Να 'σαι καλά[αν δεν με απατά η μνήμη μου ξεκινήσαμε πριν χρόνια λίγο άγαρμπα, βελτιώθηκε στην πορεία, ελπίζω :-)]https://www.iatropedia.gr/diatrofi/listeriosi-ta-symptomata-tis-loimoksis-apo-listeria-poies-trofes-einai-pio-epikindynes/116665/https://www.foodsafety.gov/poisoning/causes/bacteriaviruses/listeria/index.htmlhttps://www.cdc.gov/nceh/ehs/ehsnet/plain_language/retail-deli-slicers-cleaned.htmγια να είμαστε ειλικρινής υπάρχει κάποιος κίνδυνος (cross)contamination των εργαλείων/μηχανημάτων κοπής, των πάγκων και εντέλει των προϊόντων, με παθογόνους οργανισμούς που δυνητικά μπορούν να είναι αρκετά επικίνδυνοι (βλ. λιστέρια) και δη για ομάδες υψηλού κινδύνου ( εγκύους και νεογέννητα, ενήλικες ηλικίας 65 ετών και άνω και άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα). Διάφορες τροφές, επίσης, είναι πιο "επιρρεπής" στο να έχουν τέτοια βακτηρία (ή και άλλα όπως σαλμονέλα, e-coli) μη παστεριωμένο γάλα, μαλακά τυριά, φύτρες λαχανικών (ωμές) και ωμά λαχανικά, πεπόνι, αλλαντικά -hot dog, κρέας, καπνιστά ψάρια κ.λπ.Δεν είμαι ειδικός επί του θέματος, βεβαίως, αλλά αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι πως i. επιμόλυνση μπορεί να γίνει από προβληματικό προϊόν σε άλλο μη προβληματικό προϊόν (π.χ. από αλλαντικό σε άλλο αλλαντικό) ii. ο ορθός, τακτικός και επιμελής καθαρισμός των μηχανών κοπής ακόμη και στα δύσκολα σημεία είναι σημαντικός και -κατά την ταπεινή μου άποψη- θα πρέπει να δίδεται χρόνος στους εργαζόμενους να κάνουν ότι είναι απαραίτητο, ακόμη κι αν η ουρά πάει πίσω (ενδεικτικά, όταν υπάρχει συνεχής λειτουργία της εκάστοτε το US FDA προτείνει πλήρη καθαρισμό και αποστείρωση κάθε 4 ώρες, ως πελάτες όμως είμαστε και λίγο ανυπομονούληδες, έτσι δεν είναι;) iii. εννοείται ότι αντενδείκνυται η κοπή RTE (ready to eat) κρεάτων και τυριών στο ίδιο μηχάνημα, όπως απαγορεύεται και η κοπή ωμών κρεάτων και ψαριών κ.λπ. και -κανονικά- θα έπρεπε να υπάρχει (και υπάρχει σε φάσεις) διαφορετική κιμαδομηχανή για το κοτόπουλο. iv. τα προσυσκευασμένα αλλαντικά είναι πιο ασφαλή από αυτά που μας κόβουν, κατά παραγγελία v. το ψήσιμο/σωστό μαγείρεμα των προϊόντων, η καλή πλύση των ανάλογων προϊόντων, ο καθαρισμός και των δικών μας χεριών, πάγκων, εργαλείων, νεροχυτών, η ορθή φύλαξη των τροφίμων στο ψυγείο, για σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς να ακουμπάνε τα πάντα στα πάντα κ.λπ. είναι -ασφαλώς- άκρως σημαντικά πράγματα. Έχοντας πει αυτά θα προτιμούσα -για την συγκεκριμένη παρατυπία που συζητάμε- να ήξερα, στατιστικώς, πόσο δυνητικά θα αυξανόταν ο κίνδυνος επιμόλυνσης [υποθέτω, και πάλι, ότι το πρόβλημα θα μεταπηδούσε από την μηχανή κοπής των αλλαντικών, αν αυτή έφερε επικίνδυνους παθογόνους οργανισμούς, στο σκληρό κίτρινο τυρί του πελάτη αλλά και στο εναπομείναν τυρί με αποτέλεσμα την κατοπινή επιμόλυνση της μηχανής κοπής τυριών; Δεν ξέρω] και αν αυτός -στατιστικά- είναι ιδιαιτέρως αξιοσημείωτος σε σχέση με μόλυνση που μπορεί να προξενήσει ένα αλλαντικό σε άλλο αλλαντικό ή ένα τυρί σε άλλο τυρί.Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν διαφορετικά θέματα σε αυτήν όλη την ιστορία. Οι υγειονομικοί κανόνες, αν και πράγμα άκρως σημαντικό, είναι 1 θέμα, όλα τα υπόλοιπα δλδ συμπεριφορά πελάτου, συμπεριφορά υπαλλήλου, τακτική εταιρείας κ.λπ. είναι έτερα ζητήματα, όχι ξέχωρα μεταξύ τους, βέβαια. Πάντως εμείς κρίνουμε την ιστορία όπως αυτή μας μεταφέρεται, αν η υπάλληλος έχει κι άλλα σφάλματα ή παρατυπίες στην πλάτη της δεν το ξέρουμε, αν λογόφερε με τον πελάτη με δική της υπαιτιότητα δεν το ξέρουμε, ούτε όμως ξέρουμε αν η εταιρεία φέρεται ορθά στους εργαζομένους, ούτε αν ο πελάτης με δική του υπαιτιότητα αν λογόφερε με την υπάλληλο κ.λπ.. Ίδωμεν!Τέλος, αναφορικά με το θέμα του ωραρίου δεν χρειάζεται να φτάνουμε από το ένα άκρο στο άλλο ή θα κινούμεθα με την πασάρα μας ή θα φοβόμαστε να μπούμε στο κατάστημα, αν πάει 20:50. Ναι, το σούπερ μάρκετ κλείνει στις 21:00, ναι έχει δικαίωμα κανείς να εξυπηρετηθεί, απλά το πιο (ενδεχομένως) σωστό είναι να μην προβαίνει, κανείς, σε ενέργειες που θα καθυστερούν τους υπαλλήλους. Και, σοβαρά τώρα, δεν θα πάθουμε και τίποτα αν πάρουμε και μία φορά έτοιμο συσκευασμένο αλλαντικό και τυρί (στατιστικώς, είναι και πιο ασφαλές...εφόσον μας κόπτει τόσο πολύ η ασφάλεια δλδ).Ακόμη πιο τέλος, θα έλεγα ότι -ορισμένες φορές- η συμπεριφορά όχι μόνο κάποιων πελατών ενάντια σε υπαλλήλους είναι substandard, αλλά και η συμπεριφορά αυτών των πελατών σε έτερους πελάτες. Girls and guys δεν σας χρωστάμε nada, τα μουτράκια, τα νευράκια και την αγένεια αλλού. Eμπρός Μαρς!
Σχολιάζει ο/η