17N Goes to Hollywood

17N Goes to Hollywood Facebook Twitter
0

Μετά την Τροία, τον Μέγα Αλέξανδρο και τους 300 του Λεωνίδα, το Χόλιγουντ κάνει ένα άλμα στην ένδοξη, σύγχρονη ελληνική Ιστορία και ετοιμάζει μια ταινία για τη δράση και την εξάρθρωση της Επαναστατικής Οργάνωσης 17 Νοέμβρη· η ταινία θα έχει ως κεντρικό ήρωα τον πρώην υπουργό Δημόσιας Τάξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, θα σκηνοθετηθεί από τον Όλιβερ Στόουν και θα είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να μάθουμε κι εμείς επιτέλους τι πραγματικά συνέβη στην υπόθεση της 17Ν. Σύμφωνα με διαστρεβλωμένες πληροφορίες της εφημερίδας Το Βήμα, οι αμερικανοί παραγωγοί πρότειναν στον κ. Χρυσοχοΐδη να πρωταγωνιστήσει στην ταινία υποδυόμενος τον εαυτό του, αλλά αυτός αρνήθηκε ευγενικά τα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια που του προσφέρθηκαν επειδή θέλει να γίνει ξανά υπουργός και να ολοκληρώσει τη χωματερή της Βέροιας, όπως έχει υποσχεθεί στους συμπατριώτες του. Τα πρωτοκλασάτα στελέχη του ΠΑΣΟΚ έχουν σκάσει από τη ζήλια τους που ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης θα γίνει ήρωας της μεγάλης οθόνης. Ο Θεόδωρος Πάγκαλος είναι σε συνομιλίες με μεγάλο στούντιο του Χόλιγουντ ώστε να γίνει ταινία η υπόθεση Οτσαλάν και να τον υποδυθεί ο Μπραντ Πιτ - τον Πάγκαλο να υποδυθεί, όχι τον Οτσαλάν.

Πολλοί ένιωσαν έκπληξη όταν έμαθαν πως το Χόλιγουντ επέδειξε ενδιαφέρον για τη 17Ν, αλλά η δημιουργία αυτής της ταινίας ήταν ένα από τα ανταλλάγματα που είχε ζητήσει η κυβέρνηση Σημίτη από την αμερικανική κυβέρνηση προκειμένου να εξαρθρώσει την οργάνωση. Μάλιστα ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε βάλει όρο στο συμβόλαιο να τον υποδυθεί ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, ενώ ο κ. Σημίτης είχε πει στους Αμερικανούς πως θα επιθυμούσε να τον ενσαρκώσει ο Τσάκι Τσαν. Δυστυχώς οι δυο ηθοποιοί
έχουν ανειλημμένες υποχρεώσεις· έτσι, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη θα υποδυθεί ο Τζορτζ Κλούνεϊ ή ο Νίκολας Κέιτζ, και τον Κώστα Σημίτη ο Δήμος Σταρένιος ή ο Αρτέμης Μάτσας. Για το ρόλο του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου επικρατέστεροι ήταν ο Πολ Νιούμαν και ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, αλλά ο γαλλοτραφής Γιωτόπουλος επέμενε στον Ζεράρ Ντεπαρντιέ - οι αμερικανοί παραγωγοί ήταν ανένδοτοι επειδή ο γάλλος ηθοποιός δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητός στις ΗΠΑ, και τελικά οι δυο πλευρές συμφώνησαν να υποδυθεί τον Γιωτόπουλο ο Σον Κόνερι με λευκή περούκα. Ο Δημήτρης Κουφοντίνας ζήτησε να τον υποδυθεί στην ταινία ο πολιτικοποιημένος Σον Πεν, ενώ στο ρόλο του Σάββα Ξηρού θα δούμε τον Τομ Κρουζ - τον Βασίλη Ξηρό θα τον ενσαρκώσει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και τον Χριστόδουλο Ξηρό ο Μίστερ Μπιν. Οι ηθοποιοί που θα υποδυθούν τα φυλακισμένα μέλη της 17Ν θα παραμείνουν έγκλειστοι επί τρεις μήνες στις φυλακές του Κορυδαλλού, για να μπουν στο πετσί του ρόλου. Θα μένουν στο ίδιο κελί με τον κρατούμενο τον οποίο θα υποδυθούν στην ταινία, ώστε να μάθουν τα χούγια του και να είναι απόλυτα πειστικοί στους ρόλους τους. Τα πρωινά ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος θα διδάσκει στους αμερικανούς και τους βρετανούς ηθοποιούς τις βασικές ιδέες του μαρξισμού και τις διαφορές του τροτσκισμού από τις σταλινικές διαστρεβλώσεις του λενινισμού, ενώ τα απογεύματα στο προαύλιο της φυλακής θα τους εκπαιδεύει στο αντάρτικο πόλεων και την απαλλοτρίωση ρουκετών και τραπεζών.

Έντονα προβλημάτισε τους αμερικανούς παραγωγούς η επιλογή των ηθοποιών που θα υποδυθούν τους γονείς των αδελφών Ξηρών· μετά από μαραθώνιες συνεδριάσεις αποφάσισαν πως τον παπα-Τριαντάφυλλο θα υποδυθεί ο Παντελής Ζερβός και τη δόλια παπαδιά η Ελένη Ζαφειρίου. Την ισπανίδα σύντροφο του Σάββα Ξηρού Αλίσια Ρομέρο θα ενσαρκώσει η Πενέλοπε Κρουζ και τη γαλλίδα σύντροφο του Γιωτόπουλου Μαρί Μαϊτέ Πεϊνό η Κατρίν Ντενέβ - για τον ρόλο της κ. Πεϊνό ακούγεται έντονα και το όνομα της Ζωής Λάσκαρη, λόγω φυσικής ομοιότητας.

Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, στις αρχές της δεκαετίας του '70 ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος είναι ερωτευμένος με την Άννα (Μόνικα
Μπελούτσι
) και γυρνάει μαζί της στα νάιτ κλαμπ της Αθήνας χορεύοντας τουίστ και τσάρλεστον. Ένα βράδυ στο κλαμπ «Αρτζεντίνα» η Άννα γνωρίζει έναν αμερικανό ναύτη του 6ου στόλου, τον Γιουτζίν (Τζον Τραβόλτα), που της ζητάει να χορέψουν μαζί στο διαγωνισμό χορού με έπαθλο δυο μπλουτζίν και αξεσουάρ από τα καταστήματα Πανταζώνας. Η Άννα και ο Γιουτζίν κερδίζουν την πρώτη θέση στο διαγωνισμό και το κοινό τούς αποθεώνει. Ο Γιουτζίν ζητάει από την Άννα να τον παντρευτεί στο Λας Βέγκας κι αυτή τον ακολουθεί, αφήνοντας τον Γιωτόπουλο μπουκάλα. Τότε ο Γιωτόπουλος (σε νεαρή ηλικία τον υποδύεται ο Βασιλάκης Καΐλας) λέει τον πόνο του στον dj του κλαμπ (Ντένζελ Ουάσινγκτον) -έναν Τουρκαλβανό που έχει χάσει τον πατέρα του στον εμφύλιο- κι αυτός για να τον παρηγορήσει του μαθαίνει στα γρήγορα όλη τη μαρξιστική θεωρία, τον τροσκισμό και τον μαοϊσμό. Στη συνέχεια παίρνουν δυο γκαρσόνια του κλαμπ, πάνε στο σταθμό Λαρίσης και
σκοτώνουν το σταθμάρχη της CIA Ρίτσαρντ Γουέλς (Ντάστιν Χόφμαν), για να εκδικηθούν την αρπαγή της Άννας από τον Γιουτζίν. Ο Γιωτόπουλος νοικιάζει μια γκαρσονιέρα και φιστικώνει αβέρτα γκόμενες για να ξεχάσει την Άννα, αλλά μάταια. Κάθε φορά που ξεσουρώνει, παίρνει ένα περίστροφο και καθαρίζει έναν Αμερικανό - όταν δεν βρίσκει Αμερικανό ξεπαστρεύει κάποιον Έλληνα, αλλά το ίδιο είναι, αφού όλοι αμερικανάκια είμαστε. Μια μέρα στον ιππόδρομο γνωρίζει τον Δημήτρη Κουφοντίνα, που είναι απογοητευμένος από την κακή πορεία του Παναθηναϊκού στην Ευρώπη και σκέφτεται να μπαρκάρει. Του πετάει από δίπλα μια δίμετρη ρωσίδα καλλονή, τη Σουλτάνα (Όπρα Γουίνφρεϊ), και τον βάζει στην οργάνωση. Στα βαφτίσια του γιου του κουνιάδου του Κουφοντίνα, ο Γιωτόπουλος βλέπει τρεις πιτσιρικάδες να αδειάζουν με μαεστρία το παγκάρι χωρίς να τους πάρει χαμπάρι κανείς άλλος· μαθαίνει πως είναι παπαδοπαίδια και τους στρατολογεί χωρίς δεύτερη σκέψη. Τους λέει πως το όνομα της 17Ν οφείλεται στην εξέγερση του Πολυτεχνείου - μόνο αυτός ξέρει πως 17 Νοεμβρίου ήταν η αποφράδα μέρα που τον είχε εγκαταλείψει η Άννα. Μετά από 25 χρόνια η Άννα επιστρέφει στην Ελλάδα και ζητάει από τον Γιωτόπουλο να τα ξαναφτιάξουν. Αυτός τη διώχνει γιατί αφενός αυτή έχει γίνει εντελώς πατσαβούρα και αφετέρου διότι η αγορά έχει πλημμυρίσει από αλλοδαπές μπέμπες πρόθυμες για όλα. Την ώρα που ο Γιωτόπουλος είναι στην τουαλέτα, η Άννα ψάχνει στα συρτάρια του μπας και βρει τίποτα χρήματα να τσουρνέψει - βρίσκει μια προκήρυξη της 17Ν και αποφασίζει να τον εκδικηθεί...

Σκοπός της ταινίας είναι τα εκατομμύρια από τα εισιτήρια, η καταπολέμηση της μη αμερικανικής τρομοκρατίας αλλά και η προώθηση του ελληνικού τουρισμού. Γι' αυτόν το λόγο οι δολοφονίες δεν θα γίνονται στην Αθήνα αλλά σε κοσμοπολίτικα νησιά, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, ώστε να αναδειχτούν οι φυσικές ομορφιές της χώρας μας και να αυξηθεί ο όγκος αφίξεων των ξένων τουριστών - όλες οι εκτελέσεις θα γίνονται σε δαντελωτά ακρογιάλια την ώρα του ηλιοβασιλέματος. Για να μη διαταραχτεί η εικόνα που έχει σχηματίσει μέσα από τις χολιγουντιανές ταινίες το αμερικανικό κοινό για την Ελλάδα και τους Έλληνες, τα μέλη της 17Ν θα εμφανίζονται στην ταινία με πανοπλίες και ασπίδες, ενώ θα σκοτώνουν τα θύματά τους με δόρατα και σπαθιά, βγάζοντας παράλληλα άναρθρες κραυγές.

Στήλες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ