Αλέκος Παπαδάτος

Αλέκος Παπαδάτος Facebook Twitter
0
  • Δυστυχώς, δεν μεγάλωσα σε χωριό. Ο πατέρας μου ήταν αξιωματικός του στρατού και είχαμε γυρίσει τη Βόρειο Ελλάδα, από την Αλεξανδρούπολη ως τη Φλώρινα. Ένας κήπος, όμως, με γάτες και χελώνες, στη μονοκατοικία όπου έζησα ως τα επτά, στο Ντεπώ της Θεσσαλονίκης, θα μου θυμίζει πάντα ότι πέρασα τα παιδικά μου χρόνια μακριά από την Αθήνα, μες στα χώματα, με πολύ ποδήλατο, δυο βήματα από την παραλία. Πιάναμε με τους φίλους μου κάτι δηλητηριασμένα σπαράκια –όλοι οι υπόνομοι της πόλης στα Μπλόκια κατέληγαν– και μερικοί, για να κάνουν τους σπουδαίους, τα ψήνανε μετά στην αλάνα και τα τρώγανε! Όλοι στην παρέα ήμασταν Άρης κι εγώ καμάρωνα παίζοντας μπάλα με τον γιο του Χρηστίδη, του τερματοφύλακα. Τότε πήγα για πρώτη φορά στο γήπεδο, στον αγώνα Άρης-Κάλιαρα. Δεν ξαναπήγα ποτέ.
  • Χάρη σ' έναν θειό μου είχα την τύχη να περάσω τα χρόνια του Γυμνασίου, τα μισά από τα οποία μέσα στη χούντα, στο Κολέγιο Ανατόλια. Δεν είχε παιδιά ο άνθρωπος, ήταν ανύπαντρος, και καθώς αγαπούσε πολύ κι εμένα και την αδελφή μου, πλήρωνε εκείνος τα δίδακτρα. Το Κολέγιο αποδείχτηκε καλή εμπειρία και όχι μόνο για τ' αγγλικά. Ένας φιλόλογος μάς διάβαζε στη ζούλα τα Παραμύθια πίσω από τα κάγκελα του Τσιφόρου και ο κ. Βασίλειος Αδάμ –μαθηματικός αυτός– μας πρωτομίλησε για τον Έριχ Φρομ, γεγονός εξωφρενικό για την εποχή. Ο τελευταίος ζει ακόμα, είμαστε και φίλοι στο facebook. Toυ είχα αναφέρει την ιδέα για το Logicomix και είχε δείξει να του αρέσει. Μόλις το τέλειωσα, του το πήγα στη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν είχα feedback... Θυμάμαι κι άλλον έναν μαθηματικό, τον κύριο Ναούμ, Θεός σχωρέσ' τον, που κάθε λίγο και λιγάκι μου έσκιζε το τετράδιο. Ήταν γεμάτο σκίτσα, γι' αυτό.

Ένιωθα την ανάγκη να κάνω κάτι που ν' αξίζει τον κόπο, να δουλέψω ένα κόμικ από το Α ως το Ω με ένα-δυο συνεργάτες, όχι με τριάντα, κι έψαχνα κάτι ωραίο και δυνατό.

  • Οι γονείς μου δεν ήταν θρησκευόμενοι, μάλλον κακές σχέσεις είχαν με την Εκκλησία, πράγμα περίεργο, όπως κατάλαβα αργότερα, για μια μικροαστική οικογένεια σαν τη δική μας. Ο πατέρας μου, ως Κερκυραίος, αποστρεφόταν οτιδήποτε ανατολίτικο. Πρέπει να έκανε μεγάλη υπομονή όταν, φοιτητής, κόλλησα με τη Ρεμπέτικη Κομπανία κι άρχισα να μαθαίνω μπουζούκι. Του άρεσε πολύ να διαβάζει. Οι συνθήκες τον οδήγησαν στη Σχολή Ευελπίδων – στην Κατοχή σπούδαζε βιολογία. Δεν ήταν βαρεμένος με το στρατιωτιλίκι, κάθε άλλο, κι έφερε βαρέως το ότι οι αιτήσεις του να γραφτεί στη Νομική απορρίπτονταν. Σ' αυτόν χρωστάω τη γνωριμία μου με τον Μπέρτραντ Ράσελ, όχι στον Δοξιάδη. Όσο υπηρετούσε με δυσμενή μετάθεση στο Διδυμότειχο διάβαζε την Ιστορία της Δυτικής Φιλοσοφίας και το κουφό είναι πως τη μέρα ακριβώς που την τέλειωσε, πληροφορήθηκε την είδηση του θανάτου του Ράσελ, ενώ άκουγε κρυφά ΒΒC. Εγώ δεν είχα συνδέσει τον Ράσελ με τα μαθηματικά. Νόμιζα πως είναι ένας ακαδημαϊκός, ένας φιλόσοφος που οι άνθρωποι της χούντας σίγουρα θ' αντιπαθούσαν, επειδή κι εκείνος ήταν εναντίον κάθε δικτατορίας.
Αλέκος Παπαδάτος Facebook Twitter
Δεν το ήθελε κανείς το Logicomix, ούτε στην Ευρώπη ούτε στην Αμερική. Οι εμπορικοί εκδότες το έβρισκαν πολύ διανοουμενίστικο, οι ακαδημαϊκοί όχι και τόσο διασκεδαστικό. Μέχρι που εμφανίστηκε ο Bloomsbury που το πίστεψε και το αγκάλιασε, ανοίγοντάς μας πόρτες κι αλλού... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
 
  • Μικρός διάβαζα πολλά κόμικς, αδιακρίτως ποιότητας. Έτρεχα στο περίπτερο ν' αγοράσω «Τιραμόλα», «Μπλέικ», «Μικρό Ήρωα», «Μικρό Σερίφη», ενώ, όποτε με πήγαιναν στα μεγάλου μήκους της Ντίσνεϊ, έμενα με το στόμα ανοιχτό. Τα κινούμενα σχέδια μού φαίνονταν πιο πραγματικά από το κανονικό σινεμά. Τρελαινόμουν με τα φιλμάκια του Τεξ Έιβερι, δημιουργού του Ντρούπι, διάσημου για τους φρενήρεις ρυθμούς του – κάτι σαν τον Μπάστερ Κίτον των καρτούν. Παρόλο που δεν ήμουν καλός μαθητής, από τα 14, κατά παράκληση του μπαμπά, διάβαζα πολλή λογοτεχνία και προσπαθούσα να βρω ποια σχέση θα μπορούσε να έχει μαζί της η αφηγηματική δυνατότητα του σκίτσου. Αυτά τη δεκαετία του '70, πριν εμφανιστούν τα graphic novels δηλαδή.
  • Ήθελα να δώσω στην Καλών Τεχνών, αλλά το... πολίτ μπιρό δεν συμφωνούσε. Έπειτα σκέφτηκα την Αρχιτεκτονική, αλλά ούτε κι αυτό έγινε αποδεκτό. Τελικά, ήδη μπλεγμένος στον Ρήγα Φεραίο, θεώρησα καλό να σπουδάσω Οικονομικά, ώστε να μάθω όλο τον μαρξισμό σε βάθος, να προχωρήσω ως μαρξιστής στην επανάσταση κ.λπ., κ.λπ. Σχεδόν αμέσως κατάλαβα πως οι σπουδές στο Οικονομικό της Νομικής δεν θα έχουν καμιά σχέση με την μαρξιστική οικονομία. Τις ολοκλήρωσα βέβαια –έπρεπε να πάρω το «χαρτί»–, αλλά κλέβοντας, με σκονάκια κρυμμένα σε Αssos κασετίνα. Παράλληλα, συνέχιζα να σκιτσάρω ανοησίες και ν' αντιγράφω κόμικς που μου άρεσαν για να μαθαίνω και γύρω στα 22 άρχισα να εξερευνώ την ιδέα να σπουδάσω animation στο εξωτερικό. Το σπρώξιμο μού το έδωσε ο Στράτος Στασινός – μακαρίτης πια κι αυτός. Είχε μόλις γυρίσει το «Του Κολυμπητή» και είχα πάει στο Ντορέ να τον βρω για να τον συμβουλευτώ. Η μοναδική επαγγελματική σχολή στην Ευρώπη, τότε, βρισκόταν στη Γαλλία κι εγώ δεν ήξερα λέξη γαλλικά. Έμαθα, λοιπόν, τσάτρα-πάτρα κάτι λίγα, αλλά στις εξετάσεις με κόψανε. Στο μεταξύ, είχα γραφτεί σ' ένα μεταπτυχιακό στη Σορβόννη –στη φιλοσοφία, όχι στα οικονομικά– μόνο και μόνο για να κρατήσω την αναβολή. Κι εκεί που είχα μείνει ξεκρέμαστος με το animation, βρέθηκα διπλά κερδισμένος. Ένας φίλος του Στασινού, καθηγητής στη σχολή που με είχε απορρίψει, με πήρε μαθητευόμενο στο εργαστήριό του και άρχισε να μου πασάρει σταδιακά όλο το πρόγραμμα σπουδών, με αντάλλαγμα να δουλεύω βοηθός του σε τηλεοπτικές παραγωγές!
  • Σ' αυτήν τη φάση, έμεινα στη Γαλλία για τρία χρόνια, ολοκληρώνοντας και το μεταπτυχιακό – οι παραδόσεις ήταν επικεντρωμένες στη Σχολή της Φρανκφούρτης και είχαν τρομακτικό ενδιαφέρον. Με το που ξεμπερδεύω με τον στρατό, επιστρέφω για να συναντήσω τον δάσκαλό μου, κι εκείνος με ξαφνιάζει και πάλι, προτείνοντάς μου να δουλέψω κοντά του ως animator, υπερπηδώντας ουσιαστικά την ιεραρχία. Είχα ήδη γυρίσει το Τζιτζίκι και το μυρμήγκι, ένα τρίλεπτο φιλμάκι γυρισμένο σε 35 mm κι αυτό πρέπει να μέτρησε πολύ. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει εδώ, στη Γαλλία, σε κάθε τομέα του οπτικοακουστικού, επικρατεί μια κουλτούρα απόλυτου καταμερισμού της εργασίας και το να γυρίσεις μόνος σου μια μικρού μήκους θεωρείται σαν να έχεις ανεβεί το Έβερεστ! Έτσι, λοιπόν, αντί να περιμένω τουλάχιστον μια πενταετία, γίνομαι κατευθείαν animator και δουλεύω για μια τηλεοπτική παιδική σειρά που παίχτηκε παντού –και στην ΕΡΤ– το «Βabar», βασικός παραγωγός της οποίας ήταν το Canal+. Τότε γνώρισα και την Ανί ντι Ντονά, τη γυναίκα μου, που στις αρχές του '90 με ακολoυθεί στην Ελλάδα για να στήσουμε ένα στούντιο κινουμένων σχεδίων. Ούτε που φανταζόμασταν τι θ' αντιμετωπίζαμε.
Αλέκος Παπαδάτος Facebook Twitter
Το σκίτσο, όπως και ο λόγος, δεν είναι παρά ένα όχημα. Με το σκίτσο πρέπει κανείς ν' ασχολείται όσο χρειάζεται για να αποδοθεί καλά μια αφήγηση. Από κει κρίνεται και η καλλιτεχνική αξία του... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
 
  • Τα επόμενα χρόνια, μέσα από μικρά καρτούν που κάναμε για ευρωπαϊκές συμπαραγωγές, εκπαιδεύσαμε δεκάδες γραφίστες που είχαν αποφοιτήσει από τα ΤΕΙ ή τη Βακαλό. Στην πορεία, βλέποντας πως δεν μπορούμε ν' απορροφήσουμε όλες τις δουλειές που μας έστελναν απ' έξω, αγκαζάραμε δυο στούντιο, στη Σόφια και στην Κωνσταντινούπολη, προωθώντας εκεί κάποια κομμάτια της παραγωγής. Το πράγμα μεγεθύνθηκε σε τέτοιο σημείο, που τελικά έσκασε. Ήμασταν νέοι και καινούργιοι, δεν είχαμε καμιά βοήθεια –οι εισφορές μας στο κράτος ήταν πολύ μεγαλύτερες απ' όσα κερδίζαμε– κι επιπλέον ήταν η περίοδος που ανθούσαν και εδώ οι κομπιουτεράδες, ενώ εμείς είχαμε απλώς μολύβι και χαρτί. Αποφασίσαμε να παίξουμε σόλο, δουλεύοντας εκ περιτροπής με τους παλιούς μαθητές μας στη διαφήμιση, και η αλήθεια είναι πως με ανακούφιση επέστρεψα στο σκίτσο, απ' το οποίο, όσο λειτουργούσε το στούντιο, είχα αναγκαστικά απομακρυνθεί. Ένιωθα την ανάγκη να κάνω κάτι που ν' αξίζει τον κόπο, να δουλέψω ένα κόμικ από το Α ως το Ω με ένα-δυο συνεργάτες, όχι με τριάντα, κι έψαχνα κάτι ωραίο και δυνατό. Πάνω κει ήρθε ο Απόστολος Δοξιάδης.

Το κάνω και για το χαρτζιλίκι και για την ψυχή μου. Το μπουζούκι είναι η ψυχοθεραπεία μου. Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτό για αποσυμπίεση.

  • Η ιστορία του Logicomix μου φάνηκε εξαρχής άξια να ειπωθεί. Ο Απόστολος, όπως κι εμείς, ήξερε από σινεμά, οπότε βρήκαμε γρήγορα μια κοινή γλώσσα. Παρατήσαμε ό,τι κάναμε και από το 2003 ως το 2008 δεν ασχοληθήκαμε με τίποτε άλλο. Ήταν σαν να δουλεύουμε μ' έναν εκδότη, εισπράττοντας προκαταβολές έναντι μελλοντικών δικαιωμάτων. Στην αρχή, πάντως, φάγαμε την απόρριψη της αρκούδας! Δεν το ήθελε κανείς το Logicomix, ούτε στην Ευρώπη ούτε στην Αμερική. Οι εμπορικοί εκδότες το έβρισκαν πολύ διανοουμενίστικο, οι ακαδημαϊκοί όχι και τόσο διασκεδαστικό. Μέχρι που εμφανίστηκε ο Bloomsbury που το πίστεψε και το αγκάλιασε, ανοίγοντάς μας πόρτες κι αλλού. Ναι, μιλάμε για τεράστια επιτυχία –σήμερα κυκλοφορεί σε 25 γλώσσες–, αλλά τέτοιου είδους παραγωγές δεν βγάζουν ποτέ τόσα χρήματα όσα φαίνεται. Κανείς σκιτσογράφος στον κόσμο δεν έγινε εκατομμυριούχος με τα σκίτσα του.
  • Το Δημοκρατία είναι πολύ μικρότερης έκτασης. Πριν ακόμα τελειώσουμε το Logicomix, έψαχνα για μια ιστορία που θα ενδιέφερε και θα ενέπνεε κι άλλους εκτός από μένα. Και στο μέλλον, αν υπάρξει άλλο κόμικ, με την ίδια λογική θα γίνει, παρόλο που επιχειρηματικά δεν είναι ό,τι σοφότερο. Πώς φτάσαμε στον Χρυσό Αιώνα; Να τι εξηγείται εδώ: η ιστορία της θεμελίωσης της δημοκρατίας στην αρχαία Ελλάδα, που ουσιαστικά μάς είναι άγνωστη, χάρη στη συνάντηση δυό συνιστωσών. Από τη μία, έχουμε την πολιτική ωρίμανση μιας κοινωνίας που υπέφερε από τυραννικά καθεστώτα κι αναζητούσε την αλλαγή χωρίς να ξέρει πώς και με ποιον, και από την άλλη, την παρουσία ενός ανθρώπου από την κοινωνική ελίτ, του Κλεισθένη, που συλλαμβάνει την ανάγκη του καιρού του και τη μεταφράζει σε κάτι υλοποιήσιμο. Χάρη στις δικές του μεταρρυθμίσεις, τον 6ο αι. π.Χ, δόθηκε η δυνατότητα να εκπροσωπούνται στον δήμο και άνθρωποι που δεν έχουν αριστοκρατική καταγωγή. Γι' αυτό κέρδισαν έπειτα οι Αθηναίοι τη Μάχη του Μαραθώνα, παρόλο που ο στρατός τους ήταν πολύ μικρότερος. Επειδή πολεμούσαν για τις οικογένειες και τους θεσμούς τους, ενώ οι Πέρσες πολεμούσαν επειδή είχαν από πάνω τους τον βούρδουλα.
  • Το σκίτσο, όπως και ο λόγος, δεν είναι παρά ένα όχημα. Με το σκίτσο πρέπει κανείς ν' ασχολείται όσο χρειάζεται για να αποδοθεί καλά μια αφήγηση. Από κει κρίνεται και η καλλιτεχνική αξία του. Ως προς τους χαρακτήρες, λειτουργώ σαν διευθυντής κάστινγκ. Όταν η ιστορία απαιτεί έναν αξύριστο χοντρό, θα βάλω έναν αξύριστο χοντρό. Το πώς θα τον σχεδιάσω δεν στηρίζεται σε συγκεκριμένη συνταγή – δοκιμάζω εκατό και κρατάω έναν. Η αισθητική μου είναι επηρεασμένη από το animation. Αναπαριστώ τις μορφές με βάση το περίγραμμά τους, όπως η βελγική σχολή, και προσπαθώ να μην επαναλαμβάνω το ίδιο ακριβώς γραφιστικό στυλ από πρότζεκτ σε πρότζεκτ.
  • Ζούμε σπαρτιάτικα και έξω από την Αθήνα. Επιστρέφοντας από τη Γαλλία πιάσαμε σπίτι στα Εξάρχεια, αλλά το 2006, επειδή είχαμε μικρά παιδιά, φύγαμε από το κέντρο – στην Παιανία αρχικά, στα Γλυκά Νερά σήμερα. Όσο ήμουν στη Γαλλία είχα σταματήσει το μπουζούκι, αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 το ξανάπιασα. Μαζί με μερικούς φίλους αποφασίσαμε να μελετάμε και να παίζουμε ρεμπέτικα και σιγά-σιγά φτάσαμε να γίνουμε συγκρότημα, οι Τζάμπα Μάγκες, όπως μας βάφτισαν. Περάσαμε ένα διάστημα γυρίζοντας αριστερά-δεξιά σε ταβέρνες και τα τελευταία χρόνια παίζουμε δυο φορές τον μήνα στο ουζερί Καπνικαρέα, σε ένα πολύ στενό δρομάκι κάθετο στην Ερμού. Το κάνω και για το χαρτζιλίκι και για την ψυχή μου. Το μπουζούκι είναι η ψυχοθεραπεία μου. Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτό για αποσυμπίεση.


To graphic novel Democracy των Αλέκου Παπαδάτου, Abraham Kawa και Aνί ντι Ντoνά κυκλοφορεί το φθινόπωρο στα αγγλικά από τις εκδόσεις Bloomsbury και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ίκαρος.

 

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO τον Μάιο του 2015

Οι Αθηναίοι
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ