ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

@ Cosygatos"γιατί τα παιδιά αγαπάνε τη μία υπηρέτρια και όχι την άλλη, που είναι σαν κομπάρσος;""η Μανίτα, γιατί είναι μονίμως άνευρη, σα λοβοτομημένη; Ποιό είναι το χαρακτηριστικό της που την κάνει αξιαγάπητη στα παιδιά; Άσε που τα παιδιά δείχνουν περισσότερη στοργή προς αυτή παρά προς τη μάνα τους. Έλεος!""Έχουμε και κλισέ, τον ψευτοφεμινισμό: καλές γυναίκες-η καρδιά της οικογένειας και της χώρας, κακοί άντρες-καταστρέφουν τα πάντα".Δεν ξέρω αν είδαμε την ίδια ταινία, εμένα, πάντως, αυτή που είδα δεν μου έβγαλε αγανάκτιση και επιθετικότητα.Η μία υπηρέτρια, η πρωταγωνίστρια, η Cleodegaria "Cleo" Gutiérrez έρχεται σε πολύ περισσότερη επαφή με τα παιδιά και φαίνεται αυτό. Η άλλη, η Adela, μου θυμίζει οικονόμο σπιτιού καθώς και στις δύο εκδρομές -αν θυμάσαι- η Κλεό είναι αυτή που συνοδεύει την οικογένεια, ενώ η άλλη μένει πίσω.Η Μανίτα ποια είναι; Μαρίνα είναι η μητέρα.Το χαρακτηριστικό που κάνει την Κλεό αξιαγάπητη στα παιδιά είναι το γεγονός ότι τα φροντίζει και τα αγαπά πολύ. Τα ξυπνάει με τραγουδάκια το πρωί, τα βάζει το βράδυ στο κρεβάτι τους και τους λέει ιστορίες, ακούει μεταφορικά και κυριολεκτικά τα παιδιά, έχει τον τρόπο της δεν είναι απότομη. Αντί να αποθαρρύνει το μικρό frail looking αγοράκι με τη ζωηρή φαντασία απ' το να λέει ότι δεν μιλά αλλά κάθεται ακίνητος, επειδή είναι "νεκρός", διακόπτει την εργασία της ξαπλώνει κοντά του και λέει το ίδιο με αυτόν.Τα παιδιά τα δείχνει χα αγαπούν την μαμά και τον μπαμπά τους (τον οποίο στερούνται), αλλά η μαμά μοιάζει να ακροβατεί μεταξύ νευρικής κρίσης και "φυσιολογικότητας" σ' όλη την ταινία πλην προς το τέλος, που φαίνεται να αποδέχεται τα γεγονότα της ζωής της και να αναλαμβάνει ενεργό δράση.Η Κλεό δεν είναι "άνευρη" είναι μία εξαιρετικά συνεσταλμένη και χαμηλών τόνων ιθαγενής κοπέλα, που απ' το χωριό της στην άνω ραχούλα, βρέθηκε στην πόλη, τα ισπανικά δεν είναι, καν, η μητρική της γλώσσα. Είναι άμαθη και άβγαλτη σεξουαλικώς, μένει έγκυος με τον πρώτο βλάκα που της χάρισε λίγη προσοχή, οι λιγοστές τις (μη) λέξεις στις ερωτήσεις της γνωστής της οικογενείας και σχετικά φιλικής γυναικολόγου, λένε πολλά. Η Adela πληροφορεί την Κλεό ότι έχουν υφαρπάξει την γη της μητέρας της στο χωριό και η Κλεό λέει πως δεν μπορεί να κάνει τίποτε, τι να κάνει άλλωστε μία υπηρέτρια ανύπαντρη και με φουσκωτή κοιλιά και απέναντι και σε ποιους; Είναι, όμως, κι αυτή άνθρωπος, στο τέλος ξεσπά, τι ήθελε, τι όχι. Τι επιλογές, όμως, είχε; Όσο για τον κλισέ ψευτοφεμινισμό, τι να πω... Μήπως αυτό είναι το πραγματικό σου πρόβλημα με την ταινία; Ο ανήρ σκηνοθέτης, λοιπόν, μέσω μίας ταινίας που περιέχει βιογραφικά στοιχεία ήθελε αυτά να δείξει. Δυστυχώς δεν είναι και σενάριο Ε.Φ. άντρες, σ' αυτήν την ηλικία, να παρατούν οικογένεια και παιδιά για να κάνουν ντόλτσε βίτα με ερωμένες και -σίγουρα- δεν είναι καθόλου σπάνιο κάποιοι να αφήνουν εγκύους κοπέλες και μετά να εξαφανίζονται αποποιούμενοι των ευθυνών τους. Αν εσύ θέλεις να το δεις αυτό ως "επίθεση" σε ολόκληρο το ανδρικό φύλο, πραγματικά σηκώνω τα χέρια ψηλά.
Σχολιάζει ο/η