Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου

Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου Facebook Twitter
Εικονογράφηση του Μπρεν Λιούκ, βασισμένη στο Τέλος του Φθινοπώρου, του Όζου
0



 

Πατήστε στο εικονίδιο CC για υπότιτλους

____________________________________________________________________________

ΤΕΛΟΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Akibiyori
1960

Eγχρωμο . 128 λεπτά

Shochiku Ofuna Studio

Σενάριο:
Ozu Yasujiro
Noda Kogo
Satomi Ton (novel)

Κινηματογράφηση:
Atsuta Yuharu

Μουσική:
Satio Kojun

Ηθοποιοί:
Hara Setsuko (Miwa Akiko)
Tsukasa Yoko (Ayako)
Okada Mariko (Sasaki Yuriko)
Sata Kenji (Goto Shotaro)
Saburi Shin (Mamiya Soichi)
Sawamura Sadako (Fumiko)
Kuwano Miyuki (Michiko)
Shimazu Masahiko (Tadao)
Ryu Chishu (Miwa Shukichi)

  

Το αριστούργημα της ύστερης φάσης του κορυφαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη με την μεγάλη ηθοποιό και τακτική πρωταγωνίστρια του Όζου, Σετσούκο Χάρα (στο ρόλο της μητέρας που προσπαθεί διακριτικά να πείσει την κόρη της να παντρευτεί) να δεσπόζει σ’ αυτό το λαμπερό πορτραίτο οικογενειακής αγάπης αλλά και δυσαρμονίας – μια ανασκευή του σπαρακτικού «Τέλους της άνοιξης» του 1949. 

 

Σύνοψη

Κατά τη διάρκεια του ετήσιου μνημόσυνου του φίλου (και παλαιού συμφοιτητή) τους, τρεις μεσήλικες άντρες αναλαμβάνουν να παντρέψουν την 24χρονη κόρη της χήρας του, για την οποία όλοι τρέφουν ρομαντικά συναισθήματα από χρόνια. Το σχέδιό τους σκοντάφτει όμως στην άρνηση της κόρης να εγκαταλείψει τη μητέρα της. Μαζί τους, γινόμαστε κι εμείς θεατές των σύνθετων οικογενειακών σχέσεων, της συναισθηματικής γυναικείας φύσης, του ισχυρού μητρικού δεσμού. Οι τριβές θα υποχωρήσουν τελικά, καθώς μητέρα και κόρη συμφιλιώνονται τελικά και αποδέχονται το επόμενο στάδιο της ζωής τους – τον γάμο της κόρης – με το χαρακτηριστικό για τους χαρακτήρες του Όζου μίγμα χαράς και θλίψης. 

 

Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου Facebook Twitter
Σκηνή από Το Τέλος του Φθινοπώρου, του Όζου

 

Σκέψεις του Όζου για την ταινία 

Σ’ αυτόν τον κόσμο, οι άνθρωποι λατρεύουν να περιπλέκουν τα πιο απλά ζητήματα. Τα πράγματα μπορεί να φαίνονται πολύπλοκα αλλά – ποιος ξέρει – η ουσία της ζωής ίσως είναι απροσδόκητα απλή. Αυτό ακριβώς ήθελα να εκφράσω. Είναι εύκολη η δημιουργία δράματος μέσω των συναισθημάτων – με το κλάμα και το γέλιο να προκαλούν θλίψη ή χαρά στον θεατή. Αυτό όμως είναι μια αφαίρεση. Ακόμα κι όταν εκφράζονται συναισθήματα επί της οθόνης, αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται ακριβής αναπαράσταση της προσωπικότητας και του ύφους των χαρακτήρων. Για μεγάλο διάστημα, ήθελα να κάνω χωρίς τα δραματικά στοιχεία, να εκφράζω τη λύπη χωρίς τα δάκρυα, να συλλάβω μια αίσθηση της ζωής χωρίς έντονες συναισθηματικές αναταράξεις. Δεν είναι εύκολο να κυριεύσεις μια τέτοια προσέγγιση. Με το «Τέλος φθινοπώρου» πλησίασα αρκετά αλλά ακόμα δεν έχω φτάσει στο ιδανικό επίπεδο μιας τέτοιου είδους αναπαράστασης.     

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ