Φωτιά τώρα στου Ρέντη

Πώς να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα

Πώς να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα Facebook Twitter
Φωτο: @rokitvintage
0

Η βιομηχανία της μόδας έχει ξεκινήσει αργά και σταθερά να επενδύει στη βιωσιμότητα, προωθώντας brands και προϊόντα που έχουν ως προτεραιότητα να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και fashion forward.

Η μαζική κατανάλωση όπως και οι γκαρνταρόμπες «μίας χρήσης» δεν βρίσκονται πλέον στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς η οικολογική συνείδηση είναι πλέον πιο απαραίτητη από ποτέ. Η δυναμική όσον αφορά τη βιωσιμότητα στην αγορά φαίνεται να αλλάζει – παρ' όλα αυτά, πολλοί πιστεύουν πως η δημιουργία μίας βιώσιμης γκαρνταρόμπας απαιτεί να θυσιάσουν το στιλ, αλλά και τα χρήματά τους.

Η μαζική κατανάλωση όπως και οι γκαρνταρόμπες «μίας χρήσης» δεν βρίσκονται πλέον στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς η οικολογική συνείδηση είναι πλέον πιο απαραίτητη από ποτέ.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Rokit Vintage London (@rokitvintage) στις

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι βιώσιμης μόδας, όπως η slow fashion, η eco-fashion και η ethical fashion. Η slow fashion είναι το αντίθετο της fast fashion και αναφέρεται στην επιβράδυνση της διαδικασίας της παραγωγής, αγοράς, φθοράς και τέλος απόρριψης των ρούχων μας. Επικεντρώνεται στην ποιότητα και την μακροζωία των ρούχων, παρά την ποσότητα. Η eco-fashion αναφέρεται στο αντίκτυπο που έχει η παραγωγή των ρούχων στον πλανήτη, από τα υλικά με τα οποία κατασκευάστηκαν μέχρι τη συσκευασία τους. Η ethical fashion αφορά τη σωστή διαχείριση των εργαζόμενων που φτιάχνουν τα ρούχα, την ασφάλεια και τη σωστή πληρωμή τους. Επίσης, περιλαμβάνει και την ηθική προς τα ζώα.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να ανανεώσει κανείς την γκαρνταρόμπα του, χωρίς να θυσιάσει το περιεχόμενο της ντουλάπας του, ούτε τα χρήματα και την ποιότητα.

Επενδύστε σε brands με βιώσιμα ρούχα 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη NANUSHKA (@nanushka) στις

Μπορεί να μοιάζει προφανές, αλλά ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα είναι να επενδύσετε σε brands που έχουν θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Το 2019 υπήρξε μία μεγάλη αύξηση στις εταιρείες που παράγουν sustainable ρούχα, όπως και μαγιό και εσώρουχα.

Επενδύστε σε vintage ή second-hand ρούχα

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Vintage Lodge (@thevintagelodge) στις

Το να αγοράζετε vintage ή second hand ρούχα είναι ένας εξίσου καλός τρόπος να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα, καθώς όχι μόνο μπορείτε να βρείτε ρούχα καλής ποιότητας αλλά και να μην τα αφήσετε να καταλήξουν σε κάποια χωματερή. Επιπλέον, θα γεμίσετε την ντουλάπα σας με μοναδικά κομμάτια, χωρίς να φαίνεται πως ακολουθείτε τα trends κατά γράμμα.

Πουλήστε ή δωρίστε τα παλιά σας ρούχα online 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Depop (@depop) στις

Αντί να στοιβάζετε τα ρούχα που δεν φοράτε πια στο βάθος της ντουλάπας σας ή στο πατάρι, μπορείτε να τα πουλήσετε ή να τα δωρίσετε. Με την προϋπόθεση πως βρίσκονται σε καλή κατάσταση, μπορείτε να χωρίσετε τα ρούχα σας σε δύο κατηγορίες: Αυτά που φοράτε και αυτά που δεν φοράτε πια και ούτε πρόκειται να φορέσετε στο μέλλον. Δωρίστε τη δεύτερη κατηγορία ή πουλήστε τα online.

Προσέξτε τα ρούχα σας

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lucy Williams | Fashion Me Now (@lucywilliams02) στις

Κάποια από τα ρούχα που παράγονται μαζικά μπορεί να μην έχουν την καλύτερη ποιότητα – και με την παραμικρή τρύπα ή σκίσιμο, θα πεταχτούν. Αν επενδύσετε σε υψηλής ποιότητας και διαχρονικά κομμάτια, τότε η επισκευή τους μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους και να βοηθήσει το περιβάλλον.

0

Φωτιά τώρα στου Ρέντη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ