Η Yayoi Kusama εικονογραφεί την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων

Facebook Twitter
0

Η Yayoi Kusama είναι μια από τους πιο σπουδαίους σύγχρονους  καλλιτέχνες της Ιαπωνίας και μια σημαντική φωνή της avant-garde. Στη ζωγραφική της, στα κολάζ της, στα γλυπτά της και στις εγκαταστάσεις της εμφανίζεται η εμμονή της για την επανάληψη και τα μοτίβα. Περιγράφει τον εαυτό της ως «εμμονικό καλλιτέχνη».

«Μια μέρα κοιτούσα το σχέδιο των κόκκινων λουλουδιών στο τραπεζομάντηλο και όταν κοίταξα πάνω είδα το ίδιο σχέδιο να καλύπτει το ταβάνι, τα παράθυρα και τους τοίχους και τελικά όλο το δωμάτιο, το σώμα μου και το σύμπαν. Ένιωθα ότι άρχισα να εξαφανίζομαι, να μετατρέπομαι σε αιωνιότητα μέσα στην απεραντοσύνη του αιώνιου χρόνου και στο απόλυτο του διαστήματος και μετατρεπόμουν στο τίποτα. Όταν συνειδητοποίησα ότι πράγματι αυτό συνέβαινε και δεν ήταν απλώς η φαντασία μου, τρόμαξα. Ήξερα ότι έπρεπε να τρέξω μακριά. Ανέβηκα τρέχοντας τις σκάλες για να γλιτώσω ενώ τα σκαλοπάτια πίσω μου κατέρρεαν κι έπεσα κάτω τραυματίζοντας τον αστράγαλό μου.»

Η Yayoi Kusama μοιάζει να είναι το πιο κατάλληλο πρόσωπο για να εικονογραφήσει την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Η φαντασία της, οι εμμονές της που πλησιάζουν και αρκετές φορές προσπερνάνε τις παραισθήσεις έντυσε την ιστορία για άλλη μια φορά, μπαίνοντας στον κατάλογο των σπουδαίων καλλιτεχνών που προσπάθησαν να εικονογραφήσουν ένα μοναδικό βιβλίο με σκοτεινό παιχνίδισμα μεταξύ του ονείρου και φιλοσοφικών τοποθετήσεων.

Ο Γάτος, βλέποντας την Αλίκη, απλώς χαμογέλασε. Καλοσυνάτος φαίνεται, σκέφτηκε εκείνη. Ωστόσο, δεν έπαυε να έχει πολύ μακριά νύχια και μπόλικα δόντια, οπότε η Αλίκη σκέφτηκε ότι έπρεπε να του φερθεί με σεβασμό.
    «Γάτε του Τσέσαϊρ», άρχισε κάπως δισταχτικά, μιας και δεν ήταν βέβαιη ότι θα του άρεσε η προσφώνηση· εκείνος όμως χαμογέλασε λιγάκι πιο πλατιά. «Για την ώρα είναι ευχαριστημένος», σκέφτηκε η Αλίκη και συνέχισε, «Θα μου πεις σε παρακαλώ, ποιό δρόμο να πάρω; »
  «Αυτό εξαρτάται άμεσα από το που θες να πας», είπε ο Γάτος.
  «Δεν με πολυνοιάζει που θα πάω... » είπε η Αλίκη.
  «Τότε, δεν έχει σημασία ποιό δρόμο θα πάρεις», είπε ο Γάτος.
  «...αρκεί να πάω κάπου», πρόσθεσε η Αλίκη σαν διευκρίνιση.
  « Α, αυτό θα γίνει οπωσδήποτε», είπε ο Γάτος, «αρκεί να περπατήσεις αρκετά».

 


Η Αλίκη είναι εδώ.

 

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / Σαν σήμερα το 1940 «Τα σταφύλια της οργής», το magnum opus του Τζον Στάινμπεκ, τιμάται με το βραβείο Πούλιτζερ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Με το καινούργιο κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Βιβλίο / Ο Σαλμάν Ρούσντι έζησε για να ξαναβάλει κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Τα πιο κρίσιμα 27 δευτερόλεπτα της ζωής του, η δολοφονική επίθεση που δέχτηκε το 2022 σε ένα κέντρο για συγγραφείς στη Νέα Υόρκη αποτελεί τον πυρήνα του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Μαχαίρι».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Απώλειες / Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που στις σελίδες του κατάφερε να συνδυάσει τη μαγεία των Γνωστικών με την περιπέτεια της περιπλάνησης και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ