Η μεγάλη νικήτρια του Φεστιβάλ του Λονδίνου Aθηνά Τσαγγάρη αφηγείται τη ζωή της

Η μεγάλη νικήτρια του Φεστιβάλ του Λονδίνου Aθηνά Τσαγγάρη αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter
Φωτο: Σπύρος Στάβερης
0


 

Γεννήθηκα στη Μυρίνη Καρδίτσας- ήταν επιθυμία του πατέρα μου να γεννηθώ στο χωριό του, αν και οι γονείς μου τότε ζούσαν στη Γαλλία.  Όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα, ο πατέρας μου έπιασε δουλειά στα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας. Μείναμε εκεί περίπου πέντε χρόνια. Έχω κάποιες πολύ ισχυρές αναμνήσεις: είχα απόλυτη συναίσθηση ότι μεγάλωνα σ' ένα περιβάλλον που δεν είχε σχέση με τη διπλανή πόλη. Αισθανόμουν ότι ανήκα σε κάτι πολύ ιδιαίτερο, ότι ήμουν μέρος ενός πειράματος. Ήταν σαν μια υβριδική μορφή εργατικού θερέτρου με κουλτούρα, σπορ, θέατρο, δύο σινεμά. Εκεί είδα και τις πρώτες μου ταινίες-ντοκιμαντέρ του Κουστώ.

Μέχρι να φύγω για σπουδές στη Θεσσαλονίκη, ζούσαμε στην πλατεία Παπαδιαμάντη στα Άνω Πατήσια: είναι μια μικροσκοπική περιοχή, γεμάτη μονοκατοικίες με κήπους - μια σχετικά άγνωστη τσέπη της Αθήνας, παλιό προάστιο που έχει καταφέρει να διατηρήσει την αίσθηση της γειτονιάς εν μέσω του αστικού ιστού. Στα 14 πήρα την απόφαση ότι μια μέρα θα ζήσω στη Νέα Υόρκη.

 

Τα δυο πράγματα τα οποία ανακάλυψα είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι μια πραγματικά φιλόξενη χώρα και οι Έλληνες δεν είναι πια ένας φιλόξενος λαός. Η ζέστη των Ελλήνων έχει ένα υποδόριο στρώμα κρύου.

 

Έφυγα με υποτροφία για το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στα 20, μόλις τέλειωσα τη Φιλοσοφική Θεσσαλονίκης. Σπούδαζα Ρerformance Studies, κάτι σαν ανθρωπολογία και σημειολογία των παραστατικών τεχνών. Παράλληλα, δούλευα ως μαθητευόμενη στο Τμήμα Κινηματογράφου του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης. Στην ουσία, η δουλειά μου ήταν να ελέγχω τις κόπιες στο αρχείο του μουσείου για να δούμε αν ήταν σε καλή κατάσταση. Έτσι ήρθα αντιμέτωπη με αριστουργήματα του πρώιμου κινηματογράφου που δεν θα είχα ποτέ την ευκαιρία να δω, καθώς και με σπάνιες ταινίες εθνικών κινηματογραφιών: γαλλικό, ιαπωνικό, βραζιλιάνικο σινεμά. Μου μπήκε το σαράκι και όταν πια πήγα στο Τέξας να σπουδάσω σκηνοθεσία, ίδρυσα ένα μικρό φεστιβάλ κινηματογράφου, το Cinematexas, που στη συνέχεια επεκτάθηκε σε αβανγκάρντ μουσική, περφόρμανς και installations.

 

Η πρώτη μου ταινία The slow business of going (Η διαρκής αναχώρηση της Πέτρα Γκόινγκ, στα ελληνικά) γυρίστηκε σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο με την παρέα μου από τη σχολή: κάθε φορά που παίρναμε μια χορηγία από κάποια αεροπορική εταιρεία ή κάποιος από μας έβγαζε μια νέα πιστωτική κάρτα, φεύγαμε για ταξίδι. Ταξιδεύαμε στην Αβάνα ή την Πράγα ή το Μεξικό και γυρίζαμε μια σκηνή. Ήταν μια ταινία-σχολείο, όπως ήταν και το Cinematexas, στο οποίο είδαμε χιλιάδες ταινίες από όλον τον κόσμο στα δέκα χρόνια που διήρκεσε.

Όταν η ταινία άρχισε να διαγράφει την πορεία της στα φεστιβάλ, την είδε ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, που τότε έψαχνε κάποιον για να γυρίσει το making of της προετοιμασίας των τελετών, και στην πορεία της συνεργασίας μού ζήτησε να σχεδιάσω και τα βίντεό τους.

Δεν ήμουν έτοιμη να επιστρέψω στην Ελλάδα για τα καλά, αλλά ταυτόχρονα ήταν μια απίστευτη πρόκληση. Ενώ είχα περάσει δέκα χρόνια με μια κάμερα στο χέρι, καταγράφοντας τα πάντα σχεδόν νευρωτικά κι ο προϋπολογισμός ήταν ασύλληπτος για τα δικά μου μέτρα, πανικοβλήθηκα. Αλλά όλη η δημιουργική ομάδα ήταν κουλ, οπότε ηρέμησα... Ακολούθησε από Αμερική ο βασικός μου συνεργάτης μέχρι σήμερα, ο Matt Johnson, φτιάξαμε μία μικρή ομάδα, συνεχίζοντας να κάνουμε τα πράγματα όσο πιο χειροποίητα γινόταν. Επίσης, αυτό που ήταν πολύ ενδιαφέρον είναι ότι, χάρη στην πρόσκληση του Δημήτρη, βρέθηκα στο κέντρο μιας σοβαρής, εξοντωτικής συζήτησης για το τι είναι Ελλάδα σήμερα. Προσγειώθηκα σαν αστροναύτης σε ένα διαστημόπλοιο με εξαιρετικά έμπειρους πιλότους - η αλήθεια είναι ότι στην αρχή περισσότερο άκουγα. Η δική μου καλλιτεχνική ιδιότητα κι ενήλικη ταυτότητα είχε, εξάλλου, δημιουργηθεί σε μια άλλη χώρα.

Η μισή μου βάση παραμένει στην Αμερική, αν και ταξιδεύω για διάφορες συνεργασίες. Μπορεί να λείπω και 6 μήνες - δεν υπάρχει μονιμότητα στη ζωή μου. Μετά τους Ολυμπιακούς, δούλεψα στο Άμστερνταμ, στη Δυτική Όχθη, το Ιράν, το Μεξικό. Τα τελευταία δύο χρόνια που αποφάσισα να κάνω μια ελληνική ταινία είμαι συνέχεια εδώ.

 


 

Το Attenberg είναι το πρώτο πράγμα που έχω γράψει στα ελληνικά ως ολοκληρωμένο κείμενο. Ενώ η ταινία δεν είναι αυτοβιογραφική, ίσως αντικατοπτρίζει την εντύπωση που έχω για την Ελλάδα, μια ακόμα αρκετά ξένη χώρα για μένα, μέσα από μία σχέση που θεωρώ θεμελιώδη, τη σχέση πατέρα και κόρης. Είναι μια αρχετυπική σχέση, η οποία έχει περάσει στο DNA μας από το αρχαίο δράμα έως σήμερα. Δεν τη βλέπεις εύκολα στο σινεμά και με ενδιέφερε να κάνω ένα «buddy movie» με πατέρα  και κόρη, όπου ο πατέρας δεν θα ήταν ο κλασικός τύραννος, ούτε θα φερόταν στην κόρη του ως ένα ανυπεράσπιστο κοριτσάκι.

 

Γράφοντας το σενάριο, έβλεπα παράλληλα και όλες τις σειρές ντοκιμαντέρ του Ντέιβιντ Ατένμπορο. Παρατηρώντας τα ζώα, εντοπίζεις τις συγγένειες που υπάρχουν με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Με ενδιαφέρει να εξετάζω τις συμπεριφορές των ανθρώπων όταν τις εξορίσει κανείς από τα συμφραζόμενά τους. Ακόμα κι ένα φιλί, αν το δεις ψυχρά και κλινικά, ως πράξη ανταλλαγής σάλιου, διαζευγμένο από επιθυμία ή συναίσθημα, μπορεί να είναι και κάτι εντελώς αηδιαστικό.

 

Η πρωταγωνίστρια, η Μαρίνα, είναι μισάνθρωπος λόγω στάσης. Κάποια στιγμή δίνει μια υπόσχεση στον πατέρα της και στον εαυτό της ν' αρχίσει να μιμείται και ανθρώπους εκτός από ζώα - γιατί περί μίμησης πρόκειται. Όταν αρχίζουμε ως κορίτσια τη σεξουαλική μας ζωή στην ουσία μιμούμαστε - μιμούμαστε αυτό που μας έχουν πει πως πρέπει να είμαστε. Είναι σπάνιο να υπάρχει πραγματική επιθυμία σε αυτή την ηλικία. Ωριμάζοντας ανακαλύπτουμε τον καθαρό πόθο.

 

Το βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας ήταν μία έκπληξη για όλους μας. Ήμασταν οι μικροί εκκεντρικοί outsiders στο επίσημο διαγωνιστικό. Η Αριάν είχε δουλέψει αφάνταστα σκληρά για τον ρόλο της και κέρδισε το βραβείο με το σπαθί της.

 

Νιώθω καθημερινά ούφο στην Αθήνα, αλλά αυτό ίσως και να είναι μια συνθήκη στην οποία προσωπικά αισθάνομαι άνετα. Ποτέ δεν ανήκω εντελώς στο περιβάλλον μου, όμως αυτό μου δίνει κι ένα αίσθημα ελευθερίας. Μου αρέσει να ξέρω ότι ανά πάσα στιγμή μπορώ να φύγω.

 


To trailer της νέας της ταινίας

 

Τα δυο πράγματα τα οποία ανακάλυψα είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι μια πραγματικά φιλόξενη χώρα και οι Έλληνες δεν είναι πια ένας φιλόξενος λαός. Η ζέστη των Ελλήνων έχει ένα υποδόριο στρώμα κρύου. Είμαστε πολύ κακοί στη διαχείριση του άγχους και της νεύρωσης. Η Αθήνα είναι μια πόλη σε έκρηξη. Βιώνει για πρώτη φορά την πολυπολιτισμικότητα και άρα τον ρατσισμό. Αυτό που με ξενίζει είναι η καχυποψία και ο φθόνος. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε συλλογικότητα. Δεν αισθάνομαι καμία αμεσότητα, σαν να μην υπάρχει ευθύτητα στις σχέσεις.

 

Μου αρέσει η εγγύτητα της θάλασσας, αλλά δεν μου αρέσει ότι το ξεχνάμε. Το θεωρώ συγκλονιστικό ότι σε ένα τέταρτο μπορείς να κολυμπάς κάπου καθόλου άσχημα. Μου αρέσει το περπάτημα στο κέντρο της Αθήνας. Και τα ποδήλατα που έχουν αρχίσει να πληθαίνουν.

Μιλά η σκηνοθέτης και ηθοποιοί, μετά τη βράβευση με το Πρώτο Βραβείο του Φεστιβάλ του Λονδίνου, στις 18 Οκτωβρίου 2015. 

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ