Η γεύση είναι θέμα μάρκετινγκ

Facebook Twitter
0

Η  επιτυχία που επιθυμούν όλες οι ούλτρα εταιρίες με τις αστρονομικές πωλήσεις  είναι τα προϊόντα τους  να αποκτήσουν «προσωπικότητα» γιατί ένα αναψυκτικό είναι απλώς ένα αναψυκτικό, όπως μία μουστάρδα είναι μία μουστάρδα- κι όμως, ο κόσμος εξακολουθεί να προτιμά το τάδε αναψυκτικό και την τάδε μουστάρδα ξεπερνώντας τους αντιπάλους κατά δέκα ή περισσότερες φορές, οι οποίοι προσπαθούν με διάφορους τρόπους να ανακάμψουν –με επιθετική διαφήμιση, με ταύτιση του προϊόντος τους με τον αντίπαλο- αλλά και πάλι, δεν τα καταφέρνουν.

Οι καταναλωτές επιμένουν ότι διαλέγουν το τάδε προϊόν επειδή έχει καλύτερη γεύση. Οι επιστήμονες που ασχολούνται με το θέμα έχουν άλλη γνώμη:  ο άνθρωπος, έχοντας συνηθίσει τόσο πολύ μία ετικέτα, η οποία εκτός από γεύση υπόσχεται κι άλλα πράγματα (ευτυχία, coolness, ασφάλεια, κάρτα μέλους σε ένα κλαμπ προχωρημένων) διδάσκει τη γεύση του να αναγνωρίζει αυτό το προϊόν ως πιο νόστιμο.  Σε κάθε στροφή της ζωής μας, κάποιος μας λέει ότι είμαστε λιγότερο ελεύθεροι από όσο πιστεύουμε.

Για την ακρίβεια, οι μεγάλες πασίγνωστες εταιρίες που κάνουν παγκόσμιες πωλήσεις (κέτσαπ, μουστάρδες, έτοιμες σούπες, τσάι, αναψυκτικά) υπάρχουν πάνω από εκατό χρόνια κι αυτό είναι που οι νεότερες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν: τη συνέχεια, το ότι αυτές οι ετικέτες υπήρχαν πολύ πριν γεννηθούμε εμείς, κάτι που μας είναι τόσο γνωστό όσο ο ήλιος που ανατέλλει και ο δρόμος που μένουμε.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα με πειράματα που έγιναν σε ανθρώπους οι οποίοι δοκίμασαν το ίδιο προϊόν με διαφορετική ταμπέλα και σε όλα τα πειράματα, τουλάχιστον το 90% ισχυρίζεται ότι το προϊόν με τη γνωστή ετικέτα έχει καλύτερη γεύση από το ανώνυμο. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα μικρών εταιριών που προσπαθούν να πουλήσουν καλύτερο και ακριβότερο προϊόν, ως παρακλάδι μίας μεγάλης αγοράς, στοχεύοντας σε άλλο κοινό, πιο προβληματισμένο και πιο πρόθυμο να ξοδέψει λίγα παραπάνω, και πάλι δεν μπορούν να τα καταφέρουν.

Το πιο τρομαχτικό που είδα ήταν σε εκπομπή του BBC “Secrets of the Superbrands” σχετικά με την διεισδυτικότητα των μεγάλων εταιριών στους εγκεφάλους μας. Διάφοροι άνθρωποι δέχτηκαν να κάνουν εγκεφαλογράφημα ενώ έβλεπαν αρχικά εικόνες από κοντινά τους πρόσωπα (αδέρφια, συντρόφους, γονείς)- η εξέταση έδειξε ότι ενεργοποιούνταν ένα τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ευχαρίστηση. Ε , λοιπόν, το ίδιο τμήμα εγκεφάλου ενεργοποιούνταν και όταν έβλεπαν τα λογότυπα γνωστών εταιριών φαγητού.  Αυτές οι εταιρίες μας είναι αγαπητές όσο κι αν δεν το καταλαβαίνουμε. Μέσα στις προσφορές στο σούπερ μάρκετ πάμε αυτόματα προς αυτές που έχουμε δει πιο πολλές φορές, άρα μας φαίνονται ασφαλέστερες, άρα μας φαίνονται και πιο νόστιμες.

Η γεύση είναι συνάρτηση παρέας, διάθεσης και κλίματος, αλλά φαίνεται ότι είναι ακόμα πιο περίπλοκη- μπορεί να είναι και συνάρτηση μάρκετινγκ. Βοήθεια, είμαστε ρομπότ.

 

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Aspasia: Πώς η Σταυριανή Ζερβακάκου έστησε ένα εστιατόριο-προορισμό

Γεύση / Aspasia: Ένα εστιατόριο που ανταμείβει κάθε στροφή του δρόμου προς τη Μάνη

Στο απόγειο της φήμης της, η Σταυριανή Ζερβακάκου αποφάσισε να επιστρέψει σε έναν τραχύ τόπο και να στήσει ένα εστιατόριο-προορισμό σε έναν μικρό ορεινό οικισμό, αξιοποιώντας στην κουζίνα της όσα άγρια της δίνει το μέρος.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η άνοιξη και το καλοκαίρι της ρίγανης

Γεύση / H ρίγανη που δίνει γεύση στα καλοκαίρια μας

Είναι το πιο δημοφιλές μυριστικό της Aνατολικής Μεσογείου και δίνει ιδέες για μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά καλοκαιρινά εδέσματα, όπως η ριγανάδα, ο ντάκος, η χωριάτικη σαλάτα και οι ριγανάτες σαρδέλες.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Quinn’s: Γιατί όλοι πίνουν Dry Martini «στου Ηλία» Μαρινάκη 

Γεύση / Quinn’s: Γιατί όλοι πίνουν Dry Martini στου Ηλία Μαρινάκη 

Στην πιάτσα των Ιλισίων, σε ένα μέρος όπου όλα είναι μελετημένα, ένας πολύπειρος και προσγειωμένος μπάρμαν μας καλεί να χαθούμε στον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων», συζητώντας και πίνοντας κλασικά αλλά αναβαθμισμένα κοκτέιλ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ, DELI

Γεύση / Ο μεγάλος οδηγός του Αθηναίου καλοφαγά: Τα 51 πιο νόστιμα σημεία της πόλης

Εξειδικευμένα παντοπωλεία, deli με αλλαντικά και τυριά από την Ελλάδα και τον κόσμο, χασάπικα για κρέατα άριστης ποιότητας, κάβες και φούρνοι με ψωμιά παραδοσιακά αλλά και νέας εποχής, σε μια λίστα που μπορεί να είναι ο παράδεισος του foodie.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Είναι η τούρτα αμυγδάλου του Μπόζα η πιο ωραία στην Αθήνα;

Γεύση / Είναι η τούρτα αμυγδάλου του Μπόζα η πιο ωραία τούρτα της Αθήνας;

Όσο και αν η τέχνη της ζαχαροπλαστικής έχει κάνει άλματα στη χώρα μας, δεν έχουμε πάψει ποτέ να αγαπάμε τα «παλιά γλυκά» που μας θυμίζουν παιδικά χρόνια, οικογενειακές συγκεντρώσεις, γενέθλια και γιορτές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Γεύση / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Τα κρασιά της Κεφαλονιάς: Ρομπόλα, Μαυροδάφνη και άλλες εξαιρετικές ποικιλίες

Το κρασί με απλά λόγια / Τα κρασιά της Κεφαλονιάς: Ρομπόλα, Μαυροδάφνη και άλλες εξαιρετικές ποικιλίες

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης ταξιδεύουν στους αμπελώνες της Κεφαλονιάς, με οδηγό τον οινοποιό Ευρυβιάδη Σκλάβο. Μαθαίνουμε για τις γνωστές, αλλά και τις πιο σπάνιες ποικιλίες του νησιού, καθώς και για τον ρόλο που παίζει το βουνό Αίνος στην αμπελουργία του.
THE LIFO TEAM
Στο ΚΙΝΩΝΩ στο Κουκάκι που περνάει την πιο νόστιμη φάση του

Γεύση / Στο ΚΙΝΩΝΩ στο Κουκάκι που περνάει την πιο νόστιμη φάση του

Ο Βαγγέλης από το «Σπιρτόκουτο» –δηλαδή ο Γιάννης Βουλγαράκης– άφησε τα Κύθηρα για την Αθήνα και ανανέωσε, με τις λιτές του γεύσεις, έναν χώρο όπου κάποτε αράζαμε για ποτά και τώρα πηγαίνουμε για φρέσκες παπαρδέλες και σφακιανόπιτα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ