«The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών Facebook Twitter
Ο Κάρμ Μπερζάτο είναι στα τριάντα του ένας φτασμένος, «αστεράτος» σεφ που έχει αποξενωθεί από το συγγενικό του περιβάλλον.
0

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΦΑΝ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ του φαγητού, των τηλεοπτικών σεφ και του μύθου των σύγχρονων αλχημιστών της κουζίνας με τα άπειρα τατουάζ και τις μανιοκαταθλιπτικές εξάρσεις που υστεριάζουν και τραμπουκίζουν κόσμο σε περιβάλλοντα όπου κυριαρχεί «ο θόρυβος, η ακολασία και η ψεύτικη τεστοστερόνη», όπως έγραφε ο Άντονι Μπουρντέν στο «Kitchen Confidential». Οπότε λογικά θα ήμουν πολύ επιφυλακτικός απέναντι σε μια δραματική σειρά με κεντρικό χαρακτήρα έναν τέτοιο τύπο.

Μόνο που ο πρωταγωνιστής του «The Bear», παρότι είναι σεφ και μάλιστα υψηλού επιπέδου, παρότι έχει μπόλικα τατουάζ και μπόλικες ανισορροπίες, δεν είναι τέτοιος τύπος και η σειρά αυτή δεν είναι αυτό που θα περίμενε ίσως κανείς από μια ιστορία που διαδραματίζεται σε τέτοιο περιβάλλον.

Ο Κάρμ Μπερζάτο (εξαιρετικός στις λεπτές αποχρώσεις των νευρώσεών του ο Τζέρεμι Άλαν Γουάιτ, ανανεωμένος μετά την ολοκλήρωση της δεκαετούς θητείας του στο «Shameless») είναι στα τριάντα του ένας φτασμένος, «αστεράτος» σεφ που έχει αποξενωθεί από το συγγενικό του περιβάλλον.

Όταν όμως αυτοκτονεί ο μεγαλύτερος αδελφός του, ο Μάικ, εξαναγκάζεται να αφήσει εστιατόρια όπως το Noma για να επιστρέψει στη γενέτειρά του, το Σικάγο και να αναλάβει αυτός το ιστορικό πλην ταπεινό ιταλικό εστιατόριο / σαντουιτσάδικο της οικογένειας.

Είναι τέτοια η ένταση που επικρατεί στον μικρόσκοσμο αυτό, που σε κάποιες στιγμές ο θεατής φοβάται ότι θα πάθει καρδιακό επεισόδιο όχι μόνο κάποιος από τους κεντρικούς χαρακτήρες, αλλά και ο ίδιος, ενώ παρακολουθεί στην οθόνη του την κλιμάκωση της φρενίτιδας στο κλειστοφοβικό σύμπαν μιας μικρής κουζίνας που θυμίζει υποβρύχιο την ώρα που δέχεται επίθεση με βόμβες βυθού.

Εκεί έχει να αντιμετωπίσει ένα χάος λογαριασμών και υποχρεώσεων, πέρα από τη διαχείριση των προσωπικών του δαιμόνων που δεν τον αφήνουν να ησυχάσει τις νύχτες.

Η κάθαρση θα έρθει στο όγδοο και τελευταίο επεισόδιο με έναν συγκλονιστικό μονόλογο, πριν να συμβεί αυτό όμως ο θεατής νιώθει ότι έχει γίνει κι αυτός μέλος μιας σοσιαλιστικής δημοκρατίας της κουζίνας όπου τα ονόματα καταργούνται και οι πάντες (εκτός από τους λαντζέρηδες) αποκαλούν αλλήλους «Σεφ» («ναι, Σεφ», «ευχαριστώ, Σεφ», «κάνω ό,τι μπορώ, Σεφ» κ.λπ.) – μιας δυσλειτουργικής οικογένειας που τρώγεται με τις σάρκες της αλλά συγχρόνως μπορεί και να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, που γίνονται ζόρικες και απαιτητικές σε καθημερινή βάση.

Είναι τέτοια η ένταση που επικρατεί στον μικρόσκοσμο αυτό, που σε κάποιες στιγμές ο θεατής φοβάται ότι θα πάθει καρδιακό επεισόδιο όχι μόνο κάποιος από τους κεντρικούς χαρακτήρες, αλλά και ο ίδιος, ενώ παρακολουθεί στην οθόνη του την κλιμάκωση της φρενίτιδας στο κλειστοφοβικό σύμπαν μιας μικρής κουζίνας που θυμίζει υποβρύχιο την ώρα που δέχεται επίθεση με βόμβες βυθού.

Παρά την τσίτα όμως και τα δραματικό κρεσέντο, υπάρχει πάντα και η τελετουργία του φαγητού –είτε πρόκειται για περίτεχνα, μινιμαλιστικά και πολυτελή πιάτα είτε για λαχταριστά παραδοσιακά σάντουιτς– και είναι σαφώς προτιμότερο να παρακολουθεί κανείς τα επεισόδια χορτάτος έτσι ώστε να μπορεί να συγκεντρωθεί απερίσπαστος σε μια από τις ξεχωριστές σειρές της χρονιάς χωρίς να του τρέχουν διαρκώς τα σάλια.    

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού και χειραγώγησης.

Τα πάντα μοιάζουν οργανικά και αβίαστα: Οι διάλογοι, οι συμπεριφορές, οι μεταπτώσεις, οι κραδασμοί, οι προσμονές, οι απογοητεύσεις, οι κλονισμοί, οι εθισμοί, οι λυτρώσεις. «Πώς το λένε όταν φοβάσαι την ώρα που συμβαίνει κάτι καλό επειδή πιστεύεις ότι θα στο τέλος θα συμβεί κάτι κακό;» αναρωτιέται ο κεντρικός ήρωας για να δεχτεί τη διστακτική αλλά καθησυχαστική απόκριση του φίλου του, Ρίτσι, ο οποίος επίσης δυσκολεύεται να διαχειριστεί την απώλεια του Μάικ. «Ξέρω ‘γω; Ζωή;»

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ