O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
1
O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Ο Μάθιου Μακόναχι σε σκηνή της ταινίας Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ

Ο Γκας Βαν Σαντ και ο Νάνι Μορέτι, αμφότεροι κάτοχοι Χρυσών Φοινίκων σε παλιότερα φεστιβάλ Καννών, φαίνεται απίθανο να ντουμπλάρουν. Στην περίπτωση του Βαν Σαντ, το απίθανο παίρνει διαστάσεις πανωλεθρίας.

 

Το Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ ξεκινάει υπέροχα, έχοντας ήδη ένα υπέροχα τραγικό concept: Ο Μάθιου Μακόναχι ταξιδεύει στο Τόκιο για να αφαιρέσει τη ζωή του στο διαβόητο για τις αυτοκτονίες, δάσος Αοκιναχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι. Λίγο πριν την τελευταία πράξη, προσπαθεί να σώσει έναν Ιάπωνα (Κεν Γουατανάμπε) που παραπατά, σε κακή κατάσταση ανάμεσα στους βράχους και τα δένδρα, ενώ εμείς βλέπουμε αναδρομικά την προβληματική σχέση του με την σύζυγο, που υποδύεται η Νεϊόμι Γουότς.

Το Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ ξεκινάει υπέροχα, έχοντας ήδη ένα υπέροχα τραγικό concept: Ο Μάθιου Μακόναχι ταξιδεύει στο Τόκιο για να αφαιρέσει τη ζωή του στο διαβόητο για τις αυτοκτονίες, δάσος Αοκιναχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές του Sea of Trees

Ο Αμερικανός υπόσχεται μια περιπλάνηση φαντασμάτων σε ένα ιδανικό τοπίο, αλλά παλινωδεί χωρίς τελειωμό ανάμεσα στο κλισέ οικογενειακό μελό και την ενοχική κατάρρευση ενός επιστήμονα που αδυνατεί να συλλάβει την έννοια του μεταφυσικού, σε έναν από τους στοιχειωμένους, μυθολογικά, φυσικούς χώρους του πλανήτη. Στην πλούσια εργογραφία του, ο Γκας Βαν Σαντ φαίνεται να γυρίζει τη μία ένα φιλμ για Όσκαρ, και την άλλη για Κάννες. Για κάθε Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ και Ψάχνοντας τον Φόρεστερ, υπάρχει ένα Elephant  και ένα Last Days. Με το Sea of Trees, έφερε ένα θεωρητικά Οσκαρικό δράμα λύτρωσης στο φεστιβάλ Καννών, κι αντί να διαπρέψει με τον συνδυασμό, έχασε και τους δύο στόχους του.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Γκας Βαν Σαντ στις Κάννες, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου

 

Είναι να αναρωτιέται κάποιος πώς είναι δυνατόν το φεστιβάλ να επιλέγει έναν προηγούμενο νικητή του Χρυσού Φοίνικα, με μια κακή στιγμή του (οι κριτικές κυρίως από τους Αμερικανούς αλλά και από το ενδεικτικό καθημερινό βαθμολόγιο του Screen International, είναι σφαγιαστικές, κάτι που δεν θυμάμαι να έχει ξαναγίνει σε τέτοια έκταση στο παρελθόν με διεκδικητή, εντός συναγωνισμού) και να απορρίπτει τον Ταϊλανδό Απιτσατπόνγκ Βερεσεθάκουλ, ο οποίος μάλιστα κέρδισε Φοίνικα μόλις με την προηγούμενη ταινία, κι όχι πριν από 30 χρόνια (δηλαδή δεν είναι περίπτωση Κόπολα) και να τον υποβιβάζει στο Ένα Κάποιο Βλέμμα; Τόσο χάλια είναι η ταινία του Βερεσεθάκουλ, ή απλώς δεν προτιμήθηκε, έναντι της παρουσίας του Μάθιου Μακόναχι και της Γουότς στο κόκκινο χαλί;

 

 

Ο Νάνι Μορέτι δεν έχει καμμία σχέση με το πατατράκ του Βαν Σαντ.

Απλώς, το Mia Madre δεν συγκαταλέγεται στις καλύτερες ταινίες του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Ιταλός σκηνοθέτης δεν βρήκε τα συγκινητικά του πατήματα μέσα από τη σχέση μιας σκηνοθέτιδας με την ετοιμοιάνατη μητέρα της. Μάλιστα, ο Μορέτι θέλησε να δώσει τον πρώτο ρόλο σε γυναίκα, κρατώντας για τον εαυτό του τον υποστηρικτικό ρόλο του αδελφού.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter

 

Ο Τζον Τουρτούρο περιηγείται κωμικά σε μια ταινία που γυρίζεται μέσα στην ταινία, προσθέτοντας μια όχι πάντα εύστοχη, αλλά ευπρόσδεκτη, κωμική ανακούφιση σε μια πένθιμη ενδοσκόπηση μιας κοντρολαρισμένης, έξυπνης αλλά θλιμμένης αστής, που σταδιακά ανακαλεί τα διδάγματα της καθηγήτριας μάνας, σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

 


 

Ο Μορέτι έλαβε θετικές κριτικές, όπως και ο Γιώργος Λάνθιμος με τον εξαιρετικό Αστακό, ο οποίος αποθεώθηκε από τους Αμερικανούς ανταποκριτές και βρήκε μεγαλύτερη αντίσταση από τους Γάλλους, με τους Βρετανούς να βρίσκονται κάπου στη μέση. Με δεδομένο πως η ταινία ψάχνει, αν δεν έχει βρει ήδη, αγοραστές στις ΗΠΑ, έχοντας εξασφαλίσει διανομή σε δυνατές ευρωπαϊκές αγορές, το καλό buzz βοηθάει πολύ. Το Hollywood Reporter τον δίνει ως φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, ενώ ακόμη έχουμε να διανύσουμε το υπόλοιπο μισό του φεστιβάλ, με αναμενόμενες ταινίες να προβάλλονται στις επόμενες ημέρες...

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO.

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Η ταινία του Gus Van Sant έχει πάρει τόσο απαίσιες κριτικές που θέλω να τη δω! Πάντως το Watanabe λυπάμαι. Και όποιος συνεχίσει να δίνει ρόλους επιστημόνων στον Matthew McConaughey είναι έρμαιο της τύχης του και των βιτριολικών κριτικών!