Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
Τα έργα του είναι κυρίως πρόσωπα παραμορφωμένα, τερατόμορφα, με τονισμένα όλα τα ελαττώματα και τις άσχημες λεπτομέρειες, με σπυριά και κέρατα. ©Γιώργος Τούρλας

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα

0

Ο Γιώργος Τούρλας είναι ένας πολύ ιδιαίτερος εικαστικός. Τα έργα του είναι κυρίως πρόσωπα παραμορφωμένα, τερατόμορφα, με τονισμένα όλα τα ελαττώματα και τις άσχημες λεπτομέρειες, με σπυριά και κέρατα. Είναι αρκετά τρομακτικά, αλλά το χιούμορ και η ειρωνεία είναι αυτά που σου αφήνουν ως αίσθηση.

Τα πολύ αναγνωρίσιμα σκίτσα του έχουν γίνει γνωστά σε πολλές χώρες του κόσμου μέσα από φανζίν, εξώφυλλα δίσκων και στάμπες σε T-shirt, αλλά και από εκθέσεις. Η αφορμή για την σύντομη κουβέντα ήταν τα νέα μπλουζάκια που έχει σχεδιάσει και μπορείς να βρεις στο Latraac αλλά και μια σειρά από κολάν που κυκλοφορούν από τη «θώς», την ανεξάρτητη εταιρία του.

Η παραμόρφωση είναι ένα στοιχείο που υπάρχει έντονα στη δουλειά μου. Έχω μια συμπάθεια στο γκροτέσκο και το γκραν γκινιόλ. Είναι μια μορφή βίας, αλλά για μένα περισσότερο έχει να κάνει με το χιούμορ, την ειρωνεία, αλλά και την έννοια της απόκρυψης.

— Ποιος είσαι;

Είμαι ο Γιώργος ο Τούρλας. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Παγκράτι. Μετά μεγάλωσα λίγο ακόμα στον Καρέα και τώρα συνεχίζω να μεγαλώνω στο Παγκράτι. Σχεδιάζω και γενικά ασχολούμαι με τα εικαστικά και το illustration.

— Ποια ανάγκη σου ικανοποιεί η ζωγραφική;

Πάντα ήθελα να φτιάχνω πράγματα με τα χέρια μου, όχι απαραίτητα μόνο ζωγραφική. Είναι ένας τρόπος έκφρασης, αλλά μάλλον περισσότερο το βλέπω σαν παιχνίδι.

— Από πότε ζωγραφίζεις;

Από μικρούλης.

— Υπάρχει κάποιος ή κάτι που μπορείς να πεις ότι σε έχει σημαδέψει καλλιτεχνικά;

Από παλιά μου άρεσαν πολύ ταινίες τύπου Εφιάλτης στο Δρόμο με τις Λεύκες, Τα Ζόμπι δεν είναι Χορτοφάγα, η δουλειά του David Cronenberg και τα κόμικ του Charles Burns.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Γιατί σου αρέσουν τόσο πολύ τα παραμορφωμένα πρόσωπα; Δεν είναι μια μορφή βίας αυτή η παραμόρφωση;

Η παραμόρφωση είναι ένα στοιχείο που υπάρχει έντονα στη δουλειά μου. Έχω μια συμπάθεια στο γκροτέσκο και το γκραν γκινιόλ. Είναι μια μορφή βίας, αλλά για μένα περισσότερο έχει να κάνει με το χιούμορ, την ειρωνεία, αλλά και την έννοια της απόκρυψης. Οι μάσκες είναι ένα αντικείμενο που με γοητεύει. Η χρήση της μάσκας στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει τεράστιο ενδιαφέρον.

— Από πού ξεκινάς όταν επιλέγεις να σχεδιάσεις έναν χαρακτήρα; Δανείζεσαι στοιχεία από την πραγματική ζωή;

Πολύ γκουγλάρισμα, φωτογραφίες και Photoshop για προσχέδιο. Η πραγματική ζωή είναι η μόνη πηγή έμπνευσης. Κυρίως οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας.

— Η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη, βεβαίως, αλλά πώς αντιδράει ο κόσμος πώς αντιδράει στα σκίτσα σου;

Είναι πολύ χειρότερη, αυτό είναι σίγουρο. Γενικά ο κόσμος αντιδρά θετικά, ακόμα και αν σε κάποιους φαίνονται ελαφρώς αποκρουστικά τα σχέδιά μου, θα δεις ένα μικρό χαμόγελο στα πρόσωπα τους.

— Πόσο συνδεδεμένη είναι η τέχνη σου με τη μουσική; Ποιο είναι το σάουντράκ της;

Ότι και να κάνω, θα παίζει κάποια μουσική. Για σάουντρακ της δουλειάς μου θα επέλεγα κάτι σκοτεινό, ηλεκτρονικό, με πειραγμένα φωνητικά.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Πες μου μερικές από τις συνεργασίες που έχεις κάνεις με μουσικούς και θέλεις να αναφέρεις.

Anklepants, Melted Cassettes, Bazooka, Skull Vomit και τελευταία με την Seagrave Records.

— Έχει καμία σημασία ο τόπος που ζεις για τη δημιουργία ενός έργου σου ή θα ήταν το ίδιο όπου κι αν έμενες;

Νομίζω θα ήταν ίδια όπου και αν έμενα. Μένω στο ίντερνετ.

— Έχεις κάνει εκθέσεις;

Ναι, ομαδικές. Οι γκαλερί είναι ένας χώρος που μάλλον δεν με κέρδισε πολύ. Προτιμώ τα φανζιν, τις συνεργασίες με μουσικούς και να τυπώνω τα σχέδιά μου σε ρούχα.

—Υπάρχουν γκαλερί για νέους καλλιτέχνες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα;

Υπάρχουν αρκετές γκαλερί που παρουσιάζουν δουλειές νέων δημιουργών, αλλά πιστεύω επίσης πως μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και κάποιοι ανεξάρτητοι χώροι που οι πιο πολλοί είναι και εργαστήρια καλλιτεχνών.

— Η αμεσότητα που έφερε το ίντερνετ πόσο σε έχει βοηθήσει; Έχει κανένα μειονέκτημα;

Πολύ. Το μόνο μειονέκτημα είναι η έλλειψη wi-fi.

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας

— Τι άλλο σου αρέσει πολύ να κάνεις εκτός από το σχέδιο;

Κολύμβηση, YouTube, μπύρες με φίλους.

— Και τι σε ενοχλεί πιο πολύ γύρω σου;

Το μπούλινγκ.

— Ζεις από την τέχνη;

Όχι, έχω μια πρωινή δουλειά. Μερικές φορές παριστάνω τον dj, αλλά που και που ναι, κάτι βγαίνει και από την τέχνη.

— Τι ετοιμάζεις αυτή τη στιγμή;

Δες στο www.instagram.com/th_0_w_s/

https://th0ws.bigcartel.com/products

Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Η αλλόκοτη γοητευτική τέχνη του Γιώργου Τούρλα Facebook Twitter
©Γιώργος Τούρλας
Εικαστικά
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM