To νέο αίμα της πρώτης σειράς: Mια φωτογραφία που ίσως δείχνει γιατί η Vogue κήρυξε πόλεμο στο καινούργιο καθεστώς

To νέο αίμα της πρώτης σειράς: Mια φωτογραφία που ίσως δείχνει γιατί η Vogue κήρυξε πόλεμο στο καινούργιο καθεστώς Facebook Twitter
1
To νέο αίμα της πρώτης σειράς: Mια φωτογραφία που ίσως δείχνει γιατί η Vogue κήρυξε πόλεμο στο καινούργιο καθεστώς Facebook Twitter
Tα Vip των Dolce & Gabbana

Οι εβδομάδες Μόδας στις μητροπόλεις του κόσμου ολοκληρώνονται και μετά από χιλιάδες άρθρα και ρεπορτάζ για τις φετινές κολεξιόν, η Vogue πέτυχε να επισκιάσει με ένα δηλητηριώδες άρθρο της κάθε παρασκηνιακή ανάλυση για τα φετινά σόου. 

Κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης για την εβδομάδα μόδας του Μιλάνου, συντάκτες στην αμερικανική έκδοση της Vogue εξέφρασαν σκληρές και προσβλητικές απόψεις για τους fashion bloggers. Αμφισβητώντας το επιχειρηματικό μοντέλο του street style και της κουλτούρας των εκπροσώπων του, έθεσαν παράλληλα το πλαίσιο αμφισβήτησης όλου του νέου καθεστώτος της μόδας που διαμορφώνεται εδώ και λίγα χρόνια.

Όπως ακριβώς συνέβη με τη μουσική, τον κινηματογράφο και σχεδόν όλα τα πεδία της ποπ κουλτούρας, η νέα εποχή έφερε δραματικές αλλαγές και στο star system της μόδας. Ενός χώρου που μέχρι πρόσφατα ήταν το άβατο 5-10 ισχυρών ονομάτων που απολάμβαναν τη δόξα και τη δύναμη πίσω από τίτλους περιοδικών και μίντια που όριζαν τους όρους του παιχνιδιού. Η Vogue κατηγορήθηκε για παρωχημένες απόψεις και φθόνο απέναντι στη νέα, ορμητική γενιά που κατά κάποιους απειλεί την πρωτοκαθεδρία της σε επιρροή, αλλά και κέρδη. Περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, φέτος, οι μεγάλοι σταρ των σόου δεν ήταν τα παραδοσιακά ονόματα του χώρου και αυτό ήταν κάτι που γινόταν ευδιάκριτο από τα μοντέλα στην πασαρέλα και την κάλυψη των mainstream μίντια, μέχρι τις πρώτες σειρές, τις καρέκλες μπροστά ακριβώς από το catwalk, το περιβόητο "Frow". Για κάποια Μέσα, οι fashion bloggers ήταν μόνο η αφορμή και τα βέλη της Vogue είχαν πολύ πιο διευρυμένους στόχους...

Tο μέρος όπου παραδοσιακά η παλιά αίγλη του Χόλιγουντ αναμιγνύεται με την ισχυρή δημοσιογραφία μόδας, φέτος είχε αλλάξει την χωροταξία, φλερτάροντας με ένα νεότερο πλήθος, δημοφιλές και επιδραστικό στα social media και τους millenials.

Ένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα, με το οποίο ασχολήθηκαν μέσα όπως ο Guardian, το Τhe Cut, αλλά και η ίδια η Vogue, ήταν αυτό στο σόου των Dolce & Gabbana στο Μιλάνο. Ο Stefano Gabbana παραδέχθηκε ότι ο οίκος προσπαθούσε να προσελκύσει μια νεαρότερη ηλικιακά αγορά: « Στρέψαμε το βλέμμα στους Millennials για έμπνευση. Όλοι θέλουν να είναι νέοι», είπε. 

Ιnsta- famous, Vloggers, Viners και social celebs, οι διασημότητες νέας εσοδείας, που όπως λέει στον Guardian και ο Malcolm Mackenzie, εκδότης του "We Love Pop", δεν έχουν μια συγκεκριμένη δουλειά, αλλά έχουν κάνει επιχείρηση την αυτοπροβολή τους, συνέθεσαν το φετινό παζλ. Και αυτό το νέο καθεστώς τοποθέτησε για ακόμη μια φορά δίπλα από την Σιδηρά Κυρία της Vogue, Anna Wintour, την Κim Kardashian και μπροστά από τους επώνυμους συντάκτες του περιοδικού, φρέσκα πιτσιρίκια με groupies που είχαν κατασκηνώσει έξω από τα σόου περιμένοντας για μια selfie.

"Who are these people" λοιπόν;

 

To νέο αίμα της πρώτης σειράς: Mια φωτογραφία που ίσως δείχνει γιατί η Vogue κήρυξε πόλεμο στο καινούργιο καθεστώς Facebook Twitter

1. Thylane Blondeau

Mια 15χρονη που σε ηλικία τεσσάρων ετών  πρωταγωνίστησε σε σόου του Jean Paul Gaultier και που στα δέκα της προκάλεσε αντιδράσεις για τη συμμετοχή της σε εντιτόριαλ της Vogue Enfants το οποίο κατηγορήθηκε από κάποιους για «σεξουαλικοποίηση» της παιδικότητας. Έχει συμβόλαιο με την IMG Models και κυνηγά μια κινηματογραφική καριέρα.

2. Des Lewis

Μια από τις νεαρότερες senior style editor στο περιοδικό Marie Claire.

3. Anne-Marie Curtis

Fashion director στο περιοδικό Elle UK.

4. Rebecca Lowthorpe

Fashion director στο περιοδικό Grazia UK.

5. Zoey Deutch

21 ετών, ηθοποιός και σταρ του TV show "Ringer" και "Ιt Girl" των περιοδικών.

6. Dylan Jagger Lee

Ο γιος της Pamela Anderson και του Tommy Lee που έκανε ντεμπούτο στο περιοδικό Nylon και έγινε το νέο πρόσωπο του οίκου Saint Laurent για μια καμπάνια σε βίντεο.

7. Brandon Thomas Lee

Ο 20χρονος, μεγαλύτερος γιος της Pamela Anderson και του Tommy Lee, μοντέλο του Next LA/IMG και κατά τα δημοσιεύματα σύντροφος της Sofia Richie.

8. Sonia Ben Ammar

17 ετών, Γαλλίδα, στην αρχή καριέρας στο τραγούδι και τον κινηματογράφο και μοντέλο του IMG. Υπήρξε και σύντροφος του Brooklyn Beckham.

9. Isabel Getty

22 ετών. Κληρονόμος της γνωστής αυτοκρατορίας, σπουδάζει στο το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης κάνει καριέρα ως τραγουδίστρια με το όνομα Izzy Getty

11. Rafferty Law

Γιος του Jude Law και της Sadie Frost και μοντέλο

12. Zara Larsson

18 ετών, με καταγωγή από τη Σουηδία. Τραγουδίστρια στο επάγγελμα,  με 1,9 εκατ. followers στο Instagram.

13. Luka Sabbat

18 ετών. Αυτοσυστήνεται ως "Stylist-entrepreneur". Το hype του ξεκίνησε όταν ανέβηκε στην πασαρέλα του Yeezy Season. Το περιοδικό Complex τον αποκαλεί  " Τhe coolest teenager on the internet".

Kαι ο super star Lucky Blue Smith δίπλα στις αδελφές του Pyper America Smith, Daisie Smith και Starlie Smith.

To νέο αίμα της πρώτης σειράς: Mια φωτογραφία που ίσως δείχνει γιατί η Vogue κήρυξε πόλεμο στο καινούργιο καθεστώς Facebook Twitter

Με πάνω από 2,5 εκατ. followers στο instagram, δεκάδες εξώφυλλα και ακόμη περισσότερα εντιτόριαλ μόδας, ο 18χρονος αυτός έχει γίνει το νέο αγαπημένο πρόσωπο της μόδας με φήμη που θυμίζει τα topmodels των 90s και θαυμάστριες που τον λατρεύουν και τον αποθεώνουν ως ροκ σταρ. Φέτος ευθύνεται για τα φαινόμενα των groupies που ήταν κάτι πρωτόγνωρο για επίδειξη μόδας.

To νέο αίμα της πρώτης σειράς: Mια φωτογραφία που ίσως δείχνει γιατί η Vogue κήρυξε πόλεμο στο καινούργιο καθεστώς Facebook Twitter

Mε στοιχεία από Guardian/ Vogue/Fashionista

Μόδα & Στυλ
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ