«Υοung Pope»: Ο Paolo Sorrentino μιλά στη LIFO για τον αιχμηρό, σέξι Ποντίφικα που δημιούργησε με τον Τζουντ Λο

«Υοung Pope»: Ο Paolo Sorrentino μιλά στη LIFO για τον αιχμηρό, σέξι Ποντίφικα που δημιούργησε με τον Τζουντ Λο Facebook Twitter
Διατηρώ την πεποίθηση πως είμαι ρεαλιστής και ότι δεν διατρέχω κανέναν κίνδυνο. Δεν θεωρώ πως παίρνω ρίσκο. Μπορεί να σφάλλω, αλλά αυτό πιστεύω για τον εαυτό μου.
0

Ο Πάπας Πίος παραμένει σε κώμα, ταλαντευόμενος ανάμεσα στον θάνατο και τις προσευχές των πιστών για ένα θαύμα, την ίδια στιγμή που οι πραγματιστές του Βατικανού, executives και έμπειροι καρδινάλιοι, προσεγγίζουν τον Τζον Μπράνοξ, έναν αποτραβηγμένο και βαθιά πληγωμένο Βρετανό αριστοκράτη επίσκοπο, για την περίοπτη θέση. Ο αιχμηρός, σέξι Ποντίφικας του Τζουντ Λο έρχεται σε αντιπαράθεση με τον βελούδινο αντικαταστάτη του (ο Τζον Μάλκοβιτς χαϊδεύει την άρπα του με μάτια αινιγματικά, περικυκλωμένα από μάσκαρα και πολλές αμφιβολίες για τον νέο του ρόλο) στο «New Pope», τρία χρόνια μετά τη βουτιά του Πάολο Σορεντίνο στα άδυτα ενός παμπάλαιου, διφορούμενου θεσμού. Ο δημιουργός του «Grande Bellezza» και του «Youth» μας μίλησε αποκλειστικά στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου έκανε πρεμιέρα μια συρραφή των πέντε πρώτων επεισοδίων από τα εννέα συνολικά που θα ξεκινήσουν να προβάλλονται από τις 11 Ιανουαρίου στην CosmoteTV.

Ελάχιστοι γνωρίζουν τι σκέφτεται και τι κρύβεται πίσω από τον Πάπα, κάτι που μου δίνει την ελευθερία να επινοήσω πράγματα όπως εγώ κρίνω και την ίδια στιγμή να πω στο κοινό πως ότι λέω είναι αλήθεια, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να ξέρει τι είναι σωστό και τι λάθος σχετικά με αυτόν.

— Γιατί σκεφτήκατε να δημιουργήσετε μια τηλεοπτική σειρά με θέμα έναν φανταστικό Πάπα;

Δεν μου είναι εύκολο να εξηγήσω πώς προέκυψε το «Young Pope». Μια τηλεοπτική σειρά δεν παύει να είναι τεράστια δουλειά για να συνοψίσω σε λίγες λέξεις πώς το συνέλαβα ‒ εμπλέκονται πολλά άτομα και χρειάζονται χρόνια για να υλοποιηθεί. Ο κρίσιμος παράγοντας στη σειρά είναι πως το Βατικανό δεν έχει καμία σχέση με το τι γίνεται αυτήν τη στιγμή στην κοινωνία κι αυτό με βοηθά αφάνταστα, γιατί δεν μου αρέσουν τα σύγχρονα θέματα, συνεπώς συμπίπτουμε με το Βατικανό. Η κατάδυσή μου σε έναν αρχαίο κόσμο, που ωστόσο συνεχίζει να υφίσταται στις μέρες μας, ενισχύει τη φαντασία και τη δημιουργία ενός κόσμου που επιθυμώ να πλάσω. Μία ακόμα πλευρά της ιστορίας αυτής που με ιντριγκάρει είναι πως ο Πάπας είναι ρεαλιστικό πρόσωπο και ταυτόχρονα καθόλου ρεαλιστικό. Ελάχιστοι γνωρίζουν τι σκέφτεται και τι κρύβεται πίσω από αυτόν, κάτι που μου δίνει την ελευθερία να επινοήσω πράγματα όπως εγώ κρίνω και την ίδια στιγμή να πω στο κοινό πως ότι λέω είναι αλήθεια, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να ξέρει τι είναι σωστό και τι λάθος σχετικά με τον Πάπα. Έτσι, έχω τη δυνατότητα να εξαπατήσω τον κόσμο, κάνοντας τη δουλειά μου όπως ακριβώς πρέπει. (γελάει)

«Υοung Pope»: Ο Paolo Sorrentino μιλά στη LIFO για τον αιχμηρό, σέξι Ποντίφικα που δημιούργησε με τον Τζουντ Λο Facebook Twitter
Ο αιχμηρός, σέξι Ποντίφικας του Τζουντ Λο έρχεται σε αντιπαράθεση με τον βελούδινο αντικαταστάτη του στο «New Pope».

— Πόσο ακριβή είναι τα σκηνικά στην ταινία;

Έτσι τα φανταστήκαμε. Όπως προείπα, κανείς δεν είναι απόλυτα σίγουρος, γιατί κανείς δεν τα έχει δει εκ των έσω, εκτός από τον Ποντίφικα και τους στενούς συμβούλους του. Ξέρετε, δεν θα το αμφισβητήσουν, γιατί, όπως έχει πει και ο φιλόσοφος Jean Améry, η έκβαση της άμεσης αντίστασης είναι πάντα η καταστροφή.

— Για ποιον λόγο ο Τζον Μάλκοβιτς εμφανίζεται με βαμμένα μάτια στο ξεκίνημα του δεύτερου κύκλου;

Α, είναι ένα τέχνασμα, γιατί ήθελα να τονίσω την αμφιλεγόμενη σεξουαλικότητά του.

— Και δεν είναι αναφορά στα smokey eyes του Σον Πεν στο «This must be the place»;

Όχι. Απλώς προέβαλα την απορία που θα είχαν και οι άνθρωποι του Βατικανού βλέποντάς τον.

«Υοung Pope»: Ο Paolo Sorrentino μιλά στη LIFO για τον αιχμηρό, σέξι Ποντίφικα που δημιούργησε με τον Τζουντ Λο Facebook Twitter
O Τζον Μάλκοβιτς εμφανίζεται με βαμμένα μάτια στο ξεκίνημα του δεύτερου κύκλου γιατί ήθελα να τονίσω την αμφιλεγόμενη σεξουαλικότητά του.

— Φοβάστε ποτέ πως θα γίνετε στόχος λόγω αυτού που θα θεωρούσε μια μερίδα του κόσμου από προκλητικό έως εξοργιστικό;

Ποτέ. Διατηρώ την πεποίθηση πως είμαι ρεαλιστής και ότι δεν διατρέχω κανέναν κίνδυνο. Δεν θεωρώ πως παίρνω ρίσκο. Μπορεί να σφάλλω, αλλά αυτό πιστεύω για τον εαυτό μου.

— Στην καρδιά της ιστορίας που αφηγείστε ποια έκφανση του φανατισμού πραγματεύεστε;

Δεν θα ήθελα να μιλήσω αποκλειστικά για τον θρησκευτικό φανατισμό του Ισλάμ. Κοινωνικά βιώνουμε πλέον φανατισμό για όλα, από το φαγητό και τη μόδα μέχρι τα ζώα και το σεξ. Ο καθολικισμός βασίζεται στον φονταμενταλισμό και το Βατικανό, ως παλαιότατος θεσμός, τον εκφράζει ιστορικά και επίσημα και συνεχίζει να το κάνει μέχρι σήμερα. Επιθυμώ, λοιπόν, να αναφερθώ στον φονταμενταλισμό, χωρίς να ορίζω σαφώς την προέλευσή του.

 

Ο κύκλος του «The New Pope» περιλαμβάνει 9 επεισόδια, τα οποία θα προβάλλονται κάθε Σάββατο με διπλό επεισόδιο στις 22.00 στο COSMOTE SERIES HD και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο και συγκεκριμένα 8/2.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ