκτέλεση του, το ουσιαστικό σμίξιμο των διαφορετικής εκκίνησης φυγάδων ξεχωρίζει με άνεση σε μια ταινία που κάνει καλόγουστο σερφ πάνω στο κύμα του ριζοσπαστικού αριστουργήματος του Άρθουρ Πεν με τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ, ποντάροντας στον μύθο ενός αθάνατου ρομάντσου και στη δύναμη της Μάργκο Ρόμπι – και ο Φιν έχει τις στιγμές του.

 


Το «Dreamland» θα προβληθεί σε πανελλήνια πρεμιέρα, και χωρίς να έχει προηγηθεί έξοδος της στις αίθουσες της χώρας μας, στην καινούρια V.O.D. πλατφόρμα ενοικίασης της CosmoteTV, που προορίζεται (τουλάχιστον στην παρούσα φάση) για τους συνδρομητές της μέσω της υπηρεσίας Movies Club, έναντι του ποσού των 4,90 ευρώ, εντός 48 ωρών από την ενοικίαση.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ