H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι

H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι Facebook Twitter
Η ψυχή του είναι ένας συνδυασμός Μαρίας Αντουανέτας και σκανταλιάρικου αγοριού που παρτάρει τις Απόκριες. Το γούστο του όμως δεν είναι αμφιλεγόμενο, κάθε άλλο.
0

O Κριστιάν Λουμπουτέν έχει θαυμάστριες που τρέχουν σ' αυτόν για να υπογράψει τις κόκκινες σόλες των παπουτσιών του που έχουν αγοράσει. Υπάρχουν πάνω από 470 χιπ-χοπ τραγούδια που αναφέρουν το όνομά του στους στίχους τους. Για να σχεδιάσει τις καλοκαιρινές του συλλογές (κάτι που γίνεται τον χειμώνα), πρέπει να ταξιδέψει στη Βραζιλία ή στην Αίγυπτο. Όταν μιλάει αγγλικά, σαν Γάλλος που είναι, προφέρει το «the», «ζε», και μου θυμίζει τον Πέπε λε Πιου. Κάποια στιγμή, το 2009, η Τζένιφερ Λόπεζ εμφανίστηκε μέσα σε μια τεράστια γόβα του για να τραγουδήσει ζωντανά το τραγούδι «Louboutins». O Κριστιάν Λουμπουτέν είναι υπεύθυνος για τα πανύψηλα τακούνια με πλατφόρμα, την τελευταία εμμονή των '00s, μέχρι περίπου το κραχ του 2008, ακριβώς τότε που υπήρχε μια γενικότερη απαίτηση όλα να είναι εξεζητημένα.


Έχει μια χαριτωμένη κλίση προς το απαγορευμένο. Όταν ήταν μικρός, πήγαινε συνέχεια στο Palais de la Porte Dorée, ένα υπέροχο αρ ντεκό κτίριο του '30 στο ανατολικό Παρίσι που φιλοξενούσε συλλογές από την Αφρική και την Ωκεανία. Στην είσοδο κάθε αίθουσας υπήρχε το σκίτσο μιας γόβας στιλέτο διαγραμμένης με μια κόκκινη γραμμή, που σήμαινε ότι δεν επιτρέπονταν τα τακούνια. Η απαγόρευση τον έκανε να τα σκιτσάρει σαν τρελός και κάπως έτσι ξεκίνησε η καριέρα του. Το 2019 ολοκληρώθηκε η αναπαλαίωση του κτιρίου, χρηματοδοτούμενη από αυτόν.

Εκείνος λέει πως αγαπάει την εικόνα των ποδιών, αλλά όχι σε σχέση με το περπάτημα. Δεν τον ενδιαφέρει η άνεση, σιχαίνεται ακόμα και την ιδέα.


Το μυαλό του ερεθίζουν τα πάντα και συντονίζεται με τον ρυθμό που επιβάλλει ο φετιχισμός του για το γυναικείο πόδι. Μπορεί να σχεδιάσει παπούτσια εμπνεόμενος απ' οτιδήποτε και τα γραφεία του κατακλύζονται από ένα χάος μικροπραγμάτων που του φτιάχνουν το κέφι. Το πρώτο του όνειρο ήταν να φτιάξει τα παπούτσια των κοριτσιών του Folies Bergère, οπότε αποφάσισε να πάει να δουλέψει εκεί. Δεν σχεδίασε ποτέ τίποτα γι' αυτές, αλλά ήταν το παιδί για όλες τις δουλειές. Τα κορίτσια που δούλευαν εκεί ένιωθαν άνετα να μιλάνε μπροστά του για τα πάντα, να είναι ευάλωτες, δεκτικές, ελεύθερες ακόμα και να του παραγγέλνουν κάθε μέρα μοσχαρίσιο καρπάτσιο. Ο μικρός Κριστιάν δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί έτρωγαν κάθε μέρα λεπτές φέτες σχεδόν ωμού μοσχαριού, ώσπου του εξήγησαν ότι δεν ήταν για φαγητό. Οι χορεύτριες έβαζαν το κρέας στα ψηλοτάκουνα για να απορροφούν τους κραδασμούς και να είναι πιο άνετα. Χρόνια μετά σχεδίασε ψηλοτάκουνες γόβες με άνοιγμα μπροστά και μια εσωτερική πλατφόρμα που βοηθούσε το πόδι να στέκεται πιο ψηλά, πιο άνετα. Η γέννηση του μοντέλου «Very Privé» «επέβαλε» στις γυναίκες τα πανύψηλα τακούνια για παραπάνω από μία δεκαετία.

H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι Facebook Twitter
Le soulier Maquereau de Christian Louboutin © Guillaume Fandel

Εξηγούμαι: δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει το σώμα ψηλότερο, λεπτότερο και πιο «ανυψωμένο» από ένα ζευγάρι ψηλά τακούνια. Ακόμα και αν χρειάζεται η δύναμη δύο ανθρώπων για να σε μεταφέρουν από το ένα μέρος στο άλλο, όταν τα φοράς για πρώτη φορά και κοιτάζεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη η δύναμή τους είναι ακαταμάχητη. Αυτό ακριβώς παρατηρεί ο Κριστιάν στις γυναίκες: όταν δοκιμάζουν τα παπούτσια του, δεν είναι αυτά που κοιτούν στον καθρέφτη. Μαγνητίζονται από την ίδια την εικόνα του σώματός τους που αλλάζει χάρη σ' αυτά. Εκείνος λέει πως αγαπάει την εικόνα των ποδιών, αλλά όχι σε σχέση με το περπάτημα. Δεν τον ενδιαφέρει η άνεση, σιχαίνεται ακόμα και την ιδέα. Κατά τη γνώμη του, δείχνει πως δεν θέλεις να προσπαθήσεις.

Έμαθε την τέχνη δίπλα στον καλύτερο, τον Roger Vivier, και τους κώδικες του εμπορίου και της βιομηχανίας όταν δούλεψε στον Charles Jourdan. Έφυγε από εκείνον όταν αποφάσισε πως δεν τον ενδιέφερε πια μια τέτοια γραμμή παραγωγής.

Η ψυχή του είναι ένας συνδυασμός Μαρίας Αντουανέτας και σκανταλιάρικου αγοριού που παρτάρει τις Απόκριες. Το γούστο του όμως δεν είναι αμφιλεγόμενο, κάθε άλλο. Απλώς πάντα έχει κάτι λίγο πονηρό και ατίθασο. Καθώς μελετά με όρεξη τον πόθο, δεν έχει πρόβλημα να αφήσει τον εαυτό του ελεύθερο. Έχει φτιάξει μπότες με τσέπες, σαν ένα σακάκι σαφάρι, που τις έχει ονομάσει «CNN Girl», και κάποιες άλλες με τακούνι 16 πόντων και κρόσσια με το όνομα «Highness Tina», προς τιμήν της Τίνα Τέρνερ. Μπορεί να δουλέψει εξίσου άνετα με τον Ντέιβιντ Λιντς και με έναν απαιτητικό πελάτη στο Χονγκ-Κονγκ που ζητάει τις κόκκινες σόλες των παπουτσιών του ντυμένες με ζαφείρια.

H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι Facebook Twitter
Η ψυχή του είναι ένας συνδυασμός Μαρίας Αντουανέτας και σκανταλιάρικου αγοριού που παρτάρει τις Απόκριες. Το γούστο του όμως δεν είναι αμφιλεγόμενο, κάθε άλλο.


Η κόκκινη σόλα, το σήμα κατατεθέν του, μια πατέντα που έχει κατοχυρώσει για ίδια χρήση, είναι φτιαγμένη για να γδέρνεται πολύ εύκολα. Υπόσχεται σ' εκείνη που φοράει τα παπούτσια του έναν κόσμο προνομίων, γκλάμουρ και ανωτερότητας. Γεννήθηκε το 1993, τον τρίτο χρόνο της επιχείρησης Louboutin, όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν και τόσο καλά. Ο Κριστιάν ήθελε να σχεδιάσει ένα ζευγάρι παπούτσια εμπνευσμένο από το έργο του Γουόρχολ, «Flowers». Όταν έφτασε το πρώτο κομμάτι από την Ιταλία, στις ίδιες έντονα φούξια και κίτρινες αποχρώσεις, ο Κριστιάν απογοητεύτηκε, κάτι απομάκρυνε το παπούτσι από την καρτουνίστικη, έντονη αίσθηση του πίνακα. Όταν είδε μια κοπέλα ‒για την ακρίβεια μοντέλο που δοκίμαζε τα παπούτσια‒ που καθόταν κοντά του να βάφει τα νύχια της του ήρθε επιφοίτηση. Άρπαξε το κόκκινο μανό και άρχισε να βάφει τις σόλες. Μετά απ' αυτό δεν υπήρχε επιστροφή.

Στις 26 Φεβρουαρίου οι πόρτες του υπέροχου, αναπαλαιωμένου πια Palais de la Porte Dorée θα ανοίξουν για να φιλοξενήσουν μια έκθεση αφιερωμένη σ' αυτόν. Στο σημείο όπου ο Κριστιάν είδε την απαγόρευση ως μια ζωηρή πρόσκληση στην αμαρτία ο επιμελητής Olivier Gabet θα φτιάξει ένα μονοπάτι γεμάτο με όλα αυτά που διεγείρουν την πονηρή φαντασία του. Εκεί θα βρίσκονται και οι συνεργασίες του με τον σκηνοθέτη Ντέιβιντ Λιντς, την καλλιτέχνιδα Lisa Reihana, το σχεδιαστικό δίδυμο των Whitaker Malem και τη χορογράφο Blanca Li. Θα υπάρχουν ακόμα τα άπειρα σκίτσα που έχει κάνει από την ηλικία των 12 μέχρι σήμερα και όλα τα σημεία όπου το μυαλό του τόλμησε να πάει, χωρίς εμείς να τα έχουμε καν φανταστεί: σε μια θάλασσα με καμπύλες, μακριά πόδια, αμαρτίες και ψηλά τακούνια.

H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι Facebook Twitter
Όταν ήταν μικρός, πήγαινε συνέχεια στο Palais de la Porte Dorée. Στην είσοδο κάθε αίθουσας υπήρχε το σκίτσο μιας γόβας στιλέτο διαγραμμένης με μια κόκκινη γραμμή, που σήμαινε ότι δεν επιτρέπονταν τα τακούνια. Η απαγόρευση τον έκανε να τα σκιτσάρει σαν τρελός και κάπως έτσι ξεκίνησε η καριέρα του.
H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι Facebook Twitter
Maquereau shoe, η πρώτη δημιουργία του Christian Louboutin, το 1987. © Christian Louboutin
H χρυσή ώρα του Κριστιάν Λουμπουτέν στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο 14χρονος Christian Louboutin μετά το σχολείο © Bernard Faucon

Christian Louboutin, Exhibition[niste]

Palais de la Porte Dorée

26 Φεβρουαρίου έως 26 Ιουλίου 2020

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ