Ένας χρήστης του LIFO.gr γράφει την δική του κριτική για την "Μικρά Αγγλία"

Ένας χρήστης του LIFO.gr γράφει την δική του κριτική για την "Μικρά Αγγλία" Facebook Twitter
5

Του χρήστη Κarl Rossman/ Από το City Guide του LIFO.gr 

 

Πριν λίγο καιρό, μετά τον επανασχεδιασμό του σάιτ της LiFO, φροντίσαμε να δίνουμε συχνότερα και εμφατικότερα το λόγο σε εσάς, τους αναγνώστες μας. Όχι άδικα. Τις περισσότερες φορές, αναδεικνύετε πτυχές του θέματος που μάς είχαν διαφύγει, δίνετε πληροφορίες που εμείς δεν είχαμε, κάνετε παρατηρήσεις θαυμαστής ακρίβειας και γούστου.

Στις σελίδες κριτικής θεάτρου και κινηματογράφου, εκτός από το σύστημα που επιτρέπει να δίνετε κι εσείς τα άστρα που νομίζετε σε κάθε νέα παράσταση και ταινία, μπορείτε να γράψετε τη δική σας κριτική! Η οποία θα συμβάλλει στην γενική εντύπωση και αποτίμηση κάθε έργου Τέχνης.

Ενδεικτικά, αναδημοσιεύουμε την κριτική του αναγνώστη με το ψευδώνυμο Karl Rossman που αναρτήθηκε κάτω από την κριτική του Θοδωρή Κουτσογιαννόπυλου για την θεαματική επιτυχία των ημερών: την "Μικρά Αγγλία" του Παντελή Βούλγαρη.

 

Γράψετε και εσείς την κριτική που θέλετε, κάτω από τις κριτικές και τις παρουσιάσεις των ταινιών και θεατρικών παραστάσεων που παρακολουθείτε

ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΔΩ!

 ________________

Η κριτική του αναγνώστη μας:

Αν και στην αρχή ο υπερβολικός τρόπος που μιλάνε οι χαρακτήρες (σα να διαβάζουν κατευθείαν από το βιβλίο) ξενίζει κι ίσως να σε κρατάει εκτός ταινίας για λίγο, όσο η αφήγηση γίνεται πιο καθαρά κινηματογραφική κι ο λόγος δίνει περισσότερο χώρο στην εικόνα καταλήγεις να παρακολουθείς με δέος το Τραγικό που χτίζεται βουβά, περιμένοντας το κακό να ξεσπάσει από στιγμή σε στιγμή.

Τα πάντα συμβαίνουν πίσω από τα πρόσωπα, οι εντάσεις είναι υπόγειες, οι μάχες εσωτερικές, δοσμένες λιπόψυχα και ηττημένες εξ αρχής. Εκείνα που θα σημαδέψουν τις ζωές των χαρακτήρων, όσα θα βάλουν σε κίνηση την τραγική τους μοίρα δε θα συζητηθούν ποτέ, δεν έχουν όνομα. Είναι μικρές, σπασμωδικές κινήσεις κι ανολοκλήρωτες σκέψεις που υποτάσσονται αμαχητί στη σαρωτική καθημερινότητα της ζωής και των τρόπων του νησιού. Κι είναι μοναδικός ο τρόπος που η κάμερα ψάχνει κι εκθέτει με θαυμαστή οικονομία αυτές τις μικρές στιγμές που αλλάζουν οριστικά τα πάντα (τα χέρια που σταυρώνουν ενοχικά κι ανυπόμονα πίσω από μια ποδιά, ένα "ξερό όχι", το γράμμα που δε θα σταλεί, μια πληγή που κάνει τον εαυτό της εκδίκηση, ένα βλέμμα που συνειδητοποιεί με τρόμο πως αυτό που έμεινε αδικαίωτο από δειλία, επιστρέφει σαν τιμωρία – μαρτύριο καθημερινό χωρίς διέξοδο).

Η Μικρά Αγγλία, φωτογραφημένη με νοσταλγική ακρίβεια τέτοιας έντασης που κάθε εικόνα της ξυπνάει ολοζώντανες ελληνικές μυρωδιές και μνήμες (υπέροχη η σεκάνς της Ανάστασης), είναι σκληρή αλλά πανέμορφη, βαθιά συγκινητική κι όταν το κακό τελικά ξεσπάσει σε μια μοναδικά σπαρακτική, πρωτόγνωρης έντασης σκηνή, σε αφήνει για ακόμη λίγη ώρα εκτεθειμένο επίπονα στο τσακισμένο, άδειο βλέμμα των χαρακτήρων, θυμίζοντας ότι η Τραγωδία αφήνει πίσω της ζωντανούς, που θα πρέπει να ζήσουν με τον πόνο και τη ντροπή της. 

Αρχείο
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
"Τα πάντα συμβαίνουν πίσω από τα πρόσωπα, οι εντάσεις είναι υπόγειες, οι μάχες εσωτερικές, δοσμένες λιπόψυχα και ηττημένες εξ αρχής. Εκείνα που θα σημαδέψουν τις ζωές των χαρακτήρων, όσα θα βάλουν σε κίνηση την τραγική τους μοίρα δε θα συζητηθούν ποτέ, δεν έχουν όνομα. Είναι μικρές, σπασμωδικές κινήσεις κι ανολοκλήρωτες σκέψεις που υποτάσσονται αμαχητί στη σαρωτική καθημερινότητα της ζωής και των τρόπων του νησιού."Εξηγήστε μου λίγο -σε απλά ελληνικά- τι εννοείται.Μπερδεύτηκα ολίγον ο αδαής περί τα κινηματογραφικά.Και μετά να μου απαντήσετε γιατί στον ελληνικό κινηματογράφο πρέπει να γίνονται όλα ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ και ΥΠΟΓΕΙΑ; Στο φρεάτιο του ασανσέρ γυρίζονται οι ταινίες;
Μπορώ να φανταστώ πως θα βρεθούν πολλοί αντίθετοι με το σχόλιό μου, αλλά όσο απελπισμένα και αν κατέφυγα στη μεγάλη οθόνη για να συγκινηθώ για άλλη μια φορά με τη "μαεστρία" του Βούλγαρη να παρουσιάζει τον πόνο και τα πάθη των ηρώων του(σε λίγες ταινίες έχω κλάψει όπως στις Νύφες), δεν κατάφερα ούτε να δακρύσω. Και είμαι πάντα έτοιμη να χαθώ σε συναισθήματα. Από τότε προσπαθώ απεγνωσμένα να καταλάβω τι μου φταίει. Ίσως η τόση διαφήμιση. Ίσως οι μεγάλες μου προσδοκίες. Ίσως η κατά τη γνώμη μου αδυναμία του σκηνοθέτη να μεταφέρει τον πόνο τόσων σελίδων σε 3 ώρες ταινίας. Με εξαίρεση ίσως τη στιγμή που η Όρσα καταρρέει από τα τραγικά νέα.Αναγνωρίζω πως πρόκειται για μια εντυπωσιακή για τα ελληνικά δεδομένα παραγωγή, αλλά με λυπεί το γεγονός πως της δίνεται, για παράδειγμα, μεγαλύτερη προσοχή από το μόλις προ ολίγων μηνών αριστούργημα "Miss Violence" του κ. Αβρανά.
Συμφωνώ απόλυτα με τη πρώτη παράγραφο, τόσο που θα μπορούσα να την είχα γράψει εγώ...Θα τονίσω μόνο την υπέροχη φωτογραφία στις εικόνες της φουρτουνιασμένης θάλασσας...
Χρήστης του Lifo...Χάθηκε το "αναγνώστης", "φίλος", έστω και "οπαδός"...άντε και "συνδρομητής", άντε και "επισκέπτης¨. Σκληρή λέξη, άψυχη, πλαστική - "η διεύθυνση του Lifo εύχεται χρόνια πολλά στους χρήστες μας" !