Τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα σε όλες τις γλώσσες σύμφωνα με ελληνική έρευνα

Τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα σε όλες τις γλώσσες σύμφωνα με ελληνική έρευνα Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Η διαφορετική γλώσσα δεν αποτελεί απροσπέλαστο φραγμό για την κατανόηση των συναισθημάτων και την ενσυναίσθηση.

Ακόμη και τα παιδιά είναι ικανά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα ακούγοντας τη φωνή των άλλων, όχι μόνο στη δική τους γλώσσα αλλά και σε ξένες γλώσσες, απλώς η αναγνώριση είναι κάπως πιο ακριβής στη μητρική γλώσσα.

Αυτό διαπίστωσε μια νέα διεθνής έρευνα με επικεφαλής μια Ελληνίδα επιστήμονα της διασποράς.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη λέκτορα αναπτυξιακής νευροεπιστήμης Γεωργία Χρονάκη του βρετανικού Πανεπιστημίου του Κεντρικού Λάνκασιρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», ζήτησαν από 57 παιδιά και 22 νεαρούς ενηλίκους, χωρίς γνώση ξένων γλωσσών, να αναγνωρίσουν τα διάφορα συναισθήματα (θυμός, φόβος, ευτυχία, λύπη, άγχος κ.ά.), που εκδήλωναν ηθοποιοί σε διάφορες γλώσσες (αγγλικά, κινεζικά, ισπανικά, αραβικά).

Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και σε κάποια άλλη γλώσσα πέραν της μητρικής. Η ακρίβεια αναγνώρισης είναι μεγαλύτερη, όταν η φωνή που ακούν, είναι θυμωμένη ή λυπημένη, από ό,τι όταν είναι χαρούμενη ή φοβισμένη.

Η συναισθηματική αναγνώριση βασίζεται στα επιμέρους χαρακτηριστικά της φωνής (τόνο, ένταση, χροιά, ρυθμό κ.ά.), ενώ η μητρική γλώσσα αναμφίβολα παρέχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στην κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.

Η μελέτη δείχνει ότι αυτή η ικανότητα φωνητικής αναγνώρισης βελτιώνεται αρκετά από την εφηβεία έως την ενηλικίωση, ενώ μικρότερη είναι η βελτίωση από την παιδική ηλικία έως την εφηβεία.

Η Γ. Χρονάκη αποφοίτησε από το Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2003) και πήρε το διδακτορικό της στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία από το βρετανικό Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (2011), όπου έκανε και μεταδιδακτορική έρευνα.

Μεταξύ 2013-15 δίδαξε γνωσιακή νευροεπιστήμη στη Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Κεντρικού Λάνκασιρ, ενώ μετά το 2015 έως σήμερα διδάσκει αναπτυξιακή νευροεπιστήμη.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Yπάρχει κουλτούρα υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ στην Ελλάδα;

Συνομιλούμε Υπεύθυνα / Yπάρχει κουλτούρα υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ στην Ελλάδα;

Τι σημαίνει υπεύθυνη διάθεση και κατανάλωση αλκοόλ; Ποια είναι τα όρια στο σερβίρισμα αλκοόλ; Ποια είναι τα σημάδια που δείχνουν σε bartenders και σερβιτόρους κατάχρηση αλκοόλ; Πότε πρέπει να σταματάνε να μας σερβίρουν και πώς το κάνουν αυτό; Ποιοι είναι οι πελάτες-«red flags» για εκείνους; Και τι συμβαίνει στα μπαρ του εξωτερικού, ποιοι είναι οι τρόποι που έχουν βρει ώστε να περιορίσουν την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ; Τρεις ειδικοί της αθηναϊκής διασκέδασης συζητάνε με τη Ζωή Παρασίδη.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ