Γιατί να επιλέξω προσωπικό γυμναστή;

Γιατί να επιλέξω προσωπικό γυμναστή; Facebook Twitter
Σωστός γυμναστής είναι αυτός που αναγνωρίζει, αφουγκράζεται και κατανοεί τις απαιτήσεις και τους στόχους του ασκούμενου, δίνοντάς του κίνητρο για να αισθανθεί υγιείς και λειτουργικός στην καθημερινότητά του.
0

— Ποιος είναι ο πιο σημαντικός λόγος για να επιλέξω να κάνω προσωπική εκγύμναση;

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ασκουμένων συνήθως καταλήγει σε αυτή την απόφαση, θέλοντας να συνδυάσουν τον περιορισμένο χρόνο που διαθέτουν με μια αποτελεσματική εκγύμναση από κάποιον που μπορούν να εμπιστευτούν ότι θα διαμορφώσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα βάσει των αναγκών τους, δίνοντάς τους ταυτόχρονα και το κίνητρο να είναι παρόντες σε κάθε προγραμματισμένη προπόνηση.

Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι ότι μέσω της προσωπικής του επίβλεψης μπορεί να αισθάνεται ασφαλής ως προς τη σωστή εκτέλεση των ασκήσεων και την αποφυγή τυχόν τραυματισμών του. Να σημειώσουμε εδώ ότι μία από τις κύριες αιτίες που λειτουργούν αποτρεπτικά για κάποιον που έχει ξεκινήσει ήδη να γυμνάζεται μόνος του σε κάποιο γυμναστήριο είναι ένας τυχαίος τραυματισμός, ο οποίος μελλοντικά θα επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία του.


— Πώς μπορώ να ξέρω ότι έχω βρει τον σωστό προσωπικό γυμναστή;

Η έννοια «σωστός» γυμναστής διαφέρει από ασκούμενο σε ασκούμενο και εξαρτάται από τις εξατομικευμένες ανάγκες, τις απαιτήσεις και τους στόχους του. Σωστός γυμναστής είναι αυτός που αναγνωρίζει, αφουγκράζεται και κατανοεί όλα τα παραπάνω, δίνοντάς μας ένα επιπλέον κίνητρο για να αισθανόμαστε υγιείς και λειτουργικοί στην καθημερινότητά μας, δηλαδή κάποιος στον οποίον θα αισθανόμαστε άνετα να εκμυστηρευτούμε τυχόν απορίες, προβληματισμούς ή ακόμα και άγχη σε σχέση μ' εμάς και το σώμα μας, κάποιος που θα μας δίνει ώθηση, πρακτικά και ψυχολογικά, ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας και, κυρίως, κάποιος που σε αυτήν τη διαδρομή θα μας κάνει να αισθανόμαστε ευχάριστα με τον εαυτό μας.

Αν η συχνότητα είναι στις τρεις φορές την εβδομάδα και εφόσον το άτομο δεν προέρχεται από κάποιον σοβαρό τραυματισμό ή δεν αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό θέμα υγείας, τα αποτελέσματα γίνονται εμφανή από τον πρώτο κιόλας μήνα και δεν αφορούν μόνο την εμφάνιση αλλά και την ευεξία, τη βελτίωση της διάθεσής του, μέχρι και την καλύτερη ποιότητα ύπνου.

— Περίγραψέ μου ένα συνηθισμένο πρόγραμμα προσωπικής εκγύμνασης.

Στην ερώτηση αυτή θα πρέπει να απαντήσω με ερώτηση: ποιον ασκούμενο γυμνάζω; Τον μέσο ασκούμενο που θέλει να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής του, την καρδιοαναπνευστική του λειτουργία και να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση; Κάποιον που ταλαιπωρείται από χρόνιο πόνο ή τραυματισμό; Κάποιον που χρειάζεται αποκατάσταση από ένα χειρουργείο ή ένα άτομο τρίτης ηλικίας που ήρθε σ' εμένα κατόπιν ιατρικής σύστασης; Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις είναι οι συνήθεις που αντιμετωπίζει ένας προσωπικός γυμναστής και το πρόγραμμα διαμορφώνεται βάσει των ιδιαιτεροτήτων του προφίλ καθενός.

— Πόσο συχνά είναι καλό να γυμνάζομαι;

Εάν ανήκεις στην κατηγορία των αρχάριων ασκούμενων, τότε μια συχνότητα της τάξεως των 3 ημερών/εβδομάδα είναι το ιδανικό. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο ρυθμός αποκατάστασης των αρχάριων ατόμων καθυστερεί μέχρι και 72 ώρες μετά το τέλος μιας προπονητικής μονάδας σε σχέση με τα προχωρημένα άτομα, τα οποία 28 ώρες μετά έχουν φθάσει τη μυϊκή πρωτεϊνοσύνθεσή τους σε επίπεδα ηρεμίας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι όσο πιο προχωρημένο προπονητικά είναι ένα άτομο τόσο πιο «κοντινές» χρονικά προπονήσεις πρέπει να πραγματοποιεί για να διατηρεί ή να αυξάνει τον μυϊκό του ιστό.


— Σε πόσο καιρό αρχίζουν να γίνονται αισθητά τα αποτελέσματα της συστηματικής γυμναστικής με προσωπικό γυμναστή;

Στη συχνότητα που προανέφερα (δηλαδή τρεις φορές την εβδομάδα) και εφόσον το άτομο δεν προέρχεται από κάποιον σοβαρό τραυματισμό ή δεν αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό θέμα υγείας, είναι συνεπές στις προπονήσεις και ακολουθεί ένα σωστό διατροφικό πλάνο, τα αποτελέσματα γίνονται εμφανή από τον πρώτο κιόλας μήνα και δεν αφορούν μόνο την εμφάνιση αλλά και την ευεξία, τη βελτίωση της διάθεσής του, μέχρι και την καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Γιατί να επιλέξω προσωπικό γυμναστή; Facebook Twitter
Η συστηματική εκγύμναση, εάν αποφασίσεις να την εντάξεις ως τρόπο ζωής στην καθημερινότητά σου, θα σε απαλλάξει από πολλά προβλήματα και άγχη που συνδέονται με την εμφάνιση και με τον τρόπο που αντιμετωπίζεις το σώμα σου

— Μου αρέσει να ακολουθώ τις νέες τάσεις του fitness. Ποιες είναι αυτές σήμερα;

Στη λίστα των κορυφαίων trends για το 2018, όπως παρουσιάστηκαν από το Fitness American College of Sports Medicine, βρίσκονται, μεταξύ άλλων, η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (High Intensity Interval Training HIIT), μια ιδιαίτερα απαιτητική προπόνηση, η οποία αφορά την εναλλαγή έντονων ασκήσεων αερόβιας μορφής σε πλαίσιο υψηλής έντασης, η οποία ακολουθείται από μια ανάλογη, χρονικά χαμηλής έντασης ενότητα σε μια αναλογία 1:1 και απευθύνεται σε μέτρια ή προχωρημένα άτομα, η προπόνηση σε ομάδες, η καλλισθενική προπόνηση (Βody Weight Training), η προπόνηση δύναμης (προπόνηση με βάρη), τα gadgets/wearables για γυμναστική (π.χ. smart watches, fitness trackers και οι συσκευές παρακολούθησης καρδιακών παλμών) και, φυσικά, η προπόνηση με τη βοήθεια εκπαιδευμένου και έμπειρου fitness professional.

Στη χώρα μας, μεταξύ άλλων, ένα trend που κερδίζει πολλούς οπαδούς τα τελευταία χρόνια είναι η υπαίθρια προπόνηση (Outdoor Training), η οποία μπορεί να συνδυάσει σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά των προαναφερθέντων προπονητικών συστημάτων, χωρίς το άτομο να νιώθει τον περιορισμό του κλασικού κλειστού χώρου προπόνησης.

— Αν ξεκινήσω σήμερα να κάνω γυμναστική, προλαβαίνω μέχρι τα Χριστούγεννα να έχω χάσει λίγα κιλά για να φάω όσα μελομακάρονα θέλω;

Eάν ξεκινήσεις σήμερα, σίγουρα μέχρι τα Χριστούγεννα θα μπορείς να φας εκείνα τα δύο extra μελομακάρονα που θες χωρίς να νιώθεις το άγχος των κιλών και τις επιπλέον τύψεις που έρχονται με αυτά. Πέραν της πλάκας, η συστηματική εκγύμναση, εάν αποφασίσεις να την εντάξεις ως τρόπο ζωής στην καθημερινότητά σου, θα σε απαλλάξει από πολλά προβλήματα και άγχη που συνδέονται με την εμφάνιση και με τον τρόπο που αντιμετωπίζεις το σώμα σου και τον έλεγχο του βάρους σου.


— Πόσο περίπου κοστίζει η προσωπική εκγύμναση;

Σίγουρα, πολύ λιγότερο από τα χρήματα που θα χρειαστεί να ξοδέψει κάποιος μελλοντικά για τυχόν θέματα που θα αντιμετωπίσει με την υγεία του. Για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύει κάποιος για την άσκησή του γλιτώνει περίπου στα 10 ευρώ για ιατρική περίθαλψη. Ενδεικτικά οι τιμές κυμαίνονται από 10 έως και 25 ευρώ περίπου και διαμορφώνονται ανάλογα με τη συχνότητας και το είδος της εκάστοτε προπόνησης.

Info:

Στέλλα Κόρδη, Advance professional fitness instructor, 6972 953004.

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Back to school με στάση στο Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών

Εκπαίδευση / Back to school με στάση στο Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών

Στο μάθημα της πρόληψης γονείς και παιδιά παίρνουν άριστα, κάνοντας στάση στο Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών στον δρόμο για το σχολείο, προκειμένου οι μαθητές να κάνουν τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται στον προληπτικό έλεγχο «Νέα σχολική χρονιά – Back to school».
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Tι να έχει το lunch box ενός παιδιού, για μυαλό-ξυράφι και γερό ανοσοποιητικό

Υγεία & Σώμα / Tι να έχει το lunch box ενός παιδιού, για μυαλό-ξυράφι και γερό ανοσοποιητικό

«Είμαστε ό,τι τρώμε», έλεγε ο Ιπποκράτης και τα λόγια του επιβεβαιώνονται καθημερινά μέσα από τις ιστορίες των μαθητών, των εφήβων και των ενηλίκων που διατρέφονται σωστά και γίνονται υπερήρωες της δικής τους καθημερινότητας.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Αναστάσιος Σταλίκας: «Να δίνεις απλόχερα, να αμφισβητείς τον εαυτό σου και να μαθαίνεις διαρκώς»

Συνεντεύξεις / Αναστάσιος Σταλίκας: «Να δίνεις απλόχερα, να αμφισβητείς τον εαυτό σου και να μαθαίνεις διαρκώς»

Ο διακεκριμένος καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου και «πατέρας» της θετικής ψυχολογίας στην Ελλάδα μιλά στη LiFO για τη δύναμη των θετικών συναισθημάτων, την εποχή μας αλλά και για το πώς μπορεί η ζωή μας να έχει νόημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όχι, δεν είναι η ευλογιά των πιθήκων μια «γκέι επιδημία», χρειάζεται όμως προσοχή

Υγεία & Σώμα / Η ευλογιά των πιθήκων δεν είναι μια «γκέι επιδημία», χρειάζεται όμως προσοχή

Μετά τον HIV ένας άλλος ιός, όχι τόσο επικίνδυνος ευτυχώς, ανακαλεί μνήμες στίγματος, ηθικού πανικού, ρατσισμού και ομοφοβίας στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Το όχι στην τρομοϋστερία δεν σημαίνει, ωστόσο, ναι στην άρνηση και τον εφησυχασμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πέτρος Λεβούνης: Ο Έλληνας γιατρός που εξελέγη πρόεδρος της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Ένωσης μιλά στη LiFO

Πέτρος Λεβούνης / Ο Έλληνας πρόεδρος της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Ένωσης εξηγεί πώς η πανδημία άλλαξε την ψυχική μας υγεία

Ο διακεκριμένος επιστήμονας και πρώτος ανοιχτά γκέι ψυχίατρος που εξελέγη στην προεδρία της APA μιλά στη LiFO για τις επιπτώσεις της πανδημίας και των διαδικτυακών εξαρτήσεων στην ψυχική μας υγεία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η απενοχοποίηση της γυναικείας μασχάλης

Άννα Κ. / Η απενοχοποίηση της γυναικείας μασχάλης

Η Άννα Κόκορη μιλάει με την 20χρονη Ισαβέλλα για τη γυναικεία τριχοφυΐα, τα στερεότυπα, τα πρότυπα ομορφιάς, τα σχόλια του περίγυρου σχετικά με τις τρίχες στα σώματα των γυναικών και το απελευθερωτικό συναίσθημα που αισθάνεσαι όταν αποδέχεσαι και αγκαλιάζεις το φυσικό σου σώμα, με αφορμή την έκθεση φωτογραφίας «The artpit collection» by Dove.
ΑΝΝΑ ΚΟΚΟΡΗ
Χρήστος Κυρατσούς: Ο Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τα μονοκλωνικά αντισώματα

Υγεία & Σώμα / Χρήστος Κυρατσούς: Ο Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τα μονοκλωνικά αντισώματα

Ο διακεκριμένος Έλληνας επιστήμονας και αντιπρόεδρος Έρευνας Μολυσματικών Νόσων και Τεχνολογιών Ιικών Φορέων της αμερικανικής εταιρείας Regeneron μιλά στη LiFO για τη δημιουργία του κοκτέιλ αντισωμάτων για τον κορωνοϊό, την πορεία της πανδημίας και τα μυστικά μιας επιτυχημένης διαδρομής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εσύ που ξέρεις τόσο ωραία να φιλάς: 7 συμβουλές

Υγεία & Σώμα / Ένα φιλάκι είναι λίγο: 7 συμβουλές για να το κάνεις πολύ

Το να φιλάς κάποιον μπορεί να είναι το πιο ωραίο -αλλά και το πιο δύσκολο- πράγμα του κόσμου, γι' αυτό μερικές (και επιστημονικές) συμβουλές δεν βλάπτουν για εκείνη τη στιγμή που δεν μένει πολύς χρόνος για σκέψεις
THE LIFO TEAM
TETARTH 15/06- EXEI PROGRAMMATISTEI-Άρτεμις Τσίτσικα: «Σήμερα οι έφηβοι ζουν μέσα απ’ τους υπολογιστές τους»

Άκου την επιστήμη / Άρτεμις Τσίτσικα: «Σήμερα οι έφηβοι ζουν μέσα απ’ τους υπολογιστές τους»

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τη διακεκριμένη αναπληρώτρια καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ Άρτεμη Τσίτσικα για την ψυχοσύνθεση των εφήβων, τα σύγχρονα αδιέξοδά τους αλλά και τις ακραίες εκφράσεις βίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς ανακάλυψα σιγά-σιγά ότι πάσχω από long covid

Υγεία & Σώμα / Πώς ανακάλυψα σιγά-σιγά ότι πάσχω από Long Covid

Τι είναι το σύνδρομο Long Covid και ποια είναι τα συμπτώματα που εμφανίζονται έναν χρόνο μετά σε όσους νόσησαν από Covid-19; Ασθενείς καταθέτουν τη μαρτυρία τους στη LiFO και γιατροί του Νοσοκομείου «Σωτηρία» εξηγούν τον σοβαρό του αντίκτυπο στην καθημερινότητα καθώς και γιατί θεωρείται μια δεύτερη πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΕΜΠΤΗ 05/05- ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-Σάββας Σαββόπουλος: Τι είναι η ψυχή;

Άκου την επιστήμη / Σάββας Σαββόπουλος: Τι είναι η ψυχή;

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον ψυχίατρο–ψυχαναλυτή Σάββα Σαββόπουλο για τα διαχρονικά τραύματα της ελληνικής κοινωνίας, την οικογένεια, την ψυχική υγεία, τον σύγχρονο τρόπο ζωής, τη σχέση ψυχής-σώματος και την ευτυχία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ