6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel

6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel Facebook Twitter
0
6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel Facebook Twitter

Στην Iris Apfel δεν αρέσει η ροκ μουσική, αλλά είναι μεγάλη φαν της τζαζ. «Ήταν μια μεγάλη επιρροή στην ζωή μου επειδή η τζαζ έχει να κάνει με τον αυτοσχεδιασμό και ο κόσμος λέει ότι ο τρόπος που ντύνομαι είναι στην πραγματικότητα αυτοσχεδιασμός», λέει.

Το ντοκιμαντέρ Iris ακολουθεί την Apfel στη απρόσμενα βαρυφορτωμένη καθημερινότητα της. Γυρίστηκε σε διάστημα 4 χρόνων από τον Albert Maysles πριν τον θάνατο του. Μπαίνουμε σε πολυσύχναστα καταστήματα και αγορές, σε βιτρίνες και παρηκμασμένα διαμερίσματα και ακολουθούμε αυτό το ‘σπάνιο πουλί’ καθώς ξετρυπώνει πολύχρωμα μπιχλιμπίδια με περισσότερο ωμό πάθος από μια καρακάξα υπό την επήρεια LSD. «Κάθε αγορά που έχει κάτι να πουλήσει, μου αρέσει», εξομολογείται.

Μπορεί να της αρέσει να ψωνίζει αλλά η Iris σίγουρα δεν είναι μια ακόμη απλώστρα. Η ταινία είναι γεμάτη από έξυπνες και αιχμηρές σοφίες. Η Iris έχει το δικό της σάουντρακ, το κροτάλισμα των βραχιολιών και τον ήχο που κάνουν τα υφασμάτα. Απεικονίζει το σπάνιο χάρισμα της σοφίας και της εμπειρίας στον κόσμο της μόδας. Είναι 93 χρονών και εξακολουθεί να είναι πιο ειλικρινής και έμπειρη από τα περισσότερα άτομα στην βιομηχανία.

Ο Maysles ήθελε να συλλάβει στην κάμερα το ωμό της πνεύμα και την έμφυτη ματιά της γι’ αυτά τα πράγματα και το κατάφερε. Αυτό το αξιοσημείωτο ντοκιμαντέρ μπορεί να διδάξει κάποιον περισσότερα για το σχέδιο, την μόδα και το αληθινό πάθος από ότι τα περισσότερα μαθήματα στα κολέγια θα μπορούσαν.

Για κάποια όμως που δίνει τόσο θεαματικές, γρήγορες και πιασάρικες συμβουλές, η Iris είναι απίστευτα σεμνή για τις απόψεις της και πραγματικά ευγνώμων για την προσοχή. «Σε αυτό το στάδιο του παιχνιδιού, είναι, πώς μπορώ να το πω, μια επιβράβευση και κάπως απρόσμενο να μου δίνουν όλες αυτές τις επευφημίες ενώ θα έπρεπε να με είχαν στείλει στα θυμαράκια».

Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα στη ζωή

«Χρειάζεται πολύ σκληρή δουλειά, πρέπει να ξεφορτωθείς πολλά σκουπίδια. Τίποτα που αξίζει δεν είναι εύκολο. Δεν υπάρχει δωρεάν φαγητό. Την ημέρα που το έμαθα αυτό ήταν η ημέρα που μεγάλωσα. Όλα έχουν ένα τίμημα. Όλα τα  εξωγενή πράγματα στην ζωή σας μπορεί να σας διαλύσουν. Ο καθένας είναι διαφορετικός. Δεν μπορείτε να κάνετε κανόνες για όλους τους ανθρώπους επειδή κάθε προσωπικότητα είναι διαφορετική. Το να βάζετε όλους στο ίδιο καζάνι είναι ένα φοβερό πράγμα».

6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel Facebook Twitter

Δώσε μου ευτυχία εκτός από το να φαίνομαι καλά

«Αρκετοί μου λένε ότι θα ήθελαν να είναι πιο ξεχωριστοί αλλά πρέπει να το δουλέψεις. Κανείς δεν είναι ίδιος με τους άλλους, μερικοί άνθρωποι είναι άνετοι με ένα πράγμα ή φαίνονται ωραίοι σε ένα πράγμα και πρέπει να ξέρουν τι μπορούν να χειριστούν. Και αυτό είναι υπέροχο αν κάνει κάποιον ευτυχισμένο αλλά είναι καλύτερα να είσαι ευτυχισμένος από το να είσαι καλοντυμένος. Αυτό λέω πάντα. Μπορείς όμως να είσαι και τα δύο, να είσαι άνετος και καλοντυμένος και ευτυχισμένος: πρέπει να το κάνεις εσύ ο ίδιος για τον εαυτό σου, κανείς δεν μπορεί να σου το πει. Ο κόσμος μπορεί να σου το λέει όλη μέρα αλλά στο τέλος εσύ είσαι αυτός που πρέπει να το κάνει».

Βασιζόμαστε πολύ στο διαδίκτυο

«Τεχνολογικά ζω στον 17ο αιώνα. Δεν έχω υπολογιστή και δεν κοιτάω στο ίντερνετ. Ξέρω ότι ο κόσμος μου λέει ότι πρέπει να το ξεπεράσω αλλά δεν το βλέπω έτσι, θεωρώ ότι είναι ηλίθιο. Και ακόμη και αν δεν ξέρω τι συμβαίνει σε αυτό τον τομέα, ξέρω ότι ο κόσμος βασίζεται πολύ σοβαρά σε αυτό και είναι κάτι που δεν εγκρίνω. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουν χάσει την τέχνη των σχέσεων, των ανθρώπινων σχέσεων. Τα πάντα εξαρτώνται από τις μηχανές και είναι λυπηρό. Δεν ξέρω πώς είναι αλλού αλλά εδώ (Αμερική), έτσι νοιώθω».

6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel Facebook Twitter

Τα νέα παιδιά είναι συνέχεια στο κινητό τους

«Θα βγουν ραντεβού και θα κάθονται να στέλνουν μηνύματα ο ένας στον άλλον, λες και είναι δυο κωφάλαλοι. Οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι έχουν τεράστια δυσκολία να κάνουν σχέσεις και το διαδίκτυο τους παρέχει τα πάντα. Δεν χρειάζεται να αναπτύσσεις την μνήμη σου για τίποτα απλά πατάς ένα κουμπί και έχεις την απάντηση. Δεν νομίζω ότι είναι κάτι καλό αλλά ποια είμαι εγώ; Αυτή είναι απλά η γνώμη μου. Η τεχνολογία είναι υπέροχη και κάνει ένα σωρό καταπληκτικά πράγματα αλλά κατά την άποψη μου πολύς χρόνος ξοδεύεται με λάθος τρόπο. Δεν κάνω κριτική σε κανέναν, δεν είναι η θέση μου. Είναι απλά μια παρατήρηση. Ξέρω ότι δεν κάνω λάθος και όλο και περισσότερα άτομα συμφωνούν μαζί μου».

 

Μάθε τον εαυτό σου πριν κάνεις ψώνια

«Δεν είμαι επιστήμονας και δεν ξέρω πώς ακριβώς γίνεται αλλά πιστεύω ότι αν οι άνθρωποι καταλάβαιναν τον εαυτό τους, τότε θα ήταν πιο εύκολο γι’ αυτούς να γίνουν λίγο πιο αυθεντικοί. Τους είναι πολύ πιο εύκολο απλά να μην σκέφτονται τι τους ταιριάζει και να κάνουν αυτά που τους λένε  τα περιοδικά μόδας. Όμως, μετά όλοι θα μοιάζουν ακριβώς το ίδιο».

Μείνε καθαρός από τα διαδικτυακά ψώνια

«Πρώτα απ’ όλα δεν χρειάζομαι τίποτα από αυτά τα πράγματα και βλέπω αρκετά από αυτά στην αληθινή ζωή έτσι δεν χρειάζεται να ψάξω στο διαδίκτυο. Ξέρω ότι είναι ευκολία αλλά δεν μπορώ να ψωνίσω στο διαδίκτυο, θα ήθελα να το δω, να το πιάσω. Το ίντερνετ είναι μια τεράστια δύναμη και έχει αλλάξει το πρόσωπο της παγκόσμιας αγοράς. Γνωρίζω ότι είναι πολύ σημαντικό».

6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel Facebook Twitter
6 ανεκτίμητα tips από την Iris Apfel Facebook Twitter

via Dazeddigital.com

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ