Πρυτάνεις για κλάματα

Πρυτάνεις για κλάματα Facebook Twitter
62
  • Όταν ήμουν παιδί, απέναντι από το σπίτι μας έμενε ένας καθηγητής του Πολυτεχνείου. Ήταν το πιο σεβαστό πρόσωπο στη γειτονιά, πάνω και από τον πατέρα μου, που ήταν διευθυντής σε υπουργείο. Οι γονείς μου αναφέρονταν με δέος στο αξίωμά του.
  • Η Ελλάδα είχε τότε τρία ΑΕΙ και οι καθηγητές ήταν ελάχιστοι. Σήμερα, βέβαια, με δεκάδες ΑΕΙ (και ΤΕΙ που νομίζουν πως έγιναν ΑΕΙ) οι καθηγητές είναι πιο πολλοί από την άμμο της θάλασσας. Ιδιαίτερα αν πάρουμε αυτούς που αυτοαποκαλούνται «πανεπιστημιακοί» (σημαίνει οτιδήποτε εκτός από τακτικός καθηγητής), τότε γεμίζουν άνετα το ΟΑΚΑ
  • Φυσικό είναι, λοιπόν, να μην έχουν της αξία της σπανιότητας. Αλλά και άλλες αξίες έχουν χάσει με την κατάντια στην οποία έχουν περιέλθει τα Ανώτατα Ιδρύματά μας.
  • Ωστόσο, κάποια μικρή αίγλη είχαν κρατήσει οι προϊστάμενοι – οι πρυτάνεις. Το ανώτατο αξίωμα στον ακαδημαϊκό χώρο το είχαν τιμήσει μεγάλες προσωπικότητες στο παρελθόν κι ενέπνεε λίγο σεβασμό.
  • Αλίμονο – όχι πια. Τα φαιδρά καμώματα του Πελεγρίνη και του Μυλόπουλου, που ηγούνται των δύο μεγαλύτερων και παλιότερων πανεπιστημίων μας, έχουν φέρει το πρυτανικό αξίωμα στο κατώτατο όριο του κύρους και της αξιοπιστίας.
  • Σε εποχές κρίσης και ένδειας, τι θα έπρεπε να κάνουν οι πρυτάνεις; Να βελτιώσουν τα ιδρύματα, να τα εμπλουτίσουν, να τα ενισχύσουν ώστε να πάψουν πια να παράγουν τυπικούς διπλωματούχους για το Δημόσιο. Να καταρτίζουν επιστήμονες, άξιους να ανεβάσουν το παραγωγικό και πολιτιστικό επίπεδο της χώρας.
  • Και αντ' αυτών, τι κάνουν; Πολιτεύονται μετ' ευτελείας. Επιπλέον, ο ένας ασχολείται με καμπινέδες και παραγωγή (κυριολεκτικά και μεταφορικά) απορριμμάτων, ενώ ο άλλος κρύβεται να μην τον συλλάβουν επειδή δεν αντέδρασε (αν δεν συνέργησε) στην καταστροφή του Μηχανογραφικού Κέντρου. Κι αυτό, για να μην περάσει ο «Τεχνοφασισμός» και γίνουν ελεύθερες και δημοκρατικές εκλογές των πανεπιστημιακών αρχών. Κόντρα –όπως αποδείχθηκε– στο 80% των καθηγητών!
  • Και ο δεύτερος αυτός, ο κύριος Πελεγρίνης, είναι, αλίμονο, καθηγητής Φιλοσοφίας! Και θα γνωρίζει τη θέση του Πλάτωνα για τους ηγέτες. Που τους ήθελε φιλόσοφους. Τέτοιους φιλόσοφους; Παρανομούντες και φυγόδικους;
  • Ντροπή για οποιονδήποτε άνθρωπο, περισσότερο για πνευματικό άνθρωπο κι ακόμα περισσότερο για φιλόσοφο. Ίσως όμως η απόλυτη ξεφτίλα και υπερβολή να σημαίνει πως πιάσαμε πάτο στα ΑΕΙ. Πως ήρθε η αρχή του τέλους για τους καμποτίνους και τους ψηφολάγνους. Κι ότι τώρα, μόνο προς τα πάνω μπορούμε να πάμε.
62

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
@MariaThessalonikiΚαι εγώ Μαρία μου θα σου μιλήσω σαν άνθρωπος της διπλανής πόρτας και θα σου πώ πως δεν πουλάω καθηγητηλίκι αναφέροντας τα πραγματικά δεδομένα και έχοντας τη δική μου άποψη για το θέμα. Από την άλλη, ο τρόπος που μιλάς (και καλά "απλοϊκός" - περί χεσμένης φωλιάς κ.λ.π.) και η κόμπλα που βγάζεις μάλλον μου δείχνει ότι δεν έχεις τελειώσει ούτε το δημοτικό.
έχω όντως τρελλή κόμπλα, αν και ο συνειρμός με το αν τελείωσα ή όχι το δημοτικό είναι άστοχος όπως ακριβώς θα περίμενα από έναν Δ.Υ. (πιο κλισέ Δ.Υ πεθαίνεις). Μιλώντας για το θέμα Δ.Υ., καλό είναι να θυμάσαι ότι εγώ σε πληρώνω, και επειδή δίνω τα ίδια με όσους τελείωσαν το δημοτικό, απαιτώ να τιμάς τα λεφτά μου και να σέβεσαι την αγανάκτιση μου για το πώς εσύ και το συνάφι σου έχετε καταντήσει την παιδεία στη χώρα μας (ενώ συνεχίζετε να τρώτε τα λεφτά μας).
@MGerΠροφανώς ο πατέρας σας ανήκει στην ομάδα των πανεπιστημιακών που ντροπιάζουν το λειτούργημα. Λυπάμαι ειλικρινά που είχατε τέτοιες παραστάσεις, που ασφαλώς δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο. Δεν φταίτε εσείς για αυτό.
Την αναφορά στην ιδιότητα του πατέρα μου την έκανα για να τονίσω ότι το επιχείρημά μου προέρχεται από ακούσματα και παραστάσεις που έχω από μικρή ηλικία και αφορούν τον συγκεκριμένο επαγγελματικό-κοινωνικό χώρο!Στο σχόλιό μου αναφέρω ότι δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο!(θα ήταν άλλωστε αδύνατο)Για ποιό λόγο είναι προφανές πως ο πατέρας μου ανήκει σε αυτή την κατηγορία, δεν το κατάλαβα, αλλά σας διαβεβαιώ, πως δεν έχω κανένα πρόβλημα να παραδεχτώ και να επιρίψω ευθύνες όπου υπάρχουν ακόμα και αν αφορούν τον πατέρα μου. Δεν ανήκω στην κατηγορία αυτών που πιστεύουν ότι πρέπει να υπερασπιστούν την οικογένεια τους(σε τέτοια θέματα) ή το συνάφι τους αποποιούμενη τα όποια λάθη τους. Εσείς το κάνετε?
@ AsciiΛογικές οι προτάσεις σας (α) - (στ). Έχω τις εξής παρατηρήσεις:(α) Η λίστα αυτή υφίσταται στα περισσότερα πανεπιστήμια, αλλά τα βιογραφικά δεν είναι παντού ενημερωμένα ή δεν υπάρχουν για όλους.(β) Συμφωνώ για τη κοινοποίηση του βαθμού συγγενείας. Ο μισθός είναι δεδομένος: αρχίζει από 800-900 € για το λέκτορα και φτάνει τις 2000 € για τον πρύτανη (μετά τις μειώσεις)(γ) Εδώ δεν νομίζω ότι μπορεί να εφαρμοστεί, επειδή κάποιος θα πρέπει να κρατά το απουσιολόγιο. Βέβαια το τι διδάσκεται μπορεί να το παρακολουθήσει ο καθένας. Φαντάζομαι ότι αυτό εννοείτε με το ωρολόγιο/εβδομαδιαίο πρόγραμμα, δηλ. πότε διδάσκει ο καθένας και τι.(δ) Αυτό ήδη συμπεριλαμβάνεται στο ετήσιο έντυπο απογραφής δραστηριοτήτων (υποχρεωτικό για όλα τα μέλη ΔΕΠ)(ε) Σύντομα θα γίνει και αυτόΓια τη διαδικτυακή εκπαίδευση έχω τις αντιρρήσεις μου, τουλάχιστον όσον αφορά τις θετικές επιστήμες (σκέψου να μάθεις χειρουργική μέσω internet!). Θεωρώ την εκπαίδευση από απόσταση κατάλληλη για όσους εργάζονται και θέλουν να έχουν μία συμπληρωματική κατάρτιση. Ακόμα και έτσι όμως, η προσωπική συνεργασία φοιτητή-καθηγητή είναι αναντικατάστατη (το ίδιο ισχύει και με τις ουσιαστικές φιλίες σε σύγκριση με τους friends στο Facebook)
Δεν είναι τόσο ο βαθμός συγγένειας, αυτός ανακαλύπτεται εύκολα, όσο ο βαθμός συγκάλυψης και συνενοχής, αυτός δεν διορθώνεται σχεδόν με τίποτα. Να πούμε την αλήθεια όμως ότι ο κομματικός χώρος που ανήκει κάποιος είναι πολύ πιο σημαντική και διαδεδομένη αιτία για πρόσληψη και προαγωγή στην τριτοβάθμια από οτιδήποτε άλλο υποκειμενικό κριτήριο.Το πρόβλημα με τις "διευκολύνσεις" δεν είναι μόνο ότι η ευνοιοκρατία αλλά και η χαλάρωση της πανεπιστημιακής έρευνας, της προσπάθειας για εκσυγχρονισμό και πραγματική πρόοδο.Χωρίς να υπάρχουν οι ίδιες απαιτήσεις για έρευνα και συγγράμματα που υπάρχουν στα ιδρύματα του εξωτερικού, ακόμα και ικανοί πανεπιστημιακοί που αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν το ρουσφέτι γίνονται θύματα της "ευκολίας" αυτής και παραμελούν αυτά που πραγματικά μπορούν να τους κάνουν να διακριθούν επιστημονικά.Όσο για την διαδικτυακή εκπαίδευση, το Χάρβαρντ και δεκάδες άλλα αξιόλογα πανεπιστήμια δεν έχουν αντιρρήσεις να χρησιμοποιήσουν το βίντεο και το Ίντερνετ σαν εκπαιδευτικό εργαλείο. Υπάρχουν στο ίντερνετ βίντεο με πλήρεις εγχειρήσεις ανοικτής καρδιάς.Η χρήση ρομποτικών οργάνων και εργαλείων και της βιντεοτεχνολογίας για εγχειρήσεις σε μικρά σημεία και για μικρούς ασθενείς γίνεται όλο και περισσότερο διαδεδομένη.Ο χειρούργος του μέλλοντος δεν θα έχει ούτε μια σταγόνα αίματος στα χέρια του.
@mentoras Οι προτάσεις που έκανα ήταν μερικές από τις 100δες που θα μπορούσαν να έχουν εφαρμοστεί εδώ και πολλά χρόνια.Γιατί να μη μπορεί να εφαρμοστεί το απουσιολόγιο δηλαδή.Δεν θα είναι με τη μορφή που είχαμε στο λύκειο.Θα μπορούσε να είναι online να το συμπληρώνει ο ίδιος ο καθηγητής και παράλληλα να γράφει μια σύντομη περιγραφή του μαθήματος που παρέδωσε.Να μπορούν και οι φοιτητές να τον καταγγέλουν σε περίπτωση που ψεύδεται.Και εφόσον γνωρίζουμε ότι υπάρχει βαθμός συγγένειας στους περισσότερους από τους υπαλλήλους να λειτουργήσει επιτέλους ο ΑΣΕΠ και για αυτό το χώρο.Να απομακρυνθούν όλοι από τις θέσεις τους μαζί και οι καθηγητές που τους βόλεψαν.Είναι απαράδεκτο τα ιδρύματα που βγάζουν την "ελιτ" της διανόησης της χώρας να την απαξιούν ταυτόχρονα με τη μέθοδο του βολέματος.Και για να κλείσω η προσωπική συνεργασία φοιτητή-καθηγητή πώς θα υπάρξει σε σχολές 700 ατόμων και με καθηγητές άφαντους;Σίγουρα ένας μέντορας θα πρέπει να υπάρχει αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητος.
@mentoras Οι προτάσεις που έκανα ήταν μερικές από τις 100δες που θα μπορούσαν να έχουν εφαρμοστεί εδώ και πολλά χρόνια.Γιατί να μη μπορεί να εφαρμοστεί το απουσιολόγιο δηλαδή.Δεν θα είναι με τη μορφή που είχαμε στο λύκειο.Θα μπορούσε να είναι online να το συμπληρώνει ο ίδιος ο καθηγητής και παράλληλα να γράφει μια σύντομη περιγραφή του μαθήματος που παρέδωσε.Να μπορούν και οι φοιτητές να τον καταγγέλουν σε περίπτωση που ψεύδεται.Και εφόσον γνωρίζουμε ότι υπάρχει βαθμός συγγένειας στους περισσότερους από τους υπαλλήλους να λειτουργήσει επιτέλους ο ΑΣΕΠ και για αυτό το χώρο.Να απομακρυνθούν όλοι από τις θέσεις τους μαζί και οι καθηγητές που τους βόλεψαν.Είναι απαράδεκτο τα ιδρύματα που βγάζουν την "ελιτ" της διανόησης της χώρας να την απαξιούν ταυτόχρονα με τη μέθοδο του βολέματος.Και για να κλείσω η προσωπική συνεργασία φοιτητή-καθηγητή πώς θα υπάρξει σε σχολές 700 ατόμων και με καθηγητές άφαντους;Σίγουρα ένας μέντορας θα πρέπει να υπάρχει αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητος.
Όλοι όσοι έχουν περάσει από πανεπιστήμια σε αυτή τη χώρα έχουν να πουν διάφορες ιστορίες για λαμόγια, κουμπαριές, φοιτητικά λόμπυ παρατάξεων, επιτέλους λίγη λογική.Έχω και εγώ προσωπικά φίλο που δουλεύει μέσα στο πανεπιστήμιο σε θέση που δεν θα έπρεπε με 6ωρο καθε μέρα.Δεν θα τον λυπηθώ ας απολυθεί γιατί όλο αυτό το καιρό ζούσε με χρήματα που δεν του άξιζαν σε βάρος όλων και ακόμη και τώρα δεν έχει καταλάβει τι γίνετε στη χώρα που ζεί και στους κατοίκους της.Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργηθεί: α) Λίστα των καθηγητές όλων των πανεπιστημιων μαζί με τα αναλυτικά βιογραφικά τουςβ) Λίστα των εργαζομενων στα πανεπιστήμια μαζί με τα βιογραφικά τους το μισθό τους και τη θέση τους καθώς και το βαθμό συγγένιας που έχουν με τους υπόλοιπους πανεπιστημιακούς και εργαζομένους (μια μεγάλη οικογένεια κάθε σχολή)γ) Παρουσιολόγιο μαζί με καθημερινό πρόγραμμα των καθηγητών οnline για να μπορούμε να βλέπουμε πότε πηγαίνουν και τί διδάσκουν όταν είναι εκεί.δ) Ετήσια παρουσίαση διατριβών μελετων ή οτιδήποτε άλλο θέλουν ώστε να υπάρχει αξιολόγηση τους.ε) Άρση της μονιμότητας της έδρας.ζ) Τοποθέτηση σε θέσεις όπως γραμματείας κτλ του πανεπιστημίου φοιτητών με πραγματική οικονομική ανάγκη σε αντίθεση της υπάρχουσες εργολαβίες που ο καθενας βάζει όποιον θέλει.στ) Διανομή πόρων σε έρευνα με λογιστικό έλεγχο κάθε εξάμηνο.και άπειρα άλλα τα οποία τα γνωρίζουν αλλά όλα αυτά τα χρονια δεν τα κάνουνΚαι σχετικά και με τα ιδιωτικά κολέγια.Ας νομιμοποιηθούν.Όποιος πιστέυει ότι θα χάσει κάποια μελλοντική δουλειά στο δημόσιο επειδή θα του τη φάει κάποιος με πτυχίο απο κολλέγιο μάλλον ζει σε άλλη δεκαετία, όπως επίσης δεν έχει καταλάβει ότι στα επόμενα 10 χρόνια η εκπαίδευση στα πανεπιστήμια θα αλλάξει τόσο πολύ λόγω του διαδικτύου που καμία διαφορά δεν θα έχει αν πάρεις το πτυχίο σου από κολέγιο ή από ΑΕΙ
Τελείωσα το τμήμα Νομικής του Α.Π.Θ. και οπωσδήποτε δε θα μπω στη διαδικασία να πω, ότι είμαι τρισευτυχισμένη για τις σπουδές που έκανα. Σαφώς και υπήρχαν και υπάρχουν τεράστια προβλήματα μέσα στο Αριστοτέλειο, όπως και σε όλα τα ελληνικά Πανεπιστήμια και σχολεία. Αλλά, κατάφερα να σπουδάσω χωρίς να πληρώσω ούτε δραχμή. Και αυτό καλό είναι να το θυμόμαστε. Αν πρέπει να μπούμε σε μια λογική σύγκρισης με Πανεπιστήμια εξωτερικού, ας δούμε και τι προϋποθέσεις πρέπει να πληρεί κάποιος για να γίνει δεκτός, και τι δίδακτρα πληρώνει.
Παλαιότερα το να πεις κάτι τέτοιο είχε σα συνέπεια το αυτόματο ανάθεμα. Τώρα νομίζω ότι η σαπίλα των ελληνικών πανεπιστημίων, καθώς και της αριστερής "κουλτούρας" που την υποστηρίζει νομίζω ότι έχει γίνει κοινός τόπος. Ίσως κάτι να έχει αρχίσει να αλλάζει.
Το μεγαλύτερο εγκλημα που διέπραξαν οι πανεπιστημιακοί μας ήταν και είναι ότι ενώ γνωριζαν και έβλεπαν την κατρακύλα του ελληνικού κράτους, εντούτοις σιωπούσαν για να μην χαλάσουν τις καλές σχέσεις με τους φοιτητοπατέρες του κερατά... Όσο για τους πρυτάνεις, πες μου με ποιον πας, να σου πω ποιος είσαι...
Η αλαζονεία της εξουσίας, η ανικανότητα και η διαφθορά δεν κάνουν ούτε ταξικές αλλά ούτε χρονικές διακρίσεις.Για να υπενθυμίζουμε γνωστά γεγονότα που πρυτάνεις σε πολλά και από πολλούς αγαπητοί ακόμα και από τον αρθρογράφο βρέθηκαν ένοχοι υπεξαίρεσης αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων δραχμών στην περίπτωση των παρακάτω αναφερόμενων. Οι πρυτάνεις της Νομικής Αιμίλιος Μεταξόπουλος και Δ. Κώνστας μαζί με την συμμορία τους καταδικάστηκαν από την Δικαιοσύνη και ελπίζουμε να έγιναν παράδειγμα σε άλλους ελίτ ή μη ακαδημαϊκούς που είχαν όλη την διάθεση για κατάχρηση των χρημάτων του Δημοσίου που τους εμπιστεύθηκαν αλλά δεν είχαν τον φόβο ... της δικαίας τιμωρίας.Μάλιστα Πρυτάνεις ... της Νομικής!!!Πρυτάνεις για κλάματα.
σοβαρα μιλας??? επαθα πλακα... δν ξερω ποιος ηταν ο ανθρωπος αλλα μαλλον δεν εχεις υποψιν οτι οι κοινωνικες επιστημες βαινουν προς ενοποιηση... ω ημιμαθεια
Περίμενα από έναν πιο επώνυμο για την διόρθωση, σ' ευχαριστώ πάντως για τον κόπο σου. Επί της διαφθοράς και καταδίκης των συγκεκριμένων πρυτάνεων όμως ... διαδικτυακή κολοκυθόπιτα. Αιωνία του θα είναι η μνήμη αλλά το να κατηγορεί κάποιος όλους τους πρυτάνεις σαν "καμποτίνους και ψηφολάγνους" αλλά να δικαιολογεί αδιάντροπα έναν άλλο, "τον δικό του", και μάλιστα αμέσως μετά την καταδίκη του από το δικαστήριο αυτό δεν είναι θεατρινισμός και υποκρισία;
"Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, κλπ κλπ... ...Όσον αφορά το προβλεπόμενο εκλογικό σύστημα (ηλεκτρονική ψήφος) μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν πως είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να ελέγξει την καταμέτρηση ούτε η αρμόδια εφορευτική επιτροπή ούτε και τα δικαστήρια αν κάποιος προσφύγει σ’ αυτά. Κατά συνέπεια καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το εκλογικό σύστημα προάγει την αδιαφάνεια και αποκλείει τη δικαστική προστασία." Με λιγα λογια... Αφου οι αλλες χωρες χρησιμοποιουν ηλεκτρονικη ψηφοφορια, και παρ ολα αυτα μπορουν να κανουν και ανακαταμετρηση και να εχουν διαφανεια, εμεις ΔΕΝ θα το κανουμε, γιατι στην Ελλαδα παντα πρωτοπορουμε πηγαινοντας... προς τα πισω!
"...οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν πως είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να ελέγξει την καταμέτρηση ούτε η αρμόδια εφορευτική επιτροπή ούτε και τα δικαστήρια αν κάποιος προσφύγει σ’ αυτά" Ελπιζω το ηλεκτρονικο προγραμμα ψηφοφοριας να το πηραν ΔΩΡΕΑΝ τα πανεπιστημια σε ειδικη συσκευσια δωρου μαζι με το απορυπαντικο που αγοραζουν οι πρυτανεις απο το super market! Εκτος και -καθολου απιθανο- αν πληρωσαν χρηματα για ενα προγραμμα που "ειναι πολυπλοκο και κανεις δεν μπορει να ελεγξει την καταμετρηση..."!!! Τι αλλο ακομα θα ακουσουμε σε αυτη τη χωρα; τι αλλο;;;
Η λύση ίσως είναι να αλλάξει το άρθρο 16 του Συντάγματος και να μπορέσουμε να έχουμε μη κρατικά ΑΕΙ στην Ελλάδα, ποιος ιδιώτης θα δεχότανε να έχει σαν manager, γιατί αυτό είναι το επαγγελμά τους, ανθρώπους σαν τον Πελεγρίνη ή τον Μυλόπουλο; Όσον αφορά τον τεράστιο αριθμό ΑΕΙ και ΤΕΙ, σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία είναι ισότιμα και αυτά, γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι φοιτητές, πολλοί από αυτούς είναι "φοιτητές", πρέπει να έχουν χώρο να κοιμούνται, να τρώνε, να διασκεδάζουν. Πως θα ζήσουν οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων των κλαμπς και των καφετεριών;
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ: οι πρυτάνεις έκαναν προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας εναντίον της ηλεκτρονική ψηφοφορίας διότι αποκλείει τους καθηγητές που δεν έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΕΜΑΙL;Και τους κρατάνε;(Ευτυχώς το 80% μπορεί - και ψήφισε).
Πριν λιγο καιρο μιλησα με υπαλληλο του υπουργειου οικονομικων με μισθο 3000+ ευρω το μηνα που το ειπε ξεκαθαρα... "εμεις δεν ξερουμε απο e-mail και τετοια, δεν τα χρησιμοποιουμε αυτα"(!)Και... ναι, τους κρατανε... προφανως για να παει η χωρα "μπροστα" αλλα προς τα πισω!
Αυτό το διαδίκτυο που έκανε τον Πάγκαλο ... Τούρκο.Όταν σε μια εκδήλωση στην Μυτιλήνη επί εποχής υπουργού εξωτερικών Πάγκαλου τον ρώτησαν φοιτητές για την καλοστημένη τουρκική προπαγάνδα εναντίον της Ελλάδας στο Ίντερνετ ο ευτραφής Θεόδωρος κλασικό παράδειγμα Έλληνα πολιτικού με γλώσσα παπούτσι και μυαλό κουκούτσι φώναξε θυμωμένα "Τι Ίντερνετ και επιστημονικές φαντασίες μου λέτε;".Όταν οι γείτονες είχαν στήσει την πιο γερή μηχανή προπαγάνδας στο διαδίκτυο με γραφιάδες απόφοιτους των σχολών πολέμου. Έγραφαν στα Αγγλικά για την γενοκτονία των Τούρκων από τους Αρμενίους και Έλληνες και άλλα με "προσωπικές εξιστορήσεις" που ποτέ πριν δεν είχαν εμφανισθεί.Μετά ήρθαν τα Ίμια.
H "καλή κοινωνία" φταίει που τραμπούκοι δήθεν αριστεριστές κρατάνε δέσμια τα ΑΕΙ; Που οι πρυτάνεις συναλλάσονται με τους φοιτητές; Που οι καθηγητές αντιδρούν σε κάθε απόπειρα αξιολόγησης; Τι σχέση έχει η καλή κοινωνία (αν υπάρχει) με το θέμα μας;
@ Left SfakΣυγχαρητήρια για την ορθότατη και νηφάλια ανάλυση σας. Θέλω να προσθέσω πως αρκεί μιά ματιά στα νεοεκλεγέντα εξωτερικά μέλη των Συμβουλίων Διοίκησης των πανεπιστημίων (με το νέο νόμο Αρβανιτόπουλου) για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι απαρτίζονται κατά πλειοψηφία από συνταξιούχους καθηγητές! Αυτή είναι η τρομερή πρόοδος που ευαγγελίζονται πολλοί θιασώτες του συστήματος, μεταξύ αυτών και ο κ. Δήμου. Και μετά απορούμε γιατί δεν πάει τίποτα μπροστά σε αυτή τη γερασμένη χώρα...
@reprovisionalΑναφέρομαι στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, από όπου νομίζω έχει περάσει και ο κ. Δήμου. Από την άλλη εσείς σπουδάσατε στο ΑΠΘ, επομένως όχι στο εξωτερικό.Και όμως έχετε το θράσος να με αποκαλείτε ψεύτη για ένα θέμα που το κατέχω προσωπικά και εσείς όχι. Επιβεβαιώνετε την υποψία μου ότι οι ημιμαθείς αποτελούν τη δυναμικότερη μειοψηφία στην Ελλάδα (και με αρκετό χρόνο για να φλυαρούν στο ιντερνετ)
"Η Ελλάδα είχε τότε τρία ΑΕΙ και οι καθηγητές ήταν ελάχιστοι. Σήμερα, βέβαια, με δεκάδες ΑΕΙ (και ΤΕΙ που νομίζουν πως έγιναν ΑΕΙ) οι καθηγητές είναι πιο πολλοί από την άμμο της θάλασσας."Αλίμονο κ. Δήμου, αναπολείτε τη σκοτεινή εποχή της έδρας;Οι πιο λαμπροί Έλληνες επιστήμονες των δεκαετιών '50-'70 δεν κατάφεραν να μπουν στην κλίκα των "σεβάσμιων προσωπικοτήτων" που αναφέρετε. Έμειναν εκτός διδακτικού προσωπικού, αποκλεισμένοι από το σύστημα το οποίο υμνείτε. Υποχρεωμένοι να καταφύγουν στο εξωτερικό ή στην αυτοχρηματοδότηση. Όσοι δεν βγήκαν έξω ή δεν είχαν λεφτά έμειναν στην αφάνεια (τουλάχιστον σε μεγαλύτερη αφάνεια αυτής που τους αναλογούσε). Μιλάμε για λαμπρά μυαλά.Ελάχιστοι περνούσαν σε αυτή τη ερμητικά κλειστή, σκοτεινή και βρόμικη κάστα και τα ανταλλάγματα για τους λίγους που παρεισέφρυσαν ήταν αδιανόητα. Τυχαίνει να γνωρίζω έναν από τους καλύτερους επιστήμονες στην Ελλάδα στον τομέα του, με διεθνή αναγνώριση, από από τον οποίο ζητήθηκε να κατεβάσει το βρακί του για να πάρει την έδρα. Από μεγάλο, επώνυμο και κατά τα άλλα επιστημονικά αξιόλογο καθηγητή, κάπου αρχές δεκαετίας του '60.Αν μάλιστα περιέγραφα τον τρόπο, τόπο και τις γενικότερες συνθήκες υπό τις οποίες του ζητήθηκε θα δώσει οπίσθια, θα ήταν σαφές περί τι ανθρώπων μιλάμε. Δεν θέλω και δεν μπορώ όμως γιατί είναι φωτογραφικές.Το Αθηνών ήταν γεμάτο τρελούς, γραφικούς σαδιστές που κατάντησαν έτσι από την πίεση και τα βάσανα που υπέστησαν για την έδρα και την αναρρίχηση σε αυτόν τον αλησμόνητο "χώρο".Πώς καταγγέλετε τα άκρα; Νοσταλγώντας το άλλο άκρο, έναν αντίποδα βγαλμένο από σκοτεινές στοές των πιο σιχαμερών διαπλεκόμενων της πιο μίζερης και απάτριδος αστικής τάξης στον κόσμο;Από εκείνο το σύστημα, χίλιες φορές ένα πιο ανοιχτό σύστημα. Και σίγουρα οι ανάγκες της χώρας δεν είναι πια 3 ΑΕΙ.
Ήταν η εποχή που οι έδρες κερδίζονταν όχι με το σπαθί του υποψήφιου αλλά με φιλί στο σπαθί του βασιλιά ή ακόμα χειρότερα στην τουαλέτα της Φρειδερίκης.Τότε ήταν της μόδας η γενεαλογία. Έπρεπε να εφεύρει η κάθε οικογένεια με άπειρη φιλοδοξία μύθους για ευγενική καταγωγή, γαλαζοαίματους προγόνους. Να κάνει την πατρική καλύβα πάνω στο βουνό, κάστρο στρατηγού της εποχής των Παλαιολόγων.Ακόμα και η μαντάμ Σουσού η κωμικοτραγική ηρωίδα της πένας του Δημήτρη Ψαθά, ονειροπαρμένη κληρονόμος μιας περιουσίας αδίστακτα παρατάει τον σύζυγο της, ιδιοκτήτη του Ιχθυοπωλείου "Το Λούβρον" (δική της ιδέα), μετακομίζει στο Κολωνάκι και παντρεύεται έναν ονόματι Καντακουζηνό μεν χαρτοπαίκτη δε.Η αναρρίχηση στην κοινωνία ψυχογραφημένη με την ιδιοφυΐα του Ψαθά. http://www.livemovies.gr/series/madam-sousouΟι καθηγητές της εποχής εκείνης έπρεπε πάνω από τζάκι τους να έχουν τον θυρεό της οικογένειας για να γίνουν πιο αποδεκτοί του θεσμού της έδρας. Και αν δεν είχαν έπρεπε να τον εφεύρουν.Μήπως και σήμερα δεν υπάρχει μια παρόμοια αλαζονεία και υποκρισία; Διαφορετικά εκφρασμένη βέβαια εξωτερικά αλλά του ίδιου μεγέθους του Εγώ τους. Εκδίδουν πιστοποιητικά αγωνιστικότητας και αριστερής ιδεολογίας από τα γεννοφάσκια με αποκορύφωμα τον κ. Τσίπρα που προσπαθεί να μεταμορφώσει την οικογένεια του από ευνοούμενους της Χούντας και προέδρους ποδοσφαιρικών ομάδων σε εξόριστους και βασανισμένους αντιστασιακούς φουκαράδες.
Η ποιότητα στα ΑΕΙ είναι πολλή χαμηλή. Είναι ανάλογη με τους πρυτάνεις που αναφέρονται στο κείμενο. Όσο αφορά στο άσυλο του πανεπιστημίου, πρόκειται για μια "τραγική" κωμωδία. Δεν είναι ελιτισμός το να αναφέρεται κάποιος σε έναν αξιοσέβαστο καθηγητή. Τα αρνητικά των "χουντικών" καθηγητών, έχω την αίσθηση, απλα αντικατασταθηκαν με αρνητικά "και καλά ελευθεριαζώντων" άλλων. Εξίσου καθεστωτικών. Εξίσου κακών καθηγητών.
Ένας από τους άξονες ανάπτυξης θα έπρεπε να είναι οι νέες τεχνολογίες και η καινοτομία. Αλλά αυτό πάει στις Ελληνικές καλένδες διότι απαιτείται η διασύνδεση των ελληνικών πανεπιστημίων με την παραγωγή, την οποία το αριστεροδεξιό κατεστημένο που ελέγχει τα ελληνικά πανεπιστήμια, την απορρίπτει μετά βδελυγμίας. Κατά την έννοια ότι όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα, δεν μπορεί να έχει άδικο ο αρθρογράφος, όσο επιδερμικός κι αν είναι ο τρόπος που αναπτύσσει το θέμα του ...
Δεν θα διαφωνήσω ότι η συμπεριφορά των Πελεγρίνη και Μυλόπουλου, ειδικά του δεύτερου, δεν είναι σοβαρή, ούτε και με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί καθηγητές στα ελληνικά ΑΕΙ που δεν θα μπορούσαν να διδάξουν ούτε στο δημοτικό.Από την άλλη με έχει κουράσει αυτή η συνεχής απαξίωση των ελληνικών ΑΕΙ και η μηδενική αναφορά στους πολλούς που αξίζουν εκεί μέσα.Και κάτι ακόμα. Είκοσι ΑΕΙ, γιατί τόσα είναι, θεωρούνται πολλά για μία χώρα σαν την Ελλάδα;
Πως γίνεται να είναι πολλά 20 πανεπιστήμια για την Ελλάδα, όταν οι ανάγκες δείχνουν ότι υπάρχει ζήτηση για μεγάλο αριθμό ιδιωτικών κολεγίων συν όλα τα παιδιά που φεύγουν κετευθύαν για εξωτερικό;Να σημειώσω ότι οι ΗΠΑ έχουν περίπου 2.700 πανεπιστήμια που μαζί με κάποια κολέγια ολιγοετούς φοίτησης φτάνουν στον αριθμό των 4.000.Όσο για την Μ. Βρετανία, εκεί ο αριθμός τους είναι περίπου 325!Εμείς φυσικά, με την μιζέρια που μας χαρακτηρίζει, συγκρίνουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια με το Harvard, το Princeton, το Cambridge κτλ., αγνοώντας ότι τα ελληνικά είναι καλύτερα (ακόμα και με όλα τα στραβά τους) από πολλά ξένα.
Μα τί συγκρίνεις;; Ναι, θεωρώ ότι δεν χρειαζόμαστε τόσους "επιστήμονες". Θεωρώ ότι οι σχολές και τα τμήματα φτιάχτηκαν κατά τη βολή ορισμένων, όχι σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας. Θεωρώ ότι ως φορολογούμενος δε μου αξίζει να πληρώνω άλλον πρύτανη για τη Μακεδονία, άλλον για τη Δυτική Μακεδονία (άκουσον άκουσον), άλλον για τη Θεσσαλονίκη, χώρια τα ΤΕΙ.. Και ούτω καθ' εξής για την υπόλοιπη Ελλάδα, μη θεωρηθώ και τοπικίστρια.
Η Ελλάδα είχε τότε τρία ΑΕΙ και οι καθηγητές ήταν ελάχιστοι. Σήμερα, βέβαια, με δεκάδες ΑΕΙ (και ΤΕΙ που νομίζουν πως έγιναν ΑΕΙ) Πηγή: www.lifo.grΘα πρέπει να είμαστε η μόνη χώρα με τέτοιες τραγικές κατηγορίες . Όντως άλλο η φωτογραφία πχ στο ΤΕΙ άλλο στο ΑΕΙ ααα ναι δεν έχει ΑΕΙ η φωτογραφία .