Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

5 εκθέσεις εικαστικών και φωτογραφίας που θα δούμε τους επόμενους δύο μήνες

Σύγχρονη τέχνη, ιστορικές φωτογραφίες, εξαιρετική ζωγραφική στις γκαλερί και τα μουσεία της πόλης
Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896.

Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση (1821-1896)

Η σεναριογράφος, σκηνοθέτις και παραγωγός Μαρία Ηλιού επανέρχεται με ένα νέο ιστορικό ντοκιμαντέρ και μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896. Σε αυτό το πρότζεκτ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Άγγελου Δεληβορριά, παρουσιάζεται η ιστορία της Αθήνας τον 19ο αιώνα με οπτικό υλικό από αρχεία της Ελλάδας, της Ευρώπης, της Αμερικής, του Καναδά και της Αυστραλίας, αλλά και με ήχους και μουσική της εποχής εκείνης.

 

Η έκθεση ξεκινά από την οθωμανική περίοδο, αναφέρεται στα χρόνια του Όθωνα αλλά και στην περίοδο της βασιλείας του Γεωργίου Α'. Πρόκειται για μια ξεχωριστή ιστορική αφήγηση για την Αθήνα, που συνδυάζει σπάνιο αρχειακό υλικό, εικόνες και γκραβούρες.

11/2-26/4, Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, Κουμπάρη 1

 

Μάριος Σπηλιόπουλος

Dazibao - Handmade Newspapers

 

 

Επιστρέφοντας σε έντυπα των τελευταίων εννέα χρόνων, ο Μάριος Σπηλιόπουλος επεμβαίνει με κολάζ, σχέδιο, διαγραφές, επισυνάψεις, αλλαγές τίτλων και παραμορφώσεις στην επικαιρότητα της περιόδου 2010-2019, όπως αυτή καταγράφηκε μέσα από εφημερίδες, περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ά. Με 114 έργα, ο καλλιτέχνης σχολιάζει το εφήμερο των εφημερίδων και αναστοχάζεται πάνω σε όσα μας απασχόλησαν την περασμένη δεκαετία. Αλλάζοντας τη μορφή και το περιεχόμενο της τυπωμένης σελίδας, σε μια προσπάθεια να εκφράσει την προσωπική του θέση απέναντι στα γεγονότα, δημιουργεί μια δική του αφήγηση της πρόσφατης Ιστορίας.

 

«Dazibao» στα κινέζικα σημαίνει κυριολεκτικά «χειροποίητη αφίσα με μεγάλους χαρακτήρες» και σε ελεύθερη απόδοση «χειροποίητη εφημερίδα τοίχου». Στην αυτοκρατορική Κίνα υπήρχε η παράδοση της ανάρτησης dazibao από τους πολίτες είτε για να διαμαρτυρηθούν για πράξεις ή παραλείψεις της διοίκησης είτε για να θέσουν σε δημόσιο διάλογο πολιτικά ή ηθικά ζητήματα.

 

Αυτή η παράδοση αναβίωσε κατά την «πολιτιστική επανάσταση» της Κίνας και χρησιμοποιήθηκε από τους ερυθροφρουρούς ως εργαλείο επίθεσης εναντίον των πολιτικών αντιπάλων του Mάο Τσετούνγκ. Ο Μάριος Σπηλιόπουλος κρεμάει τα δικά του dazibao στους τοίχους της γκαλερί, προσκαλώντας τον θεατή-αναγνώστη να συμμετάσχει σε μια νέα ανάγνωση των γεγονότων.

24/1-29/2, Εικαστικός Κύκλος ΔΛ, Ακαδημίας 6, Κολωνάκι, Τετ., Σάβ. 11:00-16:00, Τρ., Πέμ., Παρ. 11:00-20:00, είσοδος ελεύθερη

 

Οι ακουαρέλες του Paolo Colombo

 


Πρόκειται για τη δεύτερη ατομική του έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades και είναι αξιοσημείωτο ότι γίνεται 40 χρόνια μετά την πρώτη. Ο Colombo, που είναι κάτοικος Αθηνών κατά την τελευταία δωδεκαετία, είναι παγκοσμίως γνωστός για την ανάδειξη σε καλλιτεχνικό γεγονός πρώτης τάξεως της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Κωνσταντινούπολης, της οποίας υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής.

 

Στην τωρινή του έκθεση παρουσιάζει μια σειρά από μεγάλες ακουαρέλες, βασισμένες σε ποιήματα από το βιβλίο του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα το 2014, καθώς και σε πρόσφατα ποιήματά του που πρόκειται να δημοσιευτούν. Οι πίνακές του θυμίζουν συχνά μεγάλες επιφάνειες από ύφασμα που μιμούνται την παραμόρφωση και την ύφανση του υλικού και αποδίδονται από αμέτρητες γραμμές ακουαρέλας, πάνω στις οποίες αναδύονται κείμενα που θυμίζουν κεντήματα πάνω σε γάζα ή οργάντζα.

Γκαλερί Bernier/Eliades, από 16/1

 

Ο Michael Ashkin στα εγκαίνια του νέου εκθεσιακού χώρου kaktos project

 

 

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Michael Ashkin γεννήθηκε το 1955 στη Morristown του New Jersey και είναι γιος του Νομπελίστα φυσικού Arthur Ashkin. Ασχολείται με τα «περιθωριοποιημένα» και εγκαταλειμμένα, έρημα περιβάλλοντα, τα οποία απεικονίζει μέσω γλυπτών, γλυπτικών εγκαταστάσεων, βίντεο και φωτογραφιών, και είναι κοσμήτορας στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ.

 

Στην αθηναϊκή έκθεσή του θα δείξει περί τις 700 ασπρόμαυρες φωτογραφίες αστικών τοπίων υπό ανακατασκευή λόγω εξευγενισμού περιοχών ή τοπίων υπό εγκατάλειψη λόγω διακοπής των εργασιών ανάπτυξης. Τον απασχολεί, δηλαδή, το θέμα της «ερημοποίησης» ενός πολεοδομικού περιβάλλοντος ή του «παγώματός» του σε μια φάση του που το καθιστά ανοίκειο και σε μόνιμη εκκρεμότητα.

kaktos project, Χέυδεν 38, από 8/2

 

Ελένη Χριστοδούλου

«Ambivalent Spaces - Anarchic Identities»

Eλένη Χριστοδούλου, BBW, 2014-2015, μικτη τεχνική, 160χ100χ40 εκ, Παραχώρηση γκαλερί The Breeder, Αθήνα. Φωτο: Ευτυχία Βλάχου
Eλένη Χριστοδούλου, BBW, 2014-2015, μικτη τεχνική, 160χ100χ40 εκ, Παραχώρηση γκαλερί The Breeder, Αθήνα. Φωτο: Ευτυχία Βλάχου


Ας πούμε ότι στα ελληνικά ο τίτλος θα ήταν «Αμφιλεγόμενοι χώροι - Αναρχικές ταυτότητες» και ότι θα συμπεριλαμβάνει υφασμάτινα γλυπτά φτιαγμένα με μεικτή τεχνική (π.χ. κοινή ραπτική μαζί με τεχνική καπιτονέ και άλλα ανάλογα είδη). Τα έργα αυτά έχουν αναφορές στο σώμα, στη σεξουαλικότητα και στο γυναικείο φύλο ως μια διανοητική, φαντασιακή και κοινωνική κατασκευή σε διαρκή εξέλιξη.

 

Συγχρόνως, σκοπεύουν να αποδώσουν μια διευρυμένη αντίληψη της θηλυκότητας, η οποία τοποθετείται εκεί όπου είναι αδιάφορη για το ανδρικό βλέμμα. Επιπλέον, τα γλυπτά αυτά εκφράζουν την απόλαυση ως διφορούμενη έννοια μεταξύ ευχαρίστησης και κάποιου άλλου αισθήματος που δεν είναι καθαρή ευχαρίστηση. Εκφράζουν, επίσης, επιθυμίες ταμπού που βρίσκονται εκτός των ορίων της ετεροκανονικής συμβατικότητας.

The Breeder, 13/2-28/3

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO.


Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία και Γεωλογία στη Γαλλία και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Παλαιοντολογία. Το 1992, εγκατέλειψε την επιστήμη του για να ασχοληθεί κυρίως με μεταφράσεις και επιμέλειες λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και με την αρθρογραφία συνεργαζόμενος ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος με διάφορα έντυπα, αποκλειστικά και μόνο ποικίλης ύλης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανασκόπηση 2010-2019: Η τέχνη στον τρίφτη της κρίσης
Σύντομη εξιστόρηση της τροπής των πραγμάτων στον εγχώριο εικαστικό κόσμο κατά την τελευταία δεκαετία.
Τρεις επιμελήτριες εκθέσεων ανθολογούν όσα βίωσαν στην εικαστική Αθήνα της τελευταίας δεκαετίας
Πληγές, δυνάμεις, ψυχραιμία: Οι σημαντικές στιγμές στην εικαστική Αθήνα της δεκαετίας 2010-2019.
«Christian Zervos & Cahiers d’Art»: Η σημαντικότερη έκθεση ζωγραφικής που έγινε το 2019 στην Αθήνα
Μια υπέροχη περιήγηση στον κόσμο ενός σχεδόν άγνωστου στο πλατύτερο κοινό Έλληνα που διέπρεψε στον κόσμο των εκδόσεων και των τεχνών στο Παρίσι του Μεσοπολέμου και κατά την πρώτη μεταπολεμική περίοδο.
6 εναλλακτικές εικαστικές εκθέσεις που γίνονται αυτές τις μέρες στην Αθήνα
Ό,τι αξίζει να δείτε από τη σύγχρονη εικαστική κίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί όλοι λατρεύουν τη Φρίντα Κάλο;
Σαν σήμερα γεννιέται στην πόλη του Μεξικού η πιο διάσημη γυναίκα ζωγράφος του 20ού αιώνα.
«Καλή μου, συναντιόμαστε ξανά»: Δίπτυχο ζευγαριού του 16ου αιώνα ενώνεται ξανά μετά από 150 χρόνια
Η ιστορία ενός δίπτυχου που χωρίστηκε, μέσω δημοπρασιών και άλλων ατυχών γεγονότων, αποκαλύπτεται με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.
Ο Αλέξανδρος λείπει διακοπές
'Ενα έργο του βούλγαρου καλλιτέχνη Luchezar Boyadjiev στο MOMus - Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκης)
«The Athenian Long Walk as a State of a Troubled Mind»
Η Αθήνα ως τουριστικό «τσίρκο» σε μια χιουμοριστική σειρά από ψηφιακές συνθέσεις του Ανέστη Ανέστη.
Το σατυρικό καλοκαίρι του Διονύση Καβαλλιεράτου
Η νέα δουλειά του καλλιτέχνη είναι μια πυκνή και οξυδερκής διακωμώδηση των ρηχών δραμάτων της σημερινής ανθρώπινης κατάστασης.
Η τελευταία έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη ξεκίνησε στον Πόρο
Η επιμελήτρια της έκθεσης «Ελλάδα, Κώδικες Γραφής», Τατιάνα Σπινάρη, μας εισάγει στον κόσμο του εικαστικού που πέθανε πριν από μερικές ημέρες.
Τα νεκρικά προσωπεία αγωνιστών του '21 που δημιούργησε ο Κωστής Βελώνης
Ο καλλιτέχνης ευελπιστεί ότι η έκθεση «199» του ΔΕΣΤΕ στα παλιά Σφαγεία της Ύδρας θα συμβάλει στην επανεξέταση της σχέση μας με την Ιστορία.
Onassis ENTER: 4 καλλιτέχνες από διαφορετικές γωνιές του πλανήτη δημιούργησαν νέα έργα μέσα στην καραντίνα
Μας περιγράφουν ποιες ιδιαιτερότητες παρουσίασαν οι πόλεις και οι κάτοικοι σε σχέση με τον τρόπο που βίωσαν τον εγκλεισμό.
Η εικαστικός Γεωργία Σαγρή αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
Γεννήθηκε στον Κολωνό, ζει στα Εξάρχεια. Για την πρώτη της περφόρμανς τής έκαναν τρεις μηνύσεις για προσβολή της δημοσίας αιδούς.
Μια κίτρινη κορδέλα οδηγεί στη νέα open air έκθεση της Έφης Σπύρου στη Σκουφά
Η Κύπρια καλλιτέχνις που βρέθηκε πίσω από τη δράση «ART SCENE CRIME SOON», εγκαινιάζει σήμερα μια νέα εικαστική έκθεση σε νεοκλασικό στο Κολωνάκι, την οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν μόνο απ' έξω.
Τα μουσεία της Αθήνας ανοίγουν ξανά
Οι επιμελητές και οι υπεύθυνοι εννέα μεγάλων μουσείων της πόλης, που ανοίγουν ξανά από τη Δευτέρα 15/6, επιλέγουν ένα εμβληματικό έκθεμα από τις μόνιμες συλλογές τους, που αξίζει να ανακαλύψουμε εκ νέου.
«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown
Ο ζωγράφος που είχε συνεργαστεί με τον Nick Cave στο πρότζεκτ «No more shall we part» συμμετέχει τώρα στην ομαδική έκθεση «Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» της γκαλερί Ζουμπουλάκη, με έργα από την καραντίνα.
Αλέξανδρος Ιόλας: Το εξέχον θήραμα του αυριανισμού
Οι σημαντικότερες στιγμές της αμφιλεγόμενης και συνάμα επιδραστικής προσωπικότητας που πέθανε σαν σήμερα, το 1987
«Ένας Ένας» στο σύμπαν των μικρών αφηγήσεων του Απόστολου Γεωργίου
Η νέα έκθεση του Απόστολου Γεωργίου στην γκαλερί Rodeo
Οι Περιπλανώμενοι κωμικοί
Αλληγορικό έργο του Φρανσίσκο Γκόγια (1793)
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή