«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα

«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα Facebook Twitter
Η Προυν Νουρί αξιοποιεί κάθε λεπτό της ιατρικής της οδύσσειας για να ενισχύσει με δημιουργικό τρόπο τη σταθερή έμπνευση του έργου της, το γυναικείο σώμα.
0

Η κάμερα μένει σταθερή στο κρεβάτι, στραμμένη προς το τσαλακωμένο σεντόνι. Το φόντο είναι αρχικά θολό και σταθερά αποκαλύπτεται πως η κλίνη κινείται σε διαδρόμους κλινικής. Η σιωπή παραχωρεί τη θέση της σε απανωτά κακά μαντάτα για την ασθενή, που σηκώνεται για να ακούσει πως έχει καρκίνο στο στήθος και θα χρειαστεί χημειοθεραπεία.

Το «θύμα» είναι η σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια του πρωτότυπα αυτοβιογραφικού δράματος που παίρνει ριζική απόσταση από τη μυθοπλασία: εν μέρει βλοσυρό ντοκιμαντέρ γεγονότων και βασικά γιορτή της ίδιας της τέχνης, το Serendipity προσπερνά τον προφανή οίκτο και τιμά την έννοια του τίτλου, δηλαδή την ευτυχία της συγκυρίας, της στιγμής. Και η Προυν Νουρί αξιοποιεί κάθε λεπτό της ιατρικής της οδύσσειας για να ενισχύσει με δημιουργικό τρόπο τη σταθερή έμπνευση του έργου της, το γυναικείο σώμα.

Η Νουρί, ωστόσο, ποτέ δεν έκρυψε πως δεν την πείραζε να μοιράζεται, καλλιτεχνικά, το κορμί της με τους δυνητικούς αποδέκτες. Επίσης, πιστεύει πως το σώμα είναι ένα παράδοξο σύστημα και ως τέτοιο το ανασυνθέτει στα έργα της, για να καταδείξει τις λειτουργίες, τη σημασία και τις προοπτικές του.

Η Γαλλίδα καλλιτέχνις, που σπούδασε στο Παρίσι και τον τελευταίο καιρό ζει και εργάζεται στο Μπρούκλιν, κάνει μια αναδρομή στις πρότερες δουλειές της, θυμίζοντας, εν είδει χιουμοριστικής εισαγωγής, το δείπνο για την εξωσωματική γονιμοποίηση, για να συνεχίσει με στοχασμό τη γλυπτική που προκύπτει από τα βήματα της θεραπείας της. Η απόπειρα μιας γυναίκας να απαθανατίσει όλα τα στάδια, ως concept, ακούγεται ανατριχιαστική στα χαρτιά.

Η Νουρί, ωστόσο, ποτέ δεν έκρυψε πως δεν την πείραζε να μοιράζεται, καλλιτεχνικά, το κορμί της με τους δυνητικούς αποδέκτες. Επίσης, πιστεύει πως το σώμα είναι ένα παράδοξο σύστημα και ως τέτοιο το ανασυνθέτει στα έργα της, για να καταδείξει τις λειτουργίες, τη σημασία και τις προοπτικές του. Από ανθρώπινες στιγμές, όπως όταν κόβει τα μαλλιά της λίγο πριν από τον βομβαρδισμό με ακτινοβολία, μέχρι τα αργά πλάνα που διακόπτουν τον πόνο και την αγωνία της με το αποτέλεσμα της εμπειρίας της, το Serendipity, που έκανε πρεμιέρα στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου και προβλήθηκε στην Ελλάδα στις 25ες Νύχτες Πρεμιέρας της Αθήνας, είναι μια ιστορία επιβίωσης τόσο μακριά από τις τυπικές κουβέντες παρηγοριάς, το κουράγιο, την παθητικότητα και τη μοιρολατρία, που μπορεί να δώσει την εντύπωση πως η Νουρί εκμεταλλεύεται το παραλίγο μοιραίο με σκοπό να επιδειχτεί ή να ικανοποιήσει μια αχόρταγη, άσπλαχνη ματαιοδοξία.

«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα Facebook Twitter
Λόγω θέματος και προσέγγισης, η Αντζελίνα Τζολί αγκάλιασε την ιδέα της και ανέλαβε την παραγωγή, μαζί με τον Ντάρεν Αρονόφσκι.

Με την επίμονη ματιά της καταφέρνει το αντίθετο: φτιάχνει κάτι εγκεφαλικό για να δηλώσει πως ό,τι συμβαίνει στο σώμα (άλλο ένα από τα weird, αν και σαφώς πιο ειρωνικό, περιστατικά που την απασχολούσαν μια ζωή) δεν είναι μια μεγαλόσχημη εκκίνηση αλλά η συνέχεια στη ζωή που έχει στρώσει ήδη για τον εαυτό του ο οποιοσδήποτε «άτυχος», αρκεί να δει καθαρότερα πώς θα γυρίσει την κακή συγκυρία προς όφελός του. Γι' αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο πως, λόγω θέματος και προσέγγισης, η Αντζελίνα Τζολί αγκάλιασε την ιδέα της και ανέλαβε την παραγωγή, μαζί με τον Ντάρεν Αρονόφσκι. Η Νουρί αφιερώνει το Serendipity σε όλες τις αγωνίστριες.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ