Η μεγάλη νικήτρια του Φεστιβάλ του Λονδίνου Aθηνά Τσαγγάρη αφηγείται τη ζωή της

Η μεγάλη νικήτρια του Φεστιβάλ του Λονδίνου Aθηνά Τσαγγάρη αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter
Φωτο: Σπύρος Στάβερης
0


 

Γεννήθηκα στη Μυρίνη Καρδίτσας- ήταν επιθυμία του πατέρα μου να γεννηθώ στο χωριό του, αν και οι γονείς μου τότε ζούσαν στη Γαλλία.  Όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα, ο πατέρας μου έπιασε δουλειά στα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας. Μείναμε εκεί περίπου πέντε χρόνια. Έχω κάποιες πολύ ισχυρές αναμνήσεις: είχα απόλυτη συναίσθηση ότι μεγάλωνα σ' ένα περιβάλλον που δεν είχε σχέση με τη διπλανή πόλη. Αισθανόμουν ότι ανήκα σε κάτι πολύ ιδιαίτερο, ότι ήμουν μέρος ενός πειράματος. Ήταν σαν μια υβριδική μορφή εργατικού θερέτρου με κουλτούρα, σπορ, θέατρο, δύο σινεμά. Εκεί είδα και τις πρώτες μου ταινίες-ντοκιμαντέρ του Κουστώ.

Μέχρι να φύγω για σπουδές στη Θεσσαλονίκη, ζούσαμε στην πλατεία Παπαδιαμάντη στα Άνω Πατήσια: είναι μια μικροσκοπική περιοχή, γεμάτη μονοκατοικίες με κήπους - μια σχετικά άγνωστη τσέπη της Αθήνας, παλιό προάστιο που έχει καταφέρει να διατηρήσει την αίσθηση της γειτονιάς εν μέσω του αστικού ιστού. Στα 14 πήρα την απόφαση ότι μια μέρα θα ζήσω στη Νέα Υόρκη.

 

Τα δυο πράγματα τα οποία ανακάλυψα είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι μια πραγματικά φιλόξενη χώρα και οι Έλληνες δεν είναι πια ένας φιλόξενος λαός. Η ζέστη των Ελλήνων έχει ένα υποδόριο στρώμα κρύου.

 

Έφυγα με υποτροφία για το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στα 20, μόλις τέλειωσα τη Φιλοσοφική Θεσσαλονίκης. Σπούδαζα Ρerformance Studies, κάτι σαν ανθρωπολογία και σημειολογία των παραστατικών τεχνών. Παράλληλα, δούλευα ως μαθητευόμενη στο Τμήμα Κινηματογράφου του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης. Στην ουσία, η δουλειά μου ήταν να ελέγχω τις κόπιες στο αρχείο του μουσείου για να δούμε αν ήταν σε καλή κατάσταση. Έτσι ήρθα αντιμέτωπη με αριστουργήματα του πρώιμου κινηματογράφου που δεν θα είχα ποτέ την ευκαιρία να δω, καθώς και με σπάνιες ταινίες εθνικών κινηματογραφιών: γαλλικό, ιαπωνικό, βραζιλιάνικο σινεμά. Μου μπήκε το σαράκι και όταν πια πήγα στο Τέξας να σπουδάσω σκηνοθεσία, ίδρυσα ένα μικρό φεστιβάλ κινηματογράφου, το Cinematexas, που στη συνέχεια επεκτάθηκε σε αβανγκάρντ μουσική, περφόρμανς και installations.

 

Η πρώτη μου ταινία The slow business of going (Η διαρκής αναχώρηση της Πέτρα Γκόινγκ, στα ελληνικά) γυρίστηκε σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο με την παρέα μου από τη σχολή: κάθε φορά που παίρναμε μια χορηγία από κάποια αεροπορική εταιρεία ή κάποιος από μας έβγαζε μια νέα πιστωτική κάρτα, φεύγαμε για ταξίδι. Ταξιδεύαμε στην Αβάνα ή την Πράγα ή το Μεξικό και γυρίζαμε μια σκηνή. Ήταν μια ταινία-σχολείο, όπως ήταν και το Cinematexas, στο οποίο είδαμε χιλιάδες ταινίες από όλον τον κόσμο στα δέκα χρόνια που διήρκεσε.

Όταν η ταινία άρχισε να διαγράφει την πορεία της στα φεστιβάλ, την είδε ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, που τότε έψαχνε κάποιον για να γυρίσει το making of της προετοιμασίας των τελετών, και στην πορεία της συνεργασίας μού ζήτησε να σχεδιάσω και τα βίντεό τους.

Δεν ήμουν έτοιμη να επιστρέψω στην Ελλάδα για τα καλά, αλλά ταυτόχρονα ήταν μια απίστευτη πρόκληση. Ενώ είχα περάσει δέκα χρόνια με μια κάμερα στο χέρι, καταγράφοντας τα πάντα σχεδόν νευρωτικά κι ο προϋπολογισμός ήταν ασύλληπτος για τα δικά μου μέτρα, πανικοβλήθηκα. Αλλά όλη η δημιουργική ομάδα ήταν κουλ, οπότε ηρέμησα... Ακολούθησε από Αμερική ο βασικός μου συνεργάτης μέχρι σήμερα, ο Matt Johnson, φτιάξαμε μία μικρή ομάδα, συνεχίζοντας να κάνουμε τα πράγματα όσο πιο χειροποίητα γινόταν. Επίσης, αυτό που ήταν πολύ ενδιαφέρον είναι ότι, χάρη στην πρόσκληση του Δημήτρη, βρέθηκα στο κέντρο μιας σοβαρής, εξοντωτικής συζήτησης για το τι είναι Ελλάδα σήμερα. Προσγειώθηκα σαν αστροναύτης σε ένα διαστημόπλοιο με εξαιρετικά έμπειρους πιλότους - η αλήθεια είναι ότι στην αρχή περισσότερο άκουγα. Η δική μου καλλιτεχνική ιδιότητα κι ενήλικη ταυτότητα είχε, εξάλλου, δημιουργηθεί σε μια άλλη χώρα.

Η μισή μου βάση παραμένει στην Αμερική, αν και ταξιδεύω για διάφορες συνεργασίες. Μπορεί να λείπω και 6 μήνες - δεν υπάρχει μονιμότητα στη ζωή μου. Μετά τους Ολυμπιακούς, δούλεψα στο Άμστερνταμ, στη Δυτική Όχθη, το Ιράν, το Μεξικό. Τα τελευταία δύο χρόνια που αποφάσισα να κάνω μια ελληνική ταινία είμαι συνέχεια εδώ.

 


 

Το Attenberg είναι το πρώτο πράγμα που έχω γράψει στα ελληνικά ως ολοκληρωμένο κείμενο. Ενώ η ταινία δεν είναι αυτοβιογραφική, ίσως αντικατοπτρίζει την εντύπωση που έχω για την Ελλάδα, μια ακόμα αρκετά ξένη χώρα για μένα, μέσα από μία σχέση που θεωρώ θεμελιώδη, τη σχέση πατέρα και κόρης. Είναι μια αρχετυπική σχέση, η οποία έχει περάσει στο DNA μας από το αρχαίο δράμα έως σήμερα. Δεν τη βλέπεις εύκολα στο σινεμά και με ενδιέφερε να κάνω ένα «buddy movie» με πατέρα  και κόρη, όπου ο πατέρας δεν θα ήταν ο κλασικός τύραννος, ούτε θα φερόταν στην κόρη του ως ένα ανυπεράσπιστο κοριτσάκι.

 

Γράφοντας το σενάριο, έβλεπα παράλληλα και όλες τις σειρές ντοκιμαντέρ του Ντέιβιντ Ατένμπορο. Παρατηρώντας τα ζώα, εντοπίζεις τις συγγένειες που υπάρχουν με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Με ενδιαφέρει να εξετάζω τις συμπεριφορές των ανθρώπων όταν τις εξορίσει κανείς από τα συμφραζόμενά τους. Ακόμα κι ένα φιλί, αν το δεις ψυχρά και κλινικά, ως πράξη ανταλλαγής σάλιου, διαζευγμένο από επιθυμία ή συναίσθημα, μπορεί να είναι και κάτι εντελώς αηδιαστικό.

 

Η πρωταγωνίστρια, η Μαρίνα, είναι μισάνθρωπος λόγω στάσης. Κάποια στιγμή δίνει μια υπόσχεση στον πατέρα της και στον εαυτό της ν' αρχίσει να μιμείται και ανθρώπους εκτός από ζώα - γιατί περί μίμησης πρόκειται. Όταν αρχίζουμε ως κορίτσια τη σεξουαλική μας ζωή στην ουσία μιμούμαστε - μιμούμαστε αυτό που μας έχουν πει πως πρέπει να είμαστε. Είναι σπάνιο να υπάρχει πραγματική επιθυμία σε αυτή την ηλικία. Ωριμάζοντας ανακαλύπτουμε τον καθαρό πόθο.

 

Το βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας ήταν μία έκπληξη για όλους μας. Ήμασταν οι μικροί εκκεντρικοί outsiders στο επίσημο διαγωνιστικό. Η Αριάν είχε δουλέψει αφάνταστα σκληρά για τον ρόλο της και κέρδισε το βραβείο με το σπαθί της.

 

Νιώθω καθημερινά ούφο στην Αθήνα, αλλά αυτό ίσως και να είναι μια συνθήκη στην οποία προσωπικά αισθάνομαι άνετα. Ποτέ δεν ανήκω εντελώς στο περιβάλλον μου, όμως αυτό μου δίνει κι ένα αίσθημα ελευθερίας. Μου αρέσει να ξέρω ότι ανά πάσα στιγμή μπορώ να φύγω.

 


To trailer της νέας της ταινίας

 

Τα δυο πράγματα τα οποία ανακάλυψα είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι μια πραγματικά φιλόξενη χώρα και οι Έλληνες δεν είναι πια ένας φιλόξενος λαός. Η ζέστη των Ελλήνων έχει ένα υποδόριο στρώμα κρύου. Είμαστε πολύ κακοί στη διαχείριση του άγχους και της νεύρωσης. Η Αθήνα είναι μια πόλη σε έκρηξη. Βιώνει για πρώτη φορά την πολυπολιτισμικότητα και άρα τον ρατσισμό. Αυτό που με ξενίζει είναι η καχυποψία και ο φθόνος. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε συλλογικότητα. Δεν αισθάνομαι καμία αμεσότητα, σαν να μην υπάρχει ευθύτητα στις σχέσεις.

 

Μου αρέσει η εγγύτητα της θάλασσας, αλλά δεν μου αρέσει ότι το ξεχνάμε. Το θεωρώ συγκλονιστικό ότι σε ένα τέταρτο μπορείς να κολυμπάς κάπου καθόλου άσχημα. Μου αρέσει το περπάτημα στο κέντρο της Αθήνας. Και τα ποδήλατα που έχουν αρχίσει να πληθαίνουν.

Μιλά η σκηνοθέτης και ηθοποιοί, μετά τη βράβευση με το Πρώτο Βραβείο του Φεστιβάλ του Λονδίνου, στις 18 Οκτωβρίου 2015. 

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ