Το μενού των διακοπών είναι δροσερό, θρεπτικό και ελαφρύ

Το μενού των διακοπών είναι δροσερό, θρεπτικό και ελαφρύ Facebook Twitter
Το καλοκαίρι χρειαζόμαστε λιγότερες θερμίδες, αλλά περισσότερο δροσιστικά τρόφιμα, πλούσια σε βιταμίνες και μικροστοιχεία που χαρίζουν ενέργεια και ευεξία.
0

ΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ SAVOIR VIVRE του καλοκαιριού είναι τόσο έντονο που πολλές φορές συμβολίζουμε τους καλοκαιρινούς μήνες με ένα χωνάκι παγωτό ή μια φέτα δροσερό παγωμένο καρπούζι. Και αυτό συμβαίνει γιατί η πιο αγαπημένη και πιο ζεστή εποχή του χρόνου εκ των πραγμάτων θέτει κάποιους κανόνες σε ό,τι αφορά την προτίμηση στην κατανάλωση τροφίμων αλλά και την όλη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Το καλοκαίρι χρειαζόμαστε λιγότερες θερμίδες, αλλά περισσότερο δροσιστικά τρόφιμα, πλούσια σε βιταμίνες και μικροστοιχεία που χαρίζουν ενέργεια και ευεξία. Αποφεύγουμε τα βαριά και λιπαρά γεύματα, τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά και άλλα σνακ που χαρίζουν απόλαυση, δροσιά και ενέργεια, χωρίς να μας επιβαρύνουν με περιττά συστατικά. Περιορίζουμε το αλάτι και τα καυτερά καρυκεύματα, ελαττώνουμε το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα, τρώμε περισσότερο ψάρι καθώς και απ’ όλα αυτά τα κηπευτικά που έχει το μποστάνι, αυτά με τα υπέροχα χρώματα και την πολυβιταμινούχα σύσταση.

Για να λειτουργήσει το σώμα μας όσο το δυνατό καλύτερα και να αποδώσει στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του χωρίς στρες και χωρίς να υφίσταται κράμπες από την έντονη άσκηση χρειάζεται συστατικά «καταλύτες» όπως αυτοί που περιέχονται στις πολυβιταμίνες.

Όταν κάνει ζέστη χρειαζόμαστε περισσότερα υγρά, που μπορούμε να προσλάβουμε και μέσα από τα τρόφιμα, όπως υπογραμμίζει η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος Σοφία Ελευθερίου. Smoothies, φυσικοί χυμοί φρούτων και κρύες ντοματόσουπες μάς ενυδατώνουν όταν η έντονη εφίδρωση αυξάνει την ανάγκη του οργανισμού για υγρά. Επιπλέον, όταν κάνει ζέστη χρειαζόμαστε μικρά και συχνά εύπεπτα γεύματα. Ένα γιαούρτι με μια χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς, δύο κριτσίνια με ένα κομμάτι τυρί, μια κρύα σούπα, μια σαλάτα με στραγγισμένα όσπρια ή πένες ολικής άλεσης αποτελούν ένα ιδανικό σνακ ή κανονικό γεύμα, ανάλογα με την ποσότητα που θα σερβίρουμε στο πιάτο. Όταν κάνει πολλή ζέστη και νιώθουμε ατονία ή πέφτει λίγο η αρτηριακή μας πίεση μπορούμε να βάλουμε λίγο παραπάνω αλάτι στη διατροφή για να νιώσουμε καλύτερα. Λίγα chips, μερικά κράκερ, ένα κομμάτι πιο αλμυρό τυρί, όπως η παρμεζάνα ή η φέτα, βοηθούν να καταπολεμήσουμε την υπόταση του καλοκαιριού.

Πολυβιταμίνες. Το έξτρα που χρειαζόμαστε

Μπορεί να θεωρούμε ότι τον χειμώνα χρειαζόμαστε περισσότερη στήριξη μέσω των συμπληρωμάτων διατροφής, αλλά το καλοκαίρι είναι μια εξίσου απαιτητική περίοδος οπότε το διάβασμα και η δουλειά αντικαθίστανται με φυσική δραστηριότητα και σπορ. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Ε, η βιταμίνη C και ιχνοστοιχεία όπως το μαγνήσιο, το κάλιο, το ασβέστιο, το μαγγάνιο, το χρώμιο και ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητα καθώς αποτελούν συστατικά των ενζύμων και των συνενζύμων του οργανισμού μας. Για να λειτουργήσει το σώμα μας όσο το δυνατό καλύτερα και να αποδώσει στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του χωρίς στρες και χωρίς να υφίσταται κράμπες από την έντονη άσκηση χρειάζεται συστατικά «καταλύτες» όπως αυτοί που περιέχονται στις πολυβιταμίνες. Θυμηθείτε ότι τις πολυβιταμίνες μπορείτε να τις παίρνετε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, κατά προτίμηση όχι βράδυ, γιατί όταν περιέχουν διεγερτικά και τονωτικά συστατικά ενδέχεται να προκαλέσουν διαταραχές του ύπνου.

Επίσης, η λήψη των πολυβιταμινών σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει άλλοθι για να χαλάσετε το μοντέλο της διατροφής σας το καλοκαίρι. Η πλειονότητα των κηπευτικών, των ψαριών και όλων των υγιεινών τροφίμων που μπορούν να ενταχθούν καθημερινά στο διαιτολόγιό σας σάς δίνει την ευκαιρία να φτιάξετε ένα μοντέλο διατροφής που θα μπορέσετε να κρατήσετε και τον χειμώνα με όσα δίνει το χειμωνιάτικο μποστάνι, ώστε να αποφύγουμε λάθη διατροφικά που ευνοούν την έλευση χρόνιων νοσημάτων. Το ότι παίρνετε μια καλής ποιότητας πολυβιταμίνη δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρέφεστε διαρκώς με junk food. Αντίθετα, όταν η διατροφή είναι σωστή και περιέχει πολλές βιταμίνες, αλληλεπιδρά με τα συστατικά των πολυβιταμινών και δίνει ένα καλύτερο αποτέλεσμα– αντίθετα, καμιά πολυβιταμίνη στον κόσμο δεν μπορεί να σβήσει τον κακό αντίκτυπο μιας συνεχιζόμενης ανθυγιεινής διατροφής. Μαζί με τις πολυβιταμίνες φροντίζουμε να πίνουμε πολύ νερό, παράλληλα περιορίζουμε την κατανάλωση αλκοόλ και αποφεύγουμε το κάπνισμα, ενώ προσπαθούμε να τρώμε κρέας μόνο 2-3 φορές την εβδομάδα, επιλέγοντας στεγνά από λίπος κομμάτια.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Eat (pray, love)

Υγεία & Σώμα / Πώς να τρώμε υγεινά το καλοκαίρι

Από τα πολύχρωμα φρούτα και τα λαχανικά του καλοκαιριού μέχρι τα πολύτιμα λιπαρά ωξέα των ψαριών, αυτά είναι τα συστατικά της υγιεινής καλοκαιρινής διατροφής που μας χαρίζουν την απαιτούμενη ενέργεια ώστε να αδράξουμε τη μέρα, κάθε μέρα.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Καθημερινό συμπλήρωμα για brain food

Υγεία & Σώμα / Τα πάντα για το brain food: Οι τροφές που ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου μας

Η διατροφή μας είναι η καύσιμη ύλη για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και μερικές φορές, όταν δεν είναι θρεπτική και ισορροπημένη, χρειάζεται ένα boost με έξυπνα συμπληρώματα που μας διασφαλίζουν υγεία και ευεξία.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα καταγράφουν ανησυχητική έξαρση

Υγεία & Σώμα / Σύφιλη, γονόρροια, χλαμύδια, κολπική τριχομονάδωση: Τα ΣΜΝ καταγράφουν έξαρση

Σε παγκόσμιο επίπεδο τέσσερα θεραπεύσιμα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ) ευθύνονται για περισσότερο από 1 εκατ. νέες μολύνσεις την ημέρα, όπως φανερώνει η έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Στην ατελείωτη λιακάδα παραμονεύουν το μελάνωμα και οι φωτοδερματίτιδες

Υγεία & Σώμα / Στην ατελείωτη λιακάδα παραμονεύουν το μελάνωμα και οι φωτοδερματίτιδες

Ο καρκίνος του δέρματος θα εξελιχθεί σε μείζον ζήτημα δημόσιας υγείας τα προσεχή χρόνια, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι τέσσερις στους πέντε ανθρώπους θα παρουσιάσουν μια μορφή του.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Κατερίνα Βισέρη: «Με την ανορεξία χάνεις ανθρώπους, συναισθήματα, έρωτες, τα πάντα»

Υγεία & Σώμα / Κατερίνα Βισέρη: «Με την ανορεξία χάνεις ανθρώπους, συναισθήματα, έρωτες, τα πάντα»

Νομικός και content creator που αναφέρεται ανοιχτά στην προσωπική της μάχη με τις διατροφικές διαταραχές και νεαρή επιχειρηματίας, η Κατερίνα Βισέρη μιλά για τη σκληρή περίοδο των σπουδών της, τον χώρο της μόδας που τη γοήτευε ανέκαθεν, τη νευρική ανορεξία, τη συμμετοχή της στο GNTM, και το «φως» που τελικά ήρθε μέσα από τη δουλειά.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Ανατροπή: Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

Τech & Science / Ανατροπή: Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

Η επιστήμη απαντά στο τι κάναμε λάθος -τόσα χρόνια- αναφορικά με το χρώμα, το ύφασμα ακόμα και την εφαρμογή των ρούχων μας το καλοκαίρι και στην προσπάθειά μας να παραμείνουμε δροσεροί
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Έξι στους δέκα ενήλικες θα έχουν κάποιο είδος καρδιαγγειακής νόσου τα επόμενα 30 χρόνια, λέει μελέτη

Τech & Science / ΗΠΑ: Έξι στους δέκα ενήλικες θα έχουν κάποιο είδος καρδιαγγειακής νόσου τα επόμενα 30 χρόνια, λέει μελέτη

Την τελευταία δεκαετία παρατηρήθηκε αύξηση των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη μελέτη της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας
LIFO NEWSROOM
Κάποιοι influencers δηλώνουν πως τα αντηλιακά προκαλούν καρκίνο. Κάνουν λάθος

Υγεία & Σώμα / Κάποιοι influencers δηλώνουν πως τα αντηλιακά προκαλούν καρκίνο. Κάνουν λάθος

Η επικίνδυνη θεωρία συνωμοσίας που ακολουθούν κάποιοι trendsetters της ευεξίας, προβάλλοντας τις φυσικές θεραπευτικές δυνάμεις του ήλιου ως λόγο για να παραλείψετε το αντηλιακό φέτος το καλοκαίρι.
THE LIFO TEAM