Μαργαρίτα Μιχελάκου

Μαργαρίτα Μιχελάκου Facebook Twitter
0

Γεννήθηκα στην Κυψέλη, μεγάλωσα στα βόρεια και επέστρεψα στην Κυψέλη.

Μένω σε μια Bauhaus μονοκατοικία στο δρόμο με τα αφρικάνικα κομμωτήρια. Έχει πλάκα η Κυψέλη, έχει χρώμα. Πριν μετακομίσω, το σπίτι μου ήταν καφενείο. Σκέφτηκα να κρατήσω τις τουαλέτες, μια ανδρών/μία γυναικών, αλλά αυτό το αστείο θα πέθαινε γρήγορα.

Ο μπαμπάς μου είναι καθηγητής και μου έκανε δώρο πάντα βιβλία. Πήγα στα Ανάβρυτα. Είχε παιδιά από όλη την Αθήνα και κάποια από επαρχία. Το cool ήταν να είσαι άριστος μαθητής και φαρσέρ. Στο Κλασικό βόλευε το κτίριο γιατί ήταν πρώην κατοικία, με σοφίτες, τζάκια, μπαλκόνια. Μπορούσες να κρυφτείς όπου ήθελες και να πεταχτείς ξαφνικά στην τάξη.

Οι γονείς μου μετακόμιζαν πολύ συχνά και μάλλον το έχω κολλήσει κι εγώ, γιατί έχω μετακομίσει τόσες πολλές φορές που πια δεν έμπαινα στον κόπο να ανοίξω τις κούτες. Το σπίτι μου έχει μόνο ένα κρεβάτι και έναν καναπέ. Το πρωί χάρισα τον καναπέ στον Πολιτάκη.

Μπορείς να καταλάβεις αν κάποιος είναι φίλος μου από το πώς με φωνάζει. Οι γονείς μου, οι συμμαθητές μου, οι φίλοι μου, με λένε Ρίτα.

Ξεκίνησα στα περιοδικά κατά τύχη. Ήθελα να περάσω στην Αρχαιολογία, αλλά πέρασα στη Γερμανική Φιλολογία. Δεν ήξερα τι να κάνω και σε ένα πάρτι έπεσα σε ένα μαθητή του πατέρα μου που ήταν αρχισυντάκτης στους «Δύο Τροχούς». Έκανα ρεπορτάζ αγοράς, αλλά το κείμενο κατέληγε να είναι πάντα μεγαλύτερο από την αγορά.

Το πρώτο σημαντικό περιοδικό στο οποίο δούλεψα ήταν η «Γυναίκα». Δεν στενοχωρήθηκα τώρα που έκλεισε, αντίθετα, στεναχωριόμουν να το βλέπω να σέρνεται.

Όταν με ρωτούν τι δουλειά κάνω, λέω αρθρογράφος.

Κάποια στιγμή πήρα ένα χρόνο sabbatical από τη δουλειά. Έφαγα τα χρήματά μου σε κάτι ωραιότατα ταξίδια και μετά έπρεπε να ζήσω με 270 ευρώ το μήνα που ήταν το επίδομα ανεργίας. Ήταν πολύ χρήσιμη εμπειρία. Κρατούσα το επίπεδο με τρικ. Π.χ. περίμενα στη στάση ώρες να περάσει το 11 που ήταν από τα παλιά ρώσικα τραμ, μόνο σ' αυτό έμπαινα. Τώρα το απέσυραν.

Το να έχεις άνδρα συγκάτοικο δεν βολεύει καθόλου. Και τις κάλτσες του μαζεύεις και σχέση δεν έχεις. Εκεί πάνω μπερδεύεσαι.

Αγαπημένη μου ταινία είναι το Rushmoreτου Γουές Άντερσον. Γενικότερα, λίγο περισσότερος σουρεαλισμός θα ήταν χρήσιμος.

Τo «Μarie Claire» ήταν το πρώτο περιοδικό που διάβασα μικρή. Είχα πάντα τα πιο καλά συναισθήματα γι' αυτό. Μου άρεσε που άνοιγε με ένα ταξίδι, που έδινε την εντύπωση ότι ζει στον κόσμο και όχι σε μικρόκοσμο. Οπότε, είχαμε ένα τίτλο που μπορούσε να φιλοξενήσει αυτό που θέλαμε: ένα περιοδικό που να είναι μοντέρνο και συγχρόνως ψύχραιμο, λαμπερό και συγχρόνως unpretentious. Ακόμη και πάνω από τις λεζάντες της μόδας καθόμαστε άπειρες ώρες για να βρούμε και να γράψουμε κάτι έξυπνο και χρήσιμο.

Δουλεύω άπειρες ώρες, αλλά όλες στο «MC» το έχουμε πάρει προσωπικά, οπότε η μία παρασύρει την άλλη. Δεν θέλω να φύγω και να αφήσω πίσω τη Μελίτα και την Ιωάννα, κι εκείνες το ίδιο. Στο τέλος τραβάει η μία την άλλη, σήκω, θα σε χωρίσει ο άνδρας σου, σε σιχτιρίζουν οι γάτες σου και τέτοια. Εύχομαι να πάει πολύ καλά το «Free» γιατί και αυτό φτιάχνεται από μια ομάδα που θέλει να κάνει μια διαφορετική πρόταση.

Διαβάζω αμερικάνικα περιοδικά και χαζεύω ασιατικά, που είναι πολύ ενδιαφέροντα από γραφιστικής άποψης. Το editorial που διαβάζω είναι του Graydon Carter στο «Vanity Fair».

Μπήκα στο Facebook και θέλω να ξαναβγώ όπως μπήκα. Δεν ξέρω αν είναι σωστό να δίνουμε τόσες πληροφορίες για τον εαυτό μας στο ίντερνετ. Έχω έναν κολλητό που οι φίλοι του στο MySpace περιλαμβάνουν τη Μαντόνα και την Αλεσάντρα Αμπρόζιο. Δεν νομίζω ότι άμα του συμβεί κάτι θα τρέξει η Μαντόνα.

Μου αρέσουν οι συναυλίες. Πάω ακόμη κι αν δεν ξέρω το συγκρότημα ή δεν είναι αγαπημένο μου. Λέω ότι πάω να φέρω ποτά από το μπαρ και χαζεύω τον κόσμο. Είναι εκεί επειδή αγαπάνε τη μουσική και είναι όλοι χαρούμενοι. Τα μοναδικά memorabilia που μαζεύω είναι τα αποκόμματα από συναυλίες.

Πάω πολύ συχνά στο Mommy γιατί το έχει η Μπαμπέσα. Το Au Revoir είναι δίπλα στο σπίτι μου και είναι ιδανικό για το πρώτο ή το τελευταίο ραντεβού. Τελευταία αυτά τα δύο συμπίπτουν.

Ρώτησα μια φίλη μου πώς τα πάει με τους άνδρεςκαι απάντησε «Έχω πάρει σύνταξη, και μάλιστα αναπηρική».

Κλείνω τα φώτα, ανακυκλώνω τα πάντα. Όχι στους μπλε κάδους, δεν έχω εμπιστοσύνη. Εκνευρίζομαι απίστευτα με την έλλειψη περιβαλλοντικής συνείδησης. Αυτό θεωρώ το πιο κιτς από όλα. Να ασχολείσαι π.χ. με το ποιος τσακώθηκε με ποιον, ενώ στο Βόρειο Πόλο αυτήν τη στιγμή έχει καύσωνα.

Την πρώτη φορά που πήγα για ψυχοθεραπεία,στο τέλος ρώτησα «να έρθω ξανά την άλλη εβδομάδα την ίδια ώρα;». «Όχι», είπε, «να έρθεις ξανά αύριο».

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ