Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος

Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου

1

Πακετάρεις και τρέχεις στο αεροδρόμιο να προλάβεις την πτήση για Ιαπωνία. Φτάνεις εκεί και παίρνεις το λεωφορείο για Τόκιο, φωτογραφίζοντας καθοδόν τα τρένα και τα φορτηγά. Στη Shinjuku ρωτάς τον δρόμο στους περαστικούς, κανένας δεν σε καταλαβαίνει γιατί κανένας δεν μιλά τη γλώσσα σου.

Περιδιαβάζεις για μέρες μέσα στην Ginza, την Asakusa, την Akihabara κοιτώντας τους περαστικούς. Ποιοι είναι, από τι είναι φτιαγμένοι; Η ζέστη είναι αφόρητη στο τέλος του Ιουλίου.

Μετά παίρνεις την ταχεία shinkansen για το Κιότο. Ακολουθείς τους προσκυνητές στον ένα ναό μετά τον άλλο. Η πόλη είναι γεμάτη ποδήλατα. Η ζέστη εδώ είναι πιο ξηρή. Παίρνεις το shinkansen πίσω για το Τόκιο.

Ενώ η πόλη φαίνεται να λειτουργεί άψογα, καθαρή, λαμπερή, κομψή να σε καλωσορίζει, είναι όμως τόσο απόμακρη, απρόσιτη. Οπωσδήποτε πρέπει να μιλάς τη γλώσσα τους.

Με γοητεύουν τα μεγάλα αστικά κέντρα, οι άνθρωποι και οι τρόποι τους, το πόσο διαφορετικοί είμαστε αλλά και οι κρυφοί τρόποι που μοιάζουμε χωρίς ποτέ να έχουμε βρεθεί.

Έφτασα στο Τόκιο όπου έμεινα μερικές μέρες, μετά έφυγα στο Κιότο και πάλι πίσω στο Τόκιο. Εξού και ο τίτλος της έκθεσης ΤόκιοΚιότοΤόκιο, είναι η διαδρομή. Δεν είναι ότι δεν θα ήθελα να επισκεφτώ την υπόλοιπη Ιαπωνία, είναι που δεν χόρτασα το Τόκιο.


Πιστεύω πως αυτό που πάντοτε μένει είναι οι πρώτες εντυπώσεις, μόλις βγεις από το αεροδρόμιο, μόλις φτάσεις στην πόλη, πριν ακόμα συνηθίσεις έστω και λίγο. Μένει η χαρά μπροστά στο απόλυτα καινούργιο και σχεδόν εντελώς άγνωστο. Και σε ένα τέτοιο ταξίδι πολλές από τις φωτογραφίες είναι πρώτες εντυπώσεις.


Με γοητεύουν τα μεγάλα αστικά κέντρα, οι άνθρωποι και οι τρόποι τους, το πόσο διαφορετικοί είμαστε αλλά και οι κρυφοί τρόποι που μοιάζουμε χωρίς ποτέ να έχουμε βρεθεί.


Συγκεκριμένα το μέρος όπου ταξίδεψα είναι ένας εξαιρετικά φιλικός και ευχάριστος τόπος που οι άνθρωποι πασχίζουν να σε βοηθήσουν. Μια φορά, όταν κόλλησε το εισιτήριο μου σε μηχάνημα στο μετρό του Τόκιο και πριν προλάβω να σκεφτώ τι να κάνω, ήρθε ένας υπάλληλος κυριολεκτικά τρέχοντας, απολογήθηκε γιατί χάλασε το μηχάνημα, το άνοιξε και μου έδωσε μου εισιτήριο μου και έκατσε να το φτιάξει.


Οι Ιάπωνες είναι πιο ανοιχτοί από τους Ευρωπαίους αλλά ίσως λίγο πιο κλειστοί από άλλες χώρες της Ασίας, όπως η Ταϊλάνδη. Μην ξεχνάμε ότι οι σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές είναι σχεδόν αποκλειστικά ιαπωνική υπόθεση, άρα έχουν μια οικειότητα. Όταν τους πλησιάσεις με χαμόγελο, φιλικά, συνήθως δέχονται να φωτογραφηθούν.

Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος


Μεγάλωσα σε σπίτι όπου η φωτογραφία ήταν κεντρικό ζήτημα. Ο πατέρας μου, Ανδρέας Μαλέκος, ασχολήθηκε σοβαρά με τη φωτογραφία και αρκετοί φίλοι ήταν φωτογράφοι επίσης. Παρ' όλα αυτά μου πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να πάρω τη φωτογραφική μηχανή στα χέρια μου.

Με έλκει η εικόνα που θέλω να καταγράψω, η σκηνή στον δρόμο που θέλω να αποτυπώσω – κυρίως κάνω street photography. Εν τέλει βιώνω τα γεγονότα και τα αντικείμενα μέσα από τη φωτογράφισή τους, μέσα από μια απεικόνιση που αποδίδει αυτό που εγώ αισθάνθηκα εκείνη τη στιγμή.

Χρησιμοποιώ αποκλειστικά ψηφιακές μηχανές, αν και έχω στη διάθεση μου τις αναλογικές του πατέρα μου. Η ταχύτητα αντίδρασης, η ακρίβεια αλλά και η ποιότητα μιας σύγχρονης επαγγελματικής ψηφιακής μηχανής σε συνδυασμό με τις δυνατότητες διορθώσεων μετά τη λήψη κάνουν την ψηφιακή φωτογραφία ένα μέσο που επιτρέπει να αποδώσεις με ακρίβεια την εικόνα που θέλεις.

Φωτογραφίζω το καθημερινό, το κοινότυπο και προσπαθώ μέσα από τις εικόνες μου να δείξω την ομορφιά του. Νομίζω πως η ομορφιά της ζωής είναι γύρω μας, δεν είναι ανάγκη να ψάξουμε μακριά.

Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος
Από το Τόκιο στο Κιότο και πάλι πίσω: Στο φακό του Ιωάννη Μαλέκου Facebook Twitter
© Ιωάννης Μαλέκος

Ιnfo

Ο Ιωάννης Μαλέκος κατάγεται από την Κύπρο. Έχει κάνει σπουδές μηχανικού πληροφορικής και χρηματοπιστωτικών και εργάζεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εδώ και 22 σχεδόν χρόνια.

Η έκθεση με τίτλο «TokyoKyotoTokyo» που παρουσιάζεται όλο τον Νοέμβριο στον χώρο τέχνης Ισμός είναι η δεύτερη φωτογραφική έκθεση που κάνει μέχρι στιγμής.

Η πρώτη με τίτλο «Αστικά Στιγμιότυπα» (Urban Snapshots) έγινε το '14 στη Λευκωσία με φωτογραφίες από την Αθήνα και τη Βραζιλία. Δείτε περισσότερα για τον ίδιο εδώ.

 

Χώρος Τέχνης -ισμός (Ευπατρίδων 17 & Τριπτολέμου, Γκάζι)

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή τα Σάββατα και Κυριακές του Νοεµβρίου από 18:00 έως 22:00 και την Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου.

 

Φωτογραφία
1

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

σχόλια

1 σχόλια