*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
0

Σημασία έχει να προσπαθείς να μεταμορφώνεις το αδύνατο σε δυνατότητα. Και να φιλάς την Ομορφιά στο στόμα. Μονάχα έτσι θα διασωθείς από τη Σήψη. Και την λησμονιά. 

 




 

.

10 Ιανουαρίου 2017. Ένας χρόνος ήδη από την ανάληψη του (εξω)γήινου Δαβίδ, ανάληψη που σηματοδότησε το κλείσιμο μιας εποχής που ο ίδιος άνοιξε και οι υπόλοιποι τον ακολούθησαν. Ακόμα και στον θάνατο.

 

 

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter

 

Ο Bowie υπήρξε αληθινά σημαντικός πέρα από την οργασμική ξεθεμελίωση του μουσικού συντακτικού των καιρών του, στο τέλος του 20ου αιώνα. Σε αυτόν οφείλουμε τον εμπνευσμένο, σχεδόν αρχετυπικό πια επανακαθορισμό της σύγχρονης ποπ περσόνας  αλλά και το εξής, που σημάδεψε ολόκληρο το παγκόσμιο χωριό κατευθείαν στη καρδιά όπως φάνηκε ανάγλυφα με την αναγγελία του θανάτου του.

 

 

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter

 

 

 

Υπήρξε ο Άγιος των χιλιοτσακισμένων misfits των μητροπόλεων, των outcasts, των εξόριστων από την κεντρική λεωφόρο, όσων με λίγα λόγια νιώθουν πως δεν ανήκουν πουθενά, και μέσω της τέχνης του φωταγώγησε εκθαμβωτικά την μοντέρνα συνθήκη της υπαρξιακής ασφυξίας ενώνοντας τα θραύσματά της σε ένα φασματικό παλίμψηστο ύψιστης καλλιτεχνικής αξίας ως πρωταγωνιστής, συγγραφέας και σκηνοθέτης συγχρόνως.

 

 

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter

 

 

 


Ίματζ μέηκινγκ, μεταμορφώσεις, θεατρικότητα, gender blending, διαρκείς μουσικοί πειραματισμοί και τόσα άλλα. Συνέγραψε, αν το καλοσκεφτείς στα 70s σχεδόν μόνος του το 90% του εγχειριδίου του αέναα σύγχρονου ποπ σταρ,-) Αυτό ακολουθούνε κι αυτό θα συνεχίσουν να ακολουθούνε όλοι οι επόμενοι. Στην ουσία αυτό που έπραξε σχεδόν μεταφυσικά ήταν πως ένωσε την απόκοσμη σαγήνη και το καλλιτεχνικό συντακτικό της Μάρλεν Ντήτριχ (άλλη εξώκοσμη περίπτωση) και μιας σειράς άλλων ιέρειων του κινηματογραφικού μαγνητισμού με την στιβαρή μέηνστριμ σχολή των αμερικανών κρούνερς. Το υβρίδιο που γεννήθηκε, με το ονομα Bowie ηταν εξωγηινων διαστάσεων, με αυτά τα συστατικά. Δε θα μπορούσε κι αλλιώς ,-)

 

 

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter

 

  

Ας μην τον κακίζουμε για την κάπως φλατ, δημιουργικά μιλώντας, δεκαετία του 80. Αναπόφευκτο και το δημιουργικό ναδίρ (που σιγά το ναδίρ, μια χαρά διαμαντάκια είχε κι αυτή η περίοδος, απλώς λιγότερο επιδραστικά) για να επανακαθοριστεί μέσα σε μια μουσική βιομηχανία της οποίας υπήρξε ουσιαστικά ο μεγάλος καλλιτεχνικός θεμελιωτής του τέλους του 20ου αιώνα. Ενσωμάτωσε τα καλύτερα στοιχεία απο τους mainstream προπάτορες και τα μετέφερε μέσα από την ιδιοφυία του ως παρακαταθήκη μοναδικά στους επόμενους.

 

 

 

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter

 

 

.

Σημασία δεν έχει μωρό μου, μας ψιθύριζε γλυκά στο αυτί όλα αυτά τα χρόνια, πόσες νίκες ή ήττες θα κοιτάζεις να περνάνε από μπροστά σου καθώς η πραγματική ζωή θα ανεβοκατεβαίνει σαν κύμα.

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter


Σημασία έχει να προσπαθείς να μεταμορφώνεις το αδύνατο σε δυνατότητα. Και να φιλάς την Ομορφιά στο στόμα. Μονάχα έτσι θα διασωθείς από τη Σήψη. Και την λησμονιά.
 

.

*[To Eπίχρισμα] Από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter

.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λειψυδρία: ο οδικός χάρτης για την υδατική ασφάλεια της Αττικής

Ρεπορτάζ / Το νερό τελειώνει. Πώς θα αντιμετωπίσει τη λειψυδρία η Αττική;

Υπό την πίεση της σταδιακής μείωσης των υδατικών αποθεμάτων, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η υδροδότηση της Αττικής τις επόμενες δεκαετίες θα διασφαλιστεί με τεχνικά έργα και θεσμικές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του συστήματος.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΜΑΜΝΤΑΝΙ

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς στη LiFO: «Ο Μαμντάνι στέλνει μήνυμα ελπίδας έναντι του αυταρχισμού του Τραμπ»

Μια άμεση ανάλυση της νίκης του νέου δημάρχου της Νέας Υόρκης και ένα σχόλιο από τον διακεκριμένο καθηγητή Οικονομικών του Πανεπιστημίου Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Αν νικήσει ο Μαμντάνι, θα αλλάξει η Νέα Υόρκη, και ίσως η Αμερική»

Οπτική Γωνία / «Αν νικήσει ο Μαμντάνι, θα αλλάξει η Νέα Υόρκη, ίσως και η Αμερική»

Η καθηγήτρια Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, Νένη Πανουργιά, μιλά για το τεταμένο πολιτικό κλίμα εν όψει των δημοτικών εκλογών, την άνοδο του Ζοχράν Μαμντάνι ως φωνής των «από τα κάτω» και τη σύγκρουση μεταξύ μιας νέας γενιάς ακτιβιστών και των παλιών κέντρων εξουσίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιστεύει στ' αλήθεια η Gen Z πως η ΑΙ θα της λύσει το γκομενικό;

Οπτική Γωνία / Πιστεύει στ' αλήθεια η Gen Z πως η ΑΙ είναι η λύση σε όλα; Ακόμη και στον έρωτα;

Η Gen Z μεγαλώνει σε έναν κόσμο γεμάτο πληροφορίες, αλλά με λιγότερη πραγματική επαφή. Πόσο μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να βοηθήσει; Και τι σημαίνει τελικά υγιής σεξουαλικότητα σήμερα; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Μικροπλαστικά / Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Είναι μικρά όσο ένας κόκκος ρυζιού και κάθε χρόνο παράγονται εκατομμύρια τόνοι. Ποιες είναι οι εξελίξεις για τη μείωση της μικροπλαστικής ρύπανσης; Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Πώς φτάνουν από το εργοστάσιο στο στομάχι μας;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Δημήτρης Παρασκευής: «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Οπτική Γωνία / «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Παρασκευής, εξηγεί γιατί κάθε φθινόπωρο αυξάνονται οι ιώσεις του αναπνευστικού, ποια είναι η εικόνα του Covid-19 στην Ελλάδα και ποια μέτρα πρέπει να πάρουμε εν όψει του χειμώνα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ