Πέραν της δημιουργίας εντυπώσεων και γνωστών αρνητικών ανακλαστικών απέναντι στο προϊόν "Σεφερλής" (τα οποία, φυσικά, και συμμερίζομαι) η αναλογία "Σεφερλής vs Κουροσάβα" δεν ξέρω τι θέση έχει -στο σοβαρό part της- συζήτησης. Δεν λέγαμε κάτι, για διαφορετικά είδη θεάματος (και το αναφαίρετο δικαίωμα κάποιου στην επιλογή) για ομοειδή θεάματα λέγαμε, υπό διαφορετική -δυνητική- προσέγγιση. (Εκτός αν υπονοείται πως το π.χ. ghost busters με άρρενες ηθοποιούς έχει το βάρος ενός Κουροσάβα απέναντι σε ένα "σεφερλίδικο" ghost busters με γυναικείους χαρακτήρες. Ελπίζω, όντως, να μην υπονοείται κάτι τέτοιο, καθόσον φαιδρό). Κατά τ' άλλα η θέσις μου παραμένει.Συνήθως δεν μιλάμε, καν, για "πιουρίστες" των ειδών (*) αλλά για άτομα που θεωρούν ότι οι πρωταγωνίστριες στις ταινίες τους "απειλούν" και δη αυτές που "περνάνε" το τεστ της Μπέχτελ (το οποίον δεν είναι, καν, νέο κατασκεύασμα). Επίσης κάποιοι έχουν συνηθίσει στην κάτωθι εικόνα και διαμοιρασμό των φύλων στις ταινίες, το 1:4, το 1:3 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bechdel_test#/media/File%3AFemale_and_male_characters_in_film.pngΗ θεωρούμενη de facto ταύτησις των γυναικών (κοινού) με τους χαρακτήρες (άντρες) στις ταινίες, οι δημιουργοί των ταινιών, η ματιά τους και η θεματολογία τους είχε "καλομάθει" τους άρρενες, θεωρώ. Γι' αυτό, ίσως, και κάποιοι τσινάνε όχι μόνο σ' ένα remake π.χ. γυναικών ghostbusters, προβαίνοντας και σε άθλια μέσα δυσφήμισης του προϊόντος (βλ. επίθεση σε πρωταγωνίστρια γυναίκα, μαύρη και χοντρή, μία επίθεση που δεν θα εισέπρατε άρρεν συνάδελφός της, ακόμη κι αυτών των χαρακτηριστικών θεωρώ. Η οποία γυναίκα ήταν αβίαστα άκρως enjoyable στην ταινία μπορώ να πω, αλλά όταν κρίνουμε τους ανθρώπους με κριτήριο του fuckability δείχνει ότι, απλώς, είμεθα ...ανθρωπάκια), αλλά καρατσινάνε και σε διακεκριμένες ταινίες όπως το Roma ή το the Favourite. Το θεωρώ απολύτως εξω-φρε-νι-κό να κάθεται, κανείς, και να πρέπει να εξηγεί, σε ενοχλημένους άρρενες ότι οι γυναικείες πρoσωπικότητες του the Favourite -όχι- κάθε άλλο παρά εξιδανικευμένα πορτραίτα γυναικών είναι κατά ανδρών. Όμως τρεις γυναίκες πρωταγωνίστριες που ασχολούνται μεταξύ τους, αλλά όχι τσοντοειδώς κατά τον επιθυμητόν συνδυασμόν και οι άνδρες είναι κάπως παρασκηνιακοί; ...Απλά, κάποιοι έχουν θέμα ταύτισης. ...Για να μην πω για το Roma, πως τα *autobio* βιώματα του *άρρενα* σκηνοθέτη είναι -δήθεν τάχα μου- φεμινιστικό plot κατά των ανδρών. Είναι άκρως θλιβερό να βλέπει, κανείς, αυτήν την ταινία και να μην του μένει τίποτε άλλο εκτός από την δική του αδυναμία: ότι ο άνδρας είνα συνώνυμο του άνθρωπος και η γυναίκα ο αποκλίνων άνθρωπος: "γιατί να ασχολούμαι με τα concerns μακρικών γυναικών, οέο;". (*) ο αγνός πιουρίστας αν θέλει να είναι συνεπής δεν θα άγγιζε κατοπινά του '83 δημιουργήματα του Star Wars, δεν θα γκρίνιαζε για την μαχητικιά Rey ή την αρχικώς αινιγματική Holdo της τελικώς αυτοθυσίας ή για το ότι ο Kylo έχει τα ψυχολογικά του, ρε παιδί μου. Υπάρχουν άτομα που έχουν αφαιρέσει όλους του γυναικείους χαρακτήρες σε βίντεο ή προβαίνουν σε petitions αφαίρεσης του VIII από τον Κανόνα: μισογυνιστική θλίψη.
Σχολιάζει ο/η