Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα

Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα Facebook Twitter
1
Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα Facebook Twitter
O Jack Johnson (1878-1946) γίνεται ο πρώτος μαύρος πρωταθλητής βαρέων βαρών. Έμαθε μποξ στην φυλακή όπου βρισκόταν για αδικήματα που αφορούσαν παραβάσεις ρατσιστικών νόμων. Οι παραβάσεις αναφέρονταν, κυρίως, στις σχέσεις του με λευκές γυναίκες. Τον παγκόσμιο τίτλο τον πήρε απο τον Τζέφρυς στον 15ο γύρο. Ο αγώνας έγινε στο Ρίνο της Νεβάδας το 1910. Μετά την νίκη του αναγκάστηκε σε αποδημία απο τις ΗΠΑ...

Αν οι ιστορίες του Jack London εμπνευσμένες από τον κόσμο του μποξ έχουν ενδιαφέρον, τότε τα δημοσιογραφικά του κείμενα για τους αγώνες πυγμαχίας είναι χωρίς υπερβολή μικρά αριστουργήματα του γραπτού λόγου. Και πως αλλιώς να χαρακτηρίσεις δημοσιογραφικά κείμενα που έχουν γραφτεί το 1910 και μετά από περισσότερο από έναν αιώνα μπορούν να βάλουν τα γυαλιά στους σημερινούς αθλητικογράφους;

Η καλύτερη ανταπόκριση του ήταν αυτή που του είχε αναθέσει η εφημερίδα Χέραλντ της Νέας Υόρκης τον Ιούνιο του 1910 για τον ιστορικό αγώνα ανάμεσα στους διάσημους μποξέρς της εποχής Τζέφρυς και Τζόνσον. Καταφθάνει στην πόλη Ρίνο στην Νεβάδα, δέκα μέρες πριν τον αγώνα και καθημερινά στέλνει μια ανταπόκριση. Από το κλίμα που επικρατεί στην πόλη και την άφιξη των αθλητών μέχρι τις βραδινές προπονήσεις τους και τις φαινομενικά ασήμαντες ιδιοτροπίες των πρωταγωνιστών που ετοιμάζονται για τον αγώνα της ζωής τους, ιδιοτροπίες όμως που το γερακίσιο μάτι του Λόντον τις κόβει και τις σερβίρει στον αναγνώστη με τρόπο που ξεσκεπάζει κομμάτια της προσωπικότητας τους, τα κείμενα του είναι σκέτη απόλαυση. Όπως σε αυτό το απόσπασμα:

Φαντάζομαι ότι όσοι διάβαζαν τις ανταποκρίσεις του και δεν μπορούσαν να βρίσκονται στην Νεβάδα εκείνο τον Ιούλιο του 1910 θα είχαν πεθάνει από την ζήλια τους. Σου δημιουργεί την αίσθηση ότι χάνεις κάτι τόσο σημαντικό που θα το μετανιώσεις επειδή δεν το έζησες.

 

Παρεξηγώντας λοιπόν μερικοί τον Τζέφ, σου πετάνε ξαφνικά την δήθεν αποστομωτική ερώτηση: «Και καλά, αν φοβάται τόσο πολύ το κοινό, και δεν προπονείται μπροστά σε διακόσια άτομα, τότε πως θα αγωνιστεί μπροστά σε 20.000 θεατές;»

 

Η απάντηση είναι απλή. Έχει ήδη αγωνιστεί μπροστά σε ανάλογα μεγάλα πλήθη, χωρίς να φοβηθεί. Επιπλέον είναι ένας άνθρωπος που σκέπτεται. Ένας σιωπηλός άνθρωπος συνήθως είναι και σκεπτόμενος. Επειδή δεν ξεστομίζει στον πρώτο τυχόντα τις σκέψεις του, δεν σημαίνει ότι δεν ξέρει τι του γίνεται.

 

Αντίθετος χαρακτήρας είναι ο ανέμελος, χαρούμενος Τζακ Τζόνσον. Κανείς πυγμάχος δεν υπήρξε πιο κοινωνικός από τον Τζόνσον ολοένα και πιο πρόθυμος να ξανασυναντήσει παλιούς γνώριμους και να κάνει καινούριους. Τα πλήθη τον γοητεύουν, σπεύδει να τα συναντήσει και για να ανταποδώσει τα ικανοποιεί όσο μπορεί. Αν μια μέρα αποφασίσει να μην προπονηθεί και μαζευτούν στο μεταξύ διακόσιοι φίλαθλοι που τον περιμένουν, αποκλείεται να τους αφήσει απογοητευμένους. Θα ξεκινήσει αμέσως με τους παρτεναίρ το, και σε λίγο θα βρίσκεται στον δέκατο ή στον δωδέκατο γύρο μιας επίδειξης.

 

Στον καταυλισμό του ο Τζόνσον , είναι διαρκώς στο επίκεντρο των πραγμάτων. Είναι αυτός που διασκεδάζει τους άλλους, που παίζει μουσική, παιχνίδια, που μιμείται και σατιρίζει. Προσκαλεί μεγαλόφωνα τους άλλους να του κάνουν παρέα και να διασκεδάσουν.

Στις Τέσσερις αυτοί οι δύο παράξενα διαφορετικοί άνθρωποι θα έρθουν για πρώτη φορά αντιμέτωποι, ο σιωπηλός μαχητής και ο φλύαρος. Δυο πράγματα περιμένω από τον Τζόνσον. Όσο προχωράει ο αγώνας να μιλάει όλο και λιγότερο και το περίφημο χαμόγελο του να σβήσει, αν δεν παγώσει, γιατί δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για τον αγώνα της καριέρας του, κι αν ποτέ σοβαρευτεί στη ζωή του θα είναι στις Τέσσερις, ύστερα από τους πρώτους γύρους που το παιχνίδι θα μπει στο ψητό. Μια ασφαλής πρόβλεψη για τον Τζέφρυς είναι ότι δεν θα γίνει πιο ομιλητικός στους επόμενους γύρους απ ότι στον πρώτο και ότι στον πρώτο δεν θα ξεστομίσει λέξη.»

Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα Facebook Twitter
Τζιμ Τζέφρυς, (1875-1953). Κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο το 1902 στον 9ο γύρο, με νοκ αουτ απο τον Φίτζσίμονς. Μέχρι τον 8ο γύρο οι πάντες περίμεναν οι πάντες να εγκαταλείψει αφού τα τραύματα του έκαναν τη θέα του φρικιαστική. Με τους σημερινούς κανονισμούς ο αγώνας θα είχε διακοπεί εις βάρος του...
Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα Facebook Twitter
Σκηνή απο τον ιστορικό αγώνα ανάμεσα στους δυο πυγμάχους...

Αυτό που συναρπάζει περισσότερο στην ανταπόκριση του Λόντον είναι ότι ενώ έχει την προσωπική του προτίμηση ανάμεσα στους δυο αθλητές την οποία εκφράζει, δεν αφήνεται να παρασυρθεί από αυτή. Στις ανταποκρίσεις του ο συγγραφέας κρατάει το χαλινάρι και δεν αφήνει τον οπαδό να εκτροχιασθεί, ενώ στο τέλος αυτός που νικά είναι ο δημοσιογράφος!

Καθώς το διάβαζα σκεφτόμουν όλους αυτούς που γράφουν για το ποδόσφαιρο  σήμερα που όχι μόνο δεν χαλιναγωγούν την προσωπική τους προτίμηση αλλά παρασύρονται από αυτή. Για αυτό τα κείμενα τους μοιάζουν με πληρωμένες καταχωρήσεις υπέρ μιας ομάδας που διαβάζονται μόνο από τους οπαδούς της ομάδας.

Ενώ ο Λόντον αγαπά το ίδιο το άθλημα πιο πολύ από τους πρωταγωνιστές του. Φαντάζομαι ότι όσοι διάβαζαν τις ανταποκρίσεις του και δεν μπορούσαν να βρίσκονται στην Νεβάδα εκείνο τον Ιούλιο του 1910 θα είχαν πεθάνει από την ζήλια τους. Σου δημιουργεί την αίσθηση ότι χάνεις κάτι τόσο σημαντικό που θα το μετανιώσεις επειδή δεν το έζησες. Έχω την αίσθηση ότι εάν έγραφε για διαγωνισμό μαγειρικής θα σου δημιουργούσε την ίδια ζήλια επειδή τον έχασες. Γράφει τρεις μέρες πριν τον αγώνα:

«Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι εδώ. Δεν έχει ξαναδιοργανωθεί αναμέτρηση όμοια με αυτήν που περιμένουμε σε τρείς μέρες. Αν κάποιος Κροίσος μου έλεγε να κανονίσω μόνος μου το χρηματικό ποσό που θέλω για να μη δω τον αγώνα, θα ερχόμουν σε πολύ δύσκολη θέση. Ασφαλώς κάποιο μυθικό ποσό θα με κρατούσε μακριά, ο υπολογισμός του όμως θα ήταν εξουθενωτικός. Αυτό που φοβάμαι δεν είναι ο Κροίσος, αλλά μην με πατήσει κανένα τράμ στο Ρίνο. Όταν σκέφτομαι όμως τα χάλια που έχουν, παίρνω θάρρος.

 

Όποιος αγαπάει το μποξ, διαθέτει τα λεφτά και βρίσκεται σε απόσταση βολής από το Ρίνο, δεν θα πρέπει να χάσει τον αγώνα. Απ όποια σκοπιά και αν εξετάσουμε το θέμα, βλέπουμε ότι η ιστορία του ρίνγκ δεν έχει γνωρίσει ξανά τέτοια σύγκρουση και ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να επαναληφθεί στο μέλλον – τουλάχιστον όσο ζουν οι σημερινοί φίλοι του αθλήματος. Ακόμη και αν ξεπεραστούν οι προκαταλήψεις εναντίον του, αν κάθε πολιτεία αγκαλιάσει ζεστά το μποξ, πάλι δεν υπάρχει περίπτωση να επαναληφθεί τέτοια σύγκρουση μέσα στην ερχόμενη γενιά.

 

Κατ αρχήν, ποτέ δυο τέτοιοι άνδρες δεν έχουν βρεθεί αντιμέτωποι στο ρίνγκ. Στην μακριά ιστορία του μπόξ, ποτέ δεν συγκρούστηκαν δυο εφάμιλλοι γίγαντες. Δεν υπάρχει άλλος από την γενιά τους που να μπορεί να συγκριθεί μαζί τους. Είναι αποτέλεσμα όχι μιας γενιάς, αλλά δυο φυλών.»

Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα Facebook Twitter
Αφίσα της εποχής.

Στον αγώνα θα σημειωθεί μια ιστορική νίκη. Ο jack Johnson θα γίνει ο πρώτο Αφροαμερικανός παγκόσμιος πρωταθλητής πυγμαχίας στην κατηγορία βαρέων βαρών. Ο Λόντον γράφει:

«Ο Τζόνσον είναι ένα θαύμα. Κανείς δεν τον καταλαβαίνει τον άνθρωπο που διαρκώς χαμογελά. Λοιπόν, αυτή η αναμέτρηση ήταν όλη ένα χαμόγελο. Η προσπάθεια που κατέβαλε ο Τζόνσον για να νικήσει, περιορίστηκε σε ένα χαμόγελο. Τι πιο ξεκούραστη νίκη!

Και τώρα που θα βρεθεί πρωταθλητής που θα εξαναγκάσει τον Τζόνσον να υπερβεί τις δυνάμεις του, που θα θολώσει το αστραφτερό του βλέμμα, θα σβήσει το χαμόγελο και θα σιωπήσει το χρυσολάλητο βλέμμα του;»

Ο συγγραφέας Jack London γράφει για τον αγώνα του αιώνα Facebook Twitter
Φωτο: Ο συγγραφέας Jack London σε νεαρή ηλικία. O Λόντον είναι ένας απο τους πρώτους συγγραφείς (αν όχι ο πρώτος) που τόλμησε να χρησιμοποιήσει ένα πυγμάχο ως μυθιστορηματικό ήρωα το 1905 στο "Παιχνίδι"...

Αποσπάσματα απο τις "Ιστορίες του Μπόξ"- Jack London εκδόσεις: ΑΓΡΑ. Λεζάντες απο τις πληροφορίες που βρίσκονται στο Επίμετρο του βιβλίου

 ________________

 


Σκηνές απο τον αγώνα μέσα απο το ντοκιμαντέρ για τον Jack Johnson γυρισμένο το 1971

Βιβλίο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Βιβλίο / Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Πενήντα χρόνια μετά την άγρια δολοφονία του, οι προγνώσεις του για τον φασισμό είναι πιο επείγουσες από ποτέ, σημειώνει η Βρετανίδα συγγραφέας Ολίβια Λέινγκ, το νέο βιβλίο της οποίας περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία του «Σαλό (120 Μέρες στα Σόδομα)».
THE LIFO TEAM
Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM
«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια