Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής Facebook Twitter
Kάθε γυναίκα γράφει τη δική της ιστορία ομορφιάς, με τα δικά της «θέλω» και «μπορώ».
0


Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ πλέον έκφραση ελευθερίας, πέρα από αυστηρούς κανόνες και επιβεβλημένα πρότυπα. Δεν υπήρξε ποτέ τόσο ποικιλόμορφη και απελευθερωμένη, είτε μιλάμε για signature προϊόντα είτε για εξατομικευμένες επιλογές.

Η ομορφιά άνοιγε πάντα έναν ζωντανό διάλογο με την εποχή της. Αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές αλλαγές, τις ανάγκες και τις αξίες κάθε δεκαετίας. Από τις δραματικές αντιθέσεις των ’80s, οπότε η θεατρικότητα και η υπερβολή πρωταγωνιστούσαν, μέχρι τη σημερινή προσέγγιση της αυθεντικής, ανεπιτήδευτης λάμψης, η ομορφιά δεν είναι απλώς ένα σύνολο προϊόντων αλλά ένας τρόπος έκφρασης, δύναμης και αυτοπροσδιορισμού.

Από την υπερβολή στην εξατομίκευση: Το μακιγιάζ ως σημείο αναφοράς

Τη δεκαετία του ’80 το μακιγιάζ ήταν statement. Το φούξια και το μπλε ελεκτρίκ κυριαρχούσαν στις σκιές, τα κόκκινα κραγιόν ήταν σύμβολο δυναμισμού, ενώ οι γραμμές του eyeliner θύμιζαν pop icons, όπως η Madonna και η Cyndi Lauper. Brands όπως η Estée Lauder και η Max Factor διαμόρφωναν το τοπίο με προϊόντα σχεδιασμένα για έντονες εμφανίσεις. Τα ρουζ της Bourjois σε εκείνα τα εμβληματικά στρογγυλά κουτάκια γίνονταν το απαραίτητο touch-up που χάριζε ροδαλά ζυγωματικά με μια φυσική λάμψη.

Η ομορφιά άνοιγε πάντα έναν ζωντανό διάλογο με την εποχή της. Αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές αλλαγές, τις ανάγκες και τις αξίες κάθε δεκαετίας.

Περνώντας στα ’90s και στα ’00s, η τάση του no-make up make up έφερε πιο γήινες αποχρώσεις, nude χείλη και το iconic minimalism που προώθησαν brands όπως η Bobbi Brown και η MAC. Σήμερα, η ομορφιά είναι εξατομικευμένη. Είτε πρόκειται για την clean beauty φιλοσοφία της RMS Beauty και της Ilia είτε για τις τολμηρές χρωματικές παλέτες που επαναφέρουν την Y2K αισθητική, το μήνυμα είναι ένα: η μοναδικότητα κάθε γυναίκας έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αρώματα: Από τη μία υπογραφή στην αρωματική γκαρνταρόμπα και στο layering

Τη δεκαετία του ’80 το άρωμα θεωρούνταν ότι έδινε ισχυρή ταυτότητα. Το Opium του Yves Saint Laurent και το Poison του Dior άφηναν ανεξίτηλα ίχνη, δημιουργώντας signature αναμνήσεις. Οι γυναίκες φορούσαν ένα και μοναδικό άρωμα, που τις χαρακτήριζε. Το Chanel No 5, διαχρονικό σύμβολο πολυτέλειας, χαρακτηριζόταν ως μια κλασική και κομψή επιλογή.

Στα ’90s, η αρωματική επανάσταση ήρθε με το CK One της Calvin Klein. Ήταν το πρώτο unisex άρωμα, ενώ τόσο τα εμβληματικά Anaïs Anaïs ή Loulou της Cacharel όσο και το Musk της The Body Shop συνόδευσαν τις πιο ρομαντικές εφηβικές αναμνήσεις.

Σήμερα, η αρωματική εμπειρία έχει αλλάξει. Υπάρχει ολόκληρη «αρωματική γκαρνταρόμπα», ενώ η τάση του layering επιτρέπει τον συνδυασμό αρωμάτων για ένα εντελώς μοναδικό αποτέλεσμα. Αρωματικά brands όπως η Byredo, η Le Labo και το Maison Margiela δεν δημιουργούν απλώς αρώματα αλλά μικρές «χρονοκάψουλες» που αποτυπώνουν στιγμές και αναμνήσεις – από τη μυρωδιά ενός βιβλιοπωλείου μέχρι τη νοσταλγία μιας καλοκαιρινής βραδιάς. Κάθε άρωμα έχει τη στιγμή του και κάθε στιγμή έχει το άρωμά της.

Η περιποίηση της επιδερμίδας: Από την απλότητα στη σύνθετη ρουτίνα και στις άμεσες επεμβάσεις

Τη δεκαετία του ’80 η skincare ρουτίνα ήταν απλή: καθαρισμός, ενυδάτωση και για τις πιο επιμελείς μια κρέμα νυκτός. Η αντηλιακή προστασία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Η κλασική κρέμα Nivea στο εμβληματικό μπλε κουτί υπήρχε παντού: στις τσάντες των μαμάδων, στο μπάνιο της γιαγιάς και ολούθε, για κάθε χρήση.

Αυτήν τη στιγμή, η περιποίηση της επιδερμίδας έχει γίνει ένα πολυσύνθετο τελετουργικό. Οι γυναίκες επιλέγουν ανάμεσα σε εκατοντάδες προϊόντα εμπλουτισμένα με δραστικά συστατικά, όπως η ρετινόλη και η βιταμίνη C, ενώ τάσεις όπως το K-Beauty έφεραν στο προσκήνιο πολυεπίπεδες ρουτίνες με essence, serums, έλαια και εξειδικευμένα πρωτόκολλα. Παράλληλα, η αισθητική ιατρική γίνεται όλο και πιο προσιτή. Πριν από λίγα χρόνια, οι θεραπείες κολλαγόνου και λάμψης ήταν προνόμιο των celebrities. Σήμερα, μια επίσκεψη στον δερματολόγο είναι τόσο απλή όσο μια αλλαγή κραγιόν, με θεραπείες που προσφέρουν άμεση αναζωογόνηση, από skin boosters μέχρι τεχνικές λέιζερ για σύσφιξη και λάμψη.

Η ομορφιά ως δύναμη

Από τη vintage κομψότητα μέχρι τη σημερινή απελευθέρωση από στερεότυπα, κάθε γυναίκα γράφει τη δική της ιστορία ομορφιάς, με τα δικά της «θέλω» και «μπορώ». Οι τάσεις μπορεί να αλλάζουν, αλλά τα προϊόντα που σημάδεψαν γενιές –όπως το μπλε κουτί της Nivea, τα ρουζ της Bourjois, τα αρώματα της Cacharel και το CK One– παραμένουν ζωντανά στη συλλογική μνήμη, αποδεικνύοντας ότι η ομορφιά δεν είναι απλώς μια επιφανειακή εικόνα αλλά μια διαχρονική εμπειρία που εξελίσσεται, και μαζί της κάθε γυναίκα, που την ορίζει όπως την ευχαριστεί. Γιατί η αληθινή ομορφιά δεν υπακούει σε κανόνες – τους δημιουργεί.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Living
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ