Το μέτρο των ειδικών σχολείων διαφόρων τύπων αλλά και η εισαγωγή με μόρια ή χωρίς εξετάσεις αφορά πολλές κοινωνικές ομάδες (πχ. ΑμεΑ, παιδιά Ελλήνων της Διασποράς, αλλοδαπούς κ.α.) δεν είναι καινούργιο. Ειδικά η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης έχει πρώτη γλώσσα την Τουρκική, συχνά οι γλωσσολογικές ικανότητες στην ελληνική υπολείπονται των δικών μας, ενώ υπάρχουν και διαφορετικές κοινωνικές πρακτικές. Tα περισσότερα παιδιά της μειονότητας δεν έχουν καμία σχεδόν επαφή με την ελληνική γλώσσα πριν από τη φοίτησή τους στο σχολείο. Aυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο πληθυσμός πολλών χωριών της ορεινής περιοχής είναι εξολοκλήρου σχεδόν μειονοτικός.Επίσης, για πολλά χρόνια υπήρχε και η κρατική αδιαφορία, ακόμα θυμάμαι τις μπάρες εισόδου-εξόδου στα χωριά (γκέτο) τους. Οπότε για ποια ισονομία-ισοπολιτεία μιλάμε;"Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων" είχε πει ο Αριστοτέλης.Το να μαθαίνουν τα παιδιά της μουσουλμ.μειονότητας στο σχολείο τη Τουρκική γλώσσα ως κύρια είναι ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ από την συνθήκη της Λωζάνης. Επίσης διδάσκονται Αραβικά (για να διαβάζουν το Κοράνι). Αν υπολογίσεις εκτός από τα Ελληνικά και τα Αγγλικά -που διδάσκονται ως ξένη γλώσσα- τότε καταλαβαίνουμε ότι ένα μικρό παιδί πρέπει να μάθει 4 γλώσσες!!! Οπότε νομίζω ότι το υπουργείο κινείται σε σωστή βάση με στόχο την εφαρμογή ελληνικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ενσωμάτωση.Τα προσόντα της κας Δραγώνα δεν τα γνωρίζω, εσείς κάτι θα γνωρίζετε παραπάνω για να τα αμφισβητείτε. Αλλά δεν νομίζω ότι εκείνη είναι το πρόβλημα, ακόμα και αν αντικατασταθεί, το θέμα είναι να συνεχιστεί η προσπάθεια ενδυνάμωσης της εμπιστοσύνης μεταξύ του κράτους και των μειονοτικών πληθυσμών της χώρας.
Σχολιάζει ο/η