Ναόμι, τι είναι τα κερομάντιλα και πώς τα κατασκευάζεις;

Quixotic Facebook Twitter
Eδώ και μήνες κυκλοφορούν οι μάσκες Quixotic, με μια σειρά από πρωτότυπα σχέδια, φτιαγμένες από 100% υψηλής ποιότητας ιταλική ποπλίνα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

— Ναόμι, γιατί αποφάσισες να σπουδάσεις γραφιστική;

Από μικρή ηλικία μού άρεσε να δημιουργώ. Ζωγράφιζα φανταστικά τοπία, έστηνα τις Barbie μου και τις φωτογράφιζα, διακοσμούσα τα στιλό μου με παπιέ μασέ και τα μεταμόρφωνα σε χαρακτήρες, έραβα τις δικές μου κασετίνες. Άρα ήταν αυτονόητο για μένα το ότι θα ακολουθούσα κάτι το δημιουργικό σε εφαρμοσμένη μορφή.

— Τι είναι το Quixotic και τι σε ενέπνευσε να το δημιουργήσεις;

Quixotic σημαίνει δονκιχωτικός. Για κάποιους ο Δον Κιχώτης είναι ένας χαρακτήρας που αγνοεί τη ρεαλιστική διάσταση των πραγμάτων, αλλά εγώ προτιμώ να τον βλέπω ως έναν ρομαντικό ιδεαλιστή που κυνηγάει με πίστη τα οράματά του. Για παράδειγμα, ένα βιντεοκλάμπ στις μέρες μας μπορεί να θεωρηθεί Quixotic. Έτσι και το να σημειώνεις σε χαρτί. Ξεκίνησα, λοιπόν, σχεδιάζοντας τετράδια, εμπνεόμενη αρχικά από το ελληνικό κιτς, αλλά δοσμένο με μια προσωπική, σύγχρονη αισθητική.

Τα κερομάντιλα ή beeswax wraps, όπως είναι διεθνώς γνωστά, είναι ένας εναλλακτικός τρόπος φύλαξης των τροφίμων. Σε αντίθεση με το πλαστικό και το αλουμινόχαρτο, τα κερομάντιλα είναι φτιαγμένα από 100% φυσικά υλικά, δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον, κρατάνε το φαγητό φρέσκο, επαναχρησιμοποιούνται έως και έξι μήνες μετά την πρώτη χρήση τους και στη συνέχεια μπορούν να μπουν και σε κομπόστ.


— Τι θα βρει κανείς στο Quixotic; Από πού προμηθεύεσαι τα υλικά σου;

Πέρα από τα τετράδια, είμαστε πολύ περήφανες και χαρούμενες για τα κερομάντιλα Quixotic, τα πρώτα που παρασκευάζονται στην Ελλάδα. Είναι ένα πολύ αγαπημένο πρότζεκτ που τρέχουμε σε συνεργασία με την αδελφή μου, Δάφνη. Τα κερομάντιλα ή beeswax wraps, όπως είναι διεθνώς γνωστά, είναι ένας εναλλακτικός τρόπος φύλαξης των τροφίμων.

Σε αντίθεση με το πλαστικό και το αλουμινόχαρτο, τα κερομάντιλα είναι φτιαγμένα από 100% φυσικά υλικά, δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον, κρατάνε το φαγητό φρέσκο, επαναχρησιμοποιούνται έως και έξι μήνες μετά την πρώτη χρήση τους και στη συνέχεια μπορούν να μπουν και σε κομπόστ. Είναι μεγάλη τάση στο εξωτερικό και είμαστε σίγουρες ότι το ίδιο θα γίνει κι εδώ.

Παράλληλα, εδώ και μήνες κυκλοφορούν οι μάσκες Quixotic, με μια σειρά από πρωτότυπα σχέδια, φτιαγμένες από 100% υψηλής ποιότητας ιταλική ποπλίνα. Εφόσον πρέπει να τις φοράμε, ας τις φοράμε άνετες και στυλάτες! Είναι σημαντικό για μένα να τονίσω ότι το Quixotic αναθέτει την παραγωγή όλων των προϊόντων του σε μικρές, τοπικές επιχειρήσεις.


— Από πού αγοράζεις τα ρούχα σου;

Τα παλιά ρούχα της μητέρας μου και της γιαγιάς μου είναι τα αγαπημένα μου. Κατά τα άλλα, αγοράζω από παζάρια ή μαγαζιά vintage. Εάν είναι να πάρω κάτι καινούργιο, προσπαθώ να επενδύω σε μικρά brands – εάν είναι ελληνικά, ακόμα καλύτερα. Σε κάθε περίπτωση, με ενδιαφέρουν οι όροι παραγωγής των ρούχων που επιλέγω, ακόμα κι αν χρειάζεται να πληρώσω κάτι παραπάνω. Ας μην ξεχνάμε ότι τα ρούχα των μεγάλων αλυσίδων είναι τόσο φτηνά επειδή έχουν παραχθεί υπό απάνθρωπες συνθήκες.

— Τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει;

Μποτάκια ASOS (90 ευρώ), παντελόνι Kimale (180 ευρώ), παλιό σακάκι της μητέρας μου Chipie, vintage body (10 ευρώ) και μάσκα Quixotic.

— Πού πηγαίνεις τώρα;

Αυτό είναι ερώτηση-παγίδα;

Ναόμι Χαιρετάκη Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ