«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου - πώς να μην τα παίξουμε;»

«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου - πώς να μην τα παίξουμε;» Facebook Twitter
Ο Τομ (Κρις Ο' Ντόουντ) και η Λουίζ (Ρόζαμουντ Πάικ) συναντιόνται κάθε βδομάδα την ίδια ώρα, στην ίδια παμπ και παραγγέλνουν το ίδιο ποτό: μπύρα London Pride εκείνος, λευκό κρασί εκείνη. Συζητάνε, πίνουν το ποτό τους και μετά φεύγουν βιαστικοί για το ραντεβού τους με τον σύμβουλο του γάμου τους.
0

Ο Τομ (Κρις Ο' Ντόουντ) και η Λουίζ (Ρόζαμουντ Πάικ) συναντιόνται κάθε βδομάδα την ίδια ώρα, στην ίδια παμπ και παραγγέλνουν το ίδιο ποτό: μπύρα London Pride εκείνος, λευκό κρασί εκείνη. Συζητάνε, πίνουν το ποτό τους και μετά φεύγουν βιαστικοί για το ραντεβού τους με τον σύμβουλο του γάμου τους.

Τέλος επεισοδίου.

Ο Τομ και η Λουίζ είναι το «προβληματικό» ζευγάρι που πρωταγωνιστεί στη νέα τηλεοπτικής σειράς που έγραψε ο Νικ Χόρνμπι, ο δημοφιλής συγγραφέας βιβλίων όπως το "High Fidelity", το "Για ένα αγόρι", το "Πώς να είσαι καλός" και το αυτοβιογραφικό "Ο πυρετός της μπάλας". Η σειρά λέγεται "State of the Union" και αποτελείται από δέκα επεισόδια.

Πρόκειται για μια κωμωδία για έναν σύγχρονο γάμο με το γνωστό μίγμα διεισδυτικής σάτιρας και ρομαντισμού που διακρίνει τα πιο αγαπημένα βιβλία του συγγραφέα, εκεί όμως που καινοτομεί η σειρά είναι στην οικονομία της φόρμας της.

Κάθε επεισόδιο είναι γυρισμένο στην ίδια βικτωριανή παμπ του νοτιοδυτικού Λονδίνου, εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο και διαρκεί μόνο δέκα λεπτά – όσο χρειάζεται στους δύο χαρακτήρες να καταπιούν λίγο υγρό κουράγιο πριν φύγουν για το γραφείο του θεραπευτή που ο θεατής δεν βλέπει ποτέ.

Κατά έναν τρόπο, η σειρά αποτελεί ένα πείραμα που επιχειρεί να αντιληφθεί εκ νέου τον τρόπο παραγωγής αλλά και κατανάλωσης μις τηλεοπτικής σειράς. Όπως δήλωσε η Ρόζαμουντ Πάικ, «έχει κάτι το βαθιά πνευματώδες το γεγονός ότι ο θεατής μένει πάντα πίσω, μένει εκτός του 'κυρίως γεγονότος'».

Ο Νικ Χόρνμπι από τη μεριά του δηλώνει ότι δεν πρόκειται για αυτοβιογραφικό πρότζεκτ (παρότι συμπληρώνει ότι η διαδικασία του είναι οικεία, για να προσθέσει ότι εκείνος τελικά χώρισε) και ότι είχε ονειρευτεί τους δύο χαρακτήρες, τον άνεργο μουσικοκριτικό Τομ και την γεροντολόγο Λουίζ, πολλά χρόνια πριν, αλλά όχι απαραίτητα ως πρωταγωνιστές τηλεοπτικής σειράς.

«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου - πώς να μην τα παίξουμε;» Facebook Twitter
τη σειρά έγραψε ο Νικ Χόρνμπι, ο δημοφιλής συγγραφέας βιβλίων όπως το "High Fidelity", το "Για ένα αγόρι" και το "Πώς να είσαι καλός"

Τη σειρά σκηνοθετεί ο Στίβεν Φρίαρς, ο οποίος βεβαίως είχε γυρίσει και την σταθερά δημοφιλή μεταφορά στην οθόνη του βιβλίου του Χόρνμπι, "High Fidelity" με πρωταγωνιστή τον Τζον Κιούζακ.

Τα περισσότερα επεισόδια γυρίστηκαν πέρσι τον Ιούλιο στο Λονδίνο στη διάρκεια ενός από τους πιο αλύπητους καύσωνες της πρόσφατης ιστορίας της βρετανικής πρωτεύουσας. Κατά τα γυρίσματα, το κρασοπότηρο της Πάικ γέμιζε διαρκώς με αραιωμένο χυμό μήλο ενώ ο Κρις Ο' Ντόουντ έπινε μπύρα χωρίς αλκοόλ με την προσθήκη σόδας. Μετά την ολοκλήρωση των καθημερινών λήψεων, οι δύο τους παρέμεναν στην παμπ για να μοιραστούν ένα μπουκάλι (πραγματικό) κρασί και να προβάρουν τους διαλόγους της επόμενης μέρας.

Όπως και κάποιες άλλες πρόσφατες τηλεοπτικές «συζυγικές» κομεντί όπως το "Catastrophe" ή το "Divorce," το "State of the Union" αντιμετωπίζει μάλλον καχύποπτα τον γάμο και τα παιδιά – περισσότερο ως την πηγή των προβλημάτων των κεντρικών χαρακτήρων παρά ως την λύση τους.

«Έχουμε παιδιά και στεγαστικό δάνειο και τη μάνα σου και τη μάνα μου και τα σχολεία και δουλειά και μη δουλειά», λέει η Λουίζ σε ένα από τα επεισόδια. «Πώς να μην καταρρεύσουμε ψυχολογικά μετά;»

Η σειρά ξεκινά την Δευτέρα στο Sundance TV και τα επεισόδια θα προβάλλονται κάθε εργάσιμη μέρα για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Η σειρά επίσης θα είναι διαθέσιμη και στον ιστότοπο του καναλιού SundanceTV.com.

Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η παραγωγή δεύτερου κύκλου της σειράς, ο Χόρνμπι πάντως έχει μια σχετική ιδέα: ίδιο ακριβώς φορμάτ, διαφορετικό ζευγάρι. Μήπως όμως είναι υπερβολικά σύντομη η διάρκεια των επεισοδίων; Μήπως παραχαϊδεύει την όλο και πιο περιορισμένη χρονικά συγκέντρωσή μας;

Ο συγγραφέας γελάει με την ερώτηση: «Είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε είκοσι χρόνια η σειρά θα ανήκει στη Χρυσή Εποχή του τηλεοπτικού δράματος μεγάλου μήκους. Όπως πάει το πράγμα, σύντομα δεν θα βλέπουμε τίποτα που να διαρκεί πάνω από ένα λεπτό».

Με στοιχεία από τους New York Times

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ