Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
O λεγόμενος σφραγιδόλιθος της Πύλου. Jeff Vanderpool/University of Cincinnati
Αρχαιολογία & Ιστορία

Η σφραγίδα της Πύλου: ένα θαύμα τεχνολογίας και τέχνης που «απλώς δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί»

Ποιος απεικονίζεται τελικά στην περιώνυμη σφραγίδα και γιατί οι αρχαιολόγοι μπαίνουν στον πειρασμό να συσχετίζουν το εύρημα με τα ομηρικά έπη;

Κατά τη διάρκεια του 2015, αρχαιολόγοι που πραγματοποιούν ανασκαφές σε αρχαίο τάφο της Πύλου στη νοτιοδυτική Ελλάδα, εντοπίζουν ένα αντικείμενο, μικρότερο από 2,5 εκ., που μοιάζει με κάτι σαν μεγάλη χάντρα. Το βάζουν στην άκρη και επικεντρώνονται σε πιο σημαντικά κατά την άποψή τους αντικείμενα, μεταξύ των οποίων αρκετά χρυσά κοσμήματα που βρέθηκαν μέσα στον πλούσιο τάφο. 

 

Ωστόσο, λίγο αργότερα, όταν ένας συντηρητής επιχείρησε να απομακρύνει τις επικαθήσεις χώματος από την επιφάνεια της χάντρας, συνειδητοποίησε ότι επρόκειτο για κάτι διαφορετικό: για έναν σφραγιδόλιθο από αχάτη με εγχάρακτο σχέδιο. 

 

Αυτό που απεικονιζόταν πάνω στη σφραγίδα, ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό, αφού έδειχνε έναν πολεμιστή σε μάχη με δυο άλλους, ένα χαρακτικό άφταστης τέχνης με λεπτομέρειες που δεν ήταν ορατές αμέσως και δια γυμνού οφθαλμού. 

 

Η σφραγίδα παρουσιάζει δύο μυστήρια. Το ένα έχει να κάνει με τη λεπτομέρεια του χαρακτικού που εμφανίζεται πάνω της. Από την άλλη, το θέμα είναι αν η σκηνή που απεικονίζει είναι εμπνευσμένη από την «Ιλιάδα» και την «Οδύσσεια» του Ομήρου και με κάποιο τρόπο, απεικονίζοντας ένα συγκεκριμένο γεγονός, συνέβαλε στην προφορική παράδοση των ομηρικών επών.

 

«Η λεπτομέρεια είναι εκπληκτική, ειδικά δεδομένου του μεγέθους. Αισθητικά, είναι ένα αριστούργημα μικροτεχνίας», δήλωσε ο John Bennet, διευθυντής της Βρετανικής Σχολής Αθηνών, εκ των πλέον φημισμένων αρχαιολογικών ινστιτούτων.

 

«Η εκπληκτική σκηνή μάχης πάνω στον σφραγιδόλιθο, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της τέχνης του Αιγαίου, ικανή να συγκριθεί μόνο με τα σχέδια του Μιχαήλ Άγγελου που παρουσιάζονται τώρα στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης», δήλωσε ο Malcolm H. Wiener, ειδικός στην προϊστορία του Αιγαίου και επίτροπος του Met.

 

Ο σφραγιδόλιθος της Πύλου όπως βρέθηκε. Οι αρχαιολόγοι αρχικά το άφησαν στην άκρη αφού προτίμησαν να ασχοληθούν με άλλα αντικείμενα που βρέθηκαν στον τάφο. Alexandros Zokos/University of Cincinnati
Ο σφραγιδόλιθος της Πύλου όπως βρέθηκε. Οι αρχαιολόγοι αρχικά το άφησαν στην άκρη αφού προτίμησαν να ασχοληθούν με άλλα αντικείμενα που βρέθηκαν στον τάφο. Alexandros Zokos/University of Cincinnati

 

Ας σημειωθεί ότι ο τάφος μέσα στον οποίο βρέθηκε ο πολύτιμος λίθος, ανακαλύφθηκε τον Μάιο του 2015 από τους Jack L. Davis και Sharon R. Stocker, αρχαιολόγους του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι που είχαν εργαστεί σε ανασκαφές στην Πύλο για περισσότερα από 25 χρόνια.

 

«Ήταν μετά από τον καθαρισμό, κατά τη διαδικασία της λήψης φωτογραφιών των ευρημάτων που ο ενθουσιασμός μας αυξήθηκε καθώς σταδιακά συνειδητοποιούσαμε ότι βρισκόμασταν απέναντι σε ένα αριστούργημα», έγραψαν στο περιοδικό Hesperia.

 

Η σφραγίδα, από την άλλη, παρουσιάζει δύο μυστήρια. Το ένα έχει να κάνει με τη λεπτομέρεια του χαρακτικού που εμφανίζεται πάνω της. Από την άλλη, το θέμα είναι αν η σκηνή που απεικονίζει είναι εμπνευσμένη από την «Ιλιάδα» και την «Οδύσσεια» του  Ομήρου και με κάποιο τρόπο, απεικονίζοντας ένα συγκεκριμένο γεγονός, συνέβαλε στην προφορική παράδοση των ομηρικών επών. 

 

Ο ιδιοκτήτης της σφραγίδας, γνωστός και ως Πολεμιστής με τους γρύπες, , λόγω και του μυθικού τέρατος που απεικονίζεται στον τάφο του, εικάζεται ότι τάφηκε εκεί γύρω στο 1450 π.Χ., ενώ επίσης πιθανολογείται ότι έζησε σε μια κρίσιμη περίοδο, όταν πλέον ο μινωικός πολιτισμός μεταφέρθηκε σε βασίλεια της ηπειρωτικής Ελλάδας.

 

Οι τοπικοί αρχηγοί, όπως ο Πολεμιστής, ίσως είχαν χρησιμοποιήσει πολύτιμα αντικείμενα από την Κρήτη για να διαφημίσουν την ένταξή τους στην ελληνόφωνη ελίτ του αρχαίου μυκηναϊκού πολιτισμού, τον πρώτο στην ηπειρωτική Ευρώπη. Οι απόγονοί τους, έναν αιώνα περίπου αργότερα, έχτισαν τα μεγάλα παλάτια στην Πύλο, τις Μυκήνες και την Τίρυνθα, θέσεις που αναφέρει και ο Όμηρος.

 

Ο Δρ Ντέιβις και η Δρ Stocker πιστεύουν ότι η σφραγίδα, όπως και άλλα αντικείμενα στον τάφο του Γρύπα Πολεμιστή, κατασκευάστηκε στην Κρήτη, καθώς τόσο λεπτοδουλεμένα έργα δεν κατασκευάζονταν στην ηπειρωτική Ελλάδα την εποχή εκείνη. Για την ακρίβεια, και όπως εξηγούν οι ειδικοί, είναι τόσο λεπτομερής η δουλειά, που λογικά ο χαράκτης θα χρειαζόταν μεγεθυντικό φακό για να προχωρήσει σε τέτοια τέλεια απόδοση της σκηνής.  

 

Βέβαια, ας θυμόμαστε ότι για εκείνη την εποχή στην Κρήτη, δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά περί εργαλείων μεγέθυνσης εικόνων, πράγμα που κάνει τους δύο αρχαιολόγους να πιστεύουν ότι ο χαράκτης ήταν ένα μοναδικό ταλέντο που χάθηκε στους αιώνες. 

 

Ο Fritz Blakolmer, εμπειρογνώμονας της τέχνης του Αιγαίου στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, υποστηρίζει ότι η σφραγίδα δεν είναι παρά ένα μικροσκοπικό αντίγραφο ενός πολύ μεγαλύτερου πρωτοτύπου, μάλλον διακοσμημένου με γυψομάρμαρο, όπως εκείνα που βρέθηκαν στο ανάκτορο της Κνωσού στην Κρήτη.

 

Ο ίδιος σημειώνει ότι η σφραγίδα πρέπει να έχει κατασκευαστεί με μεγεθυντικό φακό, ασχέτως αν δεν υπάρχουν αναφορές για τη χρήση τέτοιων εργαλείων εκείνη την εποχή. Ο ίδιος απλώς δεν πιστεύει ότι οι άνθρωποι εκείνης της εποχής είχαν τόσο πιο έντονη όραση από τους ανθρώπους του σήμερα. 

 

Μεγέθυνση του σχεδίου που βρίσκεται πάνω στον λίθο της Πύλου. Tina Ross/University of Cincinnati
Μεγέθυνση του σχεδίου που βρίσκεται πάνω στον λίθο της Πύλου. Tina Ross/University of Cincinnati

 

Το άλλο παράξενο της σφραγίδας είναι ότι ο νικητής της μάχης φοράει στο χέρι του ένα αντικείμενο που μοιάζει με κόσμημα, έναν αντίστοιχο σφραγιδόλιθο με κορδόνι, αλλά θυμίζει το σχήμα της σφραγίδας. Ξέρουμε ότι οι δύο νεκροί πολεμιστές της σκηνής ανήκαν στην ίδια ομάδα, επειδή φορούν εξάρτυση με το ίδιο μοτίβο. 

 

Όσο για την πιθανή σχέση της σφραγίδας με τα ομηρικά έπη είναι ενδιαφέρουσα, αλλά αόριστη. Αρχαιολόγοι, όπως ο Heinrich Schliemann, με σοβαρή προϋπηρεσία στις ανασκαφές της Τροίας και των Μυκηνών, πίστευαν ακράδαντα ότι  στην «Ιλιάδα» γινόταν λόγος για ιστορικά γεγονότα και οι πεποιθήσεις τους ενισχύονταν από τα σπάνια τεχνουργήματα που εντόπιζαν στις ανασκαφές τους. 

 

Ωστόσο, ο Γρύπας Πολεμιστής θάφτηκε γύρω στο 1450 π.Χ., γεγονός που τον απομακρύνει από τις πρώτες γραπτές εκδόσεις των Ομηρικών Επών. Παρ 'όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η προφορική παράδοση πίσω από τα ομηρικά έπη προέρχεται από τη Γραμμική Β',  το πρώτο ελληνικό σύστημα γραφής.

 

Η Γραμμική Β' προσαρμόστηκε από τους Μυκηνσίους από τη Γραμμική Α, που χρησιμοποιούνταν από τους Μινωίτες. Οι παλαιότερες γνωστές επιγραφές Γραμμικής Β χρονολογούνται στο 1450 π.Χ. και η γραφή εξαφανίστηκε μετά την κατάρρευση του Μυκηναϊκού πολιτισμού γύρω στο 1200 π.Χ. Αυτός είναι και ο λόγος που εικάζεται ότι η προφορική παράδοση που οδήγησε στα ομηρικά έπη πιθανόν να εκτείνεται σε επτά αιώνες.

 

«Δεν λέμε ότι πρόκειται για μια απεικόνιση από τον Όμηρο», εξηγεί η Δρ. Stocker, ωστόσο παραδέχεται ότι θα ήταν διασκεδαστικό να πιστέψει κανείς ότι η σφραγίδα απεικονίζει τον Αχιλλέα. Από την πλευρά του, ο δρ. Blakolmer, επίσης, θεωρεί δελεαστικό να βλέπεις τις φιγούρες στη σφραγίδα ως ομηρικούς ήρωες, όπως ο Έκτορας ή ο Νέστορας, αλλά όπως τονίζει, αυτός είναι ένας πειρασμός στον οποίο η αρχαιολογική κοινότητα πρέπει να αντισταθεί. Όπως άλλωστε από κοινού τονίζουν, αυτά είναι λάθη που οι αρχαιολόγοι έκαναν πριν από 50 χρόνια. 

 

«Αν είναι να κάνουμε λάθη, ας κάνουμε τα δικά μας, ας μην επαναλάβουμε τα παλιά», λένε.

 

Καθώς, όμως, δεν μπορεί να υπάρξει επιστημονική τεκμηρίωση για τη λεπταίσθητη δουλειά που απαιτεί μια μινιατούρα χαρακτικής, πλέον διάφορα σενάρια εξυφαίνονται στο διαδίκτυο για τον ρόλο που η Χημεία και μια τεχνολογία άγνωστη προς εμάς μπορεί να χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της σφραγίδας της Πύλου.

 

Φυσικά, όσο δεν υπάρχουν αποδείξεις για τη μέθοδο που χρησιμοποιούσε ο ταλαντούχος χαράκτης της σφραγίδας της Πύλου, μόνο εικασίες θα μπορούν να γίνονται, τόσο από τους ειδικούς όσο και από τους λάτρεις των αρχαιολογικών ανακαλύψεων που πολύ συχνά παρασύρονται σε ευφάνταστες θεωρίες, που, ωστόσο καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα.   

 

____________

Με στοιχεία από novoscriptorium.com

Διορθώθηκε από Γρύπας Πολεμιστής, σε Πολεμιστής με τους γρύπες, μετά από ορθή παρατήρηση αναγνώστη της LIFO.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαντική αρχαία επιγραφή που είχε χαθεί, εντοπίστηκε στην Αμοργό

ΠολιτισμόςΣημαντική αρχαία επιγραφή που είχε χαθεί, εντοπίστηκε στην Αμοργό

Η επιγραφή περιέχει να κείμενο κλειδί για την ιστορία του Αιγαίου τον 3ο αι. π.Χ.
28.12.2018
Μυκήνες: Ο μυθικός κόσμος του Αγαμέμνονα

Αρχαιολογία & ΙστορίαΜυκήνες: Ο μυθικός κόσμος του Αγαμέμνονα

Για πρώτη φορά σε μία μεγαλειώδη έκθεση στη Γερμανία παρουσιάζεται το στέμμα που θεωρείται ο «πατέρας» όλων των στεμμάτων του κόσμου
8.12.2018
Οι αρχαιολογικοί θησαυροί που βρέθηκαν στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου εκτίθενται στο Κιλκίς

Αρχαιολογία & ΙστορίαΟι αρχαιολογικοί θησαυροί που βρέθηκαν στα χαρακώματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου εκτίθενται στο Κιλκίς

Εκατό χρόνια μετά την ανακωχή του Μεγάλου Πολέμου, η έκθεση «Αρχαιολογία εν καιρώ πολέμου στο Κιλκίς» έρχεται να φωτίσει άγνωστες πτυχές της ιστορίας και της αρχαιολογίας
25.11.2018
Επανεξέταση των οστών των βασιλικών τάφων της Βεργίνας

ΕλλάδαΕπανεξέταση των οστών των βασιλικών τάφων της Βεργίνας

Ήδη στο πλαίσιο της πανεπιστημιακής ανασκαφής έχουν προκύψει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία τα οποία θα εμπλουτιστούν με την διεύρυνση των ερευνών, αναφέρει η επιστημονική υπεύθυνη του έργου
13.11.2018
Αναζητώντας την αρχαία πόλη του Αντίνοου σε ένα ταξίδι εκτός της τουριστικής Αιγύπτου

ΤαξίδιαΑναζητώντας την αρχαία πόλη του Αντίνοου σε ένα ταξίδι εκτός της τουριστικής Αιγύπτου

Το ταξίδι του Μύρωνα μ. Παβένου σε ό,τι απέμεινε από την αρχαία πόλη που έχτισε ο Αδριανός για να τιμήσει τον ωραίο έφηβο προστατευόμενό του.
12.11.2018
Φωτογραφίες από την υποβρύχια ανασκαφή στο Μέντωρ, το πλοίο του Έλγιν που ναυάγησε με μάρμαρα του Παρθενώνα

ΠολιτισμόςΦωτογραφίες από την υποβρύχια ανασκαφή στο Μέντωρ, το πλοίο του Έλγιν που ναυάγησε με μάρμαρα του Παρθενώνα

23.10.2018
Aρχαιολόγοι του Κέιμπριτζ μιλούν για το αρχαιότερο ναυτικό ιερό του κόσμου στις Κυκλάδες

ΠολιτισμόςAρχαιολόγοι του Κέιμπριτζ μιλούν για το αρχαιότερο ναυτικό ιερό του κόσμου στις Κυκλάδες

Μια σημαντική ανασκαφή για την παγκόσμια αρχαιολογία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην «καρδιά» του Αιγαίου Πελάγους
20.10.2018
Σπάνιας ομορφιάς ευρήματα και τοιχογραφίες μόλις ανακαλύφθηκαν στην Πομπηία

Αρχαιολογία & ΙστορίαΣπάνιας ομορφιάς ευρήματα και τοιχογραφίες μόλις ανακαλύφθηκαν στην Πομπηία

Είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια ποικιλμένη διακόσμηση βρέθηκε σε έναν λατρευτικό χώρο μέσα σε ένα σπίτι
11.10.2018

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άσμα ηρωικό (και πένθιμο) για το μικρό πέος στην αρχαία ελληνική τέχνη

Αρχαιολογία & Ιστορία Άσμα ηρωικό (και πένθιμο) για το μικρό πέος στην αρχαία ελληνική τέχνη

Είναι υπερβολικά μικρά τα πέη των Ελλήνων ηρώων που απεικονίζονται σε αγγεία και αγάλματα; Και γιατί το μικρό πέος ήταν ένδειξη αριστοκρατίας και αρετής;
16 ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι

Αρχαιολογία & Ιστορία Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι

Μια εντυπωσιακή έκθεση για τον Ηρακλή στο Νομισματικό Μουσείο περιλαµβάνει 346 αρχαιότητες, οι περισσότερες από τις οποίες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό
12.1.2019
Ακούστε το αρχαιότερο μουσικό κομμάτι στον κόσμο

Αρχαιολογία & Ιστορία Ακούστε το αρχαιότερο μουσικό κομμάτι στον κόσμο

Πινακίδα σφηνοειδούς γραφής αποκαλύπτει λατρευτικό ύμνο ηλικίας 3.400 ετών
12.1.2019
Τι γύρευε λίγο λάπις λάζουλι στα δόντια μιας μοναχής του Μεσαίωνα;

Αρχαιολογία & Ιστορία Τι γύρευε λίγο λάπις λάζουλι στα δόντια μιας μοναχής του Μεσαίωνα;

H ανάλυση της οδοντικής πλάκας στα δόντια μιας γυναίκας του Μεσαίωνα ρίχνει φως στην αποσιωπημένη δουλειά των γυναικών αντιγραφέων των μοναστηριών της εποχής
11.1.2019
Οι ερημίτες και η ιστορία τους από το μεσαίωνα έως τις μέρες μας

Αρχαιολογία & Ιστορία Οι ερημίτες και η ιστορία τους από το μεσαίωνα έως τις μέρες μας

Τι, πραγματικά, σημαίνει να ζει κανείς ως ερημίτης: μια καταγραφή στις συνήθειες του Μεσαίωνα και από εκεί σε όσα πιστεύουμε για τους ερημίτες του σήμερα
9.1.2019
Mια σπάνια συνέντευξη με τον σερ Στήβεν Ράνσιμαν, συγγραφέα της «Ιστορίας των Σταυροφοριών»

Αρχαιολογία & Ιστορία Mια σπάνια συνέντευξη με τον σερ Στήβεν Ράνσιμαν, συγγραφέα της «Ιστορίας των Σταυροφοριών»

Το Βυζάντιο, οι Έλληνες και ο κόσμος.
6.1.2019
Μοριάς: Μονεμβασία καί Μυστράς

Αρχαιολογία & Ιστορία Μοριάς: Μονεμβασία καί Μυστράς

Η διακεκριμένη αρχιτέκτων και ιστορικός γράφει για τον μεγάλο φιλέλληνα σερ Στήβεν Ράνσιμαν και την ιδιαίτερη ευαισθησία του για κάποιους συγκεκριμένους τόπους της Ελλάδας.
4.1.2019
Τα κάπως ασυνάρτητα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς είναι ένα δειλό τραγούδι αγάπης

Αρχαιολογία & Ιστορία Τα κάπως ασυνάρτητα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς είναι ένα δειλό τραγούδι αγάπης

Λύνοντας μια απορία που με έτρωγε από παιδί.
30.12.2018
Ποιος ήταν τελικά ο δαιμόνιος καλόγερος Ρασπούτιν;

Αρχαιολογία & Ιστορία Ποιος ήταν τελικά ο δαιμόνιος καλόγερος Ρασπούτιν;

Σαν σήμερα δολοφονείται στην Αγία Πετρούπολη ο καλόγερος που καθόρισε μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους της ρωσικής ιστορίας.
30.12.2018
«Απ' όλους τους δυνάστες της Αθήνας οι Οθωμανοί ήταν οι πιο ήπιοι»

Αρχαιολογία & Ιστορία «Απ' όλους τους δυνάστες της Αθήνας οι Οθωμανοί ήταν οι πιο ήπιοι»

Η συγγραφέας και ξεναγός Άρτεμις Σκουμπουρδή κάνει μια αναδρομή στο πονεμένο στόρι της πιο ιστορικής (και ταλαιπωρημένης) περιοχής της Αθήνας.
25.12.2018
Οι διαχρονικές χειμωνιάτικες γιορτές των Αθηναίων

Αρχαιολογία & Ιστορία Οι διαχρονικές χειμωνιάτικες γιορτές των Αθηναίων

Τα «Χριστούγεννα» και η «Πρωτοχρονιά» ήταν μεγάλες γιορτές των Αθηναίων πολύ πριν την γέννηση του Χριστού.
25.12.2018
Αρχαιοφοβία, γεροντική ασθένεια της ιδεοληπτικής Αριστεράς

Αρχαιολογία & Ιστορία Αρχαιοφοβία, γεροντική ασθένεια της ιδεοληπτικής Αριστεράς

Πέρα από τις κοινοτυπίες που πρωθυπουργός και υπουργοί επαναλαμβάνουν τελετουργικά στους δανειστές για τη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία, η αρχαιότητα είναι απαξιωμένη. Γιατί;
22.12.2018
Μαριάννα Κορομηλά: «Είμαστε το πιο ανιστόρητο έθνος του κόσμου»

Αρχαιολογία & Ιστορία Μαριάννα Κορομηλά: «Είμαστε το πιο ανιστόρητο έθνος του κόσμου»

Η γνωστή ιστορικός που συστήνεται ως «Αρβανίτισσα εξ Αθήνας» σχολιάζει το θερμό κλίμα των ημερών και όλα τα φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας
15.12.2018
8 λεπτά στη ζωή της εκδότριας του «'Ικαρου», Κατερίνας Καρύδη

Αρχαιολογία & Ιστορία 8 λεπτά στη ζωή της εκδότριας του «'Ικαρου», Κατερίνας Καρύδη

Η Κατερίνα Ι. Ανέστη εισβάλλει στις ζωές γνωστών προσώπων, από πολλούς και ετερόκλητους κόσμους, με μόνο της όπλο ένα κινητό τηλέφωνο.
13.12.2018
Τα πρώτα «ρομπότ του σεξ» δημιουργήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα

Αρχαιολογία & Ιστορία Τα πρώτα «ρομπότ του σεξ» δημιουργήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν εκείνοι που πρώτοι είχαν προχωρήσει σε ερωτικές σχέσεις με εξιδανικευμένα ανθρωπόμορφα ομοιώματα σεξουαλικής χρήσης
10.12.2018
5 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Nexus6 Nexus6 8.1.2019 | 13:00
Εκπληκτική τέχνη!
Ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ υψηλής ποιότητας.
Ο σχεδιαστής ήταν ιδιοφυΐα!
svts svts 8.1.2019 | 14:42
Απιθανό εργο εκπληκτικό υψηλής ποιότητας, μια ανακάλυψη που έγινε σχεδόν τυχαία πολύ κοντα στο Παλάτι του Νέστωρα.. ένα έργο μοναδικό που ακόμη και σημέρα με όλα τα διαθέσιμα μέσα και όλη την τεχνολόγια είναι δύσκολο να φτιαχτεί κατι παρόμοιο..
με όλο το σεβασμό προς τον συντάκτη δεν υπάρχει ο Δρ. Στοκερ είναι γυναικα, η Κυρία Σάρον Στοκερ είναι ενας εκπληκτικός άνθρωπος, γεμάτος καλοσύνη, με ατελειώτη ενέργεια και με απεριορίστη αγάπη για τον τόπο μας..
avatar Paradiper Dü 8.1.2019 | 15:05
Δεν είναι, και δεν ΜΠΟΡΕΙ να είναι ο "Γρύπας Πολεμιστης". Δεν είναι γρυπας ο πολεμιστής, άνθρωπος είναι (ήταν). Είναι ο ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΡΥΠΕΣ. Η μετάφραση από το αγγλικό (the Griffin Warrior) μας ακολουθεί από το 2015 που πρωτοεμφανίστηκε, καμωμένη από κάποιον που τα αγγλικά του ήταν επιπέδου Μη Τάρζαν Γιου Τζέιν, κι ας φωνάζουν από τότε (και εδώ, στη Lifo) όσοι παρακολουθούν.
Ο Πολεμιστής με τους Γρύπες
όπως λέμε:
Ο πρίγκιπας με τα κρίνα
η Μαντόνα των Βράχων (Virgin of the Rocks, Felsgrottenmadona)
ο Ιππότης με το Ρόδο (Der Rosenkavalier)
το Κοριτσάκι με τα σπίρτα (the Little Match Girl)
η Βασίλισσα του χιονιού (The Snow Queen, Snedronningen)
ο Ιππότης του χιονιού

Οι Γάλλοι το μετέφρασαν —όπως θα περίμενε κανείς— <a href="https://www.google.gr/search?q=%22guerrier+au+griffon%22&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=esU9Vpm_M4u6UZHkmbAK">le guerrier au griffon</a>. Οι Ιταλοί <a href"https://www.google.gr/search?q=%22guerriero+del+grifone%22+micenea&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=Ycc9VtqYOcf-UuqVmtgB">guerriero del grifone</a>.
avatar NIKOS-NIKOS 9.1.2019 | 11:39
Δύο παλαιότερα σχόλιά μου για το ίδιο θέμα:
Από το 1987 ο Γιάννης Σακελλαράκης και ο Γιώργος Σίνης είχαν παρουσιάσει σειρά από μινωϊκούς μεγενθυτικούς φακούς που βρέθηκαν στο Ιδαίο Άντρο της Κρήτης. Το ίδιο και ο Πλάντζος στην Αμαθούντα Κύπρου. Sakellarakis, Yannis A. and George Sines. "Lenses in Antiquity." American Journal of Archaeology 91.2 (1987): 191-196. Plantzos, Dimitris. "Crystals and Lenses in the Graeco-Roman World." American Journal of Archaeology 101.3 (1997): 451-464.
Οι μεγενθυτικοί φακοί και τα τηλεσκόπια σίγουρα ήταν γνωστά από την εποχή του χαλκού(τουλάχιστον) για τις απίστευτες μικρολεπτομέρειες που παρουσιάζουν συχνά μινωϊκοί και μυκηναϊκοί σφραγιδόλιθοι και κοσμήματα. Επίσης και οι αστρολογικές μετρήσεις και παρατηρήσεις ακριβείας δεν δικαιολογούνται με την χρήση γυμνών οφθαλμών και μόνο. Δείτε και αυτά τα link http://www.newdawnmagazine.com/articles/lost-technology-of-the-ancients-the-crystal-sun
http://www.24grammata.com/?p=5392&print=1
Jane Winters Jane Winters 9.1.2019 | 13:44
Πραγματικά εκπληκτικής τέχνης εύρημα. Όσες φορές κι αν το δούμε χαιρόμαστε και το θαυμάζουμε

[Σχόλιο LIFOTEAM: Ευχαριστούμε για την επισήμανση, διορθώθηκε]
Προηγούμενα 1 Επόμενα