Πώς να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα

Πώς να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα Facebook Twitter
Φωτο: @rokitvintage
0

Η βιομηχανία της μόδας έχει ξεκινήσει αργά και σταθερά να επενδύει στη βιωσιμότητα, προωθώντας brands και προϊόντα που έχουν ως προτεραιότητα να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και fashion forward.

Η μαζική κατανάλωση όπως και οι γκαρνταρόμπες «μίας χρήσης» δεν βρίσκονται πλέον στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς η οικολογική συνείδηση είναι πλέον πιο απαραίτητη από ποτέ. Η δυναμική όσον αφορά τη βιωσιμότητα στην αγορά φαίνεται να αλλάζει – παρ' όλα αυτά, πολλοί πιστεύουν πως η δημιουργία μίας βιώσιμης γκαρνταρόμπας απαιτεί να θυσιάσουν το στιλ, αλλά και τα χρήματά τους.

Η μαζική κατανάλωση όπως και οι γκαρνταρόμπες «μίας χρήσης» δεν βρίσκονται πλέον στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς η οικολογική συνείδηση είναι πλέον πιο απαραίτητη από ποτέ.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Rokit Vintage London (@rokitvintage) στις

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι βιώσιμης μόδας, όπως η slow fashion, η eco-fashion και η ethical fashion. Η slow fashion είναι το αντίθετο της fast fashion και αναφέρεται στην επιβράδυνση της διαδικασίας της παραγωγής, αγοράς, φθοράς και τέλος απόρριψης των ρούχων μας. Επικεντρώνεται στην ποιότητα και την μακροζωία των ρούχων, παρά την ποσότητα. Η eco-fashion αναφέρεται στο αντίκτυπο που έχει η παραγωγή των ρούχων στον πλανήτη, από τα υλικά με τα οποία κατασκευάστηκαν μέχρι τη συσκευασία τους. Η ethical fashion αφορά τη σωστή διαχείριση των εργαζόμενων που φτιάχνουν τα ρούχα, την ασφάλεια και τη σωστή πληρωμή τους. Επίσης, περιλαμβάνει και την ηθική προς τα ζώα.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να ανανεώσει κανείς την γκαρνταρόμπα του, χωρίς να θυσιάσει το περιεχόμενο της ντουλάπας του, ούτε τα χρήματα και την ποιότητα.

Επενδύστε σε brands με βιώσιμα ρούχα 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη NANUSHKA (@nanushka) στις

Μπορεί να μοιάζει προφανές, αλλά ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα είναι να επενδύσετε σε brands που έχουν θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Το 2019 υπήρξε μία μεγάλη αύξηση στις εταιρείες που παράγουν sustainable ρούχα, όπως και μαγιό και εσώρουχα.

Επενδύστε σε vintage ή second-hand ρούχα

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Vintage Lodge (@thevintagelodge) στις

Το να αγοράζετε vintage ή second hand ρούχα είναι ένας εξίσου καλός τρόπος να δημιουργήσετε μία βιώσιμη γκαρνταρόμπα, καθώς όχι μόνο μπορείτε να βρείτε ρούχα καλής ποιότητας αλλά και να μην τα αφήσετε να καταλήξουν σε κάποια χωματερή. Επιπλέον, θα γεμίσετε την ντουλάπα σας με μοναδικά κομμάτια, χωρίς να φαίνεται πως ακολουθείτε τα trends κατά γράμμα.

Πουλήστε ή δωρίστε τα παλιά σας ρούχα online 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Depop (@depop) στις

Αντί να στοιβάζετε τα ρούχα που δεν φοράτε πια στο βάθος της ντουλάπας σας ή στο πατάρι, μπορείτε να τα πουλήσετε ή να τα δωρίσετε. Με την προϋπόθεση πως βρίσκονται σε καλή κατάσταση, μπορείτε να χωρίσετε τα ρούχα σας σε δύο κατηγορίες: Αυτά που φοράτε και αυτά που δεν φοράτε πια και ούτε πρόκειται να φορέσετε στο μέλλον. Δωρίστε τη δεύτερη κατηγορία ή πουλήστε τα online.

Προσέξτε τα ρούχα σας

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lucy Williams | Fashion Me Now (@lucywilliams02) στις

Κάποια από τα ρούχα που παράγονται μαζικά μπορεί να μην έχουν την καλύτερη ποιότητα – και με την παραμικρή τρύπα ή σκίσιμο, θα πεταχτούν. Αν επενδύσετε σε υψηλής ποιότητας και διαχρονικά κομμάτια, τότε η επισκευή τους μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους και να βοηθήσει το περιβάλλον.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ