Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum

Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Salvatore Ferragamo, 1938
0

Στην αρχαία Αίγυπτο, οι σκλάβοι δεν φορούσαν παπούτσια ή φορούσαν σανδάλια φτιαγμένα από φύλλα φοίνικα. Οι πολίτες φορούσαν σανδάλια κατασκευασμένα από πάπυρο. Μόνο όσοι βρισκόταν σε υψηλή θέση επιτρεπόταν να φορούν μυτερά σανδάλια. Το κόκκινο και το κίτρινο χρώμα στα παπούτσια επιτρεπόταν μόνο στην υψηλή κοινωνία. Εκείνη την εποχή ήταν πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς σε ποια κοινωνική τάξη ανήκει ο καθένας, κοιτώντας απλώς τα παπούτσια του.


Τα παπούτσια είναι γεμάτα μύθους και ιστορίες στην λαογραφία όλων των φυλών. Το παπούτσι, ακόμη και σήμερα, πρωταγωνιστεί σε πολλές ιστορίες. Από τα φτερωτά σανδάλια του Ερμή, τη Σταχτοπούτα, μέχρι το φετίχ της Κάρι Μπράντσο, σε όλες τις αρχαίες και ξεχασμένες γλώσσες υπάρχει μια ιστορία σχετική με τις ιδιότητες των παπουτσιών.


Τα τακούνια έχουν μακρά ιστορία στην ανθρώπινη κουλτούρα, ξεκινώντας από τον 16ο αιώνα και τις γυναίκες της αριστοκρατίας. Μερικά ήταν τόσο ψηλά που οι γυναίκες χρειαζόταν βοήθεια από τους υπηρέτες τους για να μετακινηθούν. Η μόδα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στη Βενετία. Οι πόρνες ξεκίνησαν να φορούν τακούνια και το ύψος των παπουτσιών έγινε τεράστιο, και γυναίκες άρχισαν να πέφτουν από το τρομερό ύψος και να σκοτώνονται, μέχρι που ένας νόμος έβαλε περιορισμούς στο ύψος των γυναικείων υποδημάτων. Σήμερα το υπερβολικό ύψος στα παπούτσια εξακολουθεί να γοητεύει, και όταν ο Alexander McQueen έφτιαξε τα τακούνια Armadillo για την επίδειξη μόδας του 2010, κάποια μοντέλα αρνήθηκαν να τα φορέσουν επειδή ήταν επικίνδυνα.


Για πολλούς αιώνες τα παπούτσια ήταν αποτέλεσμα χειρωνακτικής εργασίας από τεχνίτες, και η μορφή του δεν έχει αλλάξει, παρά μόνο η διακόσμηση. Τα χειροποίητα παπούτσια εξακολουθούν να θεωρούνται σύμβολο στάτους και πολυτέλειας, και είναι αυτά που μένουν αναλλοίωτα για περισσότερα χρόνια. Σήμερα οι μηχανές της Goodyear Welt κατασκευάζουν 1.200 ζευγάρια σε 8 ώρες.

Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Herbert Levine Inc. 1962
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Golo Footwear Corporation, 1967
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Christian Louboutin, 1993
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Αγγλία, μαλλί, 1740
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
L. Perchellet, Γαλλία, μετάξι, 1890–99
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Μπότες ιππασίας, Αμερική, δέρμα, 1862
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Γαμήλια παπούτσια, Αμερική, δέρμα, 1856
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Costa, Γαλλία, δέρμα/μετάξι, 1890-1920
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Ευρώπη, δέρμα, 16ος – 17ος αιώνας
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Παπούτσια μπάνιου, Αμερική, βαμβάκι/μαλλί/φελλός, αρχές 20ου
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Charles Jourdan , Γαλλία, 1965
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Γαλλία, μετάξι/δέρμα, 1925
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Gösta, Γαλλία, δέρμα, 1975
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Αγγλία, 16ος αιώνας
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Ιράν, μπρούντζος, 12ος αι.
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Σανδάλια ταφής, Αίγυπτος, 1ος αιώνας μ.Χ.
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Γαλλία, μετάξι, 1760
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Γαμήλια μποτίνια, Αμερική, δέρμα, 1865
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Herbert Levine Inc., Αμερική, 1961
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Herbert Levine Inc., Αμερική, 1965
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Christian Louboutin, 2007
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
Κίνα, 19ος αιώνας
Η περιπετειώδης ιστορία του παπουτσιού, μέσα από την τεράστια συλλογή του Metropolitan Museum Facebook Twitter
«Poulaine», δέρμα, Αγγλία, 1300–1450
Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συγκατοικώντας με την ομορφιά

Μόδα & Στυλ / «Ένα luxury brand θέλει χρόνο και αδιανόητο τρέξιμο»

Μια μέρα με τον Elad Yifrach, τον ιδρυτή της L’Objet, μιας ετικέτας που έκανε πράξη τη συνεργασία τέχνης, design και χειροποίητων τεχνικών, φέρνοντας ξεχωριστά αντικείμενα και τις μαγικές ιστορίες τους στα σπίτια μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Alaia ή Versace; Ποιος θα κερδίσει τον Pieter Mulier;

Μόδα & Στυλ / Alaia ή Versace; Ποιος θα κερδίσει τον Pieter Mulier;

Μετά την απομάκρυνση του Dario Vitale από τον Versace, εξελίσσεται ένα κομψό θρίλερ μεταξύ των ομίλων Prada και Richemont, ενώ φημολογείται ότι νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στον Versace θα είναι ο Pieter Mulier, ο ανανεωτής του οίκου Alaia.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Μόδα & Στυλ / Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Η ποπ σταρ που αλλάζει τους κανόνες της ομορφιάς γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της νέας παγκόσμιας καμπάνιας της MAC, ανοίγοντας ένα νέο, εκρηκτικό κεφάλαιο ως το πιο απρόβλεπτο και τολμηρό beauty icon της γενιάς της.
LIFO NEWSROOM
Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Μόδα & Στυλ / Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Διακόσια αρχειακά κομμάτια από τα ’80s και ’90s εκποιεί η Farida Khelfa, η εμβληματική φιγούρα της γαλλικής μόδας, που από τις φτωχογειτονιές της Λιόν έφτασε στην κορυφή του κόσμου της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Μόδα & Στυλ / Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Πώς γίνεται μια τσάντα «τρόπαιο»; Ποια τσάντα διεκδικείται, μπαίνει σε λίστες αναμονής, αναγνωρίζεται ως σύμβολο της μεγάλης ζωής; Από τις φετινές επανεκδόσεις μυθικών μοντέλων βγάζουμε κάποια συμπεράσματα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ο Jacob Elordi φωτογραφίζεται από τη Sofia Coppola ως πρεσβευτής της Cartier

Μόδα & Στυλ / Ο Τζέικομπ Eλόρντι φωτογραφίζεται από τη Σοφία Κόπολα ως πρεσβευτής της Cartier

Η σκηνοθέτιδα της «Priscilla» ξανασυναντά τον ηθοποιό στη Νέα Υόρκη, για να αποτυπώσει μέσα από τον φακό της την τρυφερότητα των βραχιολιών της νέας συλλογής «Love Unlimited» της Cartier.
THE LIFO TEAM
Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίκει η μόδα;

Μόδα & Στυλ / Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίσκει η μόδα;

Μια Αφρο-ευρωπαία στον ιστορικό γαλλικό οίκο και ένας παλαίμαχος σχεδιαστής της πολυτέλειας σε κινεζικό κολοσσό του retail. Η πολυτέλεια αλλάζει περιεχόμενο και ταξιδεύει. Επιτέλους! 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ