Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Νύχια Facebook Twitter
Για την πρωταθλήτρια του στίβου Sha’Carri Richardson τα μακριά της νύχια είναι έκφραση της δύναμης και της αυτοπεποίθησής της. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΟΤΑΝ βλέπετε μια κοπέλα με πολύ μακριά νύχια; Ή ένα άτομο με πολλά τατουάζ, ή μαλλιά σε έντονο και πιο ασυνήθιστο χρώμα; Η απάντηση (θα έπρεπε να) είναι «τίποτα», όμως υπάρχουν αρκετοί που έχουν μια προκατάληψη με αυτό, είτε πρόκειται για κάποιον άγνωστο είτε για έναν κοντινό τους άνθρωπο. Σκεφτείτε το λίγο· πόσο εύκολα θα πείτε σε κάποιον πως δεν σας αρέσει ο τρόπος που επιλέγει να εκφράζεται μέσω της εμφάνισής του, είτε είναι φίλος σας είτε κάποιος που γνωρίζετε ελάχιστα.

«Έχω ακούσει άπειρα σχόλια για τα νύχια μου τα τελευταία χρόνια, σχετικά με το μήκος τους, ωστόσο τα περισσότερα θετικά σχόλια τα έχω ακούσει κυρίως από αγνώστους. Μάλιστα, έχει τύχει να με σταματήσουν και να μου πουν πόσο τους αρέσουν», μου εξηγεί η δημοσιογράφος της LiFO, Πέννυ Μαστοράκου, που έχει αρκετά μακριά νύχια τα τελευταία δέκα χρόνια. «Ξεκίνησα να τα κάνω όσο ήμουν στο Λύκειο, κυρίως γιατί είχα ξένες επιρροές και μου αρέσουν πολύ. Για μένα δείχνουν ισχυρή προσωπικότητα, δυναμισμό και, βασικά, με γεμίζουν αυτοπεποίθηση».  

Τα μακριά νύχια έχουν αρχίσει να γίνονται τάση, τελευταία σε μικρότερες ηλικίες κυρίως. Χτιστά, gel ή με φυσική ενίσχυση, φαίνεται να είναι μία από τις κύριες επιλογές είτε διασημοτήτων είτε μαθητριών. Όμως, παίζει η ηλικία (και εδώ) κάποιον στερεοτυπικό ρόλο; «Πιο μικρή, δεν άκουγα τόσα σχόλια όσα τώρα. Για κάποιον λόγο, το κοντό νύχι φαίνεται να θεωρείται πιο οk, πιο “σοβαρό”, ενώ, όσο πιο μικρή είσαι, τόσο περισσότερο σου δικαιολογούνται πράγματα».

«Το χειρότερό μου είναι όταν έρχεται κάποιος και μου λέει τη γνώμη του, που δεν τη ζήτησα ποτέ. Άλλο το να σου λέει τη γνώμη του ένας κοντινός σου άνθρωπος, που και πάλι δεν θα την ακούσω γιατί αφορά το προσωπικό μου γούστο· όμως είναι διαφορετικό να ακούω τέτοια σχόλια από άτομα που ξέρω μόλις 10 λεπτά. Το τι επιλέγει και τι ταιριάζει σε κάθε άτομο, το κρίνει το ίδιο, δεν μπορείς να του το πεις εσύ».

Η συζήτησή μας γρήγορα έρχεται στα στερεότυπα. Όσο κι αν τα καταπολεμάμε και προσπαθούμε να τα αφήσουμε πίσω, κρύβονται μέσα σε απλές ερωτήσεις ή απόψεις. «Τα στερεότυπα υπάρχουν μέσα και στις πιο απλές εκφράσεις. Θεωρώ πως πλέον τα μακριά νύχια είναι τα νέα “κόκκινα νύχια”».  

Πρέπει να αναφερθεί η ευκολία με την οποία έρχεται κάποιος να σου πει την άποψή του για κάτι χωρίς καν να τη ζητήσεις. «Το χειρότερό μου είναι όταν έρχεται κάποιος και μου λέει τη γνώμη του, που δεν τη ζήτησα ποτέ. Άλλο το να σου λέει τη γνώμη του ένας κοντινός σου άνθρωπος, που και πάλι δεν θα την ακούσω γιατί αφορά το προσωπικό μου γούστο· όμως είναι διαφορετικό να ακούω τέτοια σχόλια από άτομα που ξέρω μόλις 10 λεπτά. Το τι επιλέγει και τι ταιριάζει σε κάθε άτομο, το κρίνει το ίδιο, δεν μπορείς να του το πεις εσύ».

Νύχια Facebook Twitter
«Αυτή είμαι, εμένα μου αρέσω και δεν με ενδιαφέρει να ακούσω τη γνώμη των άλλων για θέματα δικής μου αισθητικής. Για μένα, τα μακριά μου νύχια είναι η δύναμη και η αυτοπεποίθησή μου».

Ποιο είναι το πιο προσβλητικό σχόλιο που έχει ακούσει; «Οι περισσότεροι αφήνουν να υπονοηθεί πως τα μακριά νύχια είναι κάπως πιο β’ κατηγορία, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Αξιοσημείωτο είναι το ότι τα περισσότερα αρνητικά σχόλια τα έχω ακούσει από γυναίκες».

Πώς αντιμετωπίζει εκείνη τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις ή αυτά τα στερεότυπα; «Τα “γράφω” εκεί που πρέπει. Το κομμάτι της αισθητικής είναι ξεκάθαρα θέμα επιλογής. Ο καθένας κάνει ό,τι του αρέσει και ό,τι του ταιριάζει. Αυτή είμαι, εμένα μου αρέσω και δεν με ενδιαφέρει να ακούσω τη γνώμη των άλλων για θέματα δικής μου αισθητικής. Για μένα, τα μακριά μου νύχια είναι η δύναμη και η αυτοπεποίθησή μου», καταλήγει. 

Στερεότυπα στον εργασιακό χώρο

Όπως μου εξηγεί, σε κάθε καινούργια δουλειά άκουγε σχόλια τύπου «κόψε τα λίγο» ή «πώς γράφεις έτσι» με ένα σαφές υπονοούμενο, όμως εκείνη γνωρίζει πολύ καλά τις ικανότητές της και ποια είναι. Ωστόσο, δεν ήταν πάντα έτσι. «Πιο μικρή είχε τύχει τις πρώτες μέρες σε δουλειά να θέλω να πάω πιο “σοβαρά” ντυμένη. Βασικά, πιστεύω πως οτιδήποτε διαφορετικό, όπως ένα ιδιαίτερο χρώμα μαλλιών, τα τατουάζ ή τα πολλά πίρσινγκ, αντιμετωπίζονται ακόμα με δυσπιστία και το άτομο που τα έχει πρέπει να αποδείξει διπλά την ικανότητά του». 

Η Βάνα Κράβαρη, δημοσιογράφος της LiFO, πιστεύει πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν κυρίως με το ότι απλώς «είσαι γυναίκα». 

«Όλες αυτές οι στερεοτυπικές απόψεις έχουν να κάνουν κυρίως με το φύλο, το γεγονός πως πρέπει να είσαι περιποιημένη και πολύ καλή και ικανή στη δουλειά σου. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά για τους περισσότερους ανθρώπους δεν πάνε μαζί. Για κάποιον λόγο δεν μπορείς να είσαι και τα δύο. Θα είσαι ή εκείνη που προσέχει υπερβολικά την εμφάνισή της ή η κοπέλα που είναι πολύ καλή στην εργασία της». 

Τι μπορεί να ωθεί κάποιον να κάνει αυτά τα σχόλια όμως; Η Βάνα είναι ξεκάθαρη. «Εσωτερικευμένος και μη μισογυνισμός. Σεξιστικές αντιλήψεις, μια υπόγεια έλξη που μπορεί να νιώθει κάποιος αλλά και μια ανάγκη για υποτίμηση της γυναίκας στον εργασιακό χώρο. Αν δεν είναι για τα νύχια της, θα είναι για εκείνη τη μέρα που έχει νεύρα και θα τη ρωτήσουν “αν έχει περίοδο”, και τέτοια». 

Αυτά τα πιο «υπόγεια» σχόλια είναι και τα πιο επικίνδυνα, γιατί πολλές φορές μπορεί να παρερμηνευτούν, αν διατυπωθούν με έναν συγκριμένο τρόπο ιδίως, ως ενδιαφέρον ή κομπλιμέντο.  

«Είναι τα πιο επικίνδυνα ακριβώς επειδή δεν είναι ευθέως υποτιμητικά, καθώς ο στόχος τους είναι να υποτιμήσουν την κοπέλα ως εργαζόμενη, επειδή έρχεται στο γραφείο ντυμένη με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Ωστόσο, σίγουρα δεν πρέπει να φτάσουμε στο άλλο άκρο και να μην μπορούμε να εκτιμήσουμε το πραγματικό κομπλιμέντο, είναι κάπως επικίνδυνο. Όμως, πιστεύω πως το ένστικτό σου σού λέει πάντα πότε ένα σχόλιο είναι αθώο ή κρύβει κάτι άλλο».

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ