Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Μία διανυκτέρευση στα φημισμένα capsule hotels της Ιαπωνίας - Nine Hours.

Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο

1

Λίγο από περιέργεια, λίγο από αφραγκία, λίγο για την εμπειρία, λίγο για την πρακτικότητα, πέρασα το κατώφλι του. Πετούσα την επόμενη μέρα οπότε έμπαινα με τη σιγουριά της ολιγόωρης διαμονής. Αποδείχτηκε (άλλη μία) αποκάλυψη!

Η Ιαπωνία είναι για μένα σαν τον φίλο. Τον εμπιστεύεσαι ακόμη και με ό,τι αμφιβάλλεις ή φοβάσαι... Κάπως έτσι αποφάσισα να δοκιμάσω την εμπειρία ενός capsule hotel. Είχα γελάσει όταν το πρωτοείδα σε φωτογραφία. «Εγώ, σε θάλαμο νεκροτομείου; Ούτε για μία ώρα» είχα τότε αποφασίσει. Όμως, είπαμε. Οι Ιάπωνες είναι «φίλοι». Τους εμπιστεύεσαι και πας... Έτσι κι έγινε.

Το τελευταίο βράδυ στη Χιροσίμα, βάλθηκα να ψάχνω το κατάλυμα της επόμενης μέρας. Έμελλε να είναι ένα ξενοδοχείο «κάψουλα» στο Νιχονμπάσι του Τόκιο. Τα πράγματα εκεί είναι συγκεκριμένα: Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι. Ως εκ τούτου, το check-in γίνεται μετά τις πέντε. Στο (εύλογο, υποθέτω) αίτημά μου για πρωινό check-in, οι άνθρωποί του απάντησαν αρνητικά. Αλλά θετικά, στο να κρατήσουν τα πράγματά μου από νωρίς, χωρίς έξτρα χρέωση. Το δε check out γίνεται μέχρι τις 10 της επόμενης μέρας – ακόμη κι αν θέλεις να παραμείνεις, πρέπει να ξανακάνεις check-in. Οι τιμές του κυμαίνονται από 17 ευρώ έως 35 – ή και ακριβότερα για τις πιο «πολυτελείς» επιλογές.

Επρόκειτο για έναν χώρο 2,5 τετραγωνικών μέτρων και ύψους περίπου δύο μέτρων. Είχε παντοφλίτσες μιας χρήσης, πιτζάμες, πρίζες, κλιματισμό, τηλεόραση, γλυκό φωτισμό και ένα ντουλάπι όπου μπορούσε κανείς να κλειδώσει τα προσωπικά αντικείμενα. Δεν υπήρχε πόρτα, παρά μόνο ένα στόρι συσκότισης για μία στοιχειώδη απομόνωση.

Στο κρεβάτι μου γύρισα αποκαμωμένη μετά από κάνα δωδεκάωρο απουσίας, κατά τις 11:30 το βράδυ. Πήγα στον όροφο μόνο για γυναίκες, άφησα προφανώς τα παπούτσια στον ειδικό χώρο εκτός και μπήκα. Πράγματι, επρόκειτο για έναν χώρο 2,5 τετραγωνικών μέτρων και (ασυνήθιστα μεγάλου για «κάψουλες») ύψους περίπου δύο μέτρων. Είχε παντοφλίτσες μιας χρήσης, πιτζάμες, πρίζες, κλιματισμό, τηλεόραση, γλυκό φωτισμό και ένα ντουλάπι όπου μπορούσε κανείς να κλειδώσει τα προσωπικά αντικείμενα (και για το οποίο σου δίνουν από τη ρεσεψιόν ένα κλειδί «βραχιολάκι»). Δεν υπήρχε πόρτα, παρά μόνο ένα στόρι συσκότισης για μία στοιχειώδη (οπτική, ούτε κατά διάνοια ακουστική) απομόνωση.

Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Η άποψη ενός τυπικού διαδρόμου με στοιβαγμένες κάψουλες.

Κοινόχρηστες (όχι το είδος του κοινόχρηστου που ενστικτωδώς έρχεται στο μυαλό, μοντέρνες, πεντακάθαρες, σε κάθε λεπτομέρεια προσεγμένες) τουαλέτες και μπάνια βρίσκονταν στον ίδιο όροφο, λίγα μέτρα πιο μακριά από τις «κάψουλες» και είχαν ό,τι θα μπορούσε να βρει κανείς και σε ένα δωμάτιο «γενναιόδωρου» ξενοδοχείου. Εδώ να πω πως οι τουαλέτες θα μπορούσαν να είναι από μόνες τους ένα κεφάλαιο, καθώς μιλάμε για μία κατάσταση κάπως εξωπραγματική όπου έχει προβλεφθεί ό,τι θα μπορούσε να προβλεφθεί – από θερμαινόμενο κάθισμα και τοπικά ντους, μέχρι μουσική για τυχόν ανεπιθύμητους ήχους και άρωμα για τις αχρείαστες οσμές.

Να αποκοιμηθώ, θυμάμαι, εύκολο δεν ήταν. Και λόγω υπερέντασης και γιατί υπήρχαν κι άλλες γυναίκες, διακριτικές ή λιγότερο διακριτικές, που ή έφτασαν αργότερα ή ροχάλιζαν ή έβηχαν ή άνοιγαν μια σακούλα ή κατέβαζαν το στόρι τους ή οτιδήποτε άλλο θεμιτό κι ανθρώπινο. Το στρώμα δεν ήταν εκείνο που θα επέλεγε κανείς να περνά πάνω του τα βράδια και προφανώς όχι όπως κάποιο ενός καλ(ύτερ)ου ξενοδοχείου. Όμως, η κούραση είναι χρήσιμη σ' αυτές τις περιπτώσεις. Και κάποια στιγμή απλώς κοιμήθηκα και ξύπνησα το πρωί.

Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Οι διαστάσεις των κρεβατιών «δωματίων» είναι συνήθως 1,2 επί 2 μ. και 1 μ. σε ύψος για να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, ώστε να εξοικονομείται χώρος.

Ο «μπαμπάς» της κάψουλας και το κίνημα των Μεταβολιστών

Κι όλα αυτά, να σκεφτεί κανείς, δεν προορίζονταν καν για τουρίστες. Τα capsule hotels ήταν μία ευρεσιτεχνία Ιάπωνα για Ιάπωνες. Για τους επιχειρηματίες που ήθελαν μία φθηνή διανυκτέρευση, για όσους άργησαν στη δουλειά τους, για όσους ήπιαν λίγο παραπάνω και ξεχάστηκαν, για όσους τέλος πάντων έχασαν το τελευταίο τρένο – δεδομένου του ότι το ταξί, λόγω κόστους, δεν θεωρείται καν επιλογή για τους Ιάπωνες.

«Μπαμπάς» της κάψουλας, ενός κρεβατιού-δωματίου δηλαδή, διαστάσεων συνήθως 1,2 επί 2 μ. και 1 μ. σε ύψος, με τη λογική του στοιβάγματος του ενός πάνω στο άλλο για οικονομία χώρου, ήταν ο Κίσο Κουροκάβα, ο ιδρυτής του αρχιτεκτονικού αβανγκάρντ κινήματος του «Μεταβολισμού».


Η αρχή των Ιαπώνων μεταβολιστών εδραζόταν πάνω στην ιδέα της μη μονιμότητας και της αλλαγής. Ο Κουροκάβα σχολίαζε πως η έμπνευσή τους προήλθε από την ιαπωνική έννοια της κατασκευής. Το γεγονός πως τα περισσότερα ιαπωνικά κτίσματα ήταν κατασκευασμένα από ξύλο, αλλά και το ότι η χώρα είχε παρελθόν σε μεγάλες φυσικές καταστροφές, συν έναν παγκόσμιο πόλεμο, σήμαινε πως οι πόλεις της συχνά στην ιστορία της ισοπεδώθηκαν και χρειάστηκε να ξαναχτιστούν από τις στάχτες τους. Ήταν αυτό που ο Κουροκάβα περιέγραφε ως «αβεβαιότητα της ύπαρξης, έλλειψη πίστης στο ορατό, καχυποψία του αιώνιου».


Κάπως έτσι, το 1972 εγκαινιάστηκε στο Τόκιο το περίφημο Nakagin Capsule Tower, το πιο ολοκληρωμένο και ίσως χαρακτηριστικό δημιούργημα της αρχιτεκτονικής φιλοσοφίας του Κουροκάβα. Το κτίριο αποτελείτο από δύο πύργους σκυροδέματος, όπου στεγάζονταν 140 «κάψουλες». Προκατασκευασμένες αυτόνομες μονάδες, δηλαδή, που φιλοξενούσαν (κι εξακολουθούν) γραφεία και διαμερίσματα και ήταν σχεδιασμένες να αφαιρούνται και να αντικαθίστανται, αν κρινόταν απαραίτητο, κατά τη διάρκεια ζωής του κτιρίου.

Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Το περίφημο Nakagin Capsule Tower, το πιο ολοκληρωμένο και ίσως χαρακτηριστικό δημιούργημα της αρχιτεκτονικής φιλοσοφίας του Κουροκάβα
Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Οι αυτόνομες μονάδες του ήταν έτσι σχεδιασμένες ώστε να αφαιρούνται και να αντικαθίστανται, αν προέκυπτε η ανάγκη.

Λίγα χρόνια μετά, ο οραματιστής αρχιτέκτονας δημιούργησε και το πρώτο στο είδος του capsule hotel. Το Capsule Inn άνοιξε στη συνοικία Ουμέντα της Οσάκα την 1 Φλεβάρη του 1979, με τιμή διανυκτέρευσης περίπου τα 1.600 γεν (περί τα 12 ευρώ). Ο ίδιος το θεωρούσε ως στοιχείο κοινωνικής διαφοροποίησης, κόντρα στην αστική ομογενοποίηση, ένα «προσωπικό καταφύγιο, ένα οχυρό της ατομικής σφαίρας».

Για την ιστορία, το κίνημα των μεταβολιστών είχε διαλυθεί ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του '70, ως ιστορικό απότοκο της ουτοπικής σκέψης του '60. Ωστόσο, ο Κουροκάβα ποτέ δεν εγκατέλειψε εντελώς την αφοσίωσή του στον πυρήνα του αρχιτεκτονικού Μεταβολισμού, εξακολουθώντας να θεωρεί τα φυσικά συστήματα και τον κύκλο ζωής των κτιρίων οδηγό βιώσιμης αρχιτεκτονικής.

Κάπως έτσι, το ουδέν μονιμότερον του προσωρινού αποδείχτηκε και ιαπωνική πατέντα. Τα capsule hotels πολλαπλασιάστηκαν, «άνθισαν» και, όπως ό,τι επιτυχημένο, έγιναν προϊόν εξαγωγής – με τις κατά τόπους απαραίτητες προσαρμογές για να είναι λειτουργικό στις διαφορετικές κουλτούρες.

Εν κατακλείδι

Για τους κλειστοφοβικούς δεν είναι. Ούτε για εκείνους που κάνουν ελαφρύ ύπνο. Ίσως ούτε για όσους δεν συμπαθούν τους πολλούς κοινόχρηστους χώρους ή χρειάζονται τον χρόνο τους στο ξύπνημα, την ξεκούραση και το μπάνιο. Από την άλλη, αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση ενός ταξιδιού, πως απεκδυόμαστε για λίγο τον εαυτό μας και τη βολή μας και γινόμαστε μύστες του νέου κόσμου που μας προσφέρεται με κάθε πιθανό τρόπο, στα τοπία, την κουλτούρα, τη γλώσσα, το φαγητό, ακόμη και τον ύπνο της. Αν θα ξαναέμενα, λοιπόν; Το δίχως άλλο...

Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Στο κρεβάτι υπήρχαν πιτζάμες, κρεμάστρες, τηλεόραση, Wi-Fi, ξυπνητήρι, παντόφλες και ντουλάπι φύλαξης με κλειδί. Φωτο: Κατερίνα Αγριμανάκη / LiFO
Δεν κλείνεις δωμάτιο, κλείνεις κρεβάτι: Πώς πέρασα μια νύχτα σε ένα capsule hotel του Τόκιο Facebook Twitter
Οι κάψουλες «μονώνονται» με μόλις ένα στόρι - που σημαίνει πως δεν είναι για όσους κάνουν ελαφρύ ύπνο. Φωτο: Κατερίνα Αγριμανάκη / LiFO
Ταξίδια
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτές οι φωτογραφίες είναι ο λόγος που παγιδεύτηκα για πάντα στο Τόκυο

Urban Culture / Αυτές οι φωτογραφίες είναι ο λόγος που παγιδεύτηκα για πάντα στο Τόκυο

Και στη μέση της νύχτας η πόλη ήταν ζωντανή. Περίπου 40 εκατομμύρια άνθρωποι κατοικούν σε μια τόσο μικρή επιφάνεια με τετοια πειθαρχία και ευρηματικότητα που μόνο στο Τόκυο μπορεί να υπάρξει
Η Ιαπωνία της Εύας Μανιδάκη σε 52 φωτογραφίες

Ταξίδια / Η Ιαπωνία της Εύας Μανιδάκη σε 52 φωτογραφίες

Η Ιαπωνία είναι εμπειρία και, ως γνωστόν, η εμπειρία δεν μεταβιβάζεται: ένα φωτογραφικό σημειωματάριο της σημαντικής Ελληνίδας σκηνογράφου που ταξίδεψε πρόσφατα εκεί, έρχεται να καλύψει το κενό...
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΑ ΜΑΝΙΔΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η εργασία έχει πάψει να είναι μόνο τρόπος επιβίωσης και έχει γίνει κομμάτι του τρόπου που επιλέγω να ζω»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Ο κόκοράς μας τραγουδάει, λες και κάνει soundcheck σε φεστιβάλ»

Η Κατερίνα Ζέρβα δημιούργησε, μαζί με φίλους της, το Evergreen Project, μια ιδιαίτερη κοινότητα στη Φθιώτιδα, όπου «οι ανατολές είναι ζωγραφιά» και όλα συνυπάρχουν «σαν μια μεγάλη, αγαπημένη οικογένεια».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Η εικόνα που κυκλοφορεί για τα χωριά ως απομονωμένες κοινότητες κάπου στην Άγρια Δύση δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την πραγματικότητα».

Γειτονιές της Ελλάδας / Η Χριστίνα βρήκε το χωριό των ονείρων της, με έναν τρόπο που θα ζήλευε κι ο Κοέλιο

Όλο το σύμπαν συνωμότησε, ώστε η Χριστίνα Πιλαβίδου και ο σύζυγός της, σε μια παρόρμηση της στιγμής, να αφήσουν την Αθήνα για το Αργυροχώρι Φθιώτιδας. Σήμερα μεγαλώνουν τα τρία τους παιδιά με τρόπο όσο το δυνατόν πιο αυτάρκη και καταρρίπτουν όλα τα κλισέ για την επαρχία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
48 ώρες στη Σπάρτη

Ταξίδια / 48 ώρες στη Σπάρτη

Στη Λακωνική πρωτεύουσα με το νεοκλασικό παρελθόν, ξεκινάμε τη βόλτα μας από το δημοφιλές άγαλμα του Λεωνίδα, επισκεπτόμαστε το Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης, ενώ εξορμούμε και στην ξακουστή καστροπολιτεία του Μυστρά και το πανέμορφο κεφαλοχώρι Γεράκι.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«H απόφαση να επιστρέψω στον Τυρό με έφερε πιο κοντά σε ό,τι έχει πραγματική αξία για μένα, μου έδωσε ελπίδα πως κάτι μικρό μπορεί να έχει μεγάλο αποτύπωμα, όταν γίνεται με αγάπη και συνέπεια»

Γειτονιές της Ελλάδας / Η Ελισάβετ υφαίνει τα υφαντά της στον Τυρό Αρκαδίας

Η Ελισάβετ Ροδοπούλου επέστρεψε από το εξωτερικό στο χωριό της για να ασχοληθεί με μια τέχνη που χάνεται: την παραδοσιακή τσακώνικη υφαντική. Η σκέψη της πηγαίνει συχνά στη γιαγιά της, που ξεκίνησε να υφαίνει στον αργαλειό μόλις στα εννιά της χρόνια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
48 ώρες στην Καστοριά

Ταξίδια / 48 ώρες στην Καστοριά

Με ορμητήριο τη διάσημη λίμνη της Καστοριάς, θαυμάζουμε τις βυζαντινές εκκλησίες και τα αρχοντικά της που μοιάζουν ανεξάντλητα και ανακαλύπτουμε μια άγνωστη Ελλάδα στον νεολιθικό οικισμό του Δισπηλιού και τα εγκαταλελειμμένα χωριά Κορέστεια.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ/ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Γειτονιές της Ελλάδας / «Κολωνάκια και καφετέριες θα βρεις παντού. Mια καλή ζωή όχι»

Μετά από μια κοσμοπολίτικη ζωή, ο Φίλιππος Παπαδημητρίου αποφάσισε να εγκατασταθεί στην Αγριλίτσα Αργολίδας και να συστήσει την πρωτοβουλία «Ανασυγκρότηση των Κοιλάδων Δυτικής Αργολίδας», που προσπαθεί να αντιμετωπίσει την ερημοποίηση των χωριών της περιοχής. Πιστεύει σαφώς πως το μέλλον μας είναι η αποκέντρωση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Η Φωτεινή γύρισε στο χωριό και έφτιαξε μια εφημερίδα από το μηδέν

Γειτονιές της Ελλάδας / Η Φωτεινή γύρισε στο χωριό και έφτιαξε μια εφημερίδα από το μηδέν

Η 28χρονη Φωτεινή Γάλλου εκδίδει την εφημερίδα «Τα Χωριάτικα» στον παραδοσιακό οικισμό της Πρώτης Σερρών, όχι για να καλύψει ένα κενό στην αγορά αλλά στις ανθρώπινες σχέσεις. Απολαμβάνει τη ζωή στο χωριό και δεν τη βρίσκει ούτε πισωγύρισμα ούτε αποτυχία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιώργος Καπουτζίδης: «Στη Νέα Ζηλανδία είδα πραγματικά ευτυχισμένους ανθρώπους»  «Στη Νέα Ζηλανδία είσαι πάρα μα πάρα πολύ μακριά από οτιδήποτε» Ο Γιώργος Καπουτζίδης θα μπορούσε να ζήσει για πάντα στη Νέα Ζηλανδία

Γιώργος Καπουτζίδης / «Στη Νέα Ζηλανδία δεν εκνευρίζονται, δεν κορνάρουν»

O γνωστός σεναριογράφος και ηθοποιός ταξίδεψε ως την άλλη άκρη του κόσμου για να γνωρίσει από κοντά μια χώρα που, πέρα από την επιβλητική της φύση, φαίνεται να έχει επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Και με το που προσγειώθηκε, τον υποδέχτηκε… μία Καρυάτιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Στο Μέσο Γερακάρι Ζακύνθου, η Αθήνα δεν είναι καν στον ορίζοντα»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Στο Μέσο Γερακάρι Ζακύνθου, η Αθήνα δεν είναι καν στον ορίζοντα»

Για 15 χρόνια, ο Ανδρέας Γεωργίου πηγαινοερχόταν στη δουλειά του, από ένα χωριό της Κορινθίας ως το κέντρο της Αθήνας. Η απόφαση να μετακομίσει σε ένα χωριό της Ζακύνθου δεν ήταν εύκολη. Μια φράση της κόρης του όμως τον έπεισε κι έτσι τώρα πια ζει σε ένα μέρος με ατελείωτους ελαιώνες και μεγάλη αγάπη για την ποίηση και το παραδοσιακό τραγούδι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Μονοπάτια Αγίου Όρους: Ανάμεσα στη φύση και την πνευματικότητα

Ταξίδια / Μονοπάτια Αγίου Όρους: Ανάμεσα στη φύση και την πνευματικότητα

Οι διαδρομές ανάμεσα σε επιβλητικά μοναστήρια και σκήτες, όπως και η φροντίδα για την προστασία τους, ενώνουν ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο: έναν Αυστραλό δικαστή, έναν Βέλγο τραπεζικό, έναν ψυχίατρο από το Ομάν, έναν Άγγλο εκδότη και έναν Έλληνα μηχανικό αεροσκαφών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Στο χωριό καταλάβαμε για πρώτη φορά πως ο φορτιστής του κινητού κάνει θόρυβο»

Οι επαρχίες μας / «Στο χωριό καταλάβαμε για πρώτη φορά πως ο φορτιστής του κινητού κάνει θόρυβο»

Η Δέσποινα Τζιουβάρα άφησε την Αθήνα για τον Βουτσαρά, ένα από τα Κουρεντοχώρια, και ευελπιστεί να βοηθήσει την περιοχή να περάσει σε μια νέα εποχή μετά την απότομη ερήμωση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Δεμάτι κάλεσμα

Γειτονιές της Ελλάδας / «Η καθημερινότητα δεν είναι σχεδόν ποτέ ίδια στο βουνό»

Ο Βασίλης Νάκκας, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ΚοινΣΕπ «Τα Ψηλά Βουνά», απευθύνει πρόσκληση σε όσους θέλουν να ζήσουν και να εργαστούν στο Δεμάτι Ζαγορίου, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των ορεινών κοινοτήτων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Τρεις φίλοι από την Αθήνα δημιούργησαν μια μικρή, αυτάρκη κοινότητα στην Αιτωλοακαρνανία, έναν ζωντανό πυρήνα ανθρώπων που ζουν και εργάζονται με τη φύση αναζωογονώντας την τοπική κοινωνία

Γειτονιές της Ελλάδας / «Είναι ωραίο να μη γυρίζουν όλα γύρω από τα λεφτά»

Τρεις Αθηναίοι δημιούργησαν το Yamochori, μια μικρή, αυτάρκη κοινότητα στην Αιτωλοακαρνανία – έναν ζωντανό πυρήνα ανθρώπων που ζουν και εργάζονται με τη φύση, οργανώνοντας δράσεις και αναζωογονώντας την τοπική κοινωνία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ

σχόλια

1 σχόλια