Οδηγίες ενόψει των γιορτών για την επιλογή προϊόντων που απευθύνονται σε παιδιά

Οδηγίες ενόψει των γιορτών για την επιλογή προϊόντων που απευθύνονται σε παιδιά Facebook Twitter
0

Με αφορμή την εορταστική περίοδο, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καλεί τους γονείς και όσους φροντίζουν παιδιά, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ως προς την επιλογή και χρήση παιχνιδιών και άλλων καταναλωτικών προϊόντων που απευθύνονται σε παιδιά, τα οποία, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, μπορούν να βλάψουν την ψυχική υγεία τους.


Η επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων, που λειτουργεί συμβουλευτικά προς τη γενική γραμματεία, εφιστά την προσοχή όλων, στην καταλληλότητα των παιχνιδιών για την κάθε ηλικία και την προσεκτική επιλογή τους, την προστασία των παιδιών από βίαια παιχνίδια, τα χρονικά όρια έκθεσης των παιδιών σε οθόνες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τη χρήση κινητών τηλεφώνων από παιδιά, καθώς μπορεί να συνεπάγονται κινδύνους, τόσο για τη σωματική, όσο και για την ψυχική υγεία τους, την προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών, ιδίως στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Το μήνυμα της Επιτροπής Προστασίας Ανηλίκων

 

Η προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών από κάθε προϊόν ή εμπορική πρακτική που μπορεί να τα βλάψει, είναι υπόθεση που μας αφορά όλους. Για το λόγο αυτό, με αφορμή και την εορταστική περίοδο, υπενθυμίζονται οι παρακάτω βασικές αρχές που αφορούν τα παιδιά ως καταναλωτές:


- Αποφεύγουμε την αγορά παιγνιδιών που δεν φέρουν πιστοποίηση ή έχουν εμφανή επικινδυνότητα για τη σωματική ή ψυχική υγεία των παιδιών.


- Όταν πρόκειται να επισκεφτούμε τα μαγαζιά μαζί με τα παιδιά μας, συζητάμε από πριν μαζί τους για τον σκοπό και το εύρος των αγορών μας, για θέματα κόστους, ποιότητας, ποσότητας και χρησιμότητας των αγαθών. Φροντίζουμε να προμηθευόμαστε προϊόντα που αντιστοιχούν στην ηλικία και τις δεξιότητες των παιδιών μας.


- Επιδιώκουμε τα παιδιά μας να μην βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα μπροστά σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ηλεκτρονικά παιχνίδια και αποφεύγουμε την έκθεσή τους σε σκηνές βίας ή βίαια παιχνίδια. Θέτουμε εκ των προτέρων χρονικό όριο στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και παιχνιδιών, ιδίως στα μικρότερα παιδιά, διότι συχνά αποκόπτονται από τον γύρω κόσμο και εξαρτώνται από αυτά.


- Προτιμούμε την τοποθέτηση υπολογιστή σε κοινό χώρο (πχ σαλόνι) και ενημερωνόμαστε για τη χρήση γονικών φίλτρων. Φροντίζουμε να είμαστε παρόντες όταν παιδιά μικρότερης ηλικίας παρακολουθούν τηλεόραση ή χρησιμοποιούν Η/Υ και σύνδεση στο διαδίκτυο.


- Δεν δίνουμε πιστωτική κάρτα ή την ταυτότητά μας στα παιδιά, για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών.


- Αποφεύγουμε την αγορά και τη χρήση κινητών τηλεφώνων από παιδιά κάτω των 12 ετών, προκειμένου να τα προστατεύσουμε από την ακτινοβολία, αλλά και από άλλους κινδύνους, όπως πρόσβαση σε ακατάλληλο υλικό, επικοινωνία με άγνωστα πρόσωπα, ανεξέλεγκτη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών, χρεώσεις κλπ.


- Η προμήθεια κινητού τηλεφώνου, προπληρωμένων καρτών, κλπ από παιδιά άνω των 12 ετών, πρέπει να γίνεται με τη συναίνεση του γονέα.


- Αποφεύγουμε να δίνουμε στοιχεία των παιδιών μας για συμμετοχή σε διαγωνισμούς, παιγνίδια κλπ και τα ενημερώνουμε για τους ενδεχόμενους κινδύνους που μπορεί να επιφέρει μια τέτοια πράξη. Γενικότερα σεβόμαστε και προστατεύουμε την ιδιωτική ζωή των παιδιών μας και δεν επιτρέπουμε τη δημοσιοποίηση προσωπικών τους στοιχείων, εικόνας και δεδομένων, που μπορεί να τα εκθέσει σε τρίτους ή να τους προκαλέσει δυσάρεστα συναισθήματα.


- Όταν τα παιδιά μας βλέπουν τηλεόραση, φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες σήμανσης των εκπομπών, αποφεύγουμε την έκθεση των παιδιών σε ακατάλληλες ζώνες τηλεθέασης και καλλιεργούμε την κριτική σκέψη τους απέναντι σε κάθε τι που βλέπουν.


- Γενικότερα, ενθαρρύνουμε τη φυσική συναναστροφή και τις δημιουργικές δραστηριότητες των παιδιών, έναντι της παθητικής ενασχόλησής τους με ηλεκτρονικά μέσα (τηλεόραση, Η/Υ), που ενδέχεται μάλιστα να μειώνει σε σημαντικό βαθμό την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και τη φαντασία.


- Οι γονείς, που σύμφωνα με το νόμο είμαστε υπεύθυνοι για τη συμμετοχή των παιδιών μας σε ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα και διαγωνισμούς, δεν θα πρέπει να δίνουμε άκριτα την έγκρισή μας. Μια τέτοια συμμετοχή μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά ψυχική και σωματική εξουθένωση, άγχος από τη διαδικασία κρίσεων και βαθμολογιών, διαταραχή του συνήθους ρυθμού ζωής τους και της ψυχικής τους ισορροπίας, δημόσια έκθεση, παρενόχληση και ορισμένες φορές ακόμα και εμπαιγμό από το περιβάλλον τους.


- Προσέχουμε ιδιαίτερα το ζήτημα της συμμετοχής των παιδιών μας σε ταινίες ή διαφημίσεις, ιδίως όταν τα παιδιά χρησιμοποιούνται σε ρόλους και συμπεριφορές ασύμβατες με την ηλικία τους.


- Γενικότερα, ως γονείς ή φροντιστές των παιδιών, χρειάζεται διαρκώς να έχουμε στο μυαλό μας ότι τα παιδιά έχουν δικαίωμα να επικοινωνούν και να ψυχαγωγούνται με τα σύγχρονα μέσα, χρειάζεται όμως παράλληλα να προστατεύονται από τους κινδύνους που παραμονεύουν για τη σωματική και την ψυχική τους υγεία.

* Αν κρίνετε ότι χρειάζεται να ελεγχθούν περιπτώσεις που παραβιάζονται τα δικαιώματα των παιδιών ως καταναλωτών και ιδίως η ψυχική τους υγεία, μπορείτε να απευθυνθείτε στα αρμόδια όργανα της πολιτείας. Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δέχεται σχετικές καταγγελίες στην τηλεφωνική γραμμή 1520, καθώς και στην ιστοσελίδα επικοινωνίας www.1520.gov.gr.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια / Περιμένοντας το τέλος του κόσμου σε καταφύγια που μοιάζουν με σουίτες

Living / Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια

Η ζήτηση για υπερπολυτελή πυρηνικά καταφύγια έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αν και εξακολουθούν να απευθύνονται σε λίγους, τα σύγχρονα κρησφύγετα, θυμίζουν περισσότερο δωμάτια πεντάστερων ξενοδοχείων παρά ζοφερά bunkers κι εκτός από ασφάλεια παρέχουν άνεση υψηλής ποιότητας.
THE LIFO TEAM
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Living / Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Καταθέτοντας στη δίκη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου κατά των μονοπωλιακών πρακτικών της εταιρείας του, ο ιδιοκτήτης της Meta παραδέχτηκε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελάχιστη σχέση έχουν πια με τη διαπροσωπική επικοινωνία.
THE LIFO TEAM
Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM